Dragon Age: Inquisition

Morrowind, Knights of the Old Republic, Baldur's Gate...

Moderátor: Moderátoři Doupě.cz

Odeslat příspěvekod milsimr 21. 11. 2014 17:59

Pro ty z vás, kterým DAI při cutscénách občas dost brutálně padá FPS nebo se to úplně škube.. zde by mohl být funkční workaround: http://www.game-debate.com/news/?news=15106&game=Dragon%20Age%203:%20Inquisition&title=Dragon%20Age:%20Inquisition%20Stuttering%20Cutscenes%2030FPS%20Lock%20Fix

V podstatě: Pravoklik na zástupce na ploše -> vlastnosti -> Kolonka Cíl: -> vlastní obsah v kolonce by vypadal pak takto: "C:\Program Files (x86)\Origin Games\Dragon Age Inquisition\DragonAgeInquisition.exe" -GameTime.MaxSimFps 60 -GameTime.ForceSimRate 60+
Administrátor fóra Živě.cz.
milsimr
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slash_luke 24. 11. 2014 00:15

No tak já hraju sice jen od čtvrtku (respektive pátku, ve čtvrtek jsem stihl možná tak hoďku někdy v noci), ale už mám odehráno 26 hodin - bylo by víc, ale většinu soboty jsem byl pryč :P

Zatím jsem extrémně spokojen, i když výtky mám taky.

Nejdřív, k tomu, co psal flash789:

"Podle me to je nazornej priklad jak udelat sandbox rpg kde funguje pribeh, postavy a tak. Hra na člověka navali neuveritelny množství cinnosti, ze jsem chvílema mel pocit ze jsme vic zahlcenej nez v roce 2011 při prvním hrani Skyrimu."

Přesně tak, je tam tak extrémní množství úkolů, aktivit a míst k prozkoumávání, že je to na jednu stranu strašně super a hráč má pořád dost co dělat, ale na druhou stranu to může být někdy i trochu "overwhelming", když se podíváte do deníku a vidíte, že tam máte rozjetých nějakých 30 questů a to jste prozkoumali jenom zlomek herního světa.
Většinou to dělám tak, že plním vedlejší úkoly, puzzle apod. a čas od času odskočím k příběhu - splním nějaký větší quest a pak jdu zpátky na prozkoumávání.

Tady ale dodám, že je hodně důležité neztvrdnout v Hinterlands - kromě toho, že je to jedna z méně zajímavých lokací (ale zároveň možná největší), tak vás taky může zdržet klidně i na 15 a více hodin, čímž ale odkládáte tu nejzajímavější část hry, která nastane získáním Skyholdu.
Já příběh víceméně ignoroval cca 10 hodin, které jsem trávil průzkumem Hinterlands a plněním všech možných úkolů, ale pak jsem se rozhodl dát od Hinterlands pauzu (stejně už tam byly i místa, kde byli nepřátelé na 12.úrovni a na to jsem neměl) a začal plnit příběhové questy .. a hra se v tu chvíli pořádně rozjela.

Nebudu dál spoilovat, ale fakt všichni, kteří jsou zvyklí plnit všechno co jde (to jsem i já) - dejte si po nějaké době s Hinterlands pauzu (lokace se neuzavře posunem v příběhu..maximálně se občas trochu změní v závislosti na nějakém zásadním questu, který se lokace týká, ale dostupná bude vždy..až teda na drobné výjimky, ale tím se nemusíte zatěžovat :) a netýká se to Hinterlands ), splňte příběhové questy a alespoň si odemkněte pevnost. Hra vám pak otevře hromadu dalších možností a hned vás bude o něco více bavit a budete mít i větší motivaci.

Navíc se jinak ani nedostanete ke specializacím pro společníky a svého inkvizitora (i když pro něj je to se specializací trochu komplikovanější a je k tomu nutné splnit quest/výcvik :) - osobně ho ještě nemám splněný a jsem na 12.úrovni).


"jsou slyset vytky ohledne ovladani K+M, ale nemyslim ze to je problém .."

Já si na ovládání zvyknul možná během první hodiny a nemám s ním problém. Hned na začátku jsem si přemapoval klávesy, protože byly na můj vkus nastaveny hodně špatně, ale pak to šlo skoro samo. A teď mi to ani nepřijde o moc jiné, než předchozí Dragon Age .. mimo taktickou kameru se to ovládá skoro stejně jako DA2 (+ skákání a search) a v taktické kameře jako v DA:O .
Postěžoval bych si akorát na taktickou kameru, která je hodně málo flexibilní - bylo by ji někdy potřeba trochu víc odzoomovat a zasekává se o překážky, což je někdy k vzteku.
Ale já stejně v prakticky každém boje průběžně přepínám mezi normální a taktickou kamerou (většinou rozdělím příkazy v taktické kameře a pak přepnu do té "akční" a dál to střídám podle potřeby - v komplikovanějších soubojích občas používám jen taktickou).

Jo a ještě by možná nebylo špatné, kdyby autoattack fungoval nejen v taktické kameře a lootovat šlo taktéž kliknutím z dálky a nemuselo se dojít až k dotyčnému místu "ručně" (ale to není zásadní problém - jinak v taktick kameře to takhle funguje).


"Po zhruba 30 hodinách hrani hra ani jednou nespadla a nezasekla se, nebo něco podobného"

Tak to máš štěstí. Já můžu vyjmenovat tohle: (jinak má sestava je AMD FX-8320, 8GB DDR3 RAM, AMD Radeon R9 270X 2GB)
1. Blbne Mantle - mělo by to být s ním na AMD grafice rychlejší a plynulejší, než v DirectX módu, ale místo toho je nepoužitelný, protože strašně skákají fps. Mám nastavení high a v DirectX se snímky většinou drží dost stabilně kolem 50fps a jinak se pohybují cca mezi 40-65fps. Když ale přepnu na Mantle, tak snímky skáčou jak blázen..klidně až k 8fps a v nejlepších chvílích nedosáhnou ani k 60fps.
Je to celkem detail, protože se dá v pohodě hrát v DirectX režimu, ale na to, že hra Mantle umožňuje a přímo byla za podpory AMD vyvíjena, tak je ostuda, že na ne zrovna staré a nevýkonné grafice od AMD nefunguje Mantle správně (mám nejaktuálnější ovladač, samozřejmě)

2. Prvních cca 8 hodin bylo absolutně bez jakéhokoliv pádu, ale pak to začalo - někdy i 5x za hodinu (a někdy klidně 2 hodiny klid) mi hra spadne bez jakékoliv chybové hlášky do windows. Většinou během boje (a aby mě to víc naštvalo, tak většinou těsně před koncem boje), ale stalo se to už i mimo něj a nenašel jsem zatím žádného "společného jmenovatele" těchto pádů - měl jsem pár podezřelých, ale všechno jsem časem vyřadil.
Už jsem z toho paranoidní a quicksavuju zhruba každou minutu :D a hlavně po konci každého boje

3. Občas se objevují drobné bugy v podobě postav levitujících ve vzduchu apod., ale to jsou spíš maličkosti, které se dají snadno přehlédnout


Jinak celkově zatím musím říct, že jde o nejlepší RPG, které jsem za poslední roky hrál - respektive mě nenapadá žádné, z kterého bych byl tak nadšený (beru dejme tomu posledních 5 let). Zatím bych hodnotil solidními 9/10
Naposledy upravil Slash_luke dne 24. 11. 2014 10:56, celkově upraveno 2
Slash_luke
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod flash789 24. 11. 2014 02:11

Ja mam s vykonem problém jen v huste zalidnenych oblastech, jako je třeba Redcliff, proste muj procesor je na tech cca 50 npc který tam postavaji slabej ( Athlon II x4 3.0Ghz) tam mi to pada na nejakych 20-25 fps. Jinak všude jinde na nejaky High/ultra nastaveni mam mezi 35-50 fps.
Zjistil jsem ze tessalace je v tyhle hre skutecne zbytecnej luxus, co jsem testoval tak zmeny při jejím zapnuti na high aby clovek hledal mikroskopem ale dopad na vykon je velkej. Zkousel jsem na jednom miste kde byla tessalace aplikovna na dva kameny o rozmeru cca 1x1 metr a to tim ze pusobily krapet vic plasticky, ale dopad na fps byl ze z 48 fps razem bylo 36, rozdil 12 fps kvůli dvoum naprosto nepodstatnejm kamenum. Obcas jsou nejaky dlazky na chodniku vic plasticky a to je tak asi vse ceho si lze vyrazne všimnout. Postavy, domy, potvory, skaly atd jsou uplne stejny z, i bez tessalace. Podle me na tuhle featuru která je extremne narocna na vykon zatím není prostor k nejakemu masovému vyuziti, protože by to dnesni karty proste moc nedavali.

Jinak co se bugu tyce, asi největší co jsem zazil ze mi jedna postava kamsi zmizela, a když jsem ji dal jako aktivni byla propadla skrz textury a nemohoucně se tam mlela, umírala a zase se resetovala a neslo nic aktivovat, ani menu, ani jina postava, takze sem to musel vypnout v procesech. Ale jinak nic dalšího podstatného jsem neobjevil. Ovšem jednomu známému, hned po startu hry, kdy si udela postavu a ma se po chvili v animaci ocitnout ve vezeni, se stava to ze místo toho se objevi nekde v horach, postavu muze ovládat ale nikam se nedostane. Cim to je nevi.

Kazdopadne se chysta patch který bude resit hlavni bugy a zrejme i nejak zmeni/vylepsi ovladani.

Momentalne nefunguje origin, napred nesel vůbec a ted nejdou nahrat savy z cloudu a nejsou aktivni achievmenty a nezobrazuje se odehranej cas.
Podle mě, když nějakej japonec, co programoval FF13 vidí třeba Dragon Age, tak musí umřít smíchy.
flash789
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slash_luke 24. 11. 2014 08:13

Bugy s propadnutými postavami se mi naštěstí zatím vyhly a to, jak se na začátku objevíš v nekompletní lokaci (místo toho, aby začala cut-scéna) se mi taky nestalo, ale nevyhnul se mi bug, který postavě změnil pohlaví :( (respektive npc chlapa oslovují "ona" a obráceně)
Naštěstí se toho dá všimnout hned v prvním rozhovoru a věděl jsem o tom bugu, ještě dřív, než jsem hru měl doma, tak jsem si to pohlídal..ale půl hodina tvorby postavy byla v kelu :D a podruhé už jsem si s ní tolik nevyhrál, protože jsem nemohl vědět, že se to nestane znovu (nestalo)

Výsledek byl takový, btw:
Obrázek

Jj, na CPU je hra náročná dost (celkem chápu, proč na 2-jádrových obecně nefunguje), naštěstí zrovna s tímhle problém nemám a v těch nejzalidněnějších oblastech se pohybuje právě kolem 40fps.

No doufám, že do odpoledne se dá Origin dokupy, po práci chci zase hrát :mrgreen:

edit: ten výpadek Origin serveru je způsoben ddos útokem rádoby "hackerů" - kreténi
Slash_luke
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slash_luke 26. 11. 2014 11:09

Problém s padáním do windows mi vyřešilo přepnutí na "Windowed Fullscreen" - od té doby žádný pád.

Jinak jsem včera získal specializaci - Knight Enchanter a musím říct, že zvěsti o tom, že je strašně OP, nelžou :D
Od té doby, co jsem KE, jsem neměl problém s jediným soubojem a nemusel použít jediný lektvar (nepočítám ostatní členy družiny, kteří se občas do úzkých dostanou, ale i tak razantně klesla jejich spotřeba, protože je všechny strašně rychle vykosím)..skoro si i věřím na usólování draka.

Když mu správně nakombinujete kouzla/schopnosti (a to nemusím mít třeba tu nejlepší kombinaci), tak jste jako KE prakticky nesmrtelní a jenom ti úplně nejsilnější protivníci mají šanci se propálit přes vaši každým zásahem se obnovující bariéru.

Asi si budu muset kvůli KE zvednout obtížnost z Hard na Nightmare, aby to byl aspoň nějaký challenge, ale musím říct, že je to za něj zatím zábava - otázkou je, jestli mě bude bavit hrát za poloboha až do konce hry :)
Slash_luke
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SCobra 26. 11. 2014 15:53

Dotaz... Je možnost to nainstalovat i v polštině? :)
PC, PS1, PS2, PS3, PS4, WiiU, New 3DS XL, New 3DS, GC, PSP, PSVita, N-Gage, N-Gage 2, GameBoy Advanced, XBox, X360, XOne, N64, NES
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod flash789 26. 11. 2014 16:08

Origin jako jeden z jazyku polstinu udava, ale v samotne knihovne kde hra je nikde změna jazyka není. Zrejme bude nutnost byt v polsku. Jako dodatecny obsah ke stazeni origin nabízí jen angličtinu, takze mam za to ze u nas to v polstine asi hrat nejde.
Podle mě, když nějakej japonec, co programoval FF13 vidí třeba Dragon Age, tak musí umřít smíchy.
flash789
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod milsimr 2. 12. 2014 16:26

Tak cca za 90 hodin herního času přehráno... myslím, že tomu dám ještě druhé (méně intenzivní) kolo :)
Administrátor fóra Živě.cz.
milsimr
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slash_luke 2. 12. 2014 23:04

Já mám zatím 72hodin (postava aktuálně na 22. úrovni a o moc víc už asi neposkočím - ne že by to mělo nějaký význam, několik posledních úrovní už vybírám jen pasivní schopnosti, protože aktivních můžu mít najednou k dispozici stejně jen 8 a jsem líný je přehazovat :-) ) a začínám z toho už být celkem utahaný :D .. musím přiznat, že se celkem těším, až hru dokončím a konečně vyzkouším ten multiplayer :)
Slash_luke
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod flash789 3. 12. 2014 00:07

Me to bavi hodne, jelikož mi nefungoval Keep, diky pocatecnimu hrani přes korejskou VPN, rozhodl jsem se to po 80ti hodinách dat znovu od zacatku, tentokrát na hard. Po tech 80ti hodinách jsem byl sotva v polovine, pac jsem mozna az moc dukladnej, ale rozhodne to není bezcilna dukladnost, v te hre je takových věci:)
Podle mě, když nějakej japonec, co programoval FF13 vidí třeba Dragon Age, tak musí umřít smíchy.
flash789
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slash_luke 3. 12. 2014 09:58

?? Po 80 hodinách zahodit postup a začít znovu?? Wow :D
Tak já plním valnou většinu side questů - mám i lokace, které bych mohl označit jako "vyčištěné" .. až teda na výjimku s kterou mi už došla trpělivost a teď už ji v každé mapě úplně ignoruju - sbírání těch pošahaných shardů.

Nasbíral jsem několik desítek úlomků, ale nemám už nervy na to hledat způsoby jak vyskákat na další nemožné místo pro nějaký blbý úlomek krystalu z něhož není žádný užitek a nějaká odměna je asi až za úplně všechny (tzn. určitě více jak 100)..a je otázkou, jestli by ta odměna měla vůbec nějaký smysl, když už teď mám všechny postavy tak vybavené, že skoro ani nemám šanci najít/vyrobit něco lepšího, než co už mají (možná až na postavy, které nepoužívám - Cole, Iron Bull, Vivienne, ale těm čas od času taky upgraduju výbavu, aby "se neřeklo" :) )

Jo a chybí mi ještě 2 nebo 3 draci (mimo jiné i ten z Hinterlands, na kterého jsem úplně zapomněl :) ) a tohle můžu odškrnout.

Jinak hraju na hard, akorát jsem si vypl friendly fire (i když teď už by to bylo celkem jedno, protože používám minimum plošných kouzel a granátů) a je to celkem snadné, takže příště zkusím Nightmare. Přepnul bych to už dávno, ale třeba je za odehrání celé hry na Hard nějaký achievement a nerad bych se o něj připravil :D
Slash_luke
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slash_luke 3. 12. 2014 22:08

Tak mi to nedalo a dohrál jsem příběh - a je mi z toho teď akorát tak nějak smutno (možná ten pocit znáte - obvykle ho mám po přečtení dobré knížky a nebo shlédnutí posledního dílu oblíbeného seriálu)

Musím říct, že některé věci, které se udály, bych fakt ani ve snu nečekal (i když možná by mi to došlo, kdybych si podrobněji pročetl všechnu lore, ale nemyslím si) a největší "zvrat" je dokonce až po titulcích, takže rozhodně pozor, abyste kromě titulků pak nepřeskočili i dokončení děje - nebo respektive odkaz asi na děj budoucího DA :)

Mám teda nahráno něco okolo 75 hodin a dodělám si ještě pár questů + dohubím i ty zbylé 2 draky. Vidím to tak, že hru uzavřu po cca 80 hodinách.

Nejspíš sepíšu recenzi, ale můžu už teď v klidu říct, že ode mě si Inquisition vyslouží solidních 9/10 a rád se k němu budu v budoucnu vracet (teď si dám na chvíli od single playeru pauzu a zkusím, jestli mě chytne DA:MP podobně jako tomu bylo u ME3:MP)

P.S.: tímto si u mě BioWare rozhodně napravilo reputaci (po zakončení ME3 a DA2), ale v mém osobním žebříčku jsou pořád za CD Projektem ;)
Slash_luke
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slash_luke 11. 12. 2014 13:21

Tak co, hraje někdo multiplayer? Já mám zatím za sebou cca 15 hodin a většinu času trávím ještě v Routine a Threatening (PUG, náhodní hráči, takže dost záleží na aktuálním složení týmu..občas je to peklo a jindy úplná pohoda a všechno šlape) - obvykle Keeper, Elementalist a nebo Archer.

V záloze mám pak Paladina, samozřejmě Legionáře, Huntera a Assassina, ale ti mi zatím moc nesedli.

Zatím je DAMP méně zábavný než ME3MP, ale potenciál rozhodně má a nemůžu říct, že bych se nebavil :)

Jen třeba to získávání předmětů by nemuselo být až tak extrémně RANDOM - zvlášť proto, že narozdíl od ME3MP se všechny schopnosti počítají jako % ze základního dmg zbraně (v ME3MP byly pevně dané způsobované zranění a i hráč bez lepší výbavy byl schopný zvládnout vyšší obtížnosti - přinejmenším díky biotic a tech explozím apod.) a tak jste VELMI závislí na vybavení. Můžete být sebelepší, ale v Threatening si bez lepších zbraní ani neškrtnete - a nebo to bude extrémně zdlouhavé.

Někteří mají štěstí a narazí už po pár hodinách na super zbraně a jiní tvrdnou i desítky hodin s šupáckými dýkami s 130dps apod. :D
Já osobně jsem zatím nějaké extra štěstí neměl, ale ani smůlu, takže mám zbraně za které se úplně stydět nemusím (ale stovky jiných jsem musel "zrecyklovat", protože nestály ani za podívání a chodí pořád dokola)
Slash_luke
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod uzivatel_cz 23. 12. 2014 13:09

Na Xbox Store dnes za 780 zakladni hra.
Za 910 deluxe edice (ale podle popisu bonusu celkem zbytecna).
moje konzole >> ostatní konzole
uzivatel_cz
Killing Spree
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků