Realistická grafika

Diskuze o hrách pro herní konzole

Moderátor: Moderátoři Doupě.cz

Odeslat příspěvekod Smoke 23. 5. 2006 05:47

Já newím, ale jestli za chvilu bude ta realistická grafika tak to bude take divne....Už to nebude ten svět do kterého jsem se chtěl vždycky ukrýt...
Nenávist je přítěž.

The future belongs not to those who wait...
Smoke
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lloyd.Irving 23. 5. 2006 05:53

Taky si myslím...Všechno bude jako doopravdy, ne že bych si třeba nějakou takovoui hru nechtěl zahrát to ne, ale přeci jenom byhcom měli zůstat u stylové grafiky..
Red Wii,GC,GameBoy Advance SP Brighter,PSP.

dr.Míša " jsi přeci na doupěti, místo těch největších herních kruťáků široko daleko"
Lloyd.Irving
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pierek14 23. 5. 2006 06:37

Jako realistickou grafiku označuju to co se vývojářům ještě nepovedlo přinést na obrazovku. Absolutní realitu. Zatím nejrealističtější grafiku vidím v Cryteku nebo novém Ghost Recoon.

Sice ne ke všem hrám se relistická grafika hodí, ale u simulací nebo u stříleček to rozhodně neškodí. Zase u adventur, rpgéček a plošinovkách to podle škodí hodně. U těch plošinovek už škodil celý přestup do 3D.
Wii, GC, N64, SNES, NES, DS, DS Lite, DSi, GBA, GBA SP, GB, GBC, Pikachu Pedometer Color, Pokémon Mini, PSP, GP2X
pierek14
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Uživatel 23. 5. 2006 07:38

Smoke: Kdyz si pustim film, tak tam je vetsinou take "realisticka grafika", ale presto je to jen film, s hrami totez.

Lloyd: Stylova grafika? Co to presne znamena?

pierek14: U plosinovek to sice plati mozna obecne, ale u adventur a RPG ne, tam zalezi na konkretni hre.
Uživatel
Killing Spree

Odeslat příspěvekod Paar 23. 5. 2006 07:42

uzivatel: tady se hlavne bavime o tom, ze vyvojari vetsinou skryvaji pod pojmem realisticka grafika tuny efektu, ktere snad ve skutecnosti ani nejsou...
Nenávidím politickou korektnost.
Paar
Chosen One
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AlanWake 23. 5. 2006 07:58

... nebo jsou, ale jsou zobrazovány v mnohém menší intenzitě. Skutečně realistická grafika, aby hra vypadala jak film je ještě hudba dosti vzdálené budoucnosti. I dnes vychvalované shadery třeba na vodě jsou super, jenže se podívej někde u rybníka na vodní hladinu. Zdaleka nejsou po celé ploše třeba stejně tvarované vlny. Tzn. že by bylo potřeba na takové jezírko kupříkladu 10 různých vzorů shaderů, stejně tak je to u zpracování travin třeba pomocí vertex shaderů. Louka je konečně rozmanitá a kopírovat vertexové vzorce je jenom rádoby reálné, ostatně stejně jako u vody. Na obrázku můžeme vidět množství rozdílných vlnek. Přímo v předu jsou docela podlouhlé, kdežto hned za větvemi se ztrácejí, stejně tak u břehů zase mají jiný tvar. Ale oko běžného člověka, který se na toto nezaměří, takové rozdíly na první pohled ani nespatří.


Obrázek

Stejně tak by šlo pokračovat se zpracováním stromů, naklonovaných nepřátel atd.

V dnešní době však relativně realistická grafika zobrazována být může (viz. Max Payne 1, 2, Half Life 2, Mafia) a to alespoň vhodným nafocením textur.
Naposledy upravil AlanWake dne 23. 5. 2006 07:59, celkově upraveno 1
AlanWake
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Uživatel 23. 5. 2006 07:58

Paar: to je pravda, ale treba Fight Night Round 3 mi (na prvni pohled - XBOX360 nemam) preefektovany neprijde...
Ale asi jim casto nic moc jineho nezbyva, na skutecne realistickou nemaji nastroje/schopnosti/rozpocet/cas, tak si pomahaji vselijak (pak je otazka, jestli by hry bez nerealnych efektu nevypadaly jeste mene realne, ale to uz se v tom motam)

AlanWake: vlnky mozna budou pocitat pres nejake ty jejich fyzikalni nesmysle, ale podle me to neni az tak podstatne, kdyz se podivam na vodu a vypada presvedcive, tak kazdou vlnku nezkoumam, stejne tak trava. Myslim, ze ona "realisticka grafika", ke ktere se dnes smeruje, je "uveritelna grafika", o skutecne realistickou mozna usiluji nektera filmova studia.
Uživatel
Killing Spree

Odeslat příspěvekod AlanWake 23. 5. 2006 08:11

Samozřejmě, jenomže co je a co není realistická grafika se postupem časů pořád mění, takže teoreticky se realistické grafiky dočkáme v množině let rovnající se nekonečnu.

- Kdysi každý slintal nad Max Paynem jak to je skutečné
- Pak nad Medal of Honorem
- Pak nad HL2
- Možná v budoucnosti budeme udiveně čučet na Crysis, pokud nebude nereálně přesvícený atd. Takže reálnost grafiky se bude pro každého časem posunovat.
AlanWake
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Uživatel 23. 5. 2006 08:24

AlanWake: Nad max Paynem ja slintal take a to jsem mel jen GF2MX, takze to mozna bylo hlavne tou hrou samou.
Uživatel
Killing Spree

Odeslat příspěvekod davee 23. 5. 2006 08:31

Co je to stylova grafika? Vcera jsem o tom trochu premyslel a napadlo me tohle... Spousta lidi si dnes povzdechne, ze hry uz nejsou to, co byvaly. Napadlo me, zda na tom nenese svuj podil (nevim, jak velky) to, ze drive stroje nedokazaly zobrazovat tak dobrou grafiku jako dnes a vyvojari (potazmo grafici) se museli hodne snazit aby to nejak obesli, zamaskovali, atd... To znamena, museli dat sve grafice urcity styl, smrnc, urciteho ducha. Ja sam si pamatuju, jak jsem v jakesi hre (uz nevim v ktere) videl scenu, ktera byla tvorena 4!!! barvami a pritom vypadala uchvatne a mela svou jedinecnou atmosferu. Proto se ptam, proc se dnes vyvojari a grafici nesnazi o to same? Proc vsechny hry vypadaji podobne a jen malokdy si u vysloveni jejich jmena vybavime i to, jak hra skutecne vypadala? Vzdyt kdyz reknu XIII, tak vsichni hned vite, jak byla hra zpracovana...
Kde že loňské sněhy jsou...
davee
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AlanWake 23. 5. 2006 08:35

davee: souhlas
Uživatel: souhlas, ale navíc se u této hry se jednalo v roce 2001 o grafickou špičku, o tom není pochyb.
AlanWake
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod _DAVE_ 23. 5. 2006 09:06

Ja se dlouho nemohl vzpamatovat s grafiky kterou predvadel prvni Unreal. To co dokazali vymacknout s 3Dfx bylo neuveritelne. Ta hra byla v roce 1998 na urovni her pro DX7 z roku 2000-1.
_DAVE_
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ReacT 23. 5. 2006 09:34

_DAVE_: Jo pro me se stal Unreal kultem.. :-] Hlavne ta scena jak se zacly v tom dole zhasinat svetla, zacla blikat cervena a ja si pripadal jak v celistech.. :-] A pak Unreal Tournament.. To byl mazec v tech katakombach. Nevim proc, ale zadny dalsi dil UT me zdaleka nebavil tak, jako ten prvni. Ty vozitka a otevrene levely mi nejak nesedly k srdci. A hlavne ta hudba. Byli to obycejne mody, ale to co se jim z toho podarilo vymackat to byla parada, nepamatuju si uz jmeno toho skladatele a smekal sem pred nim klobouk..
Pripravit na start a napalit to jesterkou primo do nosniku.. :-]
ReacT
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod _DAVE_ 23. 5. 2006 10:10

jj, hudba byla taky vyborna. Velmi dobre si pamatuji tu ktera hrala v prvnim venkovnim levelu vedle te kosmicke lodi. Unreal byl v hodne smerech revolucni, skoda ze mezi ne nepatrila hratelnost.
A taky je skoda ze prakticky umrel spolu s 3Dfx protoze podporoval pouze Glide.
_DAVE_
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Uživatel 23. 5. 2006 10:12

davee: jen jestli je po hrach jako zminovany xiii i dostatecna poptavka ze strany hracu.
Maji treba Sims nebo Warcrafty stylovou grafiku?
Uživatel
Killing Spree

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků