Moc jich nebude, nejsem příliš dobrý hráč.
Pokud mě hra nechytne do půl hodiny ani na několik pokusů, je konec.
Dobrou hru poznám lehce - když večer končím, těším se až ji zase ráno spustím.
Všechny hry které jsem dohrál jsou výborné, jinak by mě nebavily, jsem totiž bohužel velmi vybíravý hráč.
Baldurs' Gate
-nudný začátek ve Svítící Tvrzi, šokující grafika (než si člověk zvykl), otřesný pathfinding (kdo chce poznat pravé peklo, ať zkusí katakomby pod Gullykinem) a zezačátku pekelná obtížnost.
+skvělý promakaný příběh a obrovský svět s velkou svobodou. Tohle se nehraje, ale žije.
Baldurs' Gate 2
-pekelná obtížnost, roztahané jak Lovosice, padoucha známe dopředu.
+to samé co u jedničky, tohle je veledílo kde lze celé dny hrát mimo hlavní linii, neskutečně promakaný obrovský svět.
Battlefield 1942
singl opravdu téměř nestojí za řeč, ale je tam a dohrál jsem ho.
-nejsou
+zábavná simulace války, dá se hrát pořád dokola
Black Mirror:Posel Smrti
Adventury mě moc neberou, naneštěstí první adventura co jsem hrál byl právě Broken Sword a tak pořád zkouším, jestli se mu nějaká nevyrovná.
-je to od českých tvůrců, ale není to o nás
+je to napínavé až do konce
Broken Sword
Broken Sword 2
-jen adventury, dvojka je zbytečně obtížná
+vtipné, zábavné, dojemné, graficky hezké
Codename:Outbreak
-grafika není nic moc, obrovské potíže s ovladači a padáním
+výborná sci-fi atmosféra a slušná hratelnost
Deus Ex
Zážitek na jaký se nezapomíná, souznění ponuré grafiky, hudby, silného příběhu a bezvadné hratelnosti.
-první mise je zbytečně obtížná, nevíte v ní co máte vlastně dělat, trhání, slabší grafika
+všechno
Dungeon Siege
Téměř nic v ní neděláte, ale přesto je docela zábavná.
-ke konci nuda, vtípek s pevností Kroth si tvůrci mohli odpustit, zbytečné bloudění v bažinách.
+dohrál jsem to
Half Life
Hrál, dohrál a bavila mě, ale za nejlepší hru světa bych ji neoznačil.
-začátek v angličtině a bez titulků se spoustou mluvení
+kvalitní 3D střílečka
Icewind Dale
Nedoporučuji hrát v zimě, já se při ní tehdy nachladil. Ideální hra na parné léto.
-pathfinding, jako u všech her od Bioware/Black Isle
+výborné fantasy RPG se spoustu úžasných fantasy nápadů
No One Lives Forever
Ve hře se postupně vyvíjíte. Na začátku střílíte jak u Solferina - poplach nepoplach, ale postupně je nutno bojovat čím dál opatrněji .
-zoufalý technický stav hry a ovládání
+výborná 3D akce se skvělým příběhem a hratelností
No One Lives Forever 2
-hlubší příběh se vytratil
+zbyla propracovaná a zábavná 3D střílečka s charizmatickou hrdinkou
Planescape Torment
Taková hra už nikdy nevyjde. Nikdy.
-občas bug
+nejlepší fantasy RPG, jaké kdy vyšlo.
State of War
Sci-fi strategie, kterou jsem dohrál jsem jen díky masívnímu cheatování (ale dohrál).
-gigantická obtížnost
+jednoduché ovládání, zábavná, graficky hezká
System Shock
Jednička je lepší než druhý díl, to je bez debat.
-grafika z roku 1994 (DOS), hodně nešikovné ovládání, závěrečný souboj je nemožný
+hratelné, propracované, dobrý příběh
System Shock 2
Zdá se mi, že oproti jedničce tam spousta věcí schází. V jedničce jste se například mohli dívat skrze kamery, ve dvojce nic.
-neskutečně obtížný závěr, opět musel pomoct cheat
+zábavná 3D akce, je na tom vidět kus práce
Thief
Na skrývání jsem se vykašlal a všechny pěkně zlikvidoval.
-hodně, hodně těžké někoho dostat
+příběh a zvláštní atmosféra
Tron 2.0
Boj uvnitř počítače, velmi dobrá záležitost, jen jsem pořádně nevěděl proti komu jdu a proč.
-v podstatě žádný pořádný příběh
+zábavná 3D střílečka s úžasnou grafikou a originálním tématem
Unreal 2:The Awakening
Tohle mě vysloveně zklamalo, člověk to dohrál a za týden už nevěděl o čem to bylo.
-slabý příběh
+grafika a design
Wheel of Time
Tahle hra vytváří vlastní zajímavý fantasy svět a ponechává spoustu místa pro vlastní fantazii. Je to ponurý gotický horror a je to velmi dobré.
-neskutečná obtížnost, příšerná orientace
+úžasný fantasy svět brnkající na Vaše city a nervy
Zax:The Alien Hunter
Sci-fi RPG, které se výborně hraje a člověka to baví.
-bugy
+nápady, grafika, příběh
Knight and Merchants
zásobovací a vojenská strategie ze středověku
vyrobil jsem do Knight and Merchants nějaké
obrázky map:
http://knightsandmerchants.euweb.cz/others/new_maps/index.htm
-bugy, zoufalá umělá inteligence
+jednoduché, zábavné, propracované
Teď se pokouším hrát Arcanum, prý je lepší než Fallout, to bych tedy ten Fallout rád viděl, protože Arcanum mě vysloveně naštvalo. Snad tomu dám ještě šanci.
Koupil jsem si taky Outcast, ale vychvalovaná grafika je lehce otřesná (co jsem čekal od tak staré hry) a co horšího, mám sehnat nějakých X artefaktů a zachránit místní svět. Takové klišé budu mít velké potíže překousnout. Nehráli jste někdo Outcast? Stojí to za to?
EDIT----------------------------------
Fallout
Fallout 2
Pamatuji se, že mě na začátku hry odradily rozhovory. Nesnáším hry, které připomínají pohádku o kohoutkovi a slepičce.
Questy musí člověka bavit, nesmí mít takový pocit jako já v Gothic, že tam lítá od čerta k ďáblu jen pro srandu králíkům.
Ale dal jsem si ještě šanci a chytily mě hákem. Příběhová RPG, kde se nic neděje náhodou, nic tam není jen do počtu.
-umělá inteligence společníků, zezačátku jsem tvrdě zápasil s ovládáním
+ztvárnění světa po atomové zkáze, drsný humor a nadhled, postapokalyptická atmosféra
Outcast
Na začátku to vypadalo na nehoráznou pitomost. Sežeňte amulety k záchraně světa. Musel jsem se lehce přemáhat, abych začal Outcast hrát. Ale jakmile jsem vypadl z první nudné výukové mapy, byl jsem ztracen - dohrál jsem ji celou a na konci litoval, že je tak krátká. Pokud jste někdy chtěli být kosmonauty jako v Ikarii XB 1
http://www.csfd.cz/film/7390-ikarie-xb-1/ a prozkoumávat cizí neznámou planetu, tohle je to pravé.
-příliš málo nepřátel, lehké souboje, zblízka grafice schází detaily, kolize objektů, příběh je poměrně komplikovaný
+hra vytváří svůj svět, který je velmi zajímavý, voxelová grafika (doporučuji hrát v okně)
Spellforce
Německá hra? Jak ta může být dobrá? Taky jsem se divil, ale byla. Někdy jsem se jen tak procházel a obdivoval hrátky světla a stínu. Mohli jste si postavit město jako v normální strategii a pak se jím procházet jako ve 3D akci - bez čekání - klik a jste na nebi, klik a jste ve městě. Na konci každé mise jsem si říkal, že teď už tvůrcům určitě dojde fantazie, teď už určitě udělají nějakou chybu v game designu, která mě znechutí, teď už se určitě začnu nudit - a ono pořád nic - nuda nikde. V každé nové misi se jim povedlo mě překvapit. Dohrál jsem ještě skoro celý datadisk, kromě poslední mise. Na to, jak vybíravým hráčem jsem, vynikající výsledek.
-prozkoumaná místa zase zčernají, silné jednotky se pomalu vyrábějí, zbytečně zdlouhavá, jednotky v boji neposlouchají jak by měly, nad vojskem trhá i na silném železe
+parádní grafika, nízké nároky, zajímavé vedlejší úkoly, vystrojování postaviček ve stylu The Sims, zábava na měsíce
Neverwinter Nights
Je neskutečně krátká. Když skončila, byl jsem přesvědčen, že jsem tak ve třetině. Příběh se bezvadně rozjížděl, čekal jsem nějakou zápletku a nic. Jako by hry kus usekli, příběhové nitky narychlo pospojovali a šup s tím na trh. Hra obsahuje záblesky geniality, příběh by se dal ještě parádně zamotat, škoda. Nejsem hrou vysloveně zklamaný, ale čekal jsem víc.
-bedny, sudy, krabice, hrozně moc beden, sudů a krabic; doslova odfláknutá grafika, hnusné ikonky, ohavné ovládací rozhraní
+zajímavé mise