Shadow of the Colossus
Četl jsem dvě rozsáhlejší recenze - jednu zde na doupěti. Pak nějaká menší hodnocení. Recenzent této hry byl vždy v úvodu a vlastně i během celé recenze na rozpacích, jak slovy pojmout tuto hru.
Hmm, mám tak trochu stejný problém. Jen těžko popstat něco takového. Chce to vidět

hrát.
V úvodu hry, je promítnut krátký příběh o tom co se stalo. Menu - new game - a příběh v té samé grafice pokračuje dál. Položím svou milou na oltář a můžu se pustit do hledání obrů.
Všimnul jsem si náhodou, že lze během videí pohybovat v určitém rozmezí kamerou, pomocí pravého analogu. To znamená, že běží nějaký rozhovor a já mohu během tohoto rozhovoru hýbat a rozhlížet se kamerou, ikdyž postavou hýbat nelze. Dost zajímavé, ikdyž úplně zbytečné.
Co napsat k rozhlelému světu, kterým se ženu na svém věrném koni, nesoucí jméno Argo. Vzpomínám na rozlehlou pláň v Ocarině, která se mi zdála nepřekonatelná. Tak asi jako tato planina v Ocarině je velké např. nádvoří jednoho s polorozpadlích hradů. Snad moře, nabízené Wind Wakerem by se dalo srovnávat.
Celá hra je neuvěřitelně deprimující a depresivní. Také ale mnoho víry a naděje, kterou musíte být plni, aby bylo možno hru hrát s jednoho prostého důvodu. Zhruba 3h jsem projížděl na koni mapu a nic jsem neobjevil, nic než rozvaliny, sutiny případně jezero, které bylo mrtvé. Nebo jindy se plahočím do odlehlé části mapy, najdu tam nějaký hrad, vypadá zachovala, tak jsem tiše zajásal, že by koněčně úspěch a nic. Prostě přijedete k velikánské stavbě a nikdo tam zkrátka není. Vždy mě napadla otázka, proč

proč to tu je a nikdo tu není.
Takhle bych mohl psát dlouho a psal bych spíš o svých pocitech než o hře samotné.
Co mě ale trochu zarazilo je kamera. Trochu jsem zapřemýšlel, jestli některý s recenzentů s tím problém neměl, nebo jestli byl tak ohromen a nechal to prostě být, ale kamera je celkem špatná. Na to jak je hra vystavěná, zpracovaná je dost špatná. Znova bych sáhnul po Zeldě: WW, kterou beru jako vzor co se kamery týče. Takřka dokonalá a plně funkční kamera, bez zjevné chyby v ovladatelnosti.
Celkově bych řekl, že se jedná spíše o výpověd lidské duše o svých bolestech a nadějích, než o hru tak jak ji známe.
Díky za pozornost
