Nick: Torham
Občanské jméno: Radek Svoboda
Věk: 26
Narozen: 9. 5. 1983
Foto:

Zájmy: PC (hry, SW, práce s videem a 3D systémy), konzole, četba, hudba, filmy (hlavně anime a starší kousky).
Popis: Jsem takovej celkem obyč týpek, co má rád zábavu



TOP FIVE nejoblíbenějších her:
1. Fallout 1 - tady se prostě shodnu s SCobrou (mimochodem, je to můj bývalý spolužák z VOŠky


2. Team Fortress 2 - co říct no?




3. HomeWorld - prvotina od Reliců a hned z toho byla naprosto úžasná hra. HomeWorld jako první strategie dokázal plně využít možností full 3D, kdy je možné svými vesmírnými plavidly manévrovat doslova volně bez překážek. Mapy byly obrovské a díky využití 3D prostoru útok mohl příjít doslova odkudkoliv. Navíc ty parádní bitvy


4. Final Fantasy (celá série) - konzoláři tuhle sérii moc dobře znají, na PC se bohužel dostaly jen dva díly. FF série ani zdaleka není nejlepší RPG sérií, ani není dokonalá, avšak zabrala prvním dojmem. Řada dílů nabídla krásné, emotivní příběhy uvěřitelných postav, které měly hodně co říci. Parádní hudba (hlavně od Nobua Uematsua) a výpravné FMV filmečky. Jo, Square vždycky uměli
![:-] :-]](./images/smilies/07.gif)

5. Chrono Trigger - ačkoliv někteří hráči shledali Chrono Triggera nudným, mne bavil - a moc. Jádrem hry je velmi atraktivní téma cestování v čase. Zápletka je dosti inteligentní a dokonce je do ní zahrnuta možnost měnit dějiny světa a osudy lidí (i když jen okrajově a v rámci sidequestů - ale šlo to


Příjemná překvapení:
(hry, do kterých bych to neřekl a dokázaly mne příjemně překvapit)
Dead Space - i když tuhle hru tady na foru těžce hypovali Ježek a Spajza, zpočátku jsem jí moc nevěřil (EA, znáte to). Pak jsem se ale pod tlakem sílícího hypu od obou chlapíků rozhodl hru koupit...a udělal jsem dobře. Dead Space jevýborný akční horor, sice ne dokonalý, ale výborný.
Half-Life 2 - O Half-Life mánii jsem už věděl zatraceně dlouho, ale tak nějak jsem nepochopil, proč ti lidé tu hru natolik vyzdvihují do nebe. "Vždyť je to obyčejná FPS". FPS to je, ale vůbec ne obyčejná. K HL2 jsem se dostal koupí Orange Boxu (ten jsem bral hlavně kvůli TF2). I když jsem byl ze začátku lehce skeptický, Half-Life 2 si mne nakonec získal. Parádní hratelnost, vhodně dávkované tempo, různorodé situace a pestré prostředí. Plus příběh a děj, prostě paráda

Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates - nedávno jsem dával intro této NDS hry do tématu o intrech ve Smetišti - a nedopadlo to dobře (hodně mě rozesmál Weightlifter




Zklamání
(hry, od kterých jsem očekával hodně a dostal jsem jen, obrazně řečeno, nedojezené zbytky)
Crysis (původní hra) - vím, že těmito řádky asi nahněvám několikero zdejších fandů této technologicky superpokročilé hry, ovšem je čas odhodit růžové brýle a střetnout se s realitou. Crysis měla naprosto neuvěřitelný potenciál daný použitým enginem CryEngine 2. Odehrává se na tropickém ostrově, kam se dostáváte v roli amerického vojáka speciálních sil Nomada. Vojska Severní Koreje ostrov obsadila a zajala několikero amerických vědců. Váš úkol je je vysvobodit. Crysis se mi nelíbí z následujících důvodů:
1. Špatně dávkované tempo - velou část hry jen tak bloumáte odnikud nikam po ostrově, akce je pomálu (většinou jen díky nějaké NK hlídce, nebo když zabrousíte do vesnice přecpané rákosníky) - tedy do okamžiku, kdy se rozhodnete pro inspekci NK základny

2. Příběh - vím, že od takové hry nemám čekat extrovní příběh, ale když recenze psaly o "skvělém příběhu", tak promiňte, ale běžný americký patos o special forces a alienech se nedá moc nazvat skvělým příběhem.
3. hratelnost celkově - Hratelnost Crysis je značně monotónní. Vím, je zde nanooblek a jeho mody (jeden z mála fakt dobrých nápadů). Jenže ani neviditelnost řadu situací nevyřeší - zkuste se schovat, když máte nad hlavou zavěšený HIND... na stealth jsou tu jiné a lepší hry


Chrono Cross - tahle hra se hlásí být pokračovatelem skvělého Chrono Triggera, ale není tomu docela tak. Hře hlavně chybí jakékoliv napojení na předchůdce, Cross snad jen využívá fakta z Triggera a nějak je prohlubuje. Další věcí je herní systém, který mě teda taky zklamal. Systém vývoje postav je cokoliv, jen ne RPG systém. Statistiky totiž postavám rostou náhodně po náhodných soubojích a to ještě jen po pár bitkách (a vždy po boss fightech)! Square se tu očividně snažili o netypický RPG systém, ale nepovedlo se


Torhamova zvláštní cena

(hře, která je opravdu hrou, tedy spíše hračkou)
Sim City 4 - sandboxová záležistost, kde si stavíte město. No, stavíte. Přesněji řečeno, vy je plánujete a řídíte. Baráčky (až na instituce ala školy, policajti, hasiči, etc.) totiž staví nově přistěhovaní obyvatelé města. SC4 (a vlastně i předchozí díly, hlavně SC 3000) je v podstatě hardcore urbanistickou simulací. Uspět zde není žádná legrace; zapomeňte na různé tycoony, tady je TĚŽKÉ vydělávat peníze. Obyvatelé města jsou neskutečně náladoví a hra se navíc až moc zaobírá problémy jednotlivých simíků. Prostě je to poměrně dost obtížné vyslyšet všechny prosby a potřeby Simíků a zároveň udržet rozpočet v černých číslech. Každopádně vynikající věc
