Na nejake hodnoceni komplexni je asi jeste brzy , ale mam za sebou 40+ hodin hrani takze nejake osobni dojmy bych rad napsal.Alespon veci ktere uz zhodnotit jdou.
1. GRAFIKA - je uzasna , nemyslim tim technicky , spouta modernich efektu chybi ( ne ze by mi to nejak chybelo ale treba kdyby za deste mokla zeme i s postavickou vubec bych se nezlobil:) , ale vytvarne , nektere scenerie jsou tak krasne ze marne vzpominam jestli jsem nekdy neco takoveho videl. Design mest , prirody..vsechno vypiplane a do sebe zapadajici. Za tu krasu kdy nekde stojim a cumim jak jeliman 10/10.
2.ZVUKY A HUDBA - Hudba mi prisla nevyrazna a jen podkreslujici atmosferu..hmm..ale jen do te doby nez jsme narazil na jednoho draka , ne obycejneho a zacla hrat hudba u ktere jsem zustal stat a nebyl schopnej nic delat,takze me drak spalil:) Ta skladba me uplne zmrazila. Zvuky a dabing jsou taky perfektni..taaakze 10/10
3.SOUBOJE - Urcite nejlepsi TES soubojovy system od dob Dagerfallu , neni to sice nic prevratneho , ale diky DW je taktizovani a na miste , urcite nejde jen o tupe mlaceni.Velmi mile me taky prekvapily obtiznost , jsou dungeony ktere jsme dosel tak do pulky , dal jsem nemel sanci . Taky se mi libi ze to jde hrat z obou pohledu , na rozdil od predchozich dilu.Osobne venku pouzivam pohled na postavu a dungeony prochazim vlastnima ocima.Obcasny zmatek pri boji , kdy nevim kde je kdo a casem otravujici fatality se daji odpustit. 9/10.
4.UMELA INTELIGENCE - Tady uz to je krapet horsi , nepratele se zaseknou treba o plot a nechaji se ustrilet na dalku a delaji spoustu dalsich nepochopitelnych veci.Zase na druhou stranu je treba pochvalit to , ze range nepratele , kdyz clovek zabehne za roh za nim nebezi jak tupci na porazku ,ale zustanou pekne cekat az vylezu ja. Slysel jsem vytky na necekane rozhovory kdy na vas nekdo zacne mluvit a nejde se pohnout a mezitim na vas zacnou utocit treba vlci.Chmm nevim..nemyslim ze takovy vlk by cekal az se z nekym vypovidam a pak me kousnul
Ale pusobi to komicky , NPC nekam utece nebo zacne bojovat a stale na me mluvi.
Partaci se taky chovaji spis prumerne , nekdy prekvapi a nekdy by je clovek nakopal jake delaji blbiny.Takze je nechavam doma at hlidaji dum:) 6/10
5.UKOLY - Tady to je myslim klasicky standart co Bethesda predvadi od dob Oblivionu , zajimave ukoly , necekane ukoly , dobre napsane a nadesignovane. Slabsi ukoly typu jdi a zabij/dones se mi neprici.Jsem taky rad ze opet nezapomeli pridat do vetsiny dungeonu takzvany maly pribeh , najdete nejake psani v truhle a v nem se dozvite co se tam stalo.Spoustu ukolu jsem jeste samo nedelal ale zatim 8/10.
INTERFACE A UZIVATELSKE BLBINKY - Asi nic moc,mohlo to byt lepsi ale tohle nejak moc neresim.Je to vse funkcni a clovek si zvykne. nehodnotim
VYVOJ POSTAVY - Tohle je pro me jeste dost neprobadana oblast , zatim se placam nekde mezi tim ze je to o nicem a uplne super..tohle ja osobne budu moct zhodnotit az za hooodne dlouho:)
6.HRATELNOST - pro me uplne dokonala , jak uz jsem psal..skoda to hrat jaka je to zabava ,aby to vydrzelo co nejdele 10/10
7.CELkOVY DOJEM - pro me po letech hra u ktere zapominam na to co se deje kolem , navrat zaslych casu , kdy hry bylo to nejdulezitejsi , chvilema me to az dojima , ze se nekomu povedlo mi navratit tyhle pocity co jsem mival kdysi davno,a to ze jsem to necekal je taky pravda:) 10/10
Gandalf - k tem dungeonum , me prijdou docela peclive udelane.To ze jsou pomerne linearni a nejsou to dungy typu Wizards and Warriors je podle me pochopitelne.Bylo by jich tam tak 10 a ten velky svet by pusobil prazdne..a kdyby takovych dungeonu melo byt ve hre 150..hmm..tak to delaji jeste 10 let.
Podle mě, když nějakej japonec, co programoval FF13 vidí třeba Dragon Age, tak musí umřít smíchy.