Ahoj,
chtěl bych poprosit o radu:
zakoupil jsem Xbox Series X před cca. rokem u jedné společnosti s kamennými pobočkami v ČR. Xbox z ničeho nic koncem ledna 2022 přestal fungovat - nezapnul se, dal jsem ho na reklamaci - fyzicky jsem ho odnesl do kamenné prodejny, kde jsem vyřídil reklamaci a Xbox odevzdal.
Zhruba po týdnu se mi ozvali, že Microsoft změnil podmínky reklamací: dodavatel společnosti, od které jsem Xbox zakoupil, prý odmítl provést reklamaci s tím, že nyní se reklamuje pouze tak, že si koncový zákazník vytvoří reklamaci sám ve svém účtu, ke kterému je Xbox připojený, a odnese Xbox na nějaké sběrné místo nějaké přepravní služby.
Jinými slovy mi z obchodu řekli, že reklamaci mi nevyřídí, protože jim to zamítl jejich dodavatel, že si mám reklamovat sám napřímo.
Můj dotaz zní: nemá zákazník právo (kupováno na RČ) reklamovat vadné zboží přímo u prodejce, i přesto, že ho prodejce pošle reklamovat přímo do servisu?
Druhý, podružný dotaz, je - co si myslíte o nastíněné možnosti reklamovat Microsoft věci pouze napřímo?
Děkuji za info
LM