Dragon Age

Morrowind, Knights of the Old Republic, Baldur's Gate...

Moderátor: Moderátoři Doupě.cz

Odeslat příspěvekod xgandalf 27. 11. 2010 11:05

2Pipin: Je to ještě jinak..:-)) Feist napsal scénář k oběma dílům (u dvojky se na něm přinejmenším podílel), ale už tehdy koketoval s myšlenkou napsat podle hry knihu. Potom to odložil a napsal to až hodně později v sérii "Odkaz Trhlinové války". Bohužel z hlediska osobního pohledu původním knihám Riftwar sagy a Empire ságy tyhle knihy nesahaj ani po pás. S DA2 uvidíme, nechci to zavrhovat dopředu, ale nejspíš dopadnu stejně - Zaklínač 2 to jistí, řekl bych.
2USER47: Uf, tak to je tvrzení na meče. Jestli v něčem Bioware exceluje, tak jsou to dialogy a vztahy mezi postavama, řekni mi jedinou hru, kde jsou zvládnutý dialogy lépe.
Look, three-headed monkey. Guybrush Threepwood, mighty pirate
What can change the nature of a man? Ravel
xgandalf
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod USER47 27. 11. 2010 11:13

Divinity 2 (výrazně), Zaklínač, koneckonců i to TW2.

Z DA si nepamatuju jedinej rozhovor. Všechno je to taková jalová třicetkrát zředěná a přežvejkaná omáčka.
Glory to the flesh. Glory to the mass.
USER47
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xgandalf 27. 11. 2010 11:28

Divinity 2 že má propracované rozhovory? Sakra, tak to jsme hráli asi každej jinou hru, protože co já si vybavuju, tak rozhovory byly na standartní (tj. dost nízké) úrovni. A ze Zaklínače si vybavuju jakžtakž příběh, ale že bych si vybavoval rozhovory, to si fakt nevzpomínám. Vlastně joooo, vybavuju si rozhovory - ale nikoliv díky jejich úrovni, ale spíš díky dabingu, kterej mě ještě dnes pronásleduje jako noční můra. Na druhou stranu z DA si vybavuju např. Morriganiny cynické názory, Stenovu těžko pochopitelnou morálku, resp. logiku, Lelianino vyprávění o Orlais (shoeees), Duncanovo vyprávění o Wardens apod. A to nemluvím o špičkování mezi jednotlivými postavami, kdy mezi takovým Alistairem a Morrigan ten vztah fakt "jiskří"..:-)). TW2 jsem nehrál, nemůžu soudit.
Look, three-headed monkey. Guybrush Threepwood, mighty pirate
What can change the nature of a man? Ravel
xgandalf
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SCobra 27. 11. 2010 13:03

Divinity má hlavně zajímavé postavy... Většina postav je něčím zajímavá, i když rozhovory se nesou v Gothicovském duchu. Třeba ty dvě drbny v Broken Valley, farmář, co má radši svoje prasata než manželku, chlápek s helmou proti čtení myšlenek, vychloubačnej dobrodruh... Z DA si pamatuju ne pošťuchování Morigan a Alistaira, jinak nikoho...
Od konce 90. let jsem kromě aktuální generace konzolí hrál skoro na všem, na co si vzpomenete, ale teď už hraju v podstatě jen na PC nebo s dětmi na N. Switch.
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod USER47 27. 11. 2010 13:15

SCobra: Jak jsi v Divinity 2 daleko? Hlavně později jsou i ty dialogy skvělý. Hrdina umí bejt správnej řízek, zejména jeho vtípky na adresu nekromancerů a jejich výtvorů jsou zajímavý...Například rozhovory se zlou variantou Sasan a s tím týpkem, jenž nenávidí Maxose, jsou nejlepšími příklady.

Dialogy DA jsou stejně bezvýrazný a nenápaditý jako cokoli, co Bioware musí samo vymyslet.
Glory to the flesh. Glory to the mass.
USER47
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SCobra 27. 11. 2010 13:48

Jsem začal zase znovu (Dragon Knight Sagu), ale protože toho mám teď na hraní hodně, tak moc nepostupuju :-) Jsem teprve v Broken Valley... Většinou rozehraju nějakou hru, pak přijde něco na recenzi, tak ji musím odložit a pak se k ní špatně vrací...
Od konce 90. let jsem kromě aktuální generace konzolí hrál skoro na všem, na co si vzpomenete, ale teď už hraju v podstatě jen na PC nebo s dětmi na N. Switch.
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Thowt1 27. 11. 2010 13:58

tak nerecenzuj 8-)
profesionalna krysa na forum.doupe.cz
Thowt1
Avatarkill 2008
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SCobra 27. 11. 2010 14:10

Lepší by bylo recenzovat, ale nechodit do práce :D
Od konce 90. let jsem kromě aktuální generace konzolí hrál skoro na všem, na co si vzpomenete, ale teď už hraju v podstatě jen na PC nebo s dětmi na N. Switch.
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 3D_Crab 27. 11. 2010 16:17

xgandalf: DA je bezesporu kvalitní RPG, ale když už ho člověk rozehraje po 3x, tak teprve zjistí, jak moc je ta hra bezpohlavní. Chybí jí prostě koule, něco zapamatovatelnýho, nějaká úchylná scéna nebo nějakej šílenej společník (v KOTORech to byl třeba HK-47) a ačkoliv se ten svět tváří že není černobílý, tak ve skutečnosti je ještě mnohem vyhraněnější než právě mnou zmíněný KotORy.
Uhni krávo, nesu sklo.
3D_Crab
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Chumbaba 27. 11. 2010 19:24

Souhlasím s názorem, že Divinity 2 měla dobré rozhovory, byly dost legrační a rozhodně jsem se u nich hodně bavil. V Dragon Age se v rozhovorech většinou mlátila stokrát vymlácená fantasy sláma - nepamatuju si z nich prakticky nic. O Zaklínači nemá v téhle souvislosti podle mě vůbec cenu se bavit, tam prakticky co rozhovor, to perla - ale kdybychom si dali Zaklínače jako laťku, tak jí nepřekoná skoro nic (P.S. Teď jsem ho dohrál podruhé, takže ho mám v živé, tzv. operační paměti).
Chumbaba
Killing Spree

Odeslat příspěvekod xgandalf 28. 11. 2010 09:49

2Chumbaba: Mám pocit, že jsme na to kápli. Já nedávno podruhý dohrál DA, vida, vida, a zkus hádat, z čeho si nejvíc pamatuju rozhovory...:-))) Jestli mě něco doopravdy z tohodle v Zaklínači zaujalo, tak to byl systém nepředvídatelnejch důsledků, kdy člověk nevěděl, jestli se rozhodl dobře nebo špatně (relativně) a dověděl se to až po pár hodinách. To je něco, co si myslím, že žádná jiná hra nemá (pominu fotky nahotinek a celkové dospělé nastavení hry, jenže to Bioware o svých hrách nikdy netvrdil - pod EA už vůbec ne)
Look, three-headed monkey. Guybrush Threepwood, mighty pirate
What can change the nature of a man? Ravel
xgandalf
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Chumbaba 28. 11. 2010 10:11

Nj, prostě se neshodneme. Mně přijde Dragon Age jako sympaticky rozsáhlá, ale celkově spíš hloupá, klišoidní,nezajímavá a komerčně podbízívá hra, zatímco Zaklínače považuju za vrchol RPG posledních let. Je celkem zbytečné, to dál rozebírat, kdo ten rozdíl nevidí, já mu to těžko vysvětlím.

Kdo má uši, slyš!

(Můžete si udělat jednoduchý test: Pokud i bez pomoci googlu víte, odkud je citát v poslední větě, bude se vám asi víc líbit Zaklínač. A pokud to nevíte, budete se asi líp bavit u Dragon Age - protože polovinu myšlenek v Zaklínači beztak nepochopíte).
Chumbaba
Killing Spree

Odeslat příspěvekod xgandalf 28. 11. 2010 10:38

Bible - kecal bych, kdybych bez Googlu věděl, odkuď konkrétně, zas tak kovanej v tom nejsem, ale někde to v Bibli určitě je..:-))
Look, three-headed monkey. Guybrush Threepwood, mighty pirate
What can change the nature of a man? Ravel
xgandalf
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Chumbaba 28. 11. 2010 10:51

Jasná věc, chtěl jsem naznačit, že hodnota Zaklínače je v tom, že se vrací ke kořenům fantasy, má návaznost na mytologii, kulturní tradici, historii střední Evropy, soužití různých etnik a náboženství - prostě je to hra pro intelektuály, hra myšlenkově bohatá, s nejednoznačným a filosofickým příběhem a vyzněním. Naopak Dragon Age je podle mě klasická slátanina, americká fantasy bez nějakého myšlenkového přesahu, polepená z různých fantasy kulis a atributů, aniž by někdo přemýšlel o jejich smyslu, historii, tradici atd. Chápu, že ne každého to zajímá - ale je to hlavní důvod, proč z mého hlediska nikdy Dragon Age nebude sahat Zaklínači ani po kotníky. Kdysi jsem studoval dějiny střední a východní Evropy, možná právě proto se mi Zaklínač tolik líbil, že to není standardní fantasy blábol, ale hra, která má po všech stránkách hlavu a patu.
Chumbaba
Killing Spree

Odeslat příspěvekod xgandalf 28. 11. 2010 13:46

No dobře, tak zase bych to s tím Zaklínačem tolik nepřeháněl - je to asi tak v duchu "mezi slepými i jednooký králem", čili v žánru her samostatných je ono pojetí (ne ten příběh, protože ten je naprostá klasika) určitě originální. Na druhou stranu je Zaklínač založenej na propracovaný knižní sérii, kde jsou tyhle věci opravdu dotažený. Hra naprosto s přehledem tyhle věci kopíruje a vsazuje je do herního světa. Bohužel ne vždy příliš zdařile. Osobně mám dojem, že při hraní Zaklínače je znalost knižní předlohy spíš na překážku, protože pak se člověk může doopravdy ponořit do příběhu, jehož reálie, prostředí a vyznění pro něj budou nové. Na druhou stranu já jako fanoušek knižní série nutně budu srovnánat a přestože uznávám, že Zaklínač se vyjímečně povedl, tak některý věci mě tam vyloženě drážděj. Typická záležitost je vytržení některých dialogů nebo vět z knihy a docela násilné zasazení do hry, kde bez jakýhokoliv kontextu působěj jako pěst na oko.
Na druhou stranu DA, ať už je neoriginální, jak chce (a nikdo to nepopírá, originalitou to zrovna nesrší) vychází z klasického fantasy kánonu, kterej byl definovej už legendou o Artušovi. (apropo, Zaklínač vychází ze stejného zdroje, doporučuju přečíst tématickou úvahu Sapkowského na tohle téma).

Ano, hry od Bioware opravdu nemají tu správnou filozofickou hloubku - jenže to v dnešní době nemá skoro žádná hra. OK, Zaklínač budiž vyjímka, ale něco jiného je postavit hru na existujícím vesmíru ve spolupráci se spisovatelem (Legend Entertainment by mohl vyprávět), věc druhá je zplodit hru včetně vymyšlení nového vesmíru a usazení nějakých pravidel - což většinou dopadá s narůstajícím počtem dílů dost katastroficky, uvedu tady např. Fallout 3 nebo Oblivion, které v podstatě popřely to, co bylo v předchozích dílech nějak "vytvořeno". Na druhou stranu hry od Bioware mají v sobě něco, díky čemu mě je baví hrát - narozdíl od třeba Divinity 2 nebo prakticky jakéhokoliv podobného RPG (vynechme pro tentokrát Zaklínače) se tyhle hry snaží vytvořit určitej typ vztahu mezi postavami a hráčem. Toho lze docílit dvěma způsoby. Buď se jedná o RPG, které je v podstatě freeformové a umožňuje si hráči v podstatě přizpůsobit postavu, jakým způsobem chce (a tam je to spíš otázka dlouhých hodin, tohle se mi doopravdy stalo jenom ve hrách série TES), anebo se hra snaží co nejvíce vykreslit pozadí postavy nebo postav, aby hráč pochopil jejich pohnutky nebo důvody - což v podstatě dělá právě DA nebo i onen Zaklínač (kde je to trochu narušeno tím, že hrajeme za Geralta, takže my, kteří si zásadně volíme ženské postavy, jsme v hajzlu..:-)) )
Look, three-headed monkey. Guybrush Threepwood, mighty pirate
What can change the nature of a man? Ravel
xgandalf
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků