Je libo sekeru, fireball anebo paklíč?

Morrowind, Knights of the Old Republic, Baldur's Gate...

Moderátor: Moderátoři Doupě.cz

Odeslat příspěvekod kurcatovium 20. 1. 2009 16:11

Natož doplňovat kouzla jen spánkem jako v AD&D ...
kurcatovium
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Thowt1 20. 1. 2009 16:47

hmmm teraz ako hram Gothic 2: Night of the Raven /za bojovnika, zoldaka/, tak som si uvedomil, ze jednoznacne magovia, resp. ti chytri, co nemusia ani prstom pohnut, obklopeni mystikou a tajomstvom :twisted: :-D ... hra za bojovnika je dost nudna, vobec nemusim riesit kombinacie kuzel, ich efektivitu, vplyv na okolne prostredie atd atd, jednoducho je to za bojovnika az moc tupe a nudne :-( ... doplnovanie many mi neprekaza, ak je to urobene dobre (vid napr. gothic), taky zly priklad je napr. Diablo :twisted: ... AD&D system nie je spatny, skor naopak... vzdy mas urcitu zasobu kuziel, ta je ohranicena, a zalezi len na tebe, ako a ci ich pocas boja vhodne skombinujes ... ale sak to viete :-)) ... co sa vam na tom nezda? :-\
profesionalna krysa na forum.doupe.cz
Thowt1
Avatarkill 2008
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SCobra 20. 1. 2009 16:56

Na tom se mi nezdá, že to kouzlo může být taky třeba jen jedno... A co je to pak za kouzelníka? Kouzlení se fakt muší řešit inteligentně, aby to hráči k něčemu bylo...
Od konce 90. let jsem kromě aktuální generace konzolí hrál skoro na všem, na co si vzpomenete, ale teď už hraju v podstatě jen na PC nebo s dětmi na N. Switch.
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Thowt1 20. 1. 2009 17:23

to je potom taky trocha iny lukostrelec :-D ..ale to snad hrozi len pri nejakych Diablo - paskviloch ^^ jj, len ked sa da s kuzlami vyihrat, to za nieco stoji ^^ i ked vynimky sa najdu ... zrovna ma ale ziadna nenapada :-))
profesionalna krysa na forum.doupe.cz
Thowt1
Avatarkill 2008
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SCobra 20. 1. 2009 17:25

No v D&D má kouzelník do začátku myslím tři, což taky není moc :-)
Od konce 90. let jsem kromě aktuální generace konzolí hrál skoro na všem, na co si vzpomenete, ale teď už hraju v podstatě jen na PC nebo s dětmi na N. Switch.
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Thowt1 20. 1. 2009 17:34

ale je uzitocny pre zbytok party, identifikuje a pod. navyse kuzla 1. urovne postupom casu /zvysovanim lvl./ ziskavaju na sile /po urcitu hranicu/, takze i pri konci hry sa daju pouzivat (napr. moje oblubene magicke strely ^^ ) atd atd. postupom casu kuzelnik ziskava nove kuzla, petrejsie kuzla, viacero kuzel, pri konci hry ich ma v repertoari niekolko desiatok a pre partu je prakticky nepostradatelny. o jeje, na variabilitu kuzel mi napr. v BG2 nesahaj, malo kde sa najde tolko naozaj zmysluplnych kuziel, s ktorymi treba vediet narabat pre uspesny postup hrou, tu sa ani omylom nestaci naucit pouzivat len 2,3,4 kuzla, to teda vobec

jj, ved to je prirodzene, ze na zaciatku menej, neskor pribudaju... mag je na zacatku slabsi skoro vsade ^^ ale napr. v BG 2 tvori zaciatok, kde je mag chcipacik s malo kuzlami, tak 2% hracej doby :-]
profesionalna krysa na forum.doupe.cz
Thowt1
Avatarkill 2008
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Chemist 20. 1. 2009 18:45

Thowt1 píše:hmmm teraz ako hram Gothic 2: Night of the Raven /za bojovnika, zoldaka/, tak som si uvedomil, ze jednoznacne magovia, resp. ti chytri, co nemusia ani prstom pohnut, obklopeni mystikou a tajomstvom :twisted: :-D ... hra za bojovnika je dost nudna, vobec nemusim riesit kombinacie kuzel, ich efektivitu, vplyv na okolne prostredie atd atd, jednoducho je to za bojovnika az moc tupe a nudne :-( ...


Tak právě naopak v G2: NotR v páté kapitole jsi jako mág neporazitelný. To už je pak tupé. Takhle jít lesem a najednou čelit třem ještěranům, to chce přeci jen trochu logického přemýšlení, jak je dostat...

Mně naopak přijde magie jako přílišné zjednodušení. Ano, máš kvantum kouzel, ale povětšinou hráči postačí něco destruktivního typu a něco léčebného. Např. v TESech jsem hrál jen s těmihle magiemi...
"Dovedeš jezdit bez sedla, pane?"
"Dnes v noci třeba i bez koně..."
Chemist
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SCobra 20. 1. 2009 19:11

Ale jo, to je fakt, že v BG a podobných hrách je potřeba dost přemýšlet a kouzla přesně znát...
TES je v magii trochu zvláštní, v podstatě jsou tam důležité jen ty dvě, co jsi jmenoval, ty zbylé se dají použít jedině jako podpůrné... I když taková Conjuration, je taky docela zajímavá jako hlavní skill. Ale to už je otázka zaměření toho konkrétního RPG - jestli je víc akční nebo víc "taktické".
Od konce 90. let jsem kromě aktuální generace konzolí hrál skoro na všem, na co si vzpomenete, ale teď už hraju v podstatě jen na PC nebo s dětmi na N. Switch.
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Thowt1 20. 1. 2009 19:27

tak TES ani neberem v uvahu, to je tak rozvlacny (slusny ekvivalent rozsrackovaneho ^^ ) simulator fantasy sveta, ze az :-! /neratam oblivion, ten som este nehral, a dokonca vypada, ze stoji za zahratie ... /

som si v Morrowinde spravil maga, nake bonusy na ohnivu magiu tusim, ale hlavne same bonusy na kapacitu many, spravil vlastne kuzlo, naky ohnivy cosi, dal som, aby mi to zozralo nehorazne vela many => nehorazne silne kuzlo, a uz na zaciatku hry som s tym zabil prakticky cokolvek na jednu ranu /ma napada ekvivalent s Gothicom, ako keby som bol na zaciatku hry lvl. 1 schopny na jednu ranu sundatstinovu selmu, alebo trolla :roll: / a moja reakcia na to bola wtf?
profesionalna krysa na forum.doupe.cz
Thowt1
Avatarkill 2008
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Chemist 20. 1. 2009 19:32

Samozřejmě je rozdíl v typech RPG.

Pokud postapo RPG, tedy Fallout, tak tady je to jednoduché.
Pokud akční RPG typu Diablo (a jiné), je pro klikačku výhodné obé, ale přeci jen meč (nebo sekera) je tu asi lepšejší.

A pokud RPG fantaskního směru s notnou dávkou inteligentnějšího příběhu (a lá Gothic, TES nebo Two Worlds, přijde mi zjednodušení magie (nebo její příliš velké zesložitění) jako tupé a jednoduché. Víceméně pak mág třeba v Gothic II (nebo i v jedničce) to měl strašně jednoduchý a takovej ohnivej déšť zabil všechno okolo (i pod a nad, což se dalo využít v poslední kapitole G2). V TESech jsou pak ostatní magie de facto k ničemu, ale jejich fidlátka jsou impresivní. Dýchání pod vodou, neviditelnost, odemykání, přivolávání... Všechno se dá nahradit šikovnosti a je to vlastně i pro mě osobně zajímavější, když se já můžu plížit a když já vlastníma silama vyskáču na vrchol katedrály, místo toho, abych tam lítal :-)
"Dovedeš jezdit bez sedla, pane?"
"Dnes v noci třeba i bez koně..."
Chemist
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SCobra 20. 1. 2009 19:37

Když si to tak vezmeš, tak v postapo RPG typu Fallout používáš magii v podstatě pořád :-) Akorátže mana má v tomhle případě podobu textury náboje...
Od konce 90. let jsem kromě aktuální generace konzolí hrál skoro na všem, na co si vzpomenete, ale teď už hraju v podstatě jen na PC nebo s dětmi na N. Switch.
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Thowt1 20. 1. 2009 19:39

hmmm, to su skor sipy + 3 :D ale posilovacie lektvary/vselijake tie lieky a drogy vo falloute, to by som skor prirovnal :-)) ... ale tak to moze byt vlastne aj lekarnicka v doomovi :hm :-D
profesionalna krysa na forum.doupe.cz
Thowt1
Avatarkill 2008
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Chemist 20. 1. 2009 21:28

Akorát jak připodobnit ten systém V.A.T.S. z F3 do ostatních rpg? ^^
"Dovedeš jezdit bez sedla, pane?"
"Dnes v noci třeba i bez koně..."
Chemist
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SCobra 20. 1. 2009 22:04

Tak to nevím :-) Asi nijak :-)
Od konce 90. let jsem kromě aktuální generace konzolí hrál skoro na všem, na co si vzpomenete, ale teď už hraju v podstatě jen na PC nebo s dětmi na N. Switch.
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurcatovium 20. 1. 2009 23:15

Asi tak: :-! :-! :-!
kurcatovium
Dominating
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků