Proč je Doom 3 tak neoblíbený ?

Doom, Half-Life, Far Cry...

Moderátor: Moderátoři Doupě.cz

Odeslat příspěvekod goodoldalex 23. 11. 2005 00:44

SCobra píše:Doom III jsem nehrál, ale HL2 mám rád mimo jiné z jednoho prostého důvodu - na docela slušné detaily jsem ho rozjel i na svojí osmistovce PIII s GF3 Ti a 256 + 128 PC133 SDRAM. Když sem ale viděl, jak se Doom III neskutečně trhá i na 640x480 a úplně minimální detaily na Athlonu XP 2000+ s Radeon 9600 Pro a 512 MB 333MHz DDR, tak jsem byl opravdu znechucen.o/quote]
Nebudem sa zapajat, ale len tak FYI:

Doom 3 som zahral a uspesne dohral na: P3 866@936, 512MB SDRAM, Radeon 9100 128-bit, v 800*600 a medium detailoch, vypnute tiene. V zasade taka masina ako tvoja.

Neskor som Radeon nahradil FX5200 64-bit a Doom beha este omnoho lepsie ako predtym. Priemerne 30 fps, mozno je zapnut aj tiene aj ked je to nepohodlne. A dolezite, hratelny je dokonca aj multiplayer, aspon zakladne mapy. Tiez som zahral kratky uvod z D3:ROE a nemozem povedat zeby som pri tom trpel, proste sa to dobre hra. Ten engine je proste mimoriadne dobry. Mal som aj HL2 demo na tej povodnej masine, ta behala samozrejme o dost lepsie ale tam je to aj potrebne (rychlejsi postup, presnejsie mierenie), aj logicke, lebo je menej narocna na procesor (ten nemusi ratat stencil shadows). Ja len tolko. :P
goodoldalex
Killing Spree

Odeslat příspěvekod goodoldalex 23. 11. 2005 01:06

Fever píše:Doom 3 je menej obľúbený preto, lebo nemá dobrý PRÍBEH. To je podstata. Veď v Doomovi ani poriadne neviem, ako sa volám! A tie príšery z pekla, odkiaľ sú? Z pekla? Na Marse? No ďakujem pekne. Zato Half-Life 2 je zameraná na inteligentnejšiu časť obyvateľstva. A je tam perfektne premyslená fyzika, skoro všetko sa dá chytiť a hodiť, niekedy sú na fyzikálnych zákonoch založené aj hádanky v hre. HL2 je veľmi interaktívnou hrou. A ten príbeh - to by som rozpisoval na 2 strany. Doom je len strieľačka. Hororová, primitívna. HL2 má aj atmosféru a hlavne charakter. Toť môj názor.
goodoldalex
Killing Spree

Odeslat příspěvekod _DAVE_ 23. 11. 2005 12:27

RE: goodoldalex - Tys vymenil 128bit R-9100 za 64bit FX5200 ??? To mi prijde jako slusny downgrade :-).. Rozhodne ne, jako nejake generacni zlepseni..
_DAVE_
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Case 23. 11. 2005 20:18

" Přemýšlet u FPS ? Nůůůda ! Jo Quake 4 anebo mnou tak očekávaný Call of Duty vypnout mozek, prst na spoušti a těšte se Stroggové anebo nacisti. Trrrr, tuc tuc tuc, trrrr. "

A tímhle může tahle debata skončit..
A tak zůstává víra, naděje, láska - ale největší z té trojice je láska.

1. Korintským 13,13
Case
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goodoldalex 24. 11. 2005 02:06

_DAVE_ píše:RE: goodoldalex - Tys vymenil 128bit R-9100 za 64bit FX5200 ??? To mi prijde jako slusny downgrade :-).. Rozhodne ne, jako nejake generacni zlepseni..
Potreboval som grafiku s pasivnym chladenim. Ale ako vidiet, Doom 3 to rozhodne pomohlo a ostatne hry behaju zhruba rovnako. A podpora dx9 sa tiez hodi, heat haze v D3, rozne motion blur efekty... Kym stiha tak je to dobre. Celkovo som prekvapeny ze je to slusna karta.
goodoldalex
Killing Spree

Odeslat příspěvekod _DAVE_ 24. 11. 2005 10:22

Je to asi jen pocit, nic co nema alespon 128bit. pametovy radic se neda nazvat herni kartu.. U tehle te spasi snad jen velmi nizke rozliseni. Ta pametova propustnost je zcela nedostatena. (Minochodem polovicni nez u dnesnich systemovych RAM pameti).
_DAVE_
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AlanWake 24. 11. 2005 11:42

FX5200 - 64 bit ti běhá v DOOMu 3 lépe než Radeon jen proto, že engine je pro GeForce karty lépe optimalizovaný, jinač to nevidím ale jinak, než na "slušný" downgrade :D.
AlanWake
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Fever 24. 11. 2005 14:31

Takže: ak niekto nevníma (nechce) príbeh pri FPS, nech nenadáva na tých, čo ich to bez príbehu nebaví. A každý máme svoje názory, nemôžete ich vnucovať ostatným. táto debata určite nekončí tou "nudou pri premýšľani pri FPS", ale končí pre to, že sa nedajú vnucovať niečie názory iným, ak s nimi nesúhlasia. je to ako s filmami - niekto to pozerá, lebo sú pekní herci alebo rýchla akcia, niekto pre dej a zvraty.

A niekto sem napíšte dej Doom 3 po slovensky, zaujíma ma to a nechce sa mi prekladať. a D3 soom nehral, problémov so slabým srdcom mám dosť.

a zrovnávať HL2 a GTA: SA? Veď to má iný štýl hrania a všetko!
Fever
Rampage

Odeslat příspěvekod goodoldalex 24. 11. 2005 20:04

Este vysvetlim tu grafiku a koncim s off-topic. Je to relativne, ta FX je v PC s procesorom P3 866 a SDRAM a tam sa dobre hodi. Neporovnavam s nejakymi 7800GTX, ani sa nesnazim niekomu nahovorit aby si do svojho namakaneho PC hodil 64-bit FX5200 preboha. Sam pouzivam ako primarne PC P4 3.2 GHz, 1.5 GB RAM a GF6600. Toto PC som kupoval prakticky iba kvoli D3, neskor som sa tesil aj na Chaos Theory a Q4 a vysledok... D3 som druhy krat zatial nedohral, RoE este ani nezacal, SC mam uz pol roka rozohrane a Q4 som bohovsky rad ze som nekupil uz pred odskusanim, lebo by som si trieskal hlavu o stol este dnes. Naopak som zacal znova hrat Doom 1+2, RtCW, Max Payneov a PSOne hry v emulatore. Na toto vsetko staci aj to stare PC a to tak, ze niekedy lutujem ze som vobec investoval do novej masiny. A stale tvrdim ze ta FX5200 je z pohladu tohoto PC lepsia nez ten Radeon, vykon moze mat o circa 10% nizsi (Q3 a 3DM2k1) ale je to spolahliva nVidia by MSI, nehuci ako benzinovy generator a D3 na nej beha lepsie. Keby som to vedel pred rokom a pol, ked som kvoli D3 kupoval ten Radeon a ja blbec som tiez zavrhoval 64-bit FX ktora bola jedina zrovnatelna cenovo.

Fever: zakladny pribeh asi poznas, na Marse je postavena vyskumna zakladna najsilnejsej pozemskej organizacie UAC. Vyskumy ktore prebiehaju su rozne - v priebehu hry, ak sa zaujimas, sa toho kopec !! podozvedas z mailov, voice logov a instruktaznych videi. Okrem ineho prebiehaju pod zakladnou archeologicke vykopavky, kde su objavene zachovane pozostatky starej civilizacie, mozno predchodcov ludstva a z ich zaznamov vlastne tazia vsetky vyskumy na stanici - od chemickych procesov vyroby kyslika a vodika z atmosfery marsu, cez schopnost vytvarat molekularne struktury z nezavislych atomov az po teleportaciu (vsimni si postup ako vsetko suvisi, samozrejme s tymito masinami sa aj stretnes a niektore vyuzijes). Zaroven sa zisti, ze tato civilizacia popri svojich teleportaciach objavila branu do pekla. Tu objavia aj vyskumy a vyuziju ju na posielanie vojakov cez branu po vzorky. Vojaci sa vracaju spociatku v pohode, ale po kratkom case im zacne pekne hrabat :lol: Tieto vyskumy, kedze im nikto poriadne nerozumie (hoci hlavny vedec je nimi posadnuty) maju za nasledok kopec fatalnych nehod a napriklad aj ustavicne problemy s elektrinou (preto je vsade tma a blikajuce svetla). Tieto problemy prichadza vysetrovat komisia UAC a zaroven posily do vojenskej ochranky ktorej si clenom. Pocas vasej navstevy dojde k najvacsiemu problemu aky sa dal predpokladat, totiz k naruseniu hranice s peklom, a tak sa jeho vplyv zacne objavovat po zakladni. Mimo ine sa objavuju one prisery a obyvatelstvu sa deje to co predtym vyslanym vojakom, t.j. premienaju sa na zombikov. Preco to teba ako hraca nepostretlo nie je zname, kazdopadne na zdravych a zivich ludi obcas narazis. Zakladny princip je ten ze sa snazis PREZIT a dostat sa k ostatnym vojakom. Az neskor s pomocou dalsich ludi a zaznamov zistis ze jedina sanca ako sa invazie zbavit je vyuzit dalsi vynalez onej starej civilizacie - ultimatnu zbran Soul Cube, ktora ak sa nemylim tak stala tuto civilizaciu existenciu a ktorou mozes peklo ovladat. Tak si po nu samozrejme musis ist, lebo teraz to uz nie je iba o tvojom preziti, ale o celej ludskej civilizacii.

No asi tak. Ak som nieco doplietol tak sorry, uz som D3 tiez rok nehral :) Staci ti taky pribeh na hru ako je Doom? Podla mna by kludne stacil aj na beckovy hororovy film. A inac, ak sa ti nepozdava zakladna pointa, t.j. peklo na Marse, tak smola, ale D3 je prerozpravanim povodneho Dooma z roku 1993, kedy sa s pribehmi v strielackach nikto prilis neparal (John Carmack: "Hry su ako pornofilmy, pribeh tam moze byt ale nikoho v podstate nezaujima."). Aj tak myslim ze je to celkom zaujimava zapletka.

Samozrejme nikomu nevnucujem preco ma hry hrat, ale naopak proti Doomovi sa velmi casto pouziva argument "slaby pribeh", pricom sa predpoklada ze slaby pribeh = zbytocna hra. Ja si to nemyslim, o pribeh mi nijak mimoriadne nejde, chcem sa bavit. Ale Doom v tejto oblasti poskytuje dost pre oba tabory, aj pribehaci by sa pobavili. Zakladny problem Dooma je ze je to proste hororova hra svojskeho stylu a to nebude kazdemu vyhovovat. Takze ked niekto nema rad horory, nech Dooma nehra a radsej sklapne :P

HL2 a GTA neporovnavam, ale maju jedno spolocne: vela krat pocuvam ze hraci radsej iba tak pobehuju autami alebo sa naprazdno hraju s fyzikou namiesto aby hrali singleplayer. To je akysi novodoby trend, len neviem tito hraci preco ocakavaju ze kazda hra poskytne podobne moznosti. Ja o to napriklad vobec nestojim.
goodoldalex
Killing Spree

Odeslat příspěvekod Fever 25. 11. 2005 14:31

o tak ten príbeh Dooma je dosť zaujímavý! Ospravedlňujem sa za tie reči o slabom príbehu, no ale čo už, človek toho napočúva od neznalcov... :oops: Je zvláštny hlavne pre to peklo na marse, ale keď si to človek lepšie zistí... :mrgreen: No nič. A to, že príbeh v strieľačkách nikoho v podstate nezaujíma, nie je pravda, ja som ním posadnutý. Napríklad som nikdy nehral HL2, ale bola to moja najobľúbenejšia hra, len kvôli príbehu (no, trochu aj kvôli fyzike a gravity-Gunu) :D . Mám určitú teóriu, prečo ľudia nadávajú na HL príbeh: nie je totiž povedaný v hre, ale hráč si z určitých fragmentov musí proste ten príbeh poskladať, čo sa tým, čo majú radi "tuctuc-ratata" nechce... No a je to o fyzike (myslím ako o vednom odbore), ako sa už na obale hry píše: "objakty od skál po autá sa riadia zákonmi gravitácie, trenia a vztlaku" :mrgreen: . Navyše v hre samé teleportačné pojmy a dojmy (napr. Calabi-Yau teleporty, čo sú vlastne červie diery), Zero-Point Manipulator (neviem presný názov, proste Gravity-Gun), portálové búrky, kaskádová rezonancia... proste sci-fi
so všetkým, čo k tomu patrí. :D
goodoldalex píše:Staci ti taky pribeh na hru ako je Doom? Podla mna by kludne stacil aj na beckovy hororovy film.

Aj na áčkový! Príbeh je na filmy ako stvorený. :D

A Doom 3 hrať nechcem a asi ani nebudem, ja na hororové hry nie som, dosť že som dohral HL1... ale film si pozriem rád! :D
Fever
Rampage

Odeslat příspěvekod Pipin 25. 11. 2005 17:39

Fever: Počkej, ty jsi nehrál HL2 ale byla to tvoje nejoblíbenější hra? WTF?
(poud mi něco uniklo tím že jsem nečetl celou předchozí debatu, pak se omlouvám...)
Welkome to heal!! - Mirdasl
Pipin
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PC 25. 11. 2005 18:16

Z jednotlivých PDA se dozvídáš zajímavé věci, třeba i to jak se dostaly motorovky na mars, někteří vědci přežili a pomáhají ti, někde ve třech čtvrtinách hry máš zavolat posily anebo ne,ale konečně na samotnou hru to nemá žádný vliv protože záchranná mise přijede tak či tak. Jinak tvůj velitel zmutuje do podoby mutanta se kterým se musíš utkat a ve hře je i jedna slovní hříčka - Soul cube pokaždé když zabiješ pět démonů se nabije a říká "use us" - použíj nás - ovšem ovšem ono to zní i jako - Jesus ! Aspoň já to tak slyšel - Džízus ! Kostka se nabíjí dušemi zabitých démonů a umí ti předávat jejich zdraví. Taky mluví ženským hlasem (andělé ???) - po zabití hlavního démona zmizí (Do nebe ?) Mariňák přežije, a vypadá to že je jediný. Dr.Betruger, který vypadá trochu jako sir Anthony Hopkins vulgo Dr. Lecter :) je Smrtkodrakem.

Datadisk se odrhrává o pár let později ale není už tak napínavý co do příběhu, protože je jasné že se nakonec utkáš se Smrtkodrakem. Na Mars (tedy spíš jeho měsíce Phobos a Erebus) se vrací společnost UAC aby zjistila jestli jde obnovit činnost základny. Po odpálení stěny do jakési svatyně se objeví artefakt kterému já osobně říkám srdce temnoty. Mariňák (o dost starší než ten z minula) na něj sáhne a už je tu zase průšvih. Dr. Betruger pošle na Mariňáka pekelné lovce. Celé to tedy připomíná opsaného Painkillera. Časem potkáš lidi z minulého dílu - třeba recepčního co se schovává ve skříni anebo plešatého doktora který posílal minule synovečkovi Quaka 43 :). Jak zabíjíš hlavní potvory dobíjí se artefakt energii atd. Nakonec se zase propadne Marine do pekla kde se samozřejmě Smrtkodrak - žádná zbraň mu neublíží, popadne hrdinu za hlavu a poraní ho. Vedle leží srdce temnoty - Marine ho popadne a nacpe dr. Bertrugerově lebce do chřtánu - Smrtkodrak shoří zevnitř a poslední co vidíš je bílé světlo a slova Vítej doma Marine - což se dá vyložit jako že ho našli a je to doktorka ze začátku anebo umřel a je to nebe,andělé,Panna Maria ??? To už se nedozvíme. Každopádně i datadisk je dobrý kvůli tomu že je zde gravitační pistole a dvouhlavňová brokovnice. Ale příběh daťáku fakt nic moc :(
PC
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goodoldalex 25. 11. 2005 21:16

Fever píše:o tak ten príbeh Dooma je dosť zaujímavý! Ospravedlňujem sa za tie reči o slabom príbehu, no ale čo už, človek toho napočúva od neznalcov... :oops: :/quote]Stane sa :) Aspon sa dostavame na kobylku tomu preco je Doom neoblubeny. Pribehom to nie je, skor recami...

Fever píše: Mám určitú teóriu, prečo ľudia nadávajú na HL príbeh: nie je totiž povedaný v hre, ale hráč si z určitých fragmentov musí proste ten príbeh poskladať, čo sa tým, čo majú radi "tuctuc-ratata" nechce...c/quote]Cital som priblizne tristo roznych teorii ako sa vlastne vyvija celkovy pribeh sveta Half-Life. To ze ho nikto poriadne nechape bude sposobene tym, ze Valve sa proste snazili byt zaujimavi a tak toho do hry nacpali co najmenej aby si nikto nemohol poskladat uceleny pribeh. Mne sa taky sposob nepaci ale poznam ludi ktori sa v tom vyzivaju. Taktiez sa nemozno divit ze bezny typek ktory si zahra FPS a polovicu z deja nepochopi nebude pribehom prilis nadseny, co plati pre HL2 aj D3.

V tejto suvislosti je zaujimave, ze existuju teorie ktore spajaju (a teraz sa drzte) pribehy Doom 1+2 s Quake 1+2, najnovsie samozrejme aj s D3+Q4 Tuto som este necital, ale kedysi existoval dlhocizny thread na Raven Forums a on ten celkovy pribeh daval aj dost dobry zmysel! :D Nejaky manik don dokonca zakomponoval aj Vadrigar z Quake 3. Teraz by id Software mohli urobit nejake akcne fantasy RPG z cias tej civilizacie o ktorej sa dozvies pocas D3... Klon Diabla v Doom 3 engine. Ved tiez bojovali proti peklu.

Fever píše:No a je to o fyzike (myslím ako o vednom odbore), ako sa už na obale hry píše: "objakty od skál po autá sa riadia zákonmi gravitácie, trenia a vztlaku" :mrgreen: e/quote]Toto sa chystam napisat uz strasne dlho a rad by som pocul vyjadrenie od skalneho fanusika HL2. Ono totiz, HL2 ma isty problem, ze je na prvy pohlad strasne efektna, otazka je co je pod tym. Teraz nemyslim pribeh ale HRU v zmysle dobrej hry ako povodny HL. Ja z dema HL2 sudim ze pod povrchom je proste iba zhnite jadro. Ked som pred par rokmi prvy krat videl E3 video z pripravovaneho HL2, bol som nadseny. Na prvy pohlad nadherna grafika, paradne prepracovane postavy, vymakana fyzika, gravity gun ako zbran, zabavne hadanky (vrtula co rozpoli zombika napoly, manipulacia z kontajnerom zo zeriava). Niektore napady mi pripadali stupidne, napr. pouzivanie hormonov na vyvolanie istych priser, ale budiz. Ako to uz u mna zvedaveho byva, pozeral som video stale odznova a studoval takmer po framoch.

A zacalo mi to dochadzat. Grafika - oproti D3 zaostala o generaciu (t.j. na urovni Q3), vyzera uspokojivo iba vdaka hi-res texturam) a pixel shaderom. Zabavne na tom je, ze ked sa do D3 enginu nacpe rovnaka hrafika ako HL2, bude bezat pomalsie. Ked sa v engine HL2 (v ramci jeho moznosti, t.j. minus stencil shadows) pouzije grafika ako v D3, engine proste skape. Inac, kto chce vediet nejake zaklady D3 engine, odporucam clanok: 1. cast, 2. cast, 1. cast CZ, 2. cast CZ. Bol pisany este pred vydanim D3 takze obsahuje dost nepresnosti, ale principy platia. Cim myslim pada aj dost namietok na D3 engine... Mimochodom to mnozstvo grafickych bugov ktore HL2 obsahuje a kvoli zastarelej architekture obsahovat musi, je proste rozumom nepolapitelne. Bodaj by nie, takto to dopadne ked niekto preraba stary Quake 1 engine az do podoby Source.

Pekne prepracovane postavy v HL2 unavam aj nadalej, ale to ostatne, t.j. fyzika s gravity gunom a stym spojene hadanky, to je lesk a bieda HL2. Ked som si nainstaloval demo, dost dlho som sa z fyzikou vyhraval. Ono je naozaj skvele sledovat ako sa drevena debna rozbije o stenu, cirkularka prepili zombika napoly a vedro farby zanecha na stene bielu skvrnu. Problem nastal, ked som sa s gravity gunom dostatocne vyblbol a chcel si zahrat HL2 ako beznu strielacku typu Quake 2. Takze odlozim gravity gun a co vidim? Nemam zbrane. Aha, asi to bol zamer, ale ja mam hadzania tehiel uz plne zuby a Ravenholm ma aj tak prilis nebavi, tak pouzijem give all. Hups, brokovnica obsiahne maximalne 30 nabojov? (Kto nechape, tak brokovnica je najuzasnejsia zbran v historii strielaciek a takto ju zdegenerovat je hanba.) Ani ostatne buchacky na tom nie su lepsie, evidentne zamer odradit hraca od zbrani a drzat ho pri gravity gune. Ale ja sa odradit nedam a postupujem s brokovnicou. A co nevidim? Snahou Valve nebolo vychovat z hracov civilistov ktori by preferovali rozum nad silou, ono proste bez gravity gunu ta hra (demo level) neponuka vobec nic.

Vyzera to asi tak, ze vojdem do priestoru, vystrielam co sa da a idem do dalsieho priestoru kde to vyzera rovnako. Nuda jak vysita. Samozrejme kazdu chvilu na mna vylezie zombie zozadu... Pockat, ako to tak pisem tak su mi tie slova nejake povedome, kde som ich uz cital? No jasne, v kazdej druhej recenzii a diskusii o Doom 3! Problem akosi je, ze v HL2 ten "priestor" vyzera bud ako krabica od monitora zvnutra, alebo ako papierova vystrihovacka, hlavne ze je pekne omalovana. Kto nepochopil ako to myslim, tie priestory su PRAZDNE a NUDNE. A aby toho nebolo malo, najdem asi tak tri miesta, kde sa zombieci RESPAWNUJU a to tak, ze ked okolo toho miesta prejdem tristo krat, ziskam tristo zombikov... Takto by som chcel nachadzat peniaze!! Necitam mimochodom aj toto dost casto aj v threadoch o Doom 3? (V ktorom BTW som takyto dobry flek neobjavil.) Ako to ze Ravenholm je podla niektorych tak uzasny level a D3 je nuda?

Inac som si par usekov z HL2 fullky zahral u znamych, vratane levelu zo vznasadlom, blizsie som skumal videa co sa povaluju po nete, a je to stale o tom istom. Pouzivas gravity gun, obdivujes fyziku = hra je zabavna. Tieto dva faktory odlozis, a ostane hlboko podpriemerna FPS. Mozno je HL2 uplne novy herny zaner (first person physics), ktory funguje asi tak, ze poskladame na seba nejake prazdne kockate levely, pripadne terenove exteriery, nahadzeme zopar vychytavok (typu zombik pri benzinovej nadrzi, vojaci na nestabilnom moste) a hrac sa uz zabavi. Samotne meno Half-Life je sice aj samotne dobry selling point, ale aby sme obecenstvo uplne zaslepili tak sa do enginu este doprogramuje podpora DirectX 9, pretoze dobry vodny alebo leskly shader ktory sa da napisat a otestovat za par hodin je efektivnejsi nez naprogramovat engine ktory by zvladol pocet polygonov hodny dnesnej doby, nie to este tie polygony samotne vytvarat.

Valve to dobre vyslo ked dokazali z niektorych casopisov vymacknut 100% hodnotenie.

HL2 nie je v tomto sama, Quake 4 je na tom podobne. Raven su ale aspon profesionali a nepouzili tak trapny trik, t.j. implementovat do hry jeden predmet ktory celu hru vytvori. Q4 je zalozeny na spickovej prezentacii. Lenze hups, co ked hrac nechce pocuvat priblbly dialog dvoch vojakov kym sa uracia otvorit dvere? Zacne sa obzera okolo seba a uvedomi si ze v akcnej hre s menom Quake stoji na mieste a caka. Pripadne ze sa prechadza po lodi od jednej cinematic k druhej a v zasade cele dianie iba sleduje namiesto toho aby sa na nom podielal. Rovnaka nuda ako HL2.

Doom 3 je naopak svojsky, pretoze sa na nic nehra, a nestoji iba na jednom aspekte. Vlastne stoji, na svojej atmosfere, lenze atmosfera znamena nie je jeden maly prvok. Zatial co gravity gun mozem nepouzivat a neinteraktivny dialog nesledovat, atmosfera Dooma 3 ma pohlti svojou kazdou sucastou: prostredim, grafikou, priserami, zmyslom pre detail, level designom, cinematicmi, pribehom, akciou atd. Pritom kazdu z tychto sucasti je mozne viac-menej odobrat a nic vazneho sa nestane, zdrave jadro zostane. Mozno by som vyzdvihol ten level design bez ktoreho by to naozaj nebolo ono, lenze Doom je hra a ako taka nemoze bez level designu existovat rovnako ako film nemoze existovat bez kamery. Nejedna sa o prvok typu jeden predmet alebo nieco co sice zabera polovicu hry ale s nou priamo nesuvisi (to je ta kvalitna prezentacia v Q4).

Ostava alternativa ze ma atmosfera D3 nepohlti, co bude mat pravdepodobne za nasledok ze hru odsudim celkovo - t.j. kazdy z aspektov ktory som vymenoval. To zase dokazuje o aky komplexny celok sa jedna.

Fever píše:A Doom 3 hrať nechcem a asi ani nebudem, ja na hororové hry nie som, dosť že som dohral HL1... ale film si pozriem rád! :DD/quote]
Toto je zdravy pristup ktory dost ludi nechape a preto je vo vysledku D3 neoblubeny. Ja napriklad bytostne neznasam strategie, ale preto predsa nenapisem ze Warcraft 3 je *****.

A film ani nepozeraj, film Doom sa tohto pribehu vobec nedrzi... Chapes ako niekto moze zahodit tak dobry pribeh a namiesto neho na film pouzit klon resident evila?
goodoldalex
Killing Spree

Odeslat příspěvekod Darwel 25. 11. 2005 22:57

Hmmm, dobře, ujasněme si to. HL2 tě nebaví a Doom 3 jo. Mě baví oboje dvoje, HL2 víc. Ale když si nehrál plnou verzi HL2 jak to můžeš vůbec všechno posoudit? Mě se HL2 extrémě líbí právě kvůli těm věcem který jsi ty potopil. Navíc až výjde ten "patch" na HL2 pro HDR tak ani D3 nebude mít šanci vyhrát v grafickým souboji proti HL2... D3 má úžasnou atmosféru, to jako jo, ale HL2 taky... Třeba Nova Prospekt přímo dýchá vězeňskou depresí, takový pláže jsou zase místem napětí kdy vyleze další Antlion... A to s těma hormonama je úplně hafo zábavná záležitost, jestlis tuhle část HL2 zrovna něměl možnost hrát. V D3 něco takovýho úplně chybí... Navíc v D3:RoE ID kompletně zkopírovali Gravity Gun v podobě Grabberu... Skoušel jsem HL2 projít komplet bez použití fyziky a Gravity Gunu (mimo situací kdy to bylo přímo potřeba) a bavilo mě to stejně mnohem víc než Doom 3. Doom 3 je jen chození po úrovni, střílení potvor, lekání až do po*rání... V HL2 je mnohem víc možností. Ale každej máme jinej vkus že a komu se nelíbí HL2 ať na něj přestane nadávat, jsou i lidi který na něj nedají dopustit jako například já. :wink: Tohle je tak všechno co bych k tomuhle mohl říct...
BTW:Psal jsem to už v dosti ospalým stavu, takže jestli tam budou nějaký chyby nebo blbosti tak to tolerujte... :wink:
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
Ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul.

FiiO X1 + Sennheiser HD 25-1 II
Darwel
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pipin 25. 11. 2005 23:16

Fever píše:Mám určitú teóriu, prečo ľudia nadávajú na HL príbeh: nie je totiž povedaný v hre, ale hráč si z určitých fragmentov musí proste ten príbeh poskladať, čo sa tým, čo majú radi "tuctuc-ratata" nechce"/quote]


Ne, to je pořád dokola. V té hře prostě ten příběh není, fragmentů ze kterých se dá něco skládat je opravdu poskorvnu. Já jsem vyrostl na příběhových hrách (adventury, RPG), "tuc-tuc-ratata" není vůbec pro mě (FPS prakticky nehraju, HL 2 byla moje první FPS tak za posledních 5 let; teď jsem si koupil zlevněný Far Cry a byl jsem překvapenej že ti nepřátelé uhýbaj když na ně střílím!!!To za mejch mladejch let nebejvalo!!! :wink: :lol: ) a věř že příběh se dá prezentovat "tajemným" způsobem a přesto opravdu odvyprávět....
Pipin
Rampage
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků