N.Marko: Zatím se to těžko dá říci, musel bych k tomu systému mít nějaké info nebo ho vidět v pohybu. Podle toho, co vím, se má jednat o jistým způsobem modifikované ATB. ATB pásek zůstává stejně jako v
FF IV, VI, VII, VIII a
IX, funguje však trošku jinak. Celý ATB pásek má určitou "maximální bodovou hodnotu". Každá akce z něj ubere daný počet "ATB bodů", takže pásek se vyprazdňuje postupně s každou provedenou akcí, nikoliv celý naráz jako doposavad. Pásek se patrně začne naplňovat až po jeho vyplýtvání (pravděpodobně rychlost naplňování pásku by mohla záviset na Speed statu postavy a mohou ji ovlivnit statusy Haste a Slow, případně Stop). Hráč se pravděpodobně bude moci přepínat mezi postavami jako doposavad (žádné gambity?). To, že každá akce ubere jen část ATB pásku (ne celý), by mělo umožnit rychle "nasekat" různá komba skládající se z několika akcí následujících těsně po sobě a tak vytvořit ony akčně vypadající soubojové sekvence známé z trailerů. Díky principu fungování ATB pravděpodobně vypadnou MP; nejsou ani vpravo dole, kde jsou informace o partě (jména, HP a ATB bar každé postavy).
Zatím moc nechápu ten bar vpravo nahoře...očividně nějakej bonus, nevím však, na co se vztahuje a jak funguje
Battle parta bude zjevně tříčlenná, ta vlaječka očividně označuje hráčem ovládaného
Party Leadera, stejně jako v
FF XII. Ovšem na třetím screenu je krásně vidět, jak týpek (Sydney nebo jak se jmenuje) střílí z pistolí, zatímco Lightning stojí v klidu...
hráč se pravděpodobně bude moci mezi postavami přepínat jako v předešlých verzích ATB. Vpravo v dolní polovině obrazovky je zcela určitě battle parta - jména, HP a pod nimi ATB bar každé postavy v partě... Vlevo dole je pak jistě příkazové menu. Ta "políčka" nad ATB barem jsou zjevně prováděné akce (lze jich očividně naházet více za sebou) a pod ním jsou dostupné akce. Ty malé bary "rozházené" po screenech jsou zjevně HP bary hráčem napadaných nepřátel (možná na to bude potřeba nějaká abilita, jako v
Kingdom Hearts...).
Poslední screen neokomentuju, nic mě neříká... možná konkluze bitvy, čas trvání boje a patrně získané EXP/AP (možná spíše TP, protože dole je položka "TP Bonus"
). Ale FAKT nevím...můžu se totálně plést, japonsky neumím
Ten systém bych musel vidět v pohybu a musela by to být nějaká kvalita (ne s**t typu YT
), případně bych potřeboval textové informace v ENG. Takhle se můžu opřít jen o to málo, co je známé a spekulovat...
Osobně si myslím, že ten systém moc akční nebude. Jen je modifikován tak, aby samotné soubojové sekvence
vypadaly akčně (proto ta komba a trošku odlišné fungování ATB). V minulosti ty sekvence moc akční nebyly...týpek máchl mečem, případně vystřelil nebo hodil kouzlo a pak jel buď další týpek nebo enemy. Tento systém očividně zachovává elementární principy původního ATB, ale
umožňuje linkovat více akcí za sebou v rámci jednoho turnu, což vypadá akčně a děsně cool.
Ovšem by to IMHO nemělo příliš zakčnit samotné souboje. Jen budou akčněji vypadat Pokud bude možnost přepnout systém do Wait modu, myslím, že ani N.Markovi by neměl dělat problémy.
Prostě místo jedné akce dáš třeba Attack, Attack a Fire (například) za sebou Wait mode (pokud tam bude, ale nevidím důvod, proč by tam nebyl
V
FFku jsem s výjimkou
Crystal Cronicles nikdy neviděl vyloženě akční BS) se postará o to, že budeš mít HODNĚ času na přemýšlení
Zatímco systém
FF XII byl totální změnou oproti dřívějším dílům s ATB, tohle bude spíše jakási
evoluce ATB systému umožňující více cool bojové sekvence díky kombům, ale zároveň neztratí přednosti původního ATB systému. Ovšem opět - musel bych ten systém vidět v pohybu a v pořádné kvalitě. Asi bude dobré počkat na US/EU release a recenze
Zatím mohu jen spekulovat...