SONY vs MICROSOFT vs NINTENDO

Diskuze o hrách pro herní konzole

Moderátor: Moderátoři Doupě.cz

Odeslat příspěvekod tdjohn 6. 8. 2015 08:19

Cru4l píše:Ale 120 je už zase prakticky nepoznatelnej extrém. A nemyslim si, že to má nějakej vliv na odezvu hry - input lag (to tady někdo, myslim, zmiňoval). Hejbnu páčkou, postava se hne ve stejnej moment (jedný hry) ať je to 30 nebo 60 FPS. Jen se změní plynulost pohybu.

Ne někdo :D A plynulost pohybu nikoho nezajímá, protože jde jen o input lag. 100+ je hodně poznat, takže než začneš vymýšlet pohádky jako kolega, tak si to raději zkus. Pokud to nepoznáš, jsi jen pomalý, ale poznat to je hned.
"This game is a masterpiece! We have never seen such a harmonic virtual world before. The story is as good as a movie and the graphics offer tons of incredible moments. GTA IV is more than a game." - Cynamite
tdjohn
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod johanesek 6. 8. 2015 08:30

A co kdybyste si všichni koupili 3ds, koukali na to z 30cm a byli spokojení? 8-)
New 3DS XL
johanesek
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod N.Marko 6. 8. 2015 09:25

Já ho mám a oproti Vitě des a hrůza. Když obraz vypadá jako prokládaný (což byl hit možná tak v roce 93) ve srovnání s konkurencí, hned ti dojde, že na tom rozlišení nakonec opravdu něco je ;)
N.Marko
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lo!Zza 6. 8. 2015 09:41

Cru4l píše:Nějak si nedovedu představit, že bych si koupil 50" televizi a koukal na ní ze dvou metrů. Vždycky jsem měl dojem (a myslí si to popravdě spousta lidí), že větší úhlopříčka se kupuje právě kvůli vzdálenosti zobrazovače od, dejme tomu, gauče.


Ja si vetsi televizi kupuju kvuli tomu abych pri stejne vzdalenosti (dejme tomu ty 2m) mel obraz opravdu pred sebou a i v perifernim videni (a tedy i s lepsi "kino-atmosferou"). A samozrejme pri vetsi uhlopricce chci aby detaily obrazu byly minimalne stejne (jinak samozrejme vyssi) jako u mensich TV. A tohle je zase otazka rozliseni.

Nicmene mas pravdu v tom, ze zalezi na hre. Treba konzolove porty na PC maji sice vyssi rozliseni ale napriklad textury jsou casto dost humus. Jinak se bavim hlavne o filmech.
"U mě je problém..." - PC

for teh lulz
Lo!Zza
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Cru4l 6. 8. 2015 10:04

Pohádky? Ne, za to mi nestojíš ;) Pomalý? Asi jo, ale to s očima nemá co dělat. 3ds je kapitola sama pro sebe. Ale mám ho a jsem spokojenej :-) Ale koukam na to teda z větší dálky, než 30 cm :D

Koukat na obří TV ze 2 metrů mi připadá jako sedět v kině v první řadě a tam nikdo sedět nechce :-)
Cru4l
Killing Spree

Odeslat příspěvekod One_Z 6. 8. 2015 10:36

To že se bavím s lidmi kteří sebevědomě předkládají své názory jako fakta mi bylo jasné ale to že ani nedodržují optimální pohledovou vzdálenost a na tom své názory staví jsem netušil. Popravdě, v takovém případě se na rozlišení naprosto vykašlete protože to co děláte má daleko větší vliv na kvalitu obrazu než než rozlišení.

Proč dodržovat optimální vzdálenost od obrazovky?
V první řadě je tu hodnota jasu (bílého bodu) a od té se většina věcí odvíjí. Obrazovka je v optimálních podmínkách tehdy pokud je jas nastaven na maximální úroveň kdy vzhledem k okolnímu osvětlení se ještě neztrácí rozlišení v jasové části (bíla) ani ve stínech (černá). Na této úrovni má optimální (maximální) dynamiku obrazu. Parametrů je samozřejmě více ale pro zjednodušení to stačí. Výsledný jas totiž hraje důležitou roli v pozorovací vzdálenosti. Čím větší jas a uhlopříčka tím větší je vyzářené světlo a tím větší musí být i pozorovací vzdálenost neboť dívání se do "reflektoru" opravdu není jednak zdravé (poškození očí) ani vhodné neboť extrémně namáhá oči a tím se ve výsledku snižuje i kvalita samotné zobrazené grafiky.
Obecně platí že LCD mají jas daleko větší než plazmy a tím pádem se hodí do jasnější, lépe osvětlených, místností ale také je nutné je pozorovat z větší vzdálenosti kvůli unavě očí. Pokud někdo sedí podstatně blíže než je ideální vzdálenost tak sice opravdu nemá problém poznat rozlišení ale také se připravuje o samotnou kvalitu grafiky. Pohled do "reflektoru" oči kompenzují a tím i kvalita obrazu jde rapidně dolů. Tedy správně nastavená obrazovka s vhodným rozlišení a optimální pozorovací vzdáleností má daleko větší vizuální kvalitu obrazu než vysoké rozlišení pozorované z krátké pohledové vzdálenosti.
One_Z
Killing Spree

Odeslat příspěvekod Lo!Zza 6. 8. 2015 11:08

One_Z píše:Tedy správně nastavená obrazovka s vhodným rozlišení a optimální pozorovací vzdáleností má daleko větší vizuální kvalitu obrazu než vysoké rozlišení pozorované z krátké pohledové vzdálenosti.

Muzes mi rict jake je to "vhodne rozliseni" napriklad na te 50" TV?

Jinak mam pocit ze si pletes "jas" a "podsviceni" panelu.
"U mě je problém..." - PC

for teh lulz
Lo!Zza
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod One_Z 6. 8. 2015 11:29

Rozlišení se odvíjí od pozorovací vzdálenosti, pozorovací vzdálenost od hodnoty bílého bodu (jas) a okolního osvětlení a samozřejmě uhlopříčky. V extrémním případě může být rozlišení UHD a pozorovací vzdálenost jen 1,5m za předpokladu že TV bude na bázi oled a maximální jas bude 65cd/m2 pro noční sledování. Vzhledem k hodnotám jasu běžných TV a tím dané pozorovací vzdálenosti min. 3m to bude kolem 720p.

Jinak tvé pocity jsou opravdu jen tvé pocity, nic víc.
One_Z
Killing Spree

Odeslat příspěvekod Lo!Zza 6. 8. 2015 11:46

Takze jas pridava na svitivosti? No co ja se tady jeste nedozvim. :D
"U mě je problém..." - PC

for teh lulz
Lo!Zza
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod One_Z 6. 8. 2015 12:12

Maximální jas určuje maximální svítivost, snižování jasu snižuje i svítivost. Zvyšování jasu zvyšuje i svítivost. Maximální jas při zobrazení černé určí minimální svítivost. Ještě nějaké základní věci potřebuješ vysvětlit?
One_Z
Killing Spree

Odeslat příspěvekod holubek002 6. 8. 2015 16:31

tdjohn píše:A plynulost pohybu nikoho nezajímá, protože jde jen o input lag.

No vidis a me zajima zase hlavne ta plynulost
To je frajer...

The hammer is my penis. - Captain Hammer
holubek002
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tdjohn 6. 8. 2015 21:05

Určitě myslíš input lag, jen o tom nevíš.
"This game is a masterpiece! We have never seen such a harmonic virtual world before. The story is as good as a movie and the graphics offer tons of incredible moments. GTA IV is more than a game." - Cynamite
tdjohn
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lo!Zza 6. 8. 2015 21:25

One_Z píše:Maximální jas určuje maximální svítivost, snižování jasu snižuje i svítivost. Zvyšování jasu zvyšuje i svítivost. Maximální jas při zobrazení černé určí minimální svítivost. Ještě nějaké základní věci potřebuješ vysvětlit?

Hele tak jsem to zkusil - na TV jsem nastavil podsviceni na minimum a zaroven jsem pridal jas. Z cerne to udelalo sedou, ale jinak zadna vetsi zmena. Asi mam spatnej kus. :D
"U mě je problém..." - PC

for teh lulz
Lo!Zza
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tdjohn 7. 8. 2015 00:01

johanesek píše:A co kdybyste si všichni koupili 3ds, koukali na to z 30cm a byli spokojení? 8-)

3DS je super a jeho grafika mi stačí. Rychlé věci mají 60 FPS, takže žádný problém. Tak má vypadat herní konzole.
"This game is a masterpiece! We have never seen such a harmonic virtual world before. The story is as good as a movie and the graphics offer tons of incredible moments. GTA IV is more than a game." - Cynamite
tdjohn
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod One_Z 7. 8. 2015 08:05

Lo!Zza
Vzhledem k tomu že máš nulové znalosti ale evidentně si myslíš jak tomu rozumíš tak ti nemám jak poradit. Existují kalibrační / nastavovací DVD/Blu-ray které uživatelům, kteří alespoň trochu přemýšlejí a dodržují požadovaný postup, umožní nastavit si TV na téměř maximální kvalitu obrazu co je daná TV schopná. Ti co tomu ovšem nerozumí ale považují se za experty si s těmito pomůckami akorát obraz rozdrbou, vzhledem k tvým reakcí si myslím že je jasné do které skupiny bys patřil ty. Další věc je že na extrémně krátkou pozorovací vzdálenost je stejně potřeba měřící sonda a dost slušné znalosti neboť TV se doslova musí znásilnit na režim ve kterém fungovat normálně nemá, tady je člověk bez znalostí a měřící sondy ztracen.
Jednoduchá demonstrace toho co děláš je vzít si fotku a v grafickém programu snížit kontrast tak na 50%, protože to je velice dobrá ukázka toho co dělají oči ve snaže kompenzovat onen reflektor do kterého se dívají. Rozlišení je v tomto případě zcela irelevantní.
One_Z
Killing Spree

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků