XCOM: Enemy Unknown (2012)

Warcraft, Starcraft, Commandos, Civilization...

Moderátor: Moderátoři Doupě.cz

Odeslat příspěvekod Slash_luke 15. 10. 2012 20:25

Nikdo nehraje? :-) Já mám za sebou momentálně cca 14 hodin a dojmy jsou víceméně kladné.

Některé věci jsou sice dost otravné a dokážou člověka přinutit k velice peprným nadávkám (především kamera - špatně se určuje vojákům kam mají jít, někdy se nedá na určité místo najet a musíte jako blbí otáčet kameru do doby, než se vám tam myš "chytne" a kamera má pouze 4 polohy, takže si to nemůžete přizpůsobit..a peklo začíná ve chvíli, kdy bojujete uvnitř budovy nebo létajícího talíře, tam kamera neustále přeskakuje mezi patry :-\ ), ale hratelnost tyto zápory zatím válcuje.
Ještě škoda trochu omezeného vývoje/výzkumu a stavba základny mohla být asi taky trochu promakanější (i když ani takhle není k zahození).

Zatím bych hodnotil někdy mezi 8-9/10..9/10 bych dal s čistým svědomím, kdyby mě neustále nenasírala zmíněná kamera, takhle mám ale dilema. No, ještě uvidím jak se hra dál vyvine, snad ještě nejsem úplně na konci (snažím se to protahovat).

P.S.: Nejsem žádný X-Com veterán, původní Xcom:EU jsem hrál jen zběžně a tak nejsem v tomto případě zatížen nostalgickými vzpomínkami a tužbami (a ani nemůžu moc porovnávat - pouze "z doslechu" a různých gameplay videí)
Slash_luke
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SCobra 16. 10. 2012 08:48

Hraju :) Celým konceptem mi hra připomíná spíš legendární Incubation než původní X-COM. Čímž bych i rád naznačil, že tahle hra má s praotcem týmových taktických strategií hodně málo společného - v podstatě jen strategickou část a to ještě jen trochu :)

I na easy je hra navíc na můj vkus poněkud drsná (hlavně ze začátku) - ufoni jsou schopni trefovat se poměrně účinně i na obrovské vzdálenosti, kdežto moje jednotky se netrefují ani na tři kroky :) Boje jsou hodně postavené na krytí a správném využití všech schopností a výbavy, které vojáci mají. Chvíli trvá, než člověk všechno pochopí, ale teď už se mi daří mise přežít bez jediného škrábnutí. Bohužel, stereotyp se dostavuje poměrně rychle a to i přesto, že cíle mise jsou variabilní (jednou zachraňujete nějakou důležitou osobu, podruhé jen tak střílíte ufony, potřetí likvidujete osádku ufa, taky zneškodňujete bombu na mostě nebo chráníte civilisty...).
Strategická část mi dělá mnohem větší problémy - zpanikařily mi dvě země, takže asi budu muset začít znovu (už po čtvrté) :) Když už se mi podařilo vycvičit jednotku je to celkem opruz :)
Od konce 90. let jsem kromě aktuální generace konzolí hrál skoro na všem, na co si vzpomenete, ale teď už hraju v podstatě jen na PC nebo s dětmi na N. Switch.
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slash_luke 16. 10. 2012 14:27

No mi zatím zpanikařila jen jedna země, ostatní zatím jakž takž držím.
DOST mě štve, že při výběru misí si musím vybrat jednu ze tří, ta jedna mise mi sníží paniku v JEDNÉ konkrétní zemi a zvýší paniku na celých kontinentech, kde se necházely zbylé dvě mise.

To je..pokud to řeknu ještě velmi slušně..kurevsky nespravedlivé. Buď by úspěšná mise ve Francii měla snížit paniku v celé Evropě a nebo by ty dvě odmítnuté mise měly zvýšit paniku pouze v zemích, kde se měly odehrávat a ne že mi to zvedne paniku v celé Severní Americe a Asii, protože jsem místo mise v Mexiku nebo Japonsku, vybral misi ve Francii.

Jo a s tím Incubation máš pravdu! To byla pařba :) .. teda před lety (pokud si dobře vzpomínám, tak někdy v 7.třídě na základce :D ), dnes už bych to kvůli odpudivé grafice nehrál - holt ranné 3D hry stárnou MNOHEM rychleji a znatelněji než ručně kreslené.

Zpátky k XCOMu:
Dají se zpanikařené státy nějak získat zpět? Například vypuštěním satelitu?
Jinak já hraju za Normal a občas je to fakt masakr - protivníci málokdy minou a když jo, tak mi aspoň zničí kryt :) . Ale zase si nemůžu moc stěžovat, když třeba jen můj sniper dokáže během jednoho kola zlikvidovat dva silné protivníky a zbytek zahnat na útěk :) (a to jsem mu včera večer pořídil jetpack, těším se až ho dnes vyzkouším)
Masakr jsou ale mise kde se mají zachraňovat civilisti..první takovou misi jsem ještě celkem zvládnul (nezachránil jsem jen asi 3 civilisty), ale další taková byla kritická v austrálii a tam jsem prostě neměl šanci se přes hromady nepřátel dostat alespoň k polovině civilistů včas (tak, aby mi neumřel někdo z jednotky)..6 zachráněných civilistů (z 18?) a to jsem mohl být ještě rád 8-S
Slash_luke
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SCobra 16. 10. 2012 15:04

Jo, to mě taky štve, snad s tím něco udělají...

Zpanikařené země se dají trochu odpanikařit satelitem, ale ne moc...

Zachraňovat civilisty jsem ještě nezachraňoval, snad to nebudu muset dělat moc často :)
Od konce 90. let jsem kromě aktuální generace konzolí hrál skoro na všem, na co si vzpomenete, ale teď už hraju v podstatě jen na PC nebo s dětmi na N. Switch.
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slash_luke 16. 10. 2012 15:27

Myslím tím "odpanikařit" země, kde panika dosáhla maximální úrovně (tzn. že odstoupily z rady XCOM).
Já měl záchranu civilistů zatím během 14 hodin hraní 2x a doufám, že po druhé to bylo naposledy :D
Slash_luke
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SCobra 16. 10. 2012 15:34

Ne, tak ty už se zachránit asi nedají... Je potřeba s tím počítat dopředu.

Edit: Ono se tam vůbec vyskytuje pár nepříjemných chybek - třeba když máš hodně uložených pozic, ty aktuální přestanou být vidět. Jo a ještě nabíjení - když popoběhnu, můžu zbraň nabít za 1 tah. Když ale zbraň nabiju hned na začátku kola, spotřebují se oba tahy.
Dneska jsem taky zkoušel hru na PS3 a tam je mnohem jednodušší - vojáci jsou podstatně přesnější.
Od konce 90. let jsem kromě aktuální generace konzolí hrál skoro na všem, na co si vzpomenete, ale teď už hraju v podstatě jen na PC nebo s dětmi na N. Switch.
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slash_luke 16. 10. 2012 17:24

Néé, 3. mise se zachránou civilistů :'( .. kdyby se z nich aspoň nestávali otravní zombíci kolo poté, co je chrysalidové dostanou :-\
Problému s uloženými pozicemi jsem si nevšiml (mám jich cca 12), ale občas u nich zmiznou screenshoty (což není moc důležité a po druhém najetí do load menu už je to ok).
To s tou větší přesností na PS3 se mi nezdá, to spíš bude náhoda..sice naštve, když mi voják s 90% úspěšností střelby mine, ale občas se mi taky stalo, že jsem zasáhnul s pravděpodobností vyrázně menší než 30%, což potěší :)

Nabíjení je opruzárna, s tím souhlasím.
A taky ta stíhací minihra je nic moc, v původním UFu/XCOMu to prý bylo promakanější.
Naposledy upravil Slash_luke dne 17. 10. 2012 08:58, celkově upraveno 1
Slash_luke
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod _DAVE_ 16. 10. 2012 18:42

UFO si hrozně rád zahraju, nikdy jsem se k němu nedostal a popravdě řečeno ani úplně nepochopil o čem ty hry jsou. Ale pokud je to na tahy a každý o tom básní, remake mi nebude chybět.
_DAVE_
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod flash789 16. 10. 2012 20:26

Neni moc dobry napad to srovnavat s povudnim Ufem , to by clovek nasel strasne moc zjednoduseni a porad by remcal :)I kdyz celkovy managment zakladny a vojaku mi prijde promakanajesi nez v originalu.
Zemim kde je panika pomaha satelit , zniceni emzacky zakladny (to pomuze celosvetove) a mam pocit ze grade A v konecnem mesicnim hodnoceni taky zeme zklidnuje.
Zkousel jsem kam az se da zajit , a po 25 misich aniz bych pokrocil v pribehu (chyceni ziveho ufona) jsem paniku drzel porad na uzde.Jen si clovek musi davat pozor na jake abduction mise lita , obvzlast na konci mesice kdyz ma nekolik zemi v oranzovem:)
Podle mě, když nějakej japonec, co programoval FF13 vidí třeba Dragon Age, tak musí umřít smíchy.
flash789
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Karel Kališ 16. 10. 2012 22:16

SCobra píše:Ne, tak ty už se zachránit asi nedají... Je potřeba s tím počítat dopředu.

Edit: Ono se tam vůbec vyskytuje pár nepříjemných chybek - třeba když máš hodně uložených pozic, ty aktuální přestanou být vidět. Jo a ještě nabíjení - když popoběhnu, můžu zbraň nabít za 1 tah. Když ale zbraň nabiju hned na začátku kola, spotřebují se oba tahy.
Dneska jsem taky zkoušel hru na PS3 a tam je mnohem jednodušší - vojáci jsou podstatně přesnější.


Ad nabíjení - prakticky každá akce provedena před pohybem ti ukončí tah s daným vojákem. Když na začátku tahu vystřelíš, hodíš granát, léčíš se, dáš Overwatch a další , tak se pak nemůžeš hýbat. Výjimkou je snad jen ten dvojitej běh s výstřelem u Assaultů, ale tam to dává smysl.
Karel Kališ
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ertefol 16. 10. 2012 22:17

Ještě Heavy může mít schopnost dvou střel a později i sniper - když dá crit, může střílet dál (a je to sakra poznat!)
PC, Wii U, 3DS
"Slabé pohlaví je silnějším pohlavím z důvodu slabosti silnějšího pohlaví k slabšímu pohlaví." - Přísloví
Jakub Kovář, externí redaktor Games, LEVELu, Pevnosti
Ertefol
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SCobra 17. 10. 2012 08:27

Slash_luke: Mě se to stává docela pravidelně :) Ale já ukládám dost často...

_DAVE_: Tohle X-COM asi není úplně ideální díl na začátek se sérií :) Mě přijde nejlepší Apocalypse (je blbuvzdornější), ale asi dostanu vynadáno :D

flash789: Jsem zjistil (po třech neúspěšných rozehráních), že je lepší se příběhu nedržet, místo místnosti na ufony postavit další Uplink a na chytání ufonů se soustředit později.

Karel: To je vlastně pravda... V každém případě je to na prd (u Overwatch a Hunker je to logický, u zbytku asi ne) :)
Od konce 90. let jsem kromě aktuální generace konzolí hrál skoro na všem, na co si vzpomenete, ale teď už hraju v podstatě jen na PC nebo s dětmi na N. Switch.
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ertefol 17. 10. 2012 10:21

Hmmm, tak já upřímně s obtížností nějaký velký problém nemám, relativně v pohodě plním příběh i s prioritama - mám za sebou 13 hodin hry, všechny státy ještě v radě.

Přiznám se, že Apocalypse jsem nikdy na chuť nepřišel, TO mi právě připadalo složité :)
PC, Wii U, 3DS
"Slabé pohlaví je silnějším pohlavím z důvodu slabosti silnějšího pohlaví k slabšímu pohlaví." - Přísloví
Jakub Kovář, externí redaktor Games, LEVELu, Pevnosti
Ertefol
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SCobra 17. 10. 2012 10:40

Ono taky asi záleží na tom, jak se ti vygenerují ty výběry misí. Když si máš dvakrát za sebou vybírat ze třech stejných oblastí, je to docela na prd (dvě a dvě paniky a je hotovo) :)

Jo a to s tou nižší obtížností na PS3 se mi nezdá :)
Od konce 90. let jsem kromě aktuální generace konzolí hrál skoro na všem, na co si vzpomenete, ale teď už hraju v podstatě jen na PC nebo s dětmi na N. Switch.
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Player. 22. 10. 2012 22:19

Moje hodnotenie je tak 5-6, viac urcite nie. Podpriemerna grafika, male dookola opakujuce sa mapy, zkurvene neustale skakajuca kamera, tazkopadne ovladanie, hudba su asi tak 2-3 songy. Podpriemerna tahovka.
Player.
Killing Spree
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků