13.2.2008-Založení konsorcia

Moderovaná diskuse o novinkách ze světa her a jejich vývoje

Moderátor: Moderátoři Doupě.cz

Odeslat příspěvekod jezek 21. 2. 2008 09:00

Nějaké další info:
Hraní na počítači je nejrozšířenější formou interaktivní zábavy. Denně si na PC hrají miliony lidí. Problém je v tom, že v porovnání s počtem lidí hrajících si třeba na konzolích, existují obrovské rezervy v tom, kolik PC hraní vynáší. Jinými slovy, pokud budete vývojářem nějaké průměrné hry, uděláte asi lépe, pokud jí vydáte na některé z konzolí, než abyste jí vydávali pro platformu PC. Na konzolích může být návratnost investice mnohem lepší, jelikož prodeje her pro platformu PC jsou dále bržděné faktem, že hraní na PC je mnohem nákladnější. Vedlejší náklady na upgrade CPU, GFX, RAM apod. tím pádem mohou odradit od technologicky špičkových a náročných her, jako jsou např. Crysis, Assassins Creed a další. Faktem je, že se tak také děje i v praxi.

Designér Peter Molyneux v dnešní přednášce na GDC poukázal na to, že se trh v některých oblastech jakoby zastavil. Že třeba vývojáři her pro občasné hráče (PopCap, Big Fish a Reflective) se jakoby točí v kruhu. Že dělají hry, které sice kdysi byly inovativní, ale byly vymyšleny před 10-15 lety. Jejich současné verze mají jen o něco málo lepší grafiku a jinak nic, jsou pořád stejné, na jedno brdo. Na druhou stranu, fenomén typu The Sims a World of Warcraft podle něj "vysává" všechen vzduch z trhu PC her, přestože se jimi baví ohromné počty hráčů, kteří ani nehrají nic jiného. Tyto hry přirovnal k webovému rozhraní, což je oblast, kam to celé spěje. Tragédií je pak podle Molyneuxe fakt, že PC vlastní každý, ale téměř nikdo si pro něj nekupuje hry.

I proto vznikla PC Gaming Alliance (PCGA), nevýdělečná organizace sdružující firmy jako je Microsoft, NVIDIA, AMD, Dell/Allienware, Acer/Gateway, Activision, Epic Games a Razer a další. Jejich cílem je pomoci odvětví vypořádat se s celou řadou problémů týkajících se her, včetně pirátství, problematiky bezpečnosti a podvádění při hraní. Také by se měla snažit pomáhat vývojářům v tom, jak to udělat, aby jejich hry běžely na co možná největším počtu počítačů v širokém výkonnostním spektru. Dále chtějí urgovat výrobce herního hardwaru, aby dělali herní hardware cenově dostupný velkému počtu hráčů a přitom takový, aby zvládal dobré hry. Mark Rein z Epic Games k tomu podotýká, že v současné době je počet PC, které jsou schopné zvládat hry (tedy hry na nějaké lepší úrovni) dost nízký a tudíž rozšířenost vyspělých her ve skutečnosti malá.

Jeden z problémů hraní na PC je "minimální konfigurace PC". Tedy minimální hardwarová konfigurace počítače nutná k tomu, abyste si zahráli nějakou konkrétní hru. K tomu je potřeba podotknout, a je to z praxe dobře známo, že většina počítačů není postavena dobře, ani nainstalována dobře, a jejich praktický výkon neodpovídá konfiguraci. Takže tento údaj u her je více než orientační a nezaručuje vůbec nic (btw proto ho také neuvádíme u recenzí). Přitom by aliance chtěla zachovat kreativitu PC platformy, což znamená, že hardware ani software na PC by neměl být do budoucna nijak omezen, nemělo by dojít k žádné unifikaci ani standardizaci, protože otevřenost platformy dopřává vzniku revolučních her. Takže jedinou věcí kterou chtějí, je to, aby vývojáři vzali na vědomí, že běžně prodávané počítače zvládnou hry jako je Crysis jen na velice omezené detaily (pokud je vůbec zvládnou) a zážitek z nich pak neodpovídá všem možnostem PC scény (typicky s integrovanou grafikou se paří dost těžko).

Máme-li zakončit optimisticky, PC platforma rozhodně neumírá, jak by se třeba mohlo zdát. Jenom je potřeba znovu objevit její potenciál a najít nové metody přístupu k hráčům. Dá se to doložit čísly, kdy třeba podle DFC dosáhl trh PC her v roce 2007 obratu 2,76 miliardy dolarů a letos by měl vzrůst na 3,1 miliardy (a to bylo jenom v USA). Podobně roste i v Evropě. No a třeba online PC hry hraje každý den odhadem 263 milionů hráčů! Aktivita PCGA je zatím v plenkách a je nutno přiznat, že zatím formuluje svoje cíle, aniž by se předem vědělo, jak jich chce dosáhnout. Ale asi je to lepší, než nedělat vůbec nic. zdroj: FiringSquadu/quote]

Převzato z games.tiscali.cz.
Čeština je freeware, nikoliv open-source. To znamená, klidně ji používej zdarma, ale neupravuj ji!
PC, PS4, PS3, PS Vita, New 3DS XL
jezek
Taťka moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SCobra 21. 2. 2008 10:34

Přijde mi vtipné, že společnosti, které nemají na optimalizaci her žádný zájem, možná naopak by jim mohla uškodit, slibují, že budou vývojáře tlačit právě k optimalizaci.
Taky by si měli pohlídat výrobce sestav, kteří vydělávají na neinformovanosti běžných hráčů a uživatelů - výkonnými multimediálními počítači s integrovanou grafikou se to jen hemží. A když už nemaj integrovanou grafiku, tak maj levnou desku nebo málo pamětí.
A nemyslím si, že hry na PC si skoro nikdo nekupuje... Co 600 000 prodaných Zaklínačů? Miliony kopií NFS... Kdyby většina her neupadala do průměru, určitě by je kupovalo víc lidí - zrovna Zaklínač je typickým příkladem.
Čímž nechci snižovat význam tohohle kroku oněch společností, jen mi to přijde jako čistě politická aktivita - "abychom vypadali jako ti hodní".
Od konce 90. let jsem kromě aktuální generace konzolí hrál skoro na všem, na co si vzpomenete, ale teď už hraju v podstatě jen na PC nebo s dětmi na N. Switch.
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod spajza X 21. 2. 2008 12:28

Rating nieje zla vec,ale pokial maju vymiznut ostatne informacie,radsej ziadny rating...Mna viac zaujima,ci prave moja karta patry medzi oficialne podporovane atd.Ak to ma byt ako Vista rating tak s panombohom,aj tak ti to nic u vykonnejsich strojov nepovie(aj ked sa vraj natom pracuje),ale potesi ked mam na 3 veciach z piatich score 5.9 z 5.9 :)
๑۩۩๑
★卐★
spajza X
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SCobra 21. 2. 2008 13:46

Rating je na prd... Minimální a doporučená konfigurace mi přijde naprosto dostačující - z ratingu nic nepoznáš. Pak už je tvůj problém, že nevíš, co máš v kompu. Takhle tam bude rating a lidi budou hry vracet jen proto, že jim hra s ratingem 1 nejde na kompu s ratingem 1, protože maj bordel ve Windows.
Navíc podporovaný karty budou v dokumentaci popsaný vždycky, když to bude nutný.
Od konce 90. let jsem kromě aktuální generace konzolí hrál skoro na všem, na co si vzpomenete, ale teď už hraju v podstatě jen na PC nebo s dětmi na N. Switch.
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod uzivatel_cz 21. 2. 2008 14:13

SCobra: jenze tenhle elitarsky pristup nekterych PC hracu od platformy lidi spis odhani

myslim si, ze PC sleduju celkem dost, aby se dokazal zorientovat, ale zaroven i dost na to, abych videl, proc to nekomu jinemu muze delat problem.
moje konzole >> ostatní konzole
uzivatel_cz
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SCobra 21. 2. 2008 14:20

Minimálně by to mělo být napsané na faktuře nebo objednávce, taky je to v letácích a tak. Takže nevím, proč by někomu mělo dělat problém si to přečíst a porovnat si to s konfigurací na krabičce od hry.
U auta bych taky měl vědět, jestli je tam diesel nebo benzín, kolik to uveze a kolik s tím můžu jet.
Nikomu by to problém nedělalo, jen chtít.
Od konce 90. let jsem kromě aktuální generace konzolí hrál skoro na všem, na co si vzpomenete, ale teď už hraju v podstatě jen na PC nebo s dětmi na N. Switch.
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků