Dragon Age: Inquisition

Morrowind, Knights of the Old Republic, Baldur's Gate...

Moderátor: Moderátoři Doupě.cz

Odeslat příspěvekod Slash_luke 17. 9. 2012 17:06

"BioWare dnes oznámilo, že ve svém edmontonském a montrealském studiu vyvíjí titul Dragon Age 3: Inquisition, který je pokračováním úspěšné RPG série. Dragon Age 3: Inquisition vyjde na konci roku 2013 a přinese kombinaci v podání BioWare tradičně propracovaného příběhu, komplexního herního systému RPG a podporu zcela nového herního enginu pro žánr RPG na bázi mnohonásobně oceněné technologie Frostbite 2."

No, jsem zvědav..má očekávání už nejsou ANI ZDALEKA tak vysoká, jako před Dragon Age 2, takže předpokládám, že mě už nemůžou nepříjemně překvapit. Tentokrát bych bych ale velmi vděčný za důstojného nástupce série Baldur's Gate a nebo "alespoň" za propracované RPG a ne rychlokvašku jako DA2.
Uvidíme za rok :hm

edit: a ještě jsem dost zvědavý, jak bude engine Frostbite 2 kamarádit s RPG hrou..zatím všechny hry (pokud se nemýlím) na Frostbite enginu byly akční střílečky (battlefield apod.)
Slash_luke
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod USER47 17. 9. 2012 17:18

Na frostbitu jely i poslední NFS.

Moje očekávání nejsou takřka žádná, když už lacinou Bioware telenovelu, tak raději z vesmíru než z extrémně nezajímavýho DA světa.
Glory to the flesh. Glory to the mass.
USER47
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SPY 17. 9. 2012 17:20

NFS a Command & Conquer je/bude na Frostbite enginu

To, ze se dela na DA3 je znama vec bioware o tom hodnekrat mluvil, video ani alespon screeny nejsou?
SPY
Killing Spree

Odeslat příspěvekod Slash_luke 17. 9. 2012 17:21

Já mám o trochu více rád fantasy, než sci-fi, ale Mass Effect série se BioWare rozhodně povedla lépe než DA série, s tím souhlasím.
Více než na DA3 jsem momentálně zvědavý na Eternity ( http://www.kickstarter.com/projects/obs ... y?ref=live )

-- 17. 9. 2012 17:22 --

SPY: samozřejmě, o tom se vědělo už delší dobu, teď akorát došlo k oficiálnímu oznámení + pár nových informací (engine apod.)
O C&C jsem věděl, o NFS ne..tak i tak, to jsou pořád žánry dost vzdálené RPG :) . Ale tak to asi nehraje roli, ostatně momentálně se tvoří RPG i na Cryengine, že :)

Zatím nejsou žádné screeny ani videa a asi to tak ještě chvíli zůstane
Slash_luke
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slash_luke 18. 9. 2014 13:16

Je tady někdo, kdo plánuje hrát Dragon Age Multiplayer? :)

Vzhledem k jeho povaze bude nejideálnější hrát s domluvenou a spolupracující družinou, takže by bylo super, kdyby se nás tady pár dalo "do kupy" a povyměňovali si Origin ID :)
Já se sice samozřejmě hned po vydání hry vrhnu na single player, ale nejpozději po jeho prvním dohrání (ale dost možná už i v průběhu) se soustředím také na multiplayer a pokud mě chytne jako ten v Mass Effectu, tak u něj určitě dost dlouho vydržím :)

-- 18. 9. 2014 12:19 --

Kdyby se tady náhodou objevil nějaký admin - asi by nebylo špatné, kdybyste změnili jméno tématu na přesnější "Dragon Age: Inquisition" (vzhledem k tomu, že "3" v názvu hra oficiálně nemá)

edit: Díky :)
Slash_luke
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slash_luke 19. 9. 2014 13:23

Nikdo se tu zatím nehrne a tak trochu tuším, že většina z vás buď o Dragon Age multiplayeru neslyšela a nebo tyto informace ignoruje, protože „přece v RPG typu Dragon Age nemá co dělat“ :) (popřípadě jste po DA2 nad celou DA sérií zlomili hůl)
Pokusím se zde tedy shrnout pár základních informací, které třeba některé z vás navnadí a nebo alespoň trochu přiblíží, o co půjde :)

Nejdříve stručně základní info:
- Dragon Age Multiplayer (dále DA MP, nebo jen MP) vyjde společně s Dragon Age: Inquisition (DA:I)
- DA MP nebude povinnou součástí – žádný hráč nebude nucen jej hrát a (na rozdíl od Mass Effect 3 MP) nebude mít žádný vliv na single playerovou kampaň
- velká část týmu pracující na DA MP jsou bývalí členové týmu ME3 MP
- na MP pracuje samostatný tým, ale úzce spolupracují s vývojovým týmem samotného DA:I a MP modul také posloužil na balancování bojů/postav atd. pro single player
- ve hře bude možno nakupovat za reálné peníze ingame měnu (platinum) a za tu následně kupovat truhly, což je ekvivalent beden s vybavením v ME3 MP. Nicméně ale nakupování za reálné peníze nebude nutné, vše půjde koupit za ingame měnu – zlaťáky (dostanete za plnění misí)
- platící hráči nebudou nijak zvýhodněni. Pouze se třeba dostanou k nějaké výbavě dříve (ale nemusí, vzhledem k tomu, že obsah truhel je generován náhodně)
- v DA MP bude přítomen systém craftingu
- DA MP je stejně jako ME 3 MP kooperace 4 hráčů
- ve hře nebude žádné PvP
- valnou většinu vybavení získá hráč v truhlách nakoupených za zlaťáky (získané za splněné mise), popřípadě craftěním. V misích se ale budou nacházet i truhly a skryté poklady, kde bude možné získat další vybavení.
- vybavování postav je možné pouze mezi misemi, v průběhu mise je již inventář nepřístupný (takže si nemůžete např. uprostřed mise převléct zbroj)
- každý předmět půjde rozebrat a jednotlivé "součástky" půjdou použít pro vytváření dalších předmětů
- v DA MP bude při vydání hry přístupných 12 postav .. časem přibudou další (tedy stejně jako v ME3 MP)
- zpočátku budou "odemčeny" pouze 4 postavy. Zbytek musí hráč získat tak, že sestaví "zbroj" dané postavy .. předpokládám, že to bude probíhat tak, že nejdříve musí nalézt (třeba v truhle) plán na zbroj konkrétní postavy, nasbírat všechny potřebné materiály a následně zbroj sestavit, což už navždy hráči zpřístupní danou postavu
- hráč si nemůže vytvořit vlastní postavu, může ji pouze do určité míry měnit vzhled, vybavení a zvolit dovednosti (ale z daného stromu dovedností)
- ve hře nepůjde obchodovat s předměty a ani nepůjdou přenášet mezi MP a SP kampaní
- pro Dragon Age MP vyjde v dohledné době aplikace Inquisition HQ. Tu si budete moci nainstalovat do iOs/Android zařízení a spravovat pomocí ní své postavy, craftovat atd.
- opět (jako u ME3:MP) nebude založen na serverovém hraní, ale bude vždy jeden hostitel a 3 připojení hráči .. offline hraní (respektive LAN) nebude možné
- každá postava se bude moci dostat max. na 20.úroveň. Poté ji bude možné "povýšit"- "vynulovat úroveň" (respektive dát zase na 1.). Což vám přidá jeden bod navíc k rozdělení do vlastností a přidá body do tabulky (ve hře budou žebříčky).

Jak už jsem párkrát zmínil výše, tak v hodně věcech bude DA MP podobný ME3 MP (který mě osobně baví dodnes - i když jej už nehraju tolik..ale přes 200 hodin jsem u něj strávil).
Mise ale nebudou probíhat tím způsobem, že by se hráči pohybovali po mapě a postupně odolávali 11 stupňujícím se vlnám nepřátel (se zpestřením v podobě úkolů typu doprovod droida a nebo třeba hackování).

Hráči budou mít v dané mapě zadaný úkol (úkoly) a ty se budou snažit plnit (prakticky ale půjde především o boj - každá mapa bude mít několik minibossů a hlavního bosse). Nebudou se pohybovat dokola ve spojité mapě, ale půjde o delší lokaci rozdělenou do několika sekcí - teď si nevzpomínám přesně, ale mám pocit, že těch sekcí bude okolo 10 (jsou ale plynule propojené do jedné souvislé mapy..sekcemi se myslí třeba nádvoří, zahrada, kasárny, bažina apod.).
Tyto sekce nebudou pevně dané, ale pokaždé se pro danou mapu vygenerují a pospřehazují .. takže sice do jisté míry budou podobné, ale nebude to (jako v ME3 MP) pokaždé naprosto stejná mapa.

V lokacích se budou nacházet (nevím, jestli náhodně, ale nejspíše ano) i skryté poklady a místnosti. Do některých se ale budou moci dostat jen určité postavy - například po objevení rozbitelné zdi budete muset mít v družině nějakého bijce s obouruční zbraní, který zeď rozmlátí a zpřístupní zazděnou místnost.

Každá z postav bude mít svou osobnost (jméno, rasu, historii .. půjde o agenty inkvizice) a bude nadabována. Postavy mezi sebou budou do jisté míry během mise i komunikovat.

Bude možné, aby se jedné mise účastnily i totožné postavy, ale hra se bude snažit nakombinovat hráče tak, aby se tohle moc často nestávalo. Přinejmenším zpočátku tomu ale moc nezabrání (když budou přístupné jen 4 postavy a zbytek se musí odemknout).
Ale jinak v tom hra samozřejmě bránit nebude a když se třeba domluvíte s přáteli a budete mít private hru, tak tam klidně můžete pobíhat jako 4 trpasličí legionáři. Navzájem se budete odlišovat především jmenovkami a vybavením.
pozn. postavy si prý do jisté míry budou uvědomovat, že jsou v dané misi společně se svými dvojníky a budou to např. komentovat srandovními poznámkami apod.

Každá mise zabere v průměru 20-30 minut a to samozřejmě v závilosti na složení družiny, dovednostech členů družiny a zvolené obtížnosti (budou 3)

Šlo by toho napsat ještě víc, ale lepší asi bude, když se třeba na něco konkrétního zeptáte a já pokud budu vědět, tak odpovím :)
Slash_luke
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Carter83 21. 9. 2014 09:11

Osobně multiplayer nesnáším, ale v ME3 jsem si přesto občas zahrál. Takže jej i v DA:I beru jako takový "bonus".

Na hru se ale každopádně těším moc, podle všeho by to mohla být opravdová pecka.
Carter83
Killing Spree

Odeslat příspěvekod SPY 21. 9. 2014 09:25

Hrat budu, jen nevim jestli na PC nebo PS4, tak nic radeji nedomlouvam :-)
SPY
Killing Spree

Odeslat příspěvekod uzivatel_cz 29. 10. 2014 16:38

https://store.xbox.com/cs-CZ/Xbox-One/G ... 598e71efaf

- předobjednávka na Xbox One za 1199, Deluxe edice je o 200 drazsi
moje konzole >> ostatní konzole
uzivatel_cz
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slash_luke 11. 11. 2014 14:30

Tak prozatím všechny vydané recenze Dragon Age Inquisition chválí. Hodnocení se pohybují od 8 do 10/10 (a jejich ekvivalenty) a spokojení jsou i fanoušci Origins - i když samozřejmě ne úplně bez výhrad.
Kritizovány jsou především nějaké bugy a glitche (většina se prý týká jen konzolové verze a do oficiálního vydání budou opraveny) a občas slabší (klišé) questy. Jinak obecně panuje spokojenost.

Já osobně jsem ale nejvíce zvědavý na recenzi od mého oblíbence Angry Joe, tak snad ji brzy vydá :)

Herní doba je vysoce nadprůměrná. Většina recenzentů hru dohrála v rozmezí 80-90 hodin a to s tím, že nesplnili úplně všechny side questy a najdou se i místa, které nenavštívili/neobjevili (+ nedosáhli level capu).
Takže pro hráče, kteří rádi projdou každý kout mapy a splní každý quest to s velkou pravděpodobností vydá na více než 100 hodin a to je pecka..zvlášť ve srovnání s druhým dílem :)
Slash_luke
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod flash789 11. 11. 2014 19:17

však jo, uz abych si to zahral..uz nejake dva tri mesice mi bylo jasne ze to bude dobra hra. I když v jednu chvili kdyz jsem videl na nejakem videu trpaslíka delat salta a metat kozelce při boji, mi zatrnulo:)

Bioware podle me nechtel nic nechat nahode a moc dobře vedeli ze musí prijit s necim poradnym aby prorazily, v konkurenci Skyrimu, Zaklinace a ***** značce DA diky druhemu dilu nemeli moc na vyber.

Hlavne se tesim na velky svet, uz z ruznych videii ta hra pusobi skutecne monstrozne:)
Podle mě, když nějakej japonec, co programoval FF13 vidí třeba Dragon Age, tak musí umřít smíchy.
flash789
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 8Paul 12. 11. 2014 09:45

Mě osobně teda ta obří rozsáhlost odrazuje než navnazuje. Jsem 50hodin ve Wastelandu a už bych docela chtěl konec, ale ještě mám 40 hodin před sebou. Představa dalšího stohodinovýho RPG když zároveň vychází Unity/FC4 a pak GTA5 a Witcher 3 a do toho si chci znova zahrát Witcher 2...no nic moc prostě.
40 hodin by bylo akorát.
"War does not decide who is right, war decides who is left."
8Paul
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod milsimr 18. 11. 2014 14:18

Co místní pařani říkají na fámy ohledně anti-tampering ochrany Denuvo, které má údajně šíleně vysoký počet zápisů na disk (dost vysoký na to, aby blok po bloku spolehlivě likvidoval SSD disky)? Osobně jsem vůči tomu skeptický, ale zatím jsem nenašel nic, co by tato tvrzení vyvrátila...

Více na http://forum.bioware.com/topic/519697-denuvo-drm-in-dai-how-much-will-it-impact-performance/ a podobných tématech.
Administrátor fóra Živě.cz.
milsimr
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slash_luke 18. 11. 2014 17:04

Já na svůj SSD hry neinstaluju, takže zrovna tohle by mě moc netankovalo, ale jinak tuhle fámu zatím moc vážně neberu, protože některé ty naměřené hodnoty (zapsané GB na disk atd.) byly nesmyslně vysoké a jiní hráči je zase vyvrátili se svými výsledky, které byly řádově jinde - a nezdá se mi, že by to Denuvo dělalo jen někomu.
Ale klidně je možné, že nějaký negativní dopad má a pokud ano, tak doufám, že se to co nejdříve prokáže a BioWare s tím začne něco dělat.

Jinak btw: pokud budete mít někdo problém s velkými propady fps (skoky z 60 fps na klidně 20 a pak okamžitě hned zpátky apod.) a běží vám v pozadí MSI Afterburner a nebo Fraps, tak je vypněte - s velkou pravděpodobností se tohoto problému zbavíte ;)
Slash_luke
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod flash789 21. 11. 2014 18:48

tak to hraju uz od utery přes korejskou vpn (ted uz samo ne) a zatím jsem moc spokojenej, konecne pod dlouhy době megalomansky pojaty rpg v uzasny grafice.

Podle me to je nazornej priklad jak udelat sandbox rpg kde funguje pribeh, postavy a tak. Hra na člověka navali neuveritelny množství cinnosti, ze jsem chvílema mel pocit ze jsme vic zahlcenej nez v roce 2011 při prvním hrani Skyrimu.

jsou slyset vytky ohledne ovladani K+M, ale nemyslim ze to je problém, dle mojeho nazoru se spis jedna o určitou kombinaci lamerstvi a lenosti hracu.
Lidi mají proste problém s tim ze když chteji něco sebrat musí k tomu rucne dojit a nestaci an to z dalky kliknout, a to same v bledemodrem je trapi při soubojích. Ja v tom moc problém nevidim, aprijde mi proste prirozeny ze když do nekoho sekam a on uhne tak minu a musim k nemu zase popojit. Ovladani urcite není standartni, to ne, ale ani nic kvůli cemu bych si mel delat hlavu.

Po zhruba 30 hodinách hrani hra ani jednou nespadla a nezasekla se, nebo něco podobného. Pokud někdo bude mi na postavách vlasy jak nagelovanou plastelínu, staci nastavit v graphic options položku Mesh Quality na high nebo ultra, tim se toho zbavite.

Hra je samozrejme pomerne narocna na hardware, vlastne teprve ted jsem poprvé videl ze by me nejaka hra vytížila procesor na 100%. Ale zaroven je třeba rict ze při nastaveni low hra porad vypada velmi pekne a nároky pak odpovidaji tomu co jsou udavany jako minimalni požadavky.

kazdopadne muj osobní názor je, ze se jedna o výjimečnou hru na poli rpg, které vychazeji jednou za par let. Co me pamet saha tak poslední hra podobného zaberu byl Skyrim (hmm..mozna ještě Kingdom of Amalur).
Samozrejme je to made in Bioware se vsim spatnym a dobrym co v posledních letech predvadeli, ale jako celek to je proste super.
Podle mě, když nějakej japonec, co programoval FF13 vidí třeba Dragon Age, tak musí umřít smíchy.
flash789
Killing Spree
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků