Pillars of Eternity

Morrowind, Knights of the Old Republic, Baldur's Gate...

Moderátor: Moderátoři Doupě.cz

Odeslat příspěvekod Slash_luke 31. 3. 2015 08:08

xgandalf:
Raedrick mi lezl pěkně na nervy, protože jsem u něj byl s postavami na 3.-4. úrovni a bylo "za normálních okolností" nemožné jej v tu dobu porazit. Jenže to se holt těžko předem odhadne - já jedu každičký quest a prakticky lokaci po lokaci a ten Raedrickův je zadán hodně brzy + jeho pevnost je kousek od první vesnice.

Nakonec jsem jej porazil srabáckou metodou obětování zlodějky (v té době jsem měl myslím družinu paladin+válečník+zloděj+mág+kněz) - družinu jsem nechal u schodiště a se zlodějkou zaútočil hned na prvního bodyguarda v dostřelu (bez iniciace rozhovoru s Raedrickem).
Většina z ochránců se na ni okamžitě vrhla a po pár vteřinách byla K.O. (to bylo ale součástí plánu :D ). Pak se začali vracet na své pozice, ale v tu chvíli jsem na ně vlítnul se zbytkem družiny - ještě tedy než se stihli vrátit k trůnu.
Bojoval jsem tak jen zhruba s polovinou nepřátel v trůnním sále..porazil jsem je, přešel k trůnu a tam dorazil Raedricka s jeho zbývajícími 2 bodyguardy.

Je to sice srabácké, ale výčitky jsem teda neměl :) - proti přesile nemám problém použít nekalé taktiky. Však i v BG jsem měl oblíbenou srabáckou taktiku (na větší skupiny silnějších nepřátel, na které je možné se předem připravit), kdy jsem na jejich pozici vrhnul zapletení (aby je to udrželo na místě co nejdéle), *****ící mrak (aby je to omráčilo) a smrtící mrak/y (který spoustu z nich buď rovnou zabil a nebo přinejmenším citelně zranil) a čekal pak na ty, kteří přežili a dopotáceli se až k mé družině :)


Jo ta asociace s Avatarem mě taky napadla :D , bohužel právě to mi brání v hraní za tuhle rasu - trochu by mě vytrhávalo z prostředí hraní za obyvatele Pandory :D

Tak ono i v D&D se dalo začínatt boje s mágem v první línii a to hlavně proto, že ochrany (a vlastně všechna kouzla) šly kouzlit i mimo boj, což tady až na pár výjimek nejde. Většina kouzel se zpřístupní až začátkem souboje a to už je každá vteřina drahá.
Ale souhlasím - je třeba hrát s mágem jinak, než jak jsem byl zvyklý.

Nicméně musím říct, že poté, co jsem Alotha přeorientoval z útočných kouzel na podporující/oslabující (+ 1 útočné kouzlo na každý level), tak začal být více užitečný.

Mezerník je pro mě naprosto nezbytný - aspoň teda na obtížnosti Hard. I když se mi zdá, že se ta obtížnost s přibývajícími úrovněmi mých postav snižuje a spoustu menších až středně velkých bojů už řeším bez škrábnutí.

S tou AI máš naprostou pravdu. Postavy se musí vodit za ručičku. Mimo boje funguje pathfinding v pohodě, ale v boji jsou naprosto neschopní a nenapadne je překážku (obvykle spolubojovník/protivník) obejít - prostě se o ni zaseknou a čekají.
Taky musím v boji každou chvíli pauzovat ne jen kvůli toho, abych taktizoval, ale taky proto, abych si hlídal, že postavy na někoho vůbec útočí, protože se často stane, že když zemře jejich poslední cíl, tak pak už jen stojí a nic nedělají.
Není to zase takový problém, ale musí se holt počítat s tím, že jsou to jen loutky bez špetky vlastního rozumu nebo pudu sebezáchovy :-D

Ohledně plížení taky souhlasím - bylo by praktičtější, kdyby šlo plížení/hledání zapínat pro postavy jednotlivě. Třeba tím stylem, že by do plížení přešly vždy pouze aktuálně označené postavy (takže klidně i celá družina, když je označená). Je divné, že se rozhodli pro styl "všichni a nebo nikdo".

Se zbytkem nelze jinak než souhlasit, vybalancovaný ten systém opravdu není a z celkem pochopitelných důvodů.

Na Torment jsem taktéž hodně zvědavý, i když se předem trochu děsím toho množství textu, co mě čeká - když má být ještě obsáhlejší než PoE.

-- 31. 3. 2015 08:18 --

Jo a ještě bych mohl přiblížit jakým stylem hraju:

přední linie:
Paladin (obouruční meč/v záloze luk)
Válečník (meč a štít/pistole)
často se k nim přidává Chanter (taktéž obouruční meč, ale ten s piercing zraněním/puška/nějaký palcát), který ale v menších bojích stojí zhruba uprostřed bojiště s dlouho nabíjecí, ale silnou puškou a podporuje ostatní svým chantováním a později nejčastěji vyvoláním wyvern

střed:
Kněz , zaměřený především na ochranu, léčení a podporu družiny - samozřejmě ale umí i pořádně uškodit protivníkům. Řekl bych, že možná nejdůležitější postava v mé družině..ale má sakra otravnou osobnost :) (pistole/v záloze hůl)

zadní linie:
Mág - především škodí nepřátelům, zpomaluje, omračuje (hůlka/pistole)
Zloděj - moje asi nejpoužívanější členka družiny. Je vždy vyslána napřed a zkoumá protivníky, čas od času i nějaké odláká. 99% bojů začíná její střelou z úkrytu. Je to můj prakticky největší damage dealer (super silný magický luk/dýka + stilletto)

Všechny zbraně samozřejmě adekvátně očarovány :)
Slash_luke
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anorexienervozni 31. 3. 2015 09:29

jsou ve hre knihy s historii sveta jako v baldurs gate?
anorexienervozni
Killing Spree

Odeslat příspěvekod Slash_luke 31. 3. 2015 09:39

Ano, jsou. Knih, deníků atd. tam je habaděj (různého rozsahu)
Slash_luke
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xgandalf 6. 4. 2015 15:14

Tak další dojmy po dalších hodinách hraní:
Mapy: o něco menší, než v BG, stejně tak jako v BG se při jakékoliv změně nahrává (tj. vlezete do baráku, nahrává se, vylezete z baráku, nahrává se). Subjektivně mám pocit, že aplikací nového patche se délka loadingu poněkud prodloužila, ale změřený to nemám. Je to otravný - člověk by řekl, že od dob BG trochu času uplynulo a plynulý přechod by neměl být takový problém (protože v BG bylo omezení definováno enginem a pamětí, trochu jsme pokročili, ne?). Sice na hratelnost jako takovou vliv velkej není, ale fakt to leze na nervy.

Příběh: příběhově to vypadá docela zajímavě, questy jsou slušný a některý mají i zajímavý morální dilema (black/white rozhodnutí nejsou na pořadu dne). Obrovský nevyužitý potenciál vidím ve čtení "duší" jednotlivých lidí, většinou můžete vyvolat textový popis jakéhosi zážitku z minula (což mi osobně v textu nevadí), ale to je všechno, následně nemůžete dotyčnou osobu prokecat, nebo s ní začít nějaký quest. Velká škoda, tohle si o to vyloženě říkalo, přičítám to omezení velikosti hry z hlediska financí.

AI: Fakt mě fascinuje, že si tohodle nikdo v recenzích nevšímal a nekritizoval to. AI zejména spolubojovníků je něco strašnýho a pokud je nebudete soustavně kontrolovat a úkolovat, tak si budou dělat nesmysly. Oprava - i když je budete kontrolovat a úkolovat, tak dělají nesmysly. Typickej příklad - mágové jsou křehký květinky, tak je člověk radši drží v zadních řadách - což mu ale moc nepomůže, když máte souboje na otevřeném prostranství a přesilu nepřátel. Takže z logiky věci když se někdo zaměří na mága, tak by Vám přišlo logický s ním začít zdrhat (což by neměl být problém, když nosí jenom róby a bojovník v plátovém brnění asi symbol rychlosti zrovna nebude). Takže jim to nařídíte, ale místo toho se milej mág po pěti krocích zastaví a začne šermovat svoji hůlkou proti rytířovi v plátovém brnění, kterej ho jednou ranou sejme. Souboje v těsném prostředí jsou naprosto zabitý - naprosto stupidní pathfinding Vám zablokuje nejlepšího bojovníka, takže je skoro jednodušší si nechat odkrouhnout např. mága, aby se KONEČNĚ bojovník dostal na dosah a mohl začít úřadovat. S prominutím, zlatý Divinity a začínám být vděčnej za to, že Planescape bude taky tahovej (i když i to můžou pěkně podělat, ale pořád míň, než realtime systém). Irituje mě, když zhebnu kvůli takovýmhle chybám technického rázu.
Look, three-headed monkey. Guybrush Threepwood, mighty pirate
What can change the nature of a man? Ravel
xgandalf
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slash_luke 7. 4. 2015 09:51

Jo, proti tomu se nedá nic namítat.

Neustálé loadingy mi lezou na nervy a na AI se už nespoléhám absolutně v ničem. Smířil jsem se s tím, že boje jsou šílený micromanagement, kde žádná z postav nesmí být ponechána déle než 5 vteřin bez dozoru, jinak začne lelkovat a nebo dělat naprosté hovadiny :)

Nemůžu s jistotou říct, že by se mi loadingy po patchi prodloužily - přinejmenším nejsou kratší. Cca (minimálně) posledních 10 hodin hraní se mi ale citelně prodloužilo nahrávání a ukládání hry. Na ofic.fóru je o tom celkem dost témat a prý to nějak souvisí s jedním souborem, který postupně roste a zatím jsem řešení nenašel (a navíc to nedělá úplně všem) - vymazání a znovuvytvoření onoho souboru prý nepomůže.

Jinak mě ale potěšilo, že tvůrci naslouchali a opravili několik velkých bugů a pár nepříjemností, včetně těch mých tmavých map, které patch zesvětlil a konečně jsou použitelné :)

Jo a přesto, že mě ve hře spousta věcí irituje, tak se dost dobře bavím a těším se, až si k Pillars dnes opět sednu :) (přes víkend jsem neměl možnost hrát, tak mám trochu deficit :D )
Slash_luke
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xgandalf 7. 4. 2015 23:37

Bez debaty - přes výše popsané chyby je PoE výborná hra, která hraje na nostalgickou strunu. Přesto se nemůžu trochu ubránit dojmu, že většina hodnocení je poněkud přepísknutá, hlavně z nostalgických důvodů, protože když to srovnáme se starým dobrým BG (a to si klidně lajsnu, protože jsem oba dva díly nedávno hrál v Extended edici a předtím min. dvakrát i s modama), tak se ukáže, že PoE mají oproti starému dobrému BG nedodělky, které (pokud pominu vcelku pochopitelnou lepší vybalancovanost herního systému AD&D) u PoE evidentně chybí (a jenom některé jdou připsat finančnímu limitu). Typicky mě napadají dialogy postav ve skupině, jednotlivé averze a vztahy, které v BG sérii můžou přerůst až romance (což mi až tak nechybí), nebo v opuštění skupiny (což mi už vadí víc). Člověk si musel dávat bacha na způsob chování, jinak mu poměrně důležitá postava zmizela i s výbavou (zmetek Edwin mě žere dodnes). Sakra, tohle měl už v určitý formě starej Ishar, proč to tady není dotažený po vzoru BG? Kromě toho dle mého soukromého názoru zajímavost jednotlivých členů grupy je relativně nízká, charaktery jsou plochý a celkem mě ani moc nezajímají - škoda, je vidět, že v tomhle se Obsidian ještě má co učit. Bioware mi sice dost lezou krkem, ale tohle umějí.

Celkově ovšem vidím vývoj v téhle oblasti poměrně pozitivní a děkuju bohu za Kickstarter, kterej leckdy pomohl. Když to vezmu, tak dodnes tady máme perfektní Divinity : Original Sin (které v mých očích PoE trumfuje, hlavně v oblastech, kam to PoE ještě nedotáhlo). Potom komplexní a do jisté míry nepochopený Wasteland 2, kde pokud se člověk přenese přes pár chybek a bude schopnej se "zažrat", tak se mu hra skvěle odmění zážitkem na úrovni Falloutů. (těch původních, ne těch nových..:-)) ). Vyšel druhej Grimrock (rozehrál jsem, ale pak jsem zatuhl a pak už jsem se k němu nějak nedostal, ale tohle musím dojet), úplně blbej nebyl South Park : Stick of Truth a pochopitelně nesmím zapomenout na hardcore návrat do minulosti s kódovým označením Lords of Xulima. Záměrně vypouštím Dark Souls II (který pokládám za akční RPG a nad takovým znechuceně ohrnuju nos) a Dragon Age:Inquisiton, ve kterým mě po pár hodinách hraní Bioware dokonale přesvědčilo, že tady mi opravdu pšenka nepokvete a že si Bioware s EA můžou další tituly strčit tam, kam slunce nesvítí. (tj. netvrdím, že DA:I je špatná hra, tvrdím, že to není hra podle mého gusta, takže vzhledem k přetlaku her, které jsou podlé mého gusta, se nehodlám ani namáhat tomu "přijít na chuť").

Výhledově to taky vypadá velmi zajímavě. Nejblíž je asi Witcher 3, nad kterým slintají nadšením nejspíš všichni (včetně mě). Pak je tu pochopitelně novej Torment: Tides of Numenera, kde nastavený prostředí a základní premisa vypadá opravdu hooooodně zajímavě a na hru se těším ještě víc, než na Geralta. Hodně zajímavě vypadá Dex, zafinancováno na KS byl duchovní nástupce Ultimy Underworld (Underworld Ascendant), u Kingdom Come jsem paradoxně dost skeptickej, protože tahle hra na první pohled nebude pro mě (reálný svět bez magie - ne, děkuju, první volba je u mě vždycky mág). Kromě toho mám pocit, že jak Brian Fargo s InXile, tak Obsidian se na KS docela slušně uchytili a bude zajímavý sledovat, co nám za lahůdky předhodí dál. Moje prachy mají jistý..:-))
Look, three-headed monkey. Guybrush Threepwood, mighty pirate
What can change the nature of a man? Ravel
xgandalf
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků