Nikdo se tu zatím nehrne a tak trochu tuším, že většina z vás buď o Dragon Age multiplayeru neslyšela a nebo tyto informace ignoruje, protože „přece v RPG typu Dragon Age nemá co dělat“

(popřípadě jste po DA2 nad celou DA sérií zlomili hůl)
Pokusím se zde tedy shrnout pár základních informací, které třeba některé z vás navnadí a nebo alespoň trochu přiblíží, o co půjde
Nejdříve stručně základní info:- Dragon Age Multiplayer (dále DA MP, nebo jen MP)
vyjde společně s Dragon Age: Inquisition (DA:I)
- DA MP nebude povinnou součástí – žádný hráč nebude nucen jej hrát a (na rozdíl od Mass Effect 3 MP)
nebude mít žádný vliv na single playerovou kampaň- velká část týmu pracující na DA MP jsou bývalí členové týmu ME3 MP
- na MP pracuje samostatný tým, ale úzce spolupracují s vývojovým týmem samotného DA:I a MP modul také posloužil na balancování bojů/postav atd. pro single player
- ve hře bude možno nakupovat za reálné peníze ingame měnu (platinum) a za tu následně kupovat truhly, což je ekvivalent beden s vybavením v ME3 MP. Nicméně ale
nakupování za reálné peníze nebude nutné, vše půjde koupit za ingame měnu – zlaťáky (dostanete za plnění misí)
- platící hráči nebudou nijak zvýhodněni. Pouze se třeba dostanou k nějaké výbavě dříve (ale nemusí, vzhledem k tomu, že obsah truhel je generován náhodně)
- v DA MP
bude přítomen systém craftingu- DA MP je stejně jako ME 3 MP
kooperace 4 hráčů- ve hře nebude žádné PvP
- valnou většinu vybavení získá hráč v truhlách nakoupených za zlaťáky (získané za splněné mise), popřípadě craftěním. V misích se ale budou nacházet i truhly a skryté poklady, kde bude možné získat další vybavení.
-
vybavování postav je možné pouze mezi misemi, v průběhu mise je již inventář nepřístupný (takže si nemůžete např. uprostřed mise převléct zbroj)
- každý předmět půjde rozebrat a jednotlivé "součástky" půjdou použít pro vytváření dalších předmětů
-
v DA MP bude při vydání hry
přístupných 12 postav .. časem přibudou další (tedy stejně jako v ME3 MP)
- zpočátku budou "odemčeny" pouze 4 postavy. Zbytek musí hráč získat tak, že sestaví "zbroj" dané postavy .. předpokládám, že to bude probíhat tak, že nejdříve musí nalézt (třeba v truhle) plán na zbroj konkrétní postavy, nasbírat všechny potřebné materiály a následně zbroj sestavit, což už navždy hráči zpřístupní danou postavu
-
hráč si nemůže vytvořit vlastní postavu,
může ji pouze do určité míry
měnit vzhled,
vybavení a
zvolit dovednosti (ale z daného stromu dovedností)
- ve hře
nepůjde obchodovat s předměty a ani nepůjdou přenášet mezi MP a SP kampaní
- pro Dragon Age MP vyjde v dohledné době aplikace
Inquisition HQ. Tu si budete moci nainstalovat do iOs/Android zařízení a spravovat pomocí ní své postavy, craftovat atd.
- opět (jako u ME3:MP) nebude založen na serverovém hraní, ale bude vždy jeden hostitel a 3 připojení hráči .. offline hraní (respektive LAN) nebude možné
- každá postava se bude moci dostat max. na 20.úroveň. Poté ji bude možné "povýšit"- "vynulovat úroveň" (respektive dát zase na 1.). Což vám přidá jeden bod navíc k rozdělení do vlastností a přidá body do tabulky (ve hře budou žebříčky).
Jak už jsem párkrát zmínil výše, tak v hodně věcech bude DA MP podobný ME3 MP (který mě osobně baví dodnes - i když jej už nehraju tolik..ale přes 200 hodin jsem u něj strávil).
Mise ale nebudou probíhat tím způsobem, že by se hráči pohybovali po mapě a postupně odolávali 11 stupňujícím se vlnám nepřátel (se zpestřením v podobě úkolů typu doprovod droida a nebo třeba hackování).
Hráči budou mít v dané mapě zadaný úkol (úkoly) a ty se budou snažit plnit (prakticky ale půjde především o boj - každá mapa bude mít několik minibossů a hlavního bosse). Nebudou se pohybovat dokola ve spojité mapě, ale
půjde o delší lokaci rozdělenou do několika sekcí - teď si nevzpomínám přesně, ale mám pocit, že těch sekcí bude okolo 10 (jsou ale plynule propojené do jedné souvislé mapy..sekcemi se myslí třeba nádvoří, zahrada, kasárny, bažina apod.).
Tyto sekce nebudou pevně dané, ale
pokaždé se pro danou mapu vygenerují a pospřehazují .. takže sice do jisté míry budou podobné, ale nebude to (jako v ME3 MP) pokaždé naprosto stejná mapa.
V lokacích se budou nacházet (nevím, jestli náhodně, ale nejspíše ano)
i skryté poklady a místnosti. Do některých se ale budou moci dostat jen určité postavy - například po objevení rozbitelné zdi budete muset mít v družině nějakého bijce s obouruční zbraní, který zeď rozmlátí a zpřístupní zazděnou místnost.
Každá z postav bude mít svou osobnost (jméno, rasu, historii .. půjde o agenty inkvizice) a bude nadabována. Postavy mezi sebou budou do jisté míry během mise i komunikovat.
Bude možné, aby se jedné mise účastnily i totožné postavy, ale hra se bude snažit nakombinovat hráče tak, aby se tohle moc často nestávalo. Přinejmenším zpočátku tomu ale moc nezabrání (když budou přístupné jen 4 postavy a zbytek se musí odemknout).
Ale jinak v tom hra samozřejmě bránit nebude a když se třeba domluvíte s přáteli a budete mít private hru, tak tam klidně můžete pobíhat jako 4 trpasličí legionáři. Navzájem se budete odlišovat především jmenovkami a vybavením.
pozn. postavy si prý do jisté míry budou uvědomovat, že jsou v dané misi společně se svými dvojníky a budou to např. komentovat srandovními poznámkami apod.Každá
mise zabere v průměru 20-30 minut a to samozřejmě v závilosti na složení družiny, dovednostech členů družiny a zvolené obtížnosti (budou 3)
Šlo by toho napsat ještě víc, ale lepší asi bude, když se třeba na něco konkrétního zeptáte a já pokud budu vědět, tak odpovím 