Psaní recenzí

Vše o tomto fóru, o magazínu Doupě.cz a serveru FreeHry

Moderátor: Moderátoři Doupě.cz

Odeslat příspěvekod C.I.S.I. 16. 6. 2006 15:06

Na mensim prostoru? Ale kdepak. Nekdy byvaji preview vetsi nez nektere recenze...
C.I.S.I.
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mr_wawra 16. 6. 2006 19:24

Navíc v preview akorát vopisuješ PR kecy, informace uvedený na homepage a rozhovor s tvůrci někde na gamespotu :twisted:
HC Slavia Praha - to je moje radost!
Kultura kriplů vydrží vše
mr_wawra
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod David Sláma 16. 6. 2006 19:37

Vyvedl bych vás z omylu - napsat dobré a čtivé preveiw je těžší, než napsat super recenzi. Těžko se to vysvětluje, prostě to vezměte jako fakt ;).
David Sláma, editor časopisu Computer
Failure is not an option. | Ignorantia iuris non presumitur nec toleratur.
David Sláma
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mr_wawra 16. 6. 2006 19:39

Tak to souhlasím, že napsat čtivé preview je těžší :).
HC Slavia Praha - to je moje radost!
Kultura kriplů vydrží vše
mr_wawra
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Skinny 16. 6. 2006 23:37

[quote="David Sláma";Vyvedl bych vás z omylu - napsat dobré a čtivé preveiw je těžší, než napsat super recenzi. Těžko se to vysvětluje, prostě to vezměte jako fakt ;).>/quote]

to si také myslím, shrnout všechny podstatné části té které hry nic duležitého nevynechat a zachovat si určitý styl aby čtenáři v polovině rozečteného článku neodešli čísti něco jiného-zajímavějšího
Skinny
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod davee 26. 6. 2006 00:02

Tady jsem sesmolil svou minirecenzi na hru Boktai, o které jsem si myslel, ze ji vsichni hrali a ono to je naopak :-)

Boktai

Vždy jsem měl rád příběhy o upírech a jejich lovcích. Někdy jsem fandil upírům a jindy zase jejich lovcům. A právě do role lovce upírů a jiných nemrtvých se můžete vžít při hraní hry na GameBoy Advance - Boktai: The Sun is in Your Hand.

Narozdíl od knih či filmů se v této hře nepoužívá dubových kůlů či česneku, ale slunce. Respektive sluneční pistole. Ta je v celé hře klíčovým předmětem. Autor hry - Hideo Kojima - totiž tuto hru ozvláštnil velice originálním prvkem. Cardtrige s hrou má v sobě totiž zabudovaný sluneční sensor, který snímá intenzitu slunečního světla v okolí. V kombinaci s reálně plynoucím časem (který si nastavíte na začátku hry) se tak vytváří nový a originální prvek hraní, který není k vidění u žádné jiné hry. Jde o to, že díky slunečnímu sensoru nabíjíte svou pistoli, kterou pak použiváte k boji. Pokud slunce září jasně, probíhá nabíjení velice rychle, kdežto například u západu slunce se pistole nabíjí velice pomalu. Hra se samozřejmě dá hrát třeba i v noci a to díky jakési solární baterii, která ve slunečné dny vstřebává sluneční světlo, které pak z ní můžete čerpat. Ovšem i tyto baterie se mohou vybít a pak už nezbývá nic jiného, než se plížit stíny, stejně jako třeba ve hře Metal Gear.

Hra také rozeznává čas, ve kterém ji hrajete a podle toho přizpůsobuje hru samotnou. Ráno vás venku provází zpěv ptáků, je-li slunce silné, mohou například vysychat okolní louže, večer má krajina krásný oranžový nádech a v noci třeba místo velkých pavouků potkáte ghoula. Hra jde až tak daleko, že například jistá odnož ghoulů jde vidět pouze za tmy. Za světla jsou neviditelní a o to nebezpečnější. Pak nezbývá nic jiného, než si počkat na noc nebo mazaně zakrýt sluneční sensor :-)

Kapitolou sama o sobě je boj s bossy. Po těžkém boji se totiž boss schová v rakvi, kterou pak musíte popadnout a dotáhnout na místo, kde může být proveden očistný rituál. Zde může docházet k zajímavým situacím, kde jsem například již v podvečer dotáhl rakev na předem určené místo a abych využil poslední zbytky světla, které jsou k vymítání velice potřeba, vykláněl jsem se i s GameBoyem z okna div jsem nevypadl.

Na konec bych chtěl říct, že hra disponuje i poměrně dobrým příběhem, nádhernou grafikou a kvalitní hudbou.

Hru Boktai mohu každému uživateli GameBoye Advance vřele doporučit. Určitě nebudete zklamáni.[/b]
Kde že loňské sněhy jsou...
davee
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PC 26. 6. 2006 05:44

Pokud mám na psaní diplom a v minulosti jsem již publikoval je to plus ?
Back to Mac - with new Mac Book Pro !
PC
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dark_one 26. 6. 2006 07:51

->PC: wow, diplom na psani? Kde jsi ho obdrzel, smim-li se zeptat?
Zachraň trávu, sežer krávu!

*****ám moderátory do ucha
(Alcilův podpis [online]. [2007] [cit. 2008-02-07]. Dostupný z WWW: <http://forum.doupe.cz/>.)
Dark_one
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod davee 26. 6. 2006 08:20

Ze by si ho nakreslil? :-)
PC: To nebylo mysleno zle, neboj :-)
Kde že loňské sněhy jsou...
davee
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PC 26. 6. 2006 11:09

Vystudoval jsem žurnalistiku :P
Back to Mac - with new Mac Book Pro !
PC
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Peter S. Kenedy 26. 6. 2006 12:40

Pěkná recenze davee....čím dál tím víc mě ta hra láká...a kdo jsou to ti ghouli??
WiiU, 3DS, PS3, PS4
Moderátor diskuzního fóra doupe
Peter S. Kenedy
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod simsah 26. 6. 2006 12:48

Ghoulové- nemrtví- celkem nebezpeční....
...
simsah
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod davee 26. 6. 2006 13:12

PSK: Ve hre je nekolik druhu nepratel od klasickych pavouku pres hlinene golemy, ghouly, mumie atd...
Kde že loňské sněhy jsou...
davee
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod simsah 26. 6. 2006 14:23

SPOILER

a taky ohnivé ghouli, kteří jsou potom fakt záhul ale nic co by se nedalo zvládnout 8) , ale když dojde světlo, tak je to pak hoooodně blbý :mrgreen:

End of Spoiler
...
simsah
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PC 26. 6. 2006 14:27

Peníze *****í.....

Peníze má asi ráda většina lidí, ovšem nejspíše nikdo ze čtenářů doupátka si je nevydělává krvavou cestou. Nájemní vrazi ano. Zabít kohokoliv kdekoliv na světě, tiše a HLAVNĚ NENÁPADNĚ a odejít středem - kruté ale stylové. Tak to je a byl vždy Hitman. Skvělá stealth akce se dočkala čtvrtého pokračování s podtitulem Blood Money - krvavé peníze.

Bohužel, nebo bohudík Krvavé peníze si užijete naplno jen a pouze pokud jste hráli minimálně předchozí tři díly. Celá hra je prošpikována "de ja vu" jak ementál, což dokáže místy vyhnat atmosféru do výšin. Konečně se tedy dozvíme kdo a proč nechal postřelit Hitmana v minulém díle, i co se tenkráte v Pařížské Opeře stalo. Herní styl se nezměnil - zůstal skoro stejný a z toho mám rozporuplný pocit. Preview slibovaly hory doly, například že vraždy půjde vydávat za nehody, postavy si budou všímat krvavých stop, a krev tedy půjde utírat... Celý jsem se třásl na to jak Hitman bude smýčit s hadrem krvavou nadílku - avšak - nestalo se tak. Postavy si sice krve všímají, to se splnilo, avšak ta utírat nejde. Vraždu sice můžete narafičit jako nehodu, ale v novinách (debriefingu) po skončení mise bude prezentována vždy jako vražda, nikoliv nehoda. K čemu tedy aranžovat nehody když nejsou za nehody považovány, uznejte ?

Neviděl jsem vás už někde ?
Co funguje je systém popularity - podle toho jak důsledně jste plnili svůj úkol, a dle toho kolik vás vidělo svědků, či kolik se našlo mrtvol či důkazů na místě činu, či zapoměli vyzvenout VHS s nahrávkami z bezpečnostní kamery, na vás budou reagovat kolejdoucí či spíše kolem zevlující postavy. Po třech schválně pokažených akcích, se mi stalo že sotva jsem dorazil na místo začali lidé po chvíli ječet o pomoc, že je tu vrah, a to fotka v novinách ani nevypadala jako Agent 47, spíše mu byla podobná, což novináři neopoměli zdůraznit. Je to rozhodně lepší než absurdní situace kdy jste prošli mezi "kolegy" a všichni na vás začali střílet, i když teoreticky vás poznat nemohli.

Další velkou - malou změnou je tuning zbraní, či nákup vybavení pro Agenta 47 - můžete si zakoupit jednorázové lékarničky, neprůstřelné vesty, super páčidla a další gagdety). Větší zbraně vám dokonce agentura zanechá v kufrech na místě, a také sem lze ukládat ukořistěné mašinkvéry a jiné střílející harampádí.

Kolika způsoby zabíjíš....

Zabíjení dostalo v Hitmanovi 4 znovu grády, nejde sice o revoluvi ale o menší evoluci lze mluvit. Osobně jsem nejvíce přivítal smrtíci injekci kterou lze jak usmrtit oběť přímo, tedy zabodnutím do krční tepny, tak nepřímo - otrávením potravin, není tedy už nutno prolézat kanály a hledat jed na krysy. Hitman nyní může oběť také oběsit - avšak pouze ve výtahu, či ji shodit z výšky, nebo ze schodů. Bezduché tělo pak lze ukrýt do popelnice, mrazáku nebo kotle parníku, či ji svrhnout do moře, srázu, atd. Přibyla i rána pěstí, tu však nelze doporučit, napadený si vás potom pamatuje. Skvělou možností je odzbrojení protivníka, tím že mu vyrveme zbraň z rukou. Pokud raději střílíte než vraždíte potichu potěší vás možnost zastřelit potencionální mrtvolu skrz dveře....

Ne zcela nový motor...
Engine od minula doznal jistých změn, přibylo HDR, avšak panáci (krom hlavní postavy) jsou stále relativně nízkopolygonoví a o nějakém motion capturingu při běhu si může Hitman nechat leda zdát. Fyzika ve hře není, krom skla nelze zničit prakticky nic.

Nenačteš pozici sobě poslední !

Všechny výše zmíněné změny jsou určitě k plusu ale to že pokud opustíte hru nenahrajete poslední pozici, která je nenávratně ztracená je ku vzteku. Ukládat si sice mohu ale dohrát misi později nemohu ? Podivuhodné...

Ach ta rajská hudba....

Soundtrack má v rámci tradice na svědomí hitmanovský dvorní skladatel Jesper Kyd, jež odvedl opět práci na 1*, stejně jako Budapešťský filharmonický orchestr. Co se ruchů týče, jsou na stejně vysoké úrovni jako soundtrack.

Kdo je lepší vrahoun ? Evžen ? Ivan ? Nebo George ? Nebo já ?

Hitman nemá multiplayer ale přibyla možnost, nahrávat si na server Eidosu vlastní vrahounské statistiky a soupeřit tak s ostatními hráči kdo je ten "best World Assasin".


Nový Hitman je tedy vesměs opět to samé jako minule, s několika podstatnými vylepšeními, vypadá trochu lépe, hraje se o něco jednodušeji - avšak opravdu jsem čekal o něco víc, také to že hra je kratší než minulý díl zrovna dvakrát nepotěší. I tak jde ale o nejlepší díl série - která ovšem musí do příštího dílu (bude li kdy jaký) nabídnout něco trochu jiného.

A pamatujte - peníze *****í....

Důstojné završení čtyřdílného vrahounského eposu - pokud bude další díl ovšem opět takovouto lehkou evolucí - tak buď Bůh Hitmanovi milostiv....

85%
Naposledy upravil PC dne 26. 6. 2006 15:13, celkově upraveno 1
PC
Dominating
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků