od N.Marko 7. 4. 2015 10:57
Trvalo mi to, ale dorazil jsem Alien Isolation
Hodně, hodně, hooooodně dobrá záležitost, horror jako prase a navíc skvělá pocta prvnímu filmu a Alienímu universu vůbec. Pro mne osobně to je ten nejlepší Alien (včetně AvP podsérie) co kdy vznikl. Všechno je tady udělané s láskou a vymazlené počínaje skvělým 80' stylem podle prvního filmu (takže počítače a jejich interface je spíše děs, všude se válejí páskové kazety a kolem funguje zvláštní mix technologií z roku raz-dva a futura), neskutečně hajzlovitého monstra, všeobecné paranoia a rozpadající se stanice, která se bleskurychle mění na smrtící past.
Alien opět exceluje v hudebním a zvukovém podání, kdy hudba je docela vzácná, ale hraje na správných místech a zbytek obstarává perfektní na-zvučení rozpadající se stanice (takový kdyby měl zvuk Thief, vůbec bych si nestěžoval). Zvuk je tak skvělý, že ano, sice máte ikonický detektor pohybu a je zatraceně užitečný, ale mnohdy je prostě lepší chvíli dřepět a poslouchat kudy dupe vetřelec, takže lépe vystihnete moment vhodný k přesunu do dalšího úkrytu.
Perfektní je také tempo hry, kdy v jistých částech hry vetřelec vůbec není a tak můžete dýchat trochu volněji, což na druhou stranu vyvažují androidi s klasickou Weyland-Yutani agendou, ale jakmile se člověk dostane k plamenometu, respektive skvělé hřebíkovačce, tihle nepřátelé odpadají.
Vyzvednout chci inteligenci Aliena, který je tak s prominutím vychcaný, že na vyšší obtížnosti musíte být géniové, abyste se přes něj někam dostali. Nestydím se přiznat, že jsem si po pár kapitolách snížil obtížnost - tak frustrující byl. Dokonalý stroj na zabíjení.
Vzhledem ke stylu hraní je hra i docela dlouhá. Nebýt nutnosti se schovávat a být tiše, asi by se dala dojet za pár hodin, ale v tomto případě prostě pod deset hodin člověk nejde, takže i dobrá časová investice.
Ke konci už hra trochu ubírá na tempu a zvraty jsou více méně očekávané, ale autoři to nepřehnali a přišli s koncem v docela správný čas.
Co bych vytknul? Asi by hře slušel nějaký New Game + mod. Challenge mise jsou fajn, ale jen pro zapálené milovníky frustrace. Taky by to chtělo pár mechanismů a puzzlů navíc, protože většinou se hra omezuje na "Dojdi někam. Dojdi někam a najdi klíč. Dojdi někam, nakopni generátor/hackni počítač a jdi dál" samozřejmě za neustálého otravováním Alienem. Ne že by to nestačilo, ale... no, znáte to.
Takže za mne jasných 9,2/10
Ta neurotická snaha být normální nás přivádí k šílenství. -Solomon Short
To že jsi paranoidní neznamená, že nemáš pravdu.
Jsem pro aby se udržovaly nebezpečné zbraně mimo dosah bláznů. Můžeme začít třeba s psacími stroji. -Solomom Short