od Petr Kolář 2. 5. 2006 10:58
Problém možná bude v tom, že mám srovnání s jinými MMORPG a ze souboje s WoW, nebo Everquestem, vychází GW jako úplně jiná kategorie. Je pravda, že dvacítka úrovní není zdaleka konec, ale hra je spíše než na příběhové části postavena na souboji gild. Spíše než ke klasickým MMORPG, kde se člověk stará hlavně o svoji postavu a pak až o gildu, by GW přirovnal k Unreal Tournament, kde je tým a sehranost v gildě to jediné důležité, stejně tak se bojuje více proti hráčům, než proti počítačem řízeným protivníkům.
Každopádně Guild Wars u mě dopadly ještě dobře, ač jsem je v tu dobu srovnával zrovna s famózním Everquestem 2. Narozdíl od něj ale od určité chvíle přestává být GW motivující jinak, než jen zlepšováním sehranosti gildy ve válkách. Po chvíli nemáte ani důvod vydat se se svojí postavou někam jinam, projít si svět, získat nový úkol, protože už žádný není. Svým rozsahem je GW výrazně menší a proto jsem se zmínil o nižší trvanlivosti. Těžko se to porovnává, stejně jako se těžko dá srovnat trvanlivost stříleček Unreal a Unreal Tournament. Tam je ale vidět jasný rozdíl, stejný jako mezi GW a klasickými MMORPG. V GW člověka časem táhnou jen lidé, ne hra.
Hraním GW jsem strávil dost času, nejspíš i více, než bych chtěl, ale snažil jsem se ohodnotit hru objektivně, podle toho, jaká je pro hráče nezasažené "velkými MMORPG". V tu chvíli se jedná o skvělou hru.
Co jsem chtěl tímto vším říci? Hlavně že jsem GW nehodnotil jako tuctovou singleplayerovou hru, ale opravdu jako masivní hru pro tisíce hráčů. Taková hra se dá těžko hodnotit po dvacíti hodinách, takže jsem si zkušenotí udělal dost.
Petr Kolář - Doupě.cz
it´s better to be hated for what you are, than you be loved for what you´re not...
I live. Again.