Razer OSVR - tenkrat poprve

Grafické karty, procesory, základní desky... Prostě počítače zevnitř

Moderátor: Moderátoři Doupě.cz

Odeslat příspěvekod icotech852 19. 7. 2016 19:03

Kedze sa na tomto fore daju vytvarat vlastne vlakna a teda i recenzie,nasiel som si chvilku,aby som sa podelil o moje prve skusenosti ohladne virtualnej reality.Veci popisem tak,ako som to cele zazival a ake skusenosti som nadobudol.

Objednavka - VR som objednal v nedelu,platba prebehla z karty - 350e + 31e postovne,spolu 381e.Vo stvrtok prisiel kurier a balik som prebral.Dodanie bolo velmi rychle.

Hardware - krabica vyzera seriozne,balenie je na urovni.Za balenie davam 10/10.

Okuliare su kvalitne prevedene,dole su packy pre dioptrie 4 az -2.Balenie tvoria okuliare,adapter,USB3 konektor,HDMI konektor,IR kamera a usb kabel pre kameru a napajanie.Tu by som podotkol,ze napajanie IR kamery je spojene s okuliarmi co mi pripada cudne,kedze kamera sa zapaja aj do usb.

IR kameru doporucuje vyrobca zapojit az 3 metre od okuliarov a na pricinu som prisiel casom.IR kamera sa umiestni na male trojnozicky v style stojanu na fotoaparat.

Za hardware davam 9,5/10,skoda toho kablu medzi IR kamerou a VR.

Software uz take terno nie je.Stranka je sice uvedena v manuali,orientovanie v nej je vsak tazke a funguje v style stiahni vsetko co vidis a nainstaluj.To je vsetko a clovek nevie co dalej.Po hodine maturovania a instalovania som prisiel na to,ze su 3 hlavne programy:
1,server - pracuje ako hlavny program s OSVR.Len spustenie tohto programu zatazi i7 na 23% co je podla mna dost.Pri spusteni tohto programu treba okuliare drzat v polohe "nula".Okuliare sa tak vycentruju na kameru a v podstate si urcime nulovy bod.
2,tracker - je nieco ako zobrazovaci program,ktory zobrazuje polohu okuliarov ku kamere.Podotykam,ze okuliare sa nesmu dostat mimo zorneho pola kamery,inak dojde k vyoseniu nuloveho bodu.K resetu som zatial neprisiel,bohuzial treba restartovat program server aj tracker k opatovnemu vycentrovaniu polohy.
3,OSVR control - tento program je nieco ako firmware updater a trvalo mi asi 3 hodiny kym som prisiel na to,ze zaroven aj rozdeluje obrazovku na side-by-side,ktora je potrebna pre 3d (klasicky rozdeluje obrazovku okuliarov na dve,teda 3d)

Este podotykam,ze zvladnutie softwaru mi trvalo asi 5 hodin a to len vdaka chlapikovi z youtube,ktory vsetko vysvetluje.Kamenom urazu je implementovanie otacanie hlavy priamo do hry.Za software davam 6/10 a tu treba aspon pokrocile skusenosti pri instalacii.Ziadne plug and play v style Xboxoveho ovladaca sa nekona.



(pokracovanie v 2.casti)
Naposledy upravil icotech852 dne 19. 7. 2016 22:10, celkově upraveno 2
forsaken...
icotech852
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PoliceCollector 19. 7. 2016 21:02

Chápu že to je lacinější nežli Oculus a mnohem lacinější nežli Vive, ale o těhle dvou se mluví furt. Jsem zvědav na podporu her. Aby to nebylo vyhozených deset litrů.
PoliceCollector
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod icotech852 19. 7. 2016 21:39

Elite Dangerous - ako vidno z videa,hlavnym problemom je implementovanie otacania hlavy do hry.Na to sluzia dva programy (FaceTrack a FreePie) a script.Vdaka tomu ide otacanie hlavy v Elite Dangeous "bezproblemovo" a bez potrebneho nastavovania.Uz len "nasadnut do raketoplanu"

Moje skusenosti su dost pozitivne ale zaroven aj dost negativne.Idem najprv k pozitivam:

pozitiva - 3d v ktorom som sa ocitol je bombasticke,otacam hlavou a vidim ruky,plece pilota...vsetko je tak realne a clovek ma chut chytat 3d objekty vlastnymi rukami.Palubna doska,pohlady hlavou,vsetko je real a clovek ma pocit,ze je naozaj v hre.Toto je novy rozmer hrania.Klasicky 2D Full HD monitor je oproti tomu nic,len male okno a 3d televizor je slaby odvar,prirovnanim 1 ku 10.Co sa tyka 3d,toto je moj najsilnejsi zazitok.
Elite Dangerous som hral asi 3hodiny.Na zakladni,vo vesmire aj v subojoch.Suboje su realne ako v lietadle,clovek sa hlavou realne pozera za unikajucim nepriatelom.Zazitok je silny a pocas 3 hodin som nemal ziadne nevolnosti ani nic podobne.

negativa -
1,okuliare (sosovky) su dost blizko oci,co som necakal.Doslova su az nalepene na oboci.Pri zlom nasadeni sa od dychania zarosia,ale to skutocne iba pri zlom nasadeni.
2,okuliare sa nedaju docasne odlozit na celo,ihned dochadza k dotyku sosoviek s potom cela a neostava nic ine,iba ich vycistit handrickou.
3,okuliare sa mozu odlozit iba na dosah senzora,inak dojde k vyoseniu pozicie ako som uz pisal.
4,kable,kable a znovu kable.Sluchatka+Xboxovy ovladac+okuliare= dost velky zvazok kablov.Treba dobre organizovat co kade vedie.V pripade nasadenia okuliarov clovek nic nevidi a ide iba po hmate.

a prichadzam k najzavaznejsim vadam
5,okuliare by mali mat rozlisenie 2100x1200.Realne vsak obraz vyzera ako by sa clovek pozeral cez sosovku iba do "stredu obrazovky".To znamena,ze pismena na bokoch obrazovky clovek nevidi,pretoze tam "do boku" okom nedohliadne.Nenasiel som zatial ziadny sposob,ako to vyriesit - opticky nejak oddialit obrazovku tak,aby som videl aj do rohov obrazovky.
6,a najzavaznejsia chyba,ktora mi velmi vadila a dokonca az znechutila zazitok - rozlisenie.Vyrobca udava OLED display,ale ja vidim v cockach velke zrno.Pokial sa prepne na 3d (2x 1000x1200) tak je zrno neznesitelne velke.Neviem ci je to len zlym nadstavenim,pretoze ked sa pozriem na LED monitor ci mobil,ziadne zrno nevidim.V hre to vsak vypada ako by hral clovek hru na 800x600 na starom Rubin TV,tak trochu 3d hnus.Snad sa to nejak vyriesi a mozno az s prichodom 4K ci 8K.
Pokial hra clovek s okuliarmi 2D v rozliseni 2100x1200 (ja som hral 1980x1080),tak by som to mohol prirovnat k hraniu v amfiteatri - proste obrovska plocha.3d je vsak 3d a prevalcuje 2D aj na ukor rozlisenia.

-- 19. 7. 2016 22:45 --

PoliceCollector píše:Chápu že to je lacinější nežli Oculus a mnohem lacinější nežli Vive, ale o těhle dvou se mluví furt. Jsem zvědav na podporu her. Aby to nebylo vyhozených deset litrů.

podla nazorov na internete je Oculus aj Vive dalej,vravia ze OSVR je lacnejsi odvar.Chcel by som vyskusat Oculus a porovnat,zial nemam kde.
S podporou hier je to tak,ze pokial sa da hra rozdelit na 2 obrazovky (3d podpora) ako Elite v Dangerous alebo napr.v Rise of Tombraider,tak ti pojde aj na OSVR.S podporou je problem hlavne s IR kamerou - ovladanie hlavou v hre.
Ohladne podpory sa hovori aj o tom,ze co je na Steam VR,tak ide aj na OSVR.

-- 19. 7. 2016 22:59 --

Rise of Tombraider - k tejto hre som nenasiel podporu s IR kamerou a tak som odskusal hru s gamepadom.V hre som sa hral asi 2hodiny s nadstavenim vzdialenosti oci a hlbkou 3d pola.Hra vyzerala v 3d presvedcivo - obrovska hlbka pri pohlade dole,kamene a skaly v realne vyzerajucom 3d zobrazeni.Ked som sa pozeral na Laru,tak som mal pocit ze je vedla mna aj s jej krvavym doodieranym plecom.

Pokial v hre nefunguje ovladanie pohladu hlavou,tak sa zacinaju prejavovat zaujimave stavy.Clovek je zvyknuty pri pohybe hlavou nahor vidiet obraz posuvajuci sa nahor.Pohlad gamepadom si vsak robi nieco ine ako vnima stredne ucho a uz to zacina - pocit uzkosti,dezorientacia,silne potenie az zrychlene dychanie.Po dvoch hodinach som si chytil usta a clovek zazije plavajuci zaludok.Hnusny pocit,ktory som v Elite Dangerous nezazil a to vdaka ovladaniu pohladu hlavou.Radsej som sa pohyboval pomaly bez rychlych pohybov Lary,lebo to by mi uz hlava neodpustila.Okuliare som musel dat dole a musel som to asi 3 hodiny rozdychavat.

Podobne je na tom aj pocit "utekajucej Lary".Telo neciti ziadne dopady noh na pevnu zem a clovek sa zacina citit nekomfortne.Tu podla mna najlepsie funguje model sediaceho cloveka - v aute,v lietadle atd.. - cize simulatory.

Zatial necham temu otvorenu,vela veci sa moze ohladne software zmenit a pokial pridem na nejake zmeny k lepsiemu,tak ich dopisem :)
forsaken...
icotech852
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PoliceCollector 20. 7. 2016 20:25

Zkus Zaklínače s jeho nahatejma babama :)
PoliceCollector
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod icotech852 21. 7. 2016 19:43

Ved o tom to je :D Po par dnoch som znovu spusil Rise of Tombraidera v 3d nastaveni a to hranie vo VR je uplne ine.Ine v ramci pohladu na styl hrania.Zatial co na klasickom 2d monitore clovek level hry "preleti" behom par minut,na VR je to ine.Pat minut rotuje okolo Lary,pozera sa na jej vlasy,prsia,zadok :D ,potom na travicku ako sa pekne risuje v 3d pohlade.Na skaly si dava pozor,aby si o ne netresol hlavu.V jaskyni v Syrii je clovek schopny stravit aj 20 minut pozeranim vaziciek,stlpov a podobne.S VR berem hranie Tombraidera ako prechadzku po muzeu.

Dilemou je len to,ci hrat v krajsej grafike FHD monitore,alebo v horsej grafike vo VR (1900x1000 /2 na kazde oko a navyse male zorne pole oka cez sosovku).Ohladne Rise of Tombraider si radsej vyberiem FHD monitor,ale pri nejakom simulatore ako Dirt Rally ci Euro Truck by som si vybral VR.
forsaken...
icotech852
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PoliceCollector 21. 7. 2016 20:25

Co máš za HW ?

Hele, zkus DCSko... To teprve bude maso... (Digital Combat Simulator) v základě je tuším Su-25 a demilitarzovaný Mustang (já si koupil "Prase" ale nemám ještě páku a bez tý se to nedá hrát.)

Podporu VR to má.

A war thunder tuším taky.
PoliceCollector
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod icotech852 22. 7. 2016 05:35

HW mam i7 3770 s R9 290.

Premýšľal aj nad nejakým superbike simulatorom,to by som si rád zahral.Sbk X myslím alebo také čosi.
forsaken...
icotech852
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod holubek002 23. 7. 2016 09:57

Dokud to nebude plug and play, tak to nechci, i kdyby to stalo desetinu. Asi jsem nejak zpohodlnel...
To je frajer...

The hammer is my penis. - Captain Hammer
holubek002
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod icotech852 24. 7. 2016 19:45

Zariadenie sa sprava presne ako druhy monitor,to znamena,ze staci zapojit HDMI a adapter a mas to ako plug and play.Ohladne IR kamery a pohlade hlavou sa to povedat neda.

Napadlo ma odskusat nejaky 3d film a skusal som AVATAR 3D.Je to velmi jednoduche,staci spustit 3d film na celu obrazovku,ktory je rozdeleny na dve polovice.Scena ked na zaciatku hlavny hrdina vychadza z komory (2minuta - kryospanok) je s okuliarmi velmi realna.Clovek ma pocit,ze sa to odohrava priamo pred nim.3d pole je totalne hlboke,skoro skutocnost.Keby tu bola moznost otacania hlavy,bola by to parada.Na druhej strane clovek dost zle vnima rychlo pohybujuci sa obraz a vzdialene objekty koli zrnu.

3d zazitok je skvely,toto bude mat velku buducnost najma v 4k ci 8k s pohybom hlavy.Momentalne mam pocit,ze je to este v plienkach.Snad to bude o 5-10 rokov uplne realne a dokonale.
forsaken...
icotech852
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod icotech852 25. 7. 2016 06:08

v podstate je to az take jednoduche,ze si staci spustit youtube na celu obrazovku vo full HD


z hada na zaciatku ide strach,je prilis blizko hlavy a tie cervene lupienky su skutocne v priestore.Haribo v 3,30 je skutocne ako vo vode,pekny 3d zazitok.
forsaken...
icotech852
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod icotech852 25. 7. 2016 07:09

a odskusal som aj pikantnejsie video.Obrazok je tu (je bezpecne) https://s32.postimg.org/vebkurqkl/3dp.jpg

pokusim sa jednou vetou - ste tam a vsetko sa odohrava pred vami :D,dokonca aj chlapikov hrudnik pocitujete ako svoj.Celkovy dojem by som prirovnal k situacii ked ste na obede a dvojica si dava pred vami dobre menu a vy sa len pozerate.Pozerate sa na to,ako si iny pred vami davaju dobry obed :D ( o to horsie ak ste hladny a casnik vam pred ocami sibrinkuje (http://slovnik.azet.sk/pravopis/slovnik ... kova%C5%A5) prepecenym kuriatkom :D )

Inak 3d zazitok jedinecny,myslim ze by sa tu najviac uplatnili Playboy girls.To by bol rozhodne zazitok ;-)
forsaken...
icotech852
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hatelim 25. 7. 2016 10:10

Zkus Zaklínače ))
Hatelim
First Blood

Odeslat příspěvekod Sasakr 25. 7. 2016 10:15

360° 3D péčko... to by bylo něco.
"Svoboda je věc, která akorát ruší." Tdjohn
Sasakr
Sleepwalker
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod holubek002 25. 7. 2016 15:16

Na tohle ti staci i toto za 50,- misto 10000,- (u toho to imho stejne nakonec skonci, az zacnou do mobilu cpat 2k a 4k displeje)
Nechci znit nejak moc pesimisticky, je dobre, ze jsis to koupil a ze jsi spokojeny (nekdo ten vyvoj zaplatit musi, nez se to dostane do pouzitelneho stavu :D ), ale ja v tom proste ted nevidim pouzitelne zarizeni.
Mimochodem, ma to svuj ovladac, ktery zvlada pohyb v prostoru nebo pouze klasika?
To je frajer...

The hammer is my penis. - Captain Hammer
holubek002
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Sasakr 25. 7. 2016 16:48

Tak to bych za pvrý musel mít pádloidní mobil a za druhý nepůjde otáče hlavou, ne?
"Svoboda je věc, která akorát ruší." Tdjohn
Sasakr
Sleepwalker
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků