od N.Marko 22. 12. 2016 21:02
Titanfall 2 dohrán a jako jo, jsem velmi spokojený, jak se to hrálo a i jak to dopadlo. V zásadě to není až tak moc objevná hra, jako bylo svého času třeba Dishonored, nebo první Half Life, když už jsme u toho, ale i přes to, že kopíruje a vykrádá co může a kde může - autoři to všechno hezky poskládali dohromady a funguje to skvěle. Klasická space-military-soup opera s předvídatelným koncem, leč oproti konkurenci si člověk tak nějak doopravdy udělá pouto k hlavnímu hrdinovi a jeho Titánu BT a to je něco, co třeba CoD u mne neumělo už několik let (byť ten poslední díl jsem ještě nehrál, tak nevím). Level ztotožnění sice není tak silný, jako jsem měl u Wolfensteina, ale i tak dobré - ta hra má totiž jednu menší chybičku a tím jsou animace, kterými se příběh posouvá. Znáte to, někdo vás plácne přes hubu, nebo někam spadnete a na chvíli neovládáte hrdinu, což je pro hru "příležitost" posunout příběh tím, že naběhnou další postavy, něco odblábolí, pak něco vybouchne, nebo BT je odpraví, vy se postavíte na nohy a jede se vesele dál. Je to líné a vlastně pro západní produkci dost standardní a podle mne by to chtělo Kojimu, říct mu něco jako "hele Hideo, máme tu takových pět, nebo šest důležitých předělů a k tomu dalších sedm až deset menších. Chtěli bychom od tebe, aby jsi nám udělal k těm velikým pětiminutové animačky a k těm malým nám to stačí do tří minut" a viděli byste, jak by vyprávění prokouklo. Problémem je totiž jaksi nedostatečná interakce mezi hrdinou, Titánem a dalšími postavami během předělových animací, protože ono je vlastně Cooperovi řečeno co má dělat a on to tak nějak celé odkejvá a má jen málokdy k tomu co dodat. Škoda. Na druhou stranu je sympatické, že nám autoři dali možnost sem tam si v krátkém časovém limitu vybrat ze dvou replik při konverzaci mezi BT a pilotem. To oceňuji a takhle si představuji zanoření se do charakteru a role (ono to asi ani moc lépe u akční hry udělat nejde).
Jinak technická stránka - hra je velmi plynulá, nemyslím, že jede 60fps, ale neměl jsem jedinkrát pocit, že by mě hra nechala na holičkách a spadla s frameratem. Některé textury nejsou zrovna oslnivé a sem tam se načítají viditelně dlouho, plus sem tam zubaté stíny - jinými slovy, do fotorealismu máme ještě nějaký čas, ale i tak je hra příjemná na pohled. Sice tu tak nějak chybí takové ty opravdu dechberoucí, nekonečně nádherné scény, nebo opravdu signifikantní značkové výjevy jako má Dishonored, nebo Halo, ale v celkovém dojmu jsem byl mile překvapený, jak autoři zvládli artovou stránku věci.
No a nakonec gameplay - zatraceně dobrej! Neustálé střídání mezi hraním CoD styl a "Wolfenstein" styl v případě, když zasednete do Titána, neustálé změny scenérie, prostřídáno s levely "tuhle herní mechaniku tu dáme jen jednou a pak ji už nikdy neuvidíte" dohromady způsobují, že to celé moc pěkně odsejpá a hrou proletíte jedním dechem. To a tak akorát délka, kdy si říkáte, že by to ještě chtělo možná jeden level, ale víte, že dva už by byly moc, kdy to vychytali přesně mezi. Pochvala designérům.
A multiplayer - kromě bety jsem hrál jenom chvíli a samozřejmě mi to hrozně nejde, ale je dobrej, hodně dobrej, zatraceně dobrej. Klasické CoDko a do toho Titáni - radost pohledět.
Sumasumárum 9/10
Ta neurotická snaha být normální nás přivádí k šílenství. -Solomon Short
To že jsi paranoidní neznamená, že nemáš pravdu.
Jsem pro aby se udržovaly nebezpečné zbraně mimo dosah bláznů. Můžeme začít třeba s psacími stroji. -Solomom Short