Realistická grafika

Diskuze o hrách pro herní konzole

Moderátor: Moderátoři Doupě.cz

Odeslat příspěvekod pierek14 22. 5. 2006 13:45

Nevim jak vy, ale ty řeči o realistické grafice už mám plné zuby. Proč většina z vás hledá pouze "realistickou" resp. "dokonalou" grafiku? Opravdu vás nechápu, proto bych byl rád, kdybyste mi to vysvětlili.

Sice ano, i já mám rád hezkou a realistickou grafiku, ale koukněte se na nejnovější screenshoty z her. To není realita, to je plastika. Třičko vypadají jako z plastu, vše se leskne, vše je čisté... copak vývojáři ještě při tom množství pixelů nejsou schopni udělat tu grafiku normální? Nebo snad vám se leskne obličej jako sklo, nebo máte tričko z plastu?

Kromě toho se mi zdá, že třetí rozměr některým herním žánhrům spíše užkodila než pomohla.

Pište prosím jenom názory se smyslem, a které jsou k věci. Děkuji.
Wii, GC, N64, SNES, NES, DS, DS Lite, DSi, GBA, GBA SP, GB, GBC, Pikachu Pedometer Color, Pokémon Mini, PSP, GP2X
pierek14
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Paar 22. 5. 2006 13:51

tohle jsi rovnou mohl hodit do vip.

mas pravdu, taky nad tim dumam. bohuzel to ale netkvi v hw samotnem, ale ve vyvojarich, kteri patlaji jeden efekt za druhym, aniz by o nem popremysleli. pak se chlubi "endzinem", ale ze to vypada hnusne, to je uz nezajima. par her by se ale rozhodne naslo, o kterych by se dalo rict, ze maji "realistickou" grafku, ci jsou ze vsech her realu nejblize...
Nenávidím politickou korektnost.
Paar
Chosen One
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Skinny 22. 5. 2006 13:54

no např. adventurám 3D ublížilo a mnoho firem se bojí svou hru vubec vydat v 2D protože se bojí o prodejnost já jsem jeden z těch kteří zastávají hratelnost a zábavu před každou vráskou na obličeji (i když neříkám že ty hry jsou špatné) a prostě vždy by mělo jít hlavně o zábavu a ne o to si namastit kapsu na což mnoho tvurcu bohužel už dnes zapomíná a třeba Nintendo si ty vydělané peníze zaslouží víc než třeba EA protože do produktu dají kus svého srdce a představivosti ( i když výjimky se najdou vždy a ne jen u Nintenda) a jejich přístup k věci se mi líbí
Skinny
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod simsah 22. 5. 2006 13:57

Mě na grafice nezáleží, do jisté míry. :) - rozhodně nemusí být realistická.

BTW: není tak docela pravda, že by se v nejnovějších hrách všechno lesklo, viděl si nějaký videa z E3? Např. MGS? - taky se tam toho moc nelesklo.
simsah
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mr_wawra 22. 5. 2006 13:59

Tak ono se v PR materiálech hezky výjimají řeči o pokročilé technologii a úžasných grafických efektech, proto vznikaj postavy s ksichtem alá guma.
HC Slavia Praha - to je moje radost!
Kultura kriplů vydrží vše
mr_wawra
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pierek14 22. 5. 2006 14:01

Máš pravdu. Třeba MGS, Gran Turismo HD, Metorid Prime nebo Resident Evil jsou velice dobrými příklady toho jak by měla realistická grafika vypadat. Metroid Prime je sice spíše futuristiské, ale přesto si myslím, že má docela realistickou grafiku.

I takové hry jako Final Fantasy a Oblivion mají dobrou graiku, ale právě u těch se mi to už pomalu zdá příliš. Hlavně u Oblivionu, kde si opravdu myslím, že se všechno leskne...
Wii, GC, N64, SNES, NES, DS, DS Lite, DSi, GBA, GBA SP, GB, GBC, Pikachu Pedometer Color, Pokémon Mini, PSP, GP2X
pierek14
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AlanWake 22. 5. 2006 14:03

Realistickou grafiku je samo o sobě docela obtížné definovat. V dnešní době u her vidíme realistickou grafiku pomálu, spíše se dává prostor zvýšenému efektu před realitou. Je to ale špatně? Možná to někoho štve, možná že ne, ale dnešní hardware ještě zdaleka není přichystán na renderování real. grafiky. Na vině jsou mimo jiné funkce shaderů, bumpmap, a hlavně vypočítávání odlesků.

Bumpmapping - hrbolaté povrchy. Povrchy jsou díky tomuto efektu skutečně hezky hrbolaté, avšak výsledná struktura daného povrchu je většinou "umělohmotná" a to díky zatím malému rozlišení podkladové textury pod normální barevnou texturu, přičemž právě odstínovaná podkladová textura určuje výšky a nebo hloubky ve výsledném ztvárnění povrchu. Právě tato poměrně malá velikost podkladových textur může za to, že není možno dělat zcela podrobné povrchy jako je jemná látka nebo detailně asfaltová silnice. Technologicky vzato není problém udělat texturu ve velmi vysokém rozlišení - ale pro dnešní běžný HW to není.


Shadery a odlesky: Mimo simulaci tekutin se používají hlavně k zvýraznění bumpmap na objektech nebo k pouhému lesku na objektech. Zde je problém ten, že kdyby se měla použít reálná úroveň odlesků, tak by hra vypadala realisticky, mnohdy bychom však třeba ani tyto odlesky nezahlédli, a právě by byla hra nesmírně HW náročná, kdyby tento postup byl aplikován na většinu objektů ve hře (Intenzita aplikace odlesků neovlivňuje HW náročnost, tzn, že když vývojář nastaví 50 procent nebo 10 procentní intenzitu odraženého světla, tak to je HW stejně náročné). Lidé by hru nekupovali, protože by nebyla až tak nějak hezká vzhledem k HW náročnosti a firma by šla do kytek. Tak si udělá firma odlesky a shadery, vše s intenzitou 100% a svět se jen diví, jak se vše leskne a třpztí. Přitom reálná intenzita odrážejícího se světla není většinou ani desetiprocentní od běžných objektů (zeď, kůra stromu - viz Gothic III) atd.
Naposledy upravil AlanWake dne 22. 5. 2006 14:05, celkově upraveno 1
AlanWake
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod David Sláma 22. 5. 2006 14:04

Přidal bych k tomu svůj poznatek - čím realističtější je grafika, tím více vyniká její nedokonalost. Když máte nekvalitní 2D sprit, je vám jedno, že se mu nehýbou reálně vlasy a že není žádná synchronizace rtů s mluveným slovem.

Ale když je model skoro realistický? Bylo to vidět teď na ukázkách z adventury Heavy Rain od tvůrců Fahrenheitu. Představili fantastické zpracování herní postavy, fyziku vlasů, animaci prstů na rukou, simulaci mimických svalů (realtime vrásky apod.) a realtime slzy. A novináři? Podivují se, jak je možné, že se postavě nepřizpůsobují zorničky světlu, jaké je zrovna v místnosti...
David Sláma, editor časopisu Computer
Failure is not an option. | Ignorantia iuris non presumitur nec toleratur.
David Sláma
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Paar 22. 5. 2006 14:06

kurna AlanWake, tys me prekvapil! paradni prispevek.
Nenávidím politickou korektnost.
Paar
Chosen One
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pierek14 22. 5. 2006 14:06

Jinak další hra, která vypada realisticky a velice dobře je nový Ghost Recon od Ubisoftu.
Wii, GC, N64, SNES, NES, DS, DS Lite, DSi, GBA, GBA SP, GB, GBC, Pikachu Pedometer Color, Pokémon Mini, PSP, GP2X
pierek14
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod _DAVE_ 22. 5. 2006 14:06

mr_wawra
- Myslis s normalovou mapou ? :) Casem vychytaji i tohle. Ono kdyz byli ve hrach na stenach kosticky, prisla 3Dfx a aplikovala na tu stenu bilinearni filtr a ty kostky rozmazala. Lidi byli ohromeni ze uz to nevypada tak jak to vypadalo pred tim. Po case ale zacli ohrnovat nos ze je to jakesi rozmazane a ploche. Inu prisel borec a vytvoril Bump-mapu, a az na urcite uhly vse zaclo vypadat neuveritlne plasticky. Mam pokracovat?

Proste grafika se vyviji pomalu postupne.
Naposledy upravil _DAVE_ dne 22. 5. 2006 14:15, celkově upraveno 2
_DAVE_
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Skinny 22. 5. 2006 14:07

to jo ještě jestli se bude hrát tak dobře jak vypadá to je jak už jsem psal pro mě to hlavní
Skinny
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod simsah 22. 5. 2006 14:09

Ale, aby si pak člověk nepletl Realistickou grafiku s realitou, to by pak mohl být problém.

BTW: grafika není všechno, potom musí být už hodně nadupaný HW, aby to vůbec utáhl protože jinak by to zase mělo hrozný Frame rate a zase by to odnesla hratelnost.

BTW2: Realistickou grafiku nepotřebuju, to radši vyjdu ven.
simsah
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pierek14 22. 5. 2006 14:10

Akorát teď jsem někde slyšel, že si Nintendo nechalo patentovat nějaký nový způsob mapingu. Má to být něco jako Bumpmaping, ale má to užírat méně výkonu. Další věcí co si Nintendo nechalo patentovat je, že na kvádr může dát texturu a procesor vypočítá kde má být tmavší, kde světlejší, prohnutí a.t.d... Dále si prý nchalko patentovat tehcnologii kde je část grafiky předrenderované a část ne. Ty části mají být určité úhly.
Wii, GC, N64, SNES, NES, DS, DS Lite, DSi, GBA, GBA SP, GB, GBC, Pikachu Pedometer Color, Pokémon Mini, PSP, GP2X
pierek14
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AlanWake 22. 5. 2006 14:10

Paar píše:kurna AlanWake, tys me prekvapil! paradni prispevek.


No knečně asi po týdnu ej zde normální FUNKČNÍ a smysluplná debata.

K normal mappingu. Technologie je trochu odlišná a od bumpmappingu, základy jsou však postaveny na stejné struktuře. A je zde podobný problém jako u bumpmap.
AlanWake
Killing Spree
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků