The Elder Scrolls V: Skyrim

Morrowind, Knights of the Old Republic, Baldur's Gate...

Moderátor: Moderátoři Doupě.cz

Odeslat příspěvekod -Dreamer- 13. 9. 2011 23:03

Zaklínače mít jako GOTY by bylo krásný a podle mě i zasloužený. Jenže to se nestane, protože vyšel na jaře.
Let me tell you of the days of high adventure! Let me tell you the tale of the last child of Bhaal, the one that went against the prophecy!
http://dreamer.blog.doupe.cz/
-Dreamer-
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod _DAVE_ 14. 9. 2011 06:17

Dvoutaktní motory v Trabantech taky dovezy osobu z místa A na místo B. po dvaceti letech už to ale přestalo být ono.
_DAVE_
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tdjohn 14. 9. 2011 07:33

Když můžou vycházet hry jako DE nebo plno jiných kvalitních, tak ať je to třeba dřevěná kára. Jde o hratelnost. Morrowind ani Oblivion jsem stejně nedohrál, i když to mělo dobrou grafiku. Třeba Skyrim bude konečně lepší.
"This game is a masterpiece! We have never seen such a harmonic virtual world before. The story is as good as a movie and the graphics offer tons of incredible moments. GTA IV is more than a game." - Cynamite
tdjohn
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xgandalf 15. 9. 2011 14:36

tdjohn: Co to je "lepší"? Větší důraz na příběh? Těžko. Větší otevřenost herního světa? Nepravděpodobný. O něco více propracovanej herní systém a RPG systém hry. Podle všeho je opak pravdou, hra se spíš zjednodušuje (ale tady nechci dopředu moc odhadovat, novej RPG systém se může ukázat ve slušném světle).
Kdybych byl velkej cynik, tak napíšu, že Skyrim bude Oblivion+mody, protože zase takovej cynik nejsem, tak se odvažuju doufat, že Skyrim bude o něco lepší, než Oblivion (hlavně v kouzlu a herních schématech herního světa). V každém případě poslední dobou se velmi rychle učím zvažovat předobjednávky, profláklý značky (Bioware, Bethesda) mě naučili, že už nic není jistý..:-(
Look, three-headed monkey. Guybrush Threepwood, mighty pirate
What can change the nature of a man? Ravel
xgandalf
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PC 15. 9. 2011 17:27

Zaklínač 2 by hrou roku být mohla ale IMHO neměla. \Vždyť to nemá konec a třetí jednání je spíš výsměch - sotva se to rozjelo tak je konec a zvonec. Jednička byla v tomhle mnohem lepší.
Back to Mac - with new Mac Book Pro !
PC
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Chumbaba 15. 9. 2011 19:21

PC: Souhlas.

Jinak, pokud jde o Skyrim, podobně jako u Morrowindu a Oblivionu, jeho (ne)zábavnost bude záviset především na tom, jak Bethesda pojme a vybalancuje RPG systém - tj. vývoj postavy. Stěžejní pilíř hraní Elder Scrolls je ve zvyšování skillů. Tím se podle mě Elder Scrolls liší od ostatních herních sérií. Zatímco v klasické RPG jde člověk od questu ke questu, od rozhovoru k rozhovoru a mezitím je nudné mlácení mobů, nudné mačkání pák atd., v Elder Scrolls je velká zábava právě to "mezi" questy a rozhovory - chození, bojování, zkoumání světa atd. Proč? Protože je to navázáno na RPG systém a zvyšování skillů. Hráč je soustavně odměňován za veškeré snažení, všechno ve hře má smysl. Všechno závisí na tom, jestli Howard a spol. dokáží RPG systém nastavit dobře. S kvalitně udělaným zvyšováním skillů je zábava i bezcílné toulání se lesem nebo zkoumání v zásadě prázdného dungeonu.

Bohužel, poslední dílka Bethesdy (Fallout 3 a potažmo i New Vegas) stavěla na RPG systému, kde se sklilly používáním nezvyšují. A zkoumání pustiny pak mnohdy byla spíše nuda a zbytečné plýtvání municí.
Chumbaba
Killing Spree

Odeslat příspěvekod Lo!Zza 15. 9. 2011 19:36

Ja mam rad Oblivion (a potazmo i Morrowind) hlavne z toho duvodu, ze ta hra mi umozni delat uplne vsechno. V podstate je to simulator dobrodruha. Hra mne nikam netlaci, nerika mi kam musim jit. Kdyz budu chtit tak hned po tom co vylezu z vezeni tak si muzu prosoupat botky chozenim po celem Tamrielu. Prozkoumavani ruin, hledani artefaktu, loveni zvere, sbirani bylin a podobne. A to vsechno v naprosto bezkonkurencni a detailni grafice. Tohle je proste hra, kde je pribeh az nekde uplne vzadu.
Sakra vzdyt mam nahrano "jen" skoro 60 hodin a teprve jsem Martina osvobodil z Kvatche. A to uz je co rict, protoze takhle dlouho jsem u singlu nezustal, aniz by mne prestal bavit.

Takze jestli to bude jen Oblivion s modama, tak budu skakat radosti.
"U mě je problém..." - PC

for teh lulz
Lo!Zza
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xgandalf 15. 9. 2011 20:50

2Lo!Zza: Musím souhlasit s Chumbabou - nejde o to, že bych se bál toho, že bude Oblivion málo otevřený. Tohle tady nehrozí a u TES asi nikdy ani hrozit nebude. Jde ale o to, aby měl člověk v této otevřenosti možnost širokého vývoje postavy a že se tenhle vývoj projevuje v herním světě. A tady z toho mám poněkud strach, když vidím tendenci a slyším o snižování počtu skillů, zjednodušení nebo změnách RPG systému a podobných věcech.
Vůbec, Bethesda mi přijde "mistr" v tom vymyslet nebo implementovat něco geniálně a do dalšího dílu to pohřbít.
Namátkou:
- sekání myší (Arena/Daggerfall) - prostě geniální systém ovládání, kdy měl člověk feeling opravdového boje - v dnešní době něco, co by se spolu s motion capture a zásahovejma zónama proměnilo v naprostou lahůdku - od dob Morrowindu zmizelo (vliv konzolí nejspiš)
- systém reputace - stále slibovaný, stále nejsou viditelné výsledky - v Areně a Daggerfallu kupodivu byl, opět od dob Morrowindu spíše formální záležitost, která se nijak neprojeví v herním světě.
- příběh - i když u sandbox RPG nehraje tak velkou roli, tak, ve Skyrimu je teda extrémně nepovedenej. No doufejme, že šlo pouze o momentální "výpadek"
- RPG systém - já to nechápu - proč měnit nebo zjednodušovat něco, co funguje (Morrowind). Jedna věc je přístupnost, druhá věc je myslet si, že tímhle zjednodušením se hra zpřístupní širšímu hernímu "obecenstvu".
- svět TES - tohle mě žere na tom nejvíc. Ještě pochopím, že mytologie a přístup ke světu se změnil od Daggerfallu k Morrowindu, ale následné změny ve Skyrimu, aby se svět a herní schémata přizpůsobily hernímu světu (příklad? - zmizení Levitation spellu) nebo nedej bože hlavní dějové lince (co na tom, že hlavní hrdina kosí na nízkých levelech daedry), mi jdou jako TES fandovi opravdu proti srsti (ostatně Bethesda stejným způsobem naložila se světem Falloutu, kdy stávající svět změnila k obrazu svému).

Upřímně doufám, že Skyrim bude o dost lepší, než Oblivion - opravdu upřímně doufám.
Look, three-headed monkey. Guybrush Threepwood, mighty pirate
What can change the nature of a man? Ravel
xgandalf
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod USER47 15. 9. 2011 21:21

xgandalf píše:- RPG systém - já to nechápu - proč měnit nebo zjednodušovat něco, co funguje (Morrowind)...

Počkat, myslíš ten samej systém, kde se všichni pohybovali skákáním, aby zvyšovali akrobacii, nechali do sebe půl hodiny bušit kraba, aby natrénovali blok, a v polovině hry si bez větší námahy mohli enchantovat zbraň tak, že zabila každýho nepřítele včetně bossů na jedno seknutí?
Glory to the flesh. Glory to the mass.
USER47
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod _DAVE_ 15. 9. 2011 21:59

Mno pravdu máte oba, v zásadě souhlasím s Gandalfem, ale je pravda, že už v Morrowindu šly herní pravidla dost brutálně ochcat.
Hra už byla v cca třetině neskutečně jednouduchá - co se týče soubojů.

Snažím se naznačit, že Bethesda umí udělat své hry v jednom aspektu geniální, a jiném má ta sama hra zásadní trhliny.
_DAVE_
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Chumbaba 15. 9. 2011 22:56

Máte pravdu, že ani hrám od Bethesdy se nevyhnuly současné trendy - komerce, zjednodušení, zdebilnění s cílem podchytit co nejširší okruh hráčů (tj. aby si tu naší RPG koupil i teenager, co hraje hlavně auta a hustý střílečky z druhý světový). Dokonce bych řekl, že dnes jsou k vidění i originálnější a nápaditější RPG než má Bethesda - třeba Divinity 2. Na druhou stranu všechny ty nesmysly - snižování počtu skillů, odporné menu s fonty a la iPhone atd. jsou prostě určitá daň za to, že Bethesda vydělá hromady peněz a může si dovolit dělat gigantické a propracované hry. Divinity 2 je super hra, ale nikdo o ní neví, moc se neprodává, v podstatě úplně zapadla. To se hrám od Bethesdy nestává. Připadne mi, že Elder Scrolls jsou velmi dobrý kompromis mezi kvalitou a komercí.

A pokud jde o různé exploity, ty se s hrami táhnou odnepaměti. Na házení shurikenů na schody v Dungeon Masterovi se vzpomíná jako na "tu pravou klasiku", protože o něm psal Andrej. Na exploity v Morrowindu se nadává, ale v podstatě se od schodů v DM nijak neliší. Je to spíš taková salónní kritika, něco na ní je, ale na kvalitě hry nic nemění. Kdo nechce exploity využívat, ať je nevyužívá.

Předpokládám, že Skyrim bude horší než Oblivion, jako Oblivion asi byl horší než Morrowind. Nevybavuji si žádnou herní sérii, která by se v dnešní době časem zlepšovala. Ale Elder Scrolls mají podle mě laťku tak vysoko, že by Skyrim zase tak rok až dva kvalitní zábavy mohl nabídnout :)
Chumbaba
Killing Spree

Odeslat příspěvekod xgandalf 17. 9. 2011 21:15

USER47: Počkej, máš na mysli Dungeon Mastera, kde si házel hvězdice do zdi.:-)) Nic proti vylepšení stávajícího systému, ale opravdu máš dojem, že omezení možnosti rozhodování ve freeformovém světě je ta pravá volba? Jasně, žádnej systém není dokonalej a každej jde určitým způsobem "ochcat", ale jestliže to někde vědomě dělá, tak ať si nestěžuje, že potom hra ztrácí trochu smysl. Kromě toho pánové s tou nízkou obtížností trochu přeháníte. Jednak se (tuším s Tribunalem) objevila v Morrowindu nastavitelná obtížnost pomocí posuvníku a při nejvyšší obtížnosti to byl slušnej masakr. Kromě toho doporučuju nainstalovat např. mod Giants, kterej přidává poměrně širokej bestiář a radikálně zvyšuje obtížnost. A o datadiscích si myslím málokdo lajsne prohlásit, že byly primitivní, Tribunal ještě byl relativně vyrovnanej, ale Bloodmoon nebyla doopravdy žádná selanka. Upřímně řečeno, já nevím doopravdy, jak bude fungovat RPG systém ve Skyrimu. Dokud hra nevyjde, tak těžko odhadovat. Ale to, co jsem tak pochytil a zaslechl, tak mě velkou radost neudělalo.

Chumbaba: S Divinity 2 se určitě shodnem, ta hra byla poměrně originální, graficky to taky bylo poměrně slušný a RPG systém mi docela vyhovoval.

Co se TES týká, tak je tady ale poměrně závažná otázka, kde je ona hranice mezi zjednodušováním a hratelností? Ani nenadávám na pitomý menu s fontama apod., je to věc, která bude během týdne vyřešená pluginem (viz Oblivion, kde mám interface z Morrowindu) a beru to jako určitou daň vůči konzolím. Ale v podstatě se děje to, že ve snaze přiblížit TES sérii co nejširšímu publiku se z ní vytratí to nejdůležitější, a to je hratelnost. Jak říkám, nechci odsuzovat něco, co ještě nevím, jak bude vypadat. Ale otázka zní - opravdu je takový zjednodušování to, co si hráči (i příležitostní) opravdu žádají? Tím chci říct, sakra - nemám přehnaný představy o inteligenci lidí, ale opravdu měl někdo problém pochopit RPG systém třeba v Morrowindu. Vždyť to bylo pro s prominutím pro blbečky. Jasně, ne že by nebyly systémy, kde to tak není - namátkou stará dobrá Arkania a jeho nový pokračovatel, Drakensang - tam jsem si svého času i založil sešit, kam jsem si psal, v čem kterou postavu vylepšuju. A kdo vůbec "vykoumal", že "jednodušší" hra bude i prodávanější - u TES byla vždycky hlavním tahákem grafika (se Skyrimem to pravda už tak nebude) a otevřenost herního světa. Rozhodně ne srozumitelnost či komplikovanost herního systému.
Look, three-headed monkey. Guybrush Threepwood, mighty pirate
What can change the nature of a man? Ravel
xgandalf
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Chumbaba 17. 9. 2011 22:51

XGANDALF: Já myslím, že komplikovanost RPG systému v Elder Scrolls mohla některé hráče odradit. Tobě možná přijde jednoduchý, ale já když se snažím někomu vysvětlit, jak v Elder Scrolls leveluje postava a jak se zvyšují atributy a skilly, je to na hodinu. Udělej si rešerši tady na fóru a zjistíš, že polovina lidí vůbec neví, jak udělat +5 +5 +5 na level. Totéž platí o rozsáhlém a otevřeném světě. Spousta lidí vykládá, že světy Elder Scrolls jsou prázdné, protože prostě nejsou zvyklí, že by si ve hrách obsah měli hledat - jsou zvyklí na koridor, kde se jde dopředu a všechny věci se prostě dějí cestou koridorem. Otevřený svět ve Skyrimu určitě zůstane, ale o komplexní a prokombinovaný RPG systém se trochu bojím. Byl zázrak, že se udržel v next-gen Oblivionu.
Chumbaba
Killing Spree

Odeslat příspěvekod Lo!Zza 17. 9. 2011 23:15

Chumbaba píše:zjistíš, že polovina lidí vůbec neví, jak udělat +5 +5 +5 na level


Ja to taky nevim a funguju. :)
"U mě je problém..." - PC

for teh lulz
Lo!Zza
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tdjohn 18. 9. 2011 10:14

xgandalf, větší otevřenost asi ne, tohle je dostatečné. Příběh v Oblivionu mě vůbec nezaujal, ale skončil jsem někde ve 3/4. Možná nemám rád fantasy a celý ten svět mě moc nebral po příběhové stránce. Graficky a stylem je to ale pecka. Morrowind se mi líbil a myslím, že jsem přestal jen kvůli nedostatku času. Líbí se mi i ten systém, kdy se získávají zkušenosti za zkušenosti, jako v reálném světě. Například v Gothic šlo stavět různé věci a celkově mi to přišlo takové živější. Tady mám ty možnosti dost omezené na různá kouzla a zbraně. Raději bych živější svět s různými propletenými příběhy. Možná jsem jen Oblivion hrál moc málo, třeba je tam časem něco lepšího. Proběhl jsem pár stejných dungeonů a vyřešil pár různorodých úkolů, ale nic, co bych chtěl dělat moc dlouho.

Složitost bych ale u podobných her moc nečekal, takže jestli přijde zjednodušení, není to pro jejich původní komplikovanost. Prostě jim to přišlo asi jako dobrý nápad a třeba se to bude lépe hrát, ale složité to bude stále stejně - málo. Proti FPS asi více, ale ne tak moc, aby to malé dítě nedohrálo.
"This game is a masterpiece! We have never seen such a harmonic virtual world before. The story is as good as a movie and the graphics offer tons of incredible moments. GTA IV is more than a game." - Cynamite
tdjohn
Killing Spree
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků