Baldur's Gate, Icewind Dale, Planescape Torment

Morrowind, Knights of the Old Republic, Baldur's Gate...

Moderátor: Moderátoři Doupě.cz

Odeslat příspěvekod Petr Kolář 27. 4. 2005 08:24

A tady je krasne videt, ze co clovek, to nazor. Ja treba dodnes lituji, ze jsem nemel cas Planescape dohrat (sypu si popel na hlavu a jako pokani odrikam desetkrat vsechna kouzla v Dungeon Master). Celou hru jsem se ale vytecne bavil a Sigil bych klidne za svuj domov vymenil. :twisted:
Petr Kolář - Doupě.cz

it´s better to be hated for what you are, than you be loved for what you´re not...
I live. Again.
Petr Kolář
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pipin 27. 4. 2005 08:47

Planescape je naopak nedoceněnej - všude je chválen, ale pokud vím, tak se když vyšel neprodával moc dobře..
Pipin
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kunilingus 27. 4. 2005 09:20

No nevim, já ho ze zvyku dohrál, ale nebyla to zábava.. spíš zklamání. Možná to taky bylo tím, že sem to hrál až po Falloutu a BG.

I když je pravda, že znám pár lidí, který na PT nedají dopustit..
kunilingus
First Blood

Odeslat příspěvekod Nameless one 27. 4. 2005 09:42

kunilingus píše:No nevim, já ho ze zvyku dohrál, ale nebyla to zábava.. spíš zklamání. Možná to taky bylo tím, že sem to hrál až po Falloutu a BG.

I když je pravda, že znám pár lidí, který na PT nedají dopustit..T/quote]
Treba me, viz muj nick. ;)
( o Y o )
Nameless one
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AlienX 27. 4. 2005 10:12

svojho casu ma z podobnych hier najviac bavilo icewind dale 1, aj planescape bol dobry, zato baldur ma moc nechytil
Naposledy upravil AlienX dne 23. 4. 2006 10:37, celkově upraveno 1
nobody steals our chicks and lives
AlienX
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AlienX 27. 4. 2005 10:13

preklep opraveny
Naposledy upravil AlienX dne 23. 4. 2006 10:38, celkově upraveno 1
nobody steals our chicks and lives
AlienX
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pipin 27. 4. 2005 15:11

AlienX píše:svojho casu ma s podobnych hier ma najviac bavilo icewind dale 1, aj planescape bol dobry, zato baldur ma moc nechytil


To je skutečně zvláštní, baví tě IWD (tedy akčněji zaměřená RPG) a P:T (tedy dějově-dialogově zaměřená hra) , ale "zlatá střední cesta" BG tě nechytla...
Pipin
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod J.Mataj 2. 6. 2005 16:51

Možná také dost záleží na pořádí, ve kterém člověk tyhle hry hrál. Jsou si přece jen v některých věcech dost podobné a člověku to pak po druhé nemusí připadat tak úžasné.
J.Mataj
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AlienX 2. 6. 2005 17:00

co uz
nobody steals our chicks and lives
AlienX
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AlienX 2. 6. 2005 17:02

na icewinde sa mi lubilo prostredie, u planescape postavy, pribeh

baldur's ma nechytil
nobody steals our chicks and lives
AlienX
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Wenom(smazano) 12. 6. 2005 11:28

Planescape je hodně dobrá hra až na tu grafiku(nemyslím tím ksichty v bestiáři).
Wenom(smazano)
First Blood

Odeslat příspěvekod Paar 12. 6. 2005 14:46

PT je vyborna hra, a grafika je az na rozliseni super. me to bavilo moc... super atmosfera.
Nenávidím politickou korektnost.
Paar
Chosen One
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nameless one 16. 6. 2005 11:11

Pipin píše:
AlienX píše:svojho casu ma s podobnych hier ma najviac bavilo icewind dale 1, aj planescape bol dobry, zato baldur ma moc nechytil


To je skutečně zvláštní, baví tě IWD (tedy akčněji zaměřená RPG) a P:T (tedy dějově-dialogově zaměřená hra) , ale "zlatá střední cesta" BG tě nechytla...t/quote]
Ja sem na tom uplne stejne...
( o Y o )
Nameless one
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod shadowPCT 18. 8. 2005 22:18

[quote="Petr Kolář"tNo nevím, zda jsou až tak stejné. Torment je jasný, o tom žádná :twisted: Ale i rozdíl mezi BG a ID je propastný. Baldur's Gate je to, co bych nazval hraní postav, zatímco Icewind Dale je prostě čistokrevné hack'n'slash.
Ještě drobná korekce, jako následníka těchto her bych jmenoval NeverWinter Nights, spíše než KOTOR, ale to je otázka názoru.l/quote]

No reaguju až s několikaměsičním zpožděním, neb jsem se až dnes registroval, nicméně: označit IWD za čistokrevný hack'n'slash to je imho dost odvážné tvrzení. Co jsou pak tedy hry typu Dungeon Siege, Diablo nebo třeba i slovenský Kult? Pokud bychom brali tvé tvrzení doslova, tak pak mnou zmiňované "akční RPG" už opravdu za RPG nelze považovat. Myslím, že IWD má do "čistokrevné hack'n'slash" opravdu daleko. Předně je postaven na pravidlech AD&D, pauzuje se a volí se taktika. Ve hře uspěješ jen dobře zvolenou taktikou a optimálním využitím schopností tvé družiny. Hry postavené na Infinity enginu se vyznačovaly výrazným taktickým elementem a s tím spojeným propracovaným systémem vývoje postav (opět AD&D).

To, že byly IWD a IWD 2 hodně o bojích, ještě nutně neznamená, že šlo o hack&slash. I ve srovnání s BG není dle mého názoru tato nálepka na místě. Jasně jde o chápání významu "hack&slash", ale tímto tak trochu házíš IWD na jednu kupu s Diablem a to je dle mého názoru vůči této geniální hře od BiS trochu neuctivé ;-)

Jinak mně svého času nejvíce dostal Planescape: Torment, kterého považuju za jednu z nejlepších her všech dob a jeho hudbu si dodnes pouštím. Měl nepřekonatelnou atmosféru. BG bylo přelomové a BG2 ještě zdokonalilo už prakticky dokonalé. Interakce mezi členy družiny ve hloubce, v jaké to předvedlo BG2 (viz milostný románek s Aerie :) ), bylo něco v té době nevídaného a vlastně ani dnešní RPG nic takového nenabízí. Něco podobného slibují autoři Dungeon Siege 2, tak uvidíme...

Ke zmiňovaným NWN. NWN včetně jeho datadisků byla naprosto pohodová hra, krásně se hrála a já se u ní náramně bavil. Ale přeci jen už platila daň dnešní době a hra byla jako taková dost jednoduchá. Zkušenější hráč neměl prakticky problém. Především za fighter class postavy šlo o procházku růžovým sadem. Obtížnost šla tedy ve hrách od BIS/Obsidianu/Bioware dost dolů, a opravdu nevím, jestli to je ku prospěchu věci. Především druhý Kotor byl až nechutně triviální, i když jinak měl vše, co pořádné RPG má mít.

Na NWN 2 se ale těším, jak malej :D Někde jsem, myslím, četl, že Chris Avellone sice není hlavním designerem, ale měl by se na projektu podílet, takže nemám strach, že by to dopadlo špatně :) To zase budou ztracené víkendy :D
Faith manages.
shadowPCT
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr Kolář 18. 8. 2005 23:36

shadowPCT píše:
No reaguju až s několikaměsičním zpožděním, neb jsem se až dnes registroval, nicméně: označit IWD za čistokrevný hack'n'slash to je imho dost odvážné tvrzení. Co jsou pak tedy hry typu Dungeon Siege, Diablo nebo třeba i slovenský Kult? Pokud bychom brali tvé tvrzení doslova, tak pak mnou zmiňované "akční RPG" už opravdu za RPG nelze považovat. Myslím, že IWD má do "čistokrevné hack'n'slash" opravdu daleko. Předně je postaven na pravidlech AD&D, pauzuje se a volí se taktika. Ve hře uspěješ jen dobře zvolenou taktikou a optimálním využitím schopností tvé družiny. Hry postavené na Infinity enginu se vyznačovaly výrazným taktickým elementem a s tím spojeným propracovaným systémem vývoje postav (opět AD&D).

To, že byly IWD a IWD 2 hodně o bojích, ještě nutně neznamená, že šlo o hack&slash. I ve srovnání s BG není dle mého názoru tato nálepka na místě. Jasně jde o chápání významu "hack&slash", ale tímto tak trochu házíš IWD na jednu kupu s Diablem a to je dle mého názoru vůči této geniální hře od BiS trochu neuctivé ;-)
/quote]


Přesně jak říkáš, jedná se o chápání výrazů hack'n'slash a RPG. Dle mého je RPG hra, ve které hraješ nějakou roli. Postavy se setkávají, povídají si a vzájemně na sebe působí. Boj je součástí života dobrodruhů, není však jeho jedinou náplní. IWD mi přišlo výrazně bojově laděné, bez nutnosti přemýšlet, prostě stačilo jen jít a sekat (hack'n'slash). Ano, systém byl založen na vlastnostech, dovednostech a schopnostech, ale to ještě stále nedělá z bojových mašin postavy z masa a kostí s nějakými pohnutkami a myšlenkami.

Rozhodně byla hra taktičtější než jsou různé "akční RPG", ale ač v sérii Ultima byly boje akčnější, vždy šlo více o svět a vztah hlavního hrdiny k němu. Hack'n'slash není žádnou urážkou, pouze označuje hru, ve které více než o příběh jde o boj. Neřeší problémy proč hráč bojuje, ale jak. A IWD bylo rozhodně zábavnou hrou se skvělým soubojovým systémem.

Vůbec, on problém škatulkování her s sebou přináší mnohé potíže, které je pak člověk nucen zbytečně řešit. Určovat hranice mezi akční hrou a RPG je často složité, dle mého se akčním RPG může nazvat třeba i Deus Ex (akční pro střílení, RPG pro příběh). To, že mají hrdinové nějaké vlastnosti, které se vyvíjejí, neřadí dle mého automaticky hru k RPG. Nechal jsem se ale unést někam jinam, než kam směřovala tato diskuse.

Nehodnotím hry z pohledu jednoduchosti a herního stylu, ale podle přínosu, kterým hráče obohatí. Akční hry jej zabaví, což je dobře. RPG jej zase donutí se zamyslet nad herním světem a problémy postav v něm, jak vyřešit milostné problémy (to je jen příklad, ale třeba v KOTOR 2 to byla poměrně silná vedlejší dějová linie), přitáhne jej k myšlení, což považuji za lepší.
Petr Kolář - Doupě.cz

it´s better to be hated for what you are, than you be loved for what you´re not...
I live. Again.
Petr Kolář
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků