Blíží se nám konec roku, letos už si nejspíš žádnou novinku nekoupím a proto je na čase shrnout dojmy z některých hitů.
Pozitivní překvapeníBurnout Paradise Ultimate BoxSice to není úplně letošní hit, ale já jsem se ke hře dostal nedavno, takže
Nejsou to závody v pravém slova smyslu, ze začátku jsem to Burnoutu vyčítal, jenže ony jsou to neskutečně zábavné "nezávody" s parádní grafikou, modelem poškození, prostředím i fyzikou. Vlastně si nepamatuju hru, kde by mě tak dlouho bavilo hledat "secrety" (v tomhle případě billboardy, ploty a superskoky) na mapě a nebo se jen tak projíždět po městě.
NFS ShiftČekal jsem, že Shift přinese do série nový svěží vítr, nicméně až takhle silný hurikán jsem nečekal. Pravda, grafika by mohla být lepší, na druhou stranu zpracování kokpitů je v podstatě dokonalé a takovýhle pocit z jízdy jsem ještě v závodní hře nezažil. Uznávám, jde o akčněji pojaté závody ve stylu GRIDu, ale jsou pekelně chytlavé a to je nejdůležitější.
Dead SpacePrvní survival horror, do kterého jsem se odvážil pustit (teda kromě Alone in the Dark, kdysi dávno v pěti šesti letech u bratránka). Moc jsem toho neodehrál (budu muset napravit), to se musím přiznat, avšak nejspíš na DS už nikdy nezapomenu. Ty zvuky, ta atmosféra... Jak kdyby na tý lodi člověk byl osobně. Trochu mi vadí pohled "přes rameno", ale dá se na něj zvyknout.
Negativní překvapeníNFS ShiftCože? Deja vu? Ne... Shift sice překvapil pozitivně, jenže taky dost negativně. Naštěstí už vyšel patch, který většinu chyb opravil, bohužel už ve mě zanechaly trvalé následky
Poskakující auta, nestartující duely, na PS3 chybějící model poškození, nefunkční některá nastavení vozu, divná fyzika kolizí... To všechno a pár dalších detailů vysloužilo Shiftu i tuto pozici. Holt všechno má dvě strany...
Dragon Age: OriginsTeď mě bude chtít spousta lidí zastřelit, když ještě napíšu, že jsem nahrál jen něco přes 20 hodin, přidá se k nim i ten zbytek... Nějak to už přežiju... Zkrátka jsem čekal něco jiného, něco lepšího, propracovanějšího, modernějšího, originálnějšího, (máme novej svět a jedem bez DnD pravidel) a ne stále dokola Biowarem omýlaný koncept pseudonelineárních (nejen) fantasy RPG. Jak už jsem psal v příslušném tématu, hrát se to dá, ale Bioware má v portfoliu i lepší kousky.
Anno 1404Málem bych zapomněl ještě na jedno zklamání... Parádní zábavná budovatelsko-obchodní strategie s vynikající grafikou a efekty, kterou bohužel v mých očích zničily nepříjemné bugy, kvůli nimž se mi nedařilo dohrát některé mise a musel jsem je v dosti pozdním stádiu restartovat, což jistě taky uznáte za velmi nepříjemné. No a teď, když konečně vyšel patch a všechny ty chyby opravil mě to už nebaví... Ach jo...
A teď, kdož jsi bez viny, hoď kamenem -)
Od konce 90. let jsem kromě aktuální generace konzolí hrál skoro na všem, na co si vzpomenete, ale teď už hraju v podstatě jen na PC nebo s dětmi na N. Switch.