Včera dohráno
Final Fantasy IV DS. No, teda ten remake je vážně poctivý a velice dobrý. A taky TĚŽKÝ! Akorát mne zarazilo, že Zeromus byl poněkud lehčí než v předchozích verzích...ale to asi proto, že jsem měl LV. 80 - 84 postavičky

Výborný remake, grafika, hudba, dabing...velice dobré

Ovšem nic není bez poskvrny - a tady jde o IMHO zbytečné přídavky. Whyt - zbytečnost, navíc je v souvislosti s ním změněna funkce Fat Chocoba (hráči starých
FFek si jej asociují jako sklad itemů, tady však slouží k přístupu k možnostem trénování Whyta a bitvám s Whyty jiných hráčů přes lokální Wi-Fi spojení). Tréninkové minihry - nelíbí se mi. Tohle mi už připadá násilně vložené do hry (hlavní pětice Cecil, Kain, Rydia, Rosa a Edge coby aktéři v těchto minihrách to nespraví) jen proto, aby byl využit dotykáč

Minihrám v
FF říkám ano, však mne třeba v
FF VII hodně baví, ovšem je tu jeden problém:
FF VII má minihry šité přímo na míru samotné hře - dokonce je hrajete POVINNĚ v rámci příběhu (povinný Chocobo Race, stíhání & utopení červené ShinRa ponorky s Huge Materií a další). Ale v
FF IV ty minihry nemají s hrou vůbec nic společného, nemluvě o tom, že v původní hře ŽÁDNÉ NEBYLY! Prostě a jednoduše - ty minihry do
FF IV nepatří, navíc v takovémto provedení..matematika s Rydií, arkádové řezání goblinů se Cecilem, rovněž arkádové házení shurikenů s Edgem,...nezlobte se, ale TOHLE do
FF nepatří
![]:-< ]:-<](./images/smilies/16.gif)
Hra opět ukázala, že S-E (alespoň co se remaků
FF týče) stále neumí pořádně využít obou displejů DSka. Tentokrát to odskákal spodní displej, jehož využití je sice lepší než v trojce, ale určitě ne ideální. Ovládání...HORŠÍ než v trojce! Stylus je tady nepoužitelný - on hra totiž nesnímá pohyb stylusu jako v trojce, ale pouze SMĚR od středového bodu displeje! Takže navigace stylusem podle mapy je nemožná... v bitvách je stylus k ničemu. Takže raději se držte tlačítek

I tady ale čeká past - tlačítko L je bůhvíproč alternativou k tl. A (potvrzování) a samotné tl. R slouží ke zdrhání. Několikrát (hlavní při hraní v posteli, když jsem byl položen na bok) se mi stalo, že jsem prstem omylem zamáčkl tl. R, což je právě utíkání z boje...párkrát jsem takhle zbytečně utekl...stálo mě to EXPy a gily (v té době jsem byl v závěrečném dungu a dost silný na to, abych zdrhat nepotřeboval). Nechápu, proč utíkání není na tl. R + L stisknutých naráz, jak to bývalo doposavad

Souboje - výtečné, až na jednu věc: když už na spodním displeji je hafo místa, nevím, proč hra neukazuje HP a MP ve tvaru "aktuální HP/max. HP", resp. "aktuální MP/max. MP". Jsou totiž zobrazeny jen aktuální hodnoty a ty maximální si buď musíte pamatovat nebo domyslet...dokud nevyléčíte a nezjistíte, že HP se nezvyšují, tak NEVÍTE, že jste na maximu, takže zbytečně vyplýtvaná Curaga (například)

K samotné hře moc výhrad nemám...jsou tam nějaké ty příběhové prvky navíc (malý Theodor) a hra jako taková na mne opět výborně zapůsobila. Ale ty přídavky

Augmenty - dobrý nápad, ale docela sporný - odcházivší postavy, jež vám "darují" svoje schopnosti v podobě Augmentů, ztrácejí svoji unikátnost. O Whytovi jsem se dostatečně rozepsal. Kdyby
FF IV DS byla "jen" technickým upgradem původní verze, vůbec bych se nezlobil. Naopak - byl bych bezmezně nadšený. Takhle musím zkritizovat přídavky, které mi jinak výtečnou a fascinující hru docela otrávily svojí křiklavostí ukazující, že do hry vůbec nepatří...