Dragon Age 2

Morrowind, Knights of the Old Republic, Baldur's Gate...

Moderátor: Moderátoři Doupě.cz

Odeslat příspěvekod USER47 16. 3. 2011 23:57

Mně do hospody zavedlo to, že jsem si tam měl pokecat s Varricem a dlouho jsem to odkládal.:)
Glory to the flesh. Glory to the mass.
USER47
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slash_luke 17. 3. 2011 08:23

Ano, přinejmenším Companion Quest od Varrica tě tam zavést musí (a hned při vstupu do hospody se spustí cut scéna, takže Isabelu nejde přehlédnout). Pokud jsi jej vynechal, tak to už je pak druhá věc.
A nebo ses holt trefil s Varricovým questem do nejméně vhodné doby - taky je to asi možné.
Slash_luke
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SPY 17. 3. 2011 11:11

Ted nevim co to presne bylo za q, ale budto jsem ho delal predem nebo nebyl vubec na mape. Ale expedici, jsem provadel az v momente, kdy jsem to mel cely vyquesteny.
SPY
Killing Spree

Odeslat příspěvekod SPY 17. 3. 2011 23:05

Dohrano ... Nekdy v budoucnu to dam znova s jinou sestavou, ale ted si od toho dam pauzu.

Akorat ten konec mohl byt nejakej ... no rekneme jinej.
SPY
Killing Spree

Odeslat příspěvekod uzivatel_cz 19. 3. 2011 23:26

Tak jsem mrknul nahodou na starsi trailer Sacred Ashes k Origins a krom toho, ze je tam podstatne zajimavejsi design postav (krom hlavni postavy), me docela zaujalo, jak je to v nekterych vecech hodne podobne boji v DA2 - Morrigan mlati Darkspawny holi, Leliana tam skace s dvema kratkymi meci, obcas nejake to salto vzad, premet, skoky nekolik metru do vysky atd.
Jako kdyby dvojka vice naplnovala pomyslny ideal reprezentovany prerenderovanym trailerem.
moje konzole >> ostatní konzole
uzivatel_cz
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xgandalf 20. 3. 2011 23:30

Jj, nejsi daleko od pravdy - jenže znáš to, trailery se dělaj proto, aby lahodily oku, nikdo od nich nečeká, že to bude zpodobněním hry.
Look, three-headed monkey. Guybrush Threepwood, mighty pirate
What can change the nature of a man? Ravel
xgandalf
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod uzivatel_cz 21. 3. 2011 00:30

xgandalf: tak BioWare byli uz u Origins hrozne odvareni z tech nekolika malo finisovacich animaci, ale jinak to bylo jen machani necim ve vzduchu
ale me dost drasa, kdyz v trailerech nebo cutscenach delaji postavy neco uzasneho a behem samotneho hrani nuda, sed
docela by se mi libily nektere animace v FFXIII, jenze tam jsou zase cutsceny tak silene prehnane, ze to v porovnani zase bledne ... to je jak ten novy Deus Ex - ta hra muze byt uzasna, ale tezko bude lepsi nezten trailer
moje konzole >> ostatní konzole
uzivatel_cz
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xgandalf 21. 3. 2011 15:32

Problém je v tom, že si musím říct, co za hru vlastně dělám. Chci epickou fantasy, která má temný podtext, vycházím ze standardních fantasy klišé - to je DAO - příběhově nijak objevné (boj proti velkému Zlu, shánění armád apod.), ale pořád je to lákadlo, na které hráči slyší - protože zabalené do toho správného kabátku, který Bioware umí (a tady fakt nemám na mysli grafiku) je to zážitek, kterej nikde jinde nezažiješ. (ano, třeba Drakensang má o dost lepší příběh z hlediska schématiky děje, ale jeho podání je prostě o dost málo atraktivní, rozuměj víc hardcore).
DA2 má podle mého pár zásadních nevýhod, které z něj mezi hráčským publikem dělají přinejmenším kontroverzní titul.
Jednak je to komornější příběh - tj. víc sevřenej do prostorovejch mantinelů, ale i jeho epičnost je úplně někdo jinde (prdlajs hrdina Fereldenu, kterej ho zachrání před Nákazou, proti němu z tohodle hlediska je Hawke nějakej piňda z vesnice..:-))
Věc druhá je jasný odklonění od stávajícího směru a v duchu ME2 zakčnění celé hry. Můžete si říkat, co chcete, ale DA2 klade na taktiku a používání specifických schopností o dost menší váhu, než v původním DAO. NA to navazuje rozpor mezi podáním příběhu, které se snaží o vážné RPG podání a na druhou stranu přidává atributy, které bych toleroval možná v manga hře, ale ne ve vážném RPG.
No a věc třetí je zcela evidentní uspěchání hry - někomu to možná nevadí, někomu asi víc, ale kladnej rys to rozhodně není. Pár typů generických dungeonů, které se furt opakujou, náhodné přepadení pořád na stejných místech, místy jsou dialogy nebo chování některých postav poměrně nevěrohodný (ovšem v porovnání s jinejme hrama to pořád jde), vrcholem všeho, u kterýho už jsem se jenom musel hořce zasmát, bylo znovupoužití bosse (velká kudlanka), což hlavní hrdina komentuje "Co to má bejt, vždyť už jsem to zabil".
Výsledek - Metacritics má PC verzi User Score 4,3 (DAO má 8,3), Bioware zcela zaslouženě ztratili pověst poslední bašty klasických RPG a záruky kvalitních her (začalo ti u ME2, ale tam se to dalo ještě tolerovat) a osobně za sebe můžu tvrdit, že tímto jsem u Bioware skončil s předobjednávkama.
Look, three-headed monkey. Guybrush Threepwood, mighty pirate
What can change the nature of a man? Ravel
xgandalf
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SCobra 21. 3. 2011 15:44

No abych řekl pravdu, mám z toho dost podobný pocit ;-) Akorát ten hrdina a příběh se mi teď líbí víc :-)
PC, PS1, PS2, PS3, PS4, WiiU, New 3DS XL, New 3DS, GC, PSP, PSVita, N-Gage, N-Gage 2, GameBoy Advanced, XBox, X360, XOne, N64, NES
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slash_luke 21. 3. 2011 16:12

xgandalf: nic proti tvému příspěvku (souhlasím prakticky se vším), ale o se toho metacritics týče, tak bohužel v případě DA2 není objektivní.
Když se v tom trochu pohrabeš, tak zjistíš, že valná většina těch, kteří dali DA2 hodnocení 0 a 1 jsou čerstvě založení uživatelé, často navíc s jedním jediným hodnocením (právě DA2) a s navzájem velmi podobným textem.
No a když zabrouzdáš ještě trochu hlouběji, tak zjistíš, že většina z nich jsou z 4chanu a ještě jednoho webu (s rpg v názvu..diskuzní fórum pro "hardcore" rpg hráče), kteří prostě vyhlásili vůči DA2 křížovou výpravu.
Odklon hry od "jakoby-hardcore" směru berou prostě jako zradu, za kterou se musí pomstít všemi možnými prostředky.
V ledasčem s nimi souhlasím, ale tohle mi připadá dost dětinské.

Hodnocení 0 a 1 by měly dostávat absolutní braky, které nejen že se nedají hrát, ale navíc vyvolávají na pohled dávící reflex. A to DA2 rozhodně není.

Kdyby se eliminovaly zaujaté a předpojaté hodnocení (tedy i ty 10-ky, které DA2 dávali zaměstnanci BioWare), tak by průměr vycházel na něco mezi 7 a 8/10, což by podle mě tak odpovídalo.

DA2 není žádný zázrak, rozhodně jde o uspěchanou hru a obsahově je na tom hůře než jeho předchůdce..přesto ale nejde o vyloženě špatnou hru. Navíc těm, kterým moc nevyhovovalo DA:O (většinou konzolisté, vůči kterým nebylo DA:O příliš "user-friendly") nejspíše DA2 sedlo lépe.

Já se během těch 40-ti hodin celkem bavil, ale chvíli potrvá, než se ke hře zase vrátím (narozdíl od DA:O, který jsem po prvním dohrání hrál okamžitě znovu)
Naposledy upravil Slash_luke dne 21. 3. 2011 16:17, celkově upraveno 1
Slash_luke
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod uzivatel_cz 21. 3. 2011 16:14

xgandalf: Tak ono to ve hrach od BioWare neni zadna novinka.
Mass Effect recykloval lokace naprosto nehoraznym zpusobem. U lodi nebo prefabrikovanych budov se to dalo pochopit, ale treba u dolu nebo bunkru ne.
Origins melo par venkovnich lokaci, ktere se ruzne prestavovaly a podezrele se opakovaly i treba pasaze dolu.

user score na metacritics je uz nekolik let spatny vtip
jinak zacalo to u SW:KotOR ;) (byt nekdo by mohl namitnout, ze to zacalo u BG, kde misto cistokrevneho tahoveho systemu pouzili akcnejsi pseudo-realtime)
moje konzole >> ostatní konzole
uzivatel_cz
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slash_luke 21. 3. 2011 16:23

V Origins se sice struktura některých lokací opakovala (nebo spíše textury), ale naprosto totožné lokace v DA2 jsou jen špatný vtip.
Už v ME1 to bylo na pováženou ( i když se místy člověk mohl přesvědčovat o prefabrikovaných planetárních modulech apod.), v ME2 to naštěstí neopakovali, ale v DA2 se k této ostudě znovu vrátili.
Škoda :(

Holt DA2 je uspěchaná hra a vývojáři se tím, zdá se, ani moc netají. Nedávno jsem četl, že bylo tlačeno na vydání DA2 z důvodu udržení pozornosti hráčů na této sérii. DA:O byl pro BioWare/EA skoro až nečekaný úspěch a tak je třeba kout železo dokud je žhavé.
Slash_luke
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod uzivatel_cz 21. 3. 2011 16:45

Slash_luke: nektere lokace se opakovaly uz v DAO, jen treba nektery z vychodu byl neaktivni atd.

pokud nedokazou spichnout za dva roky par lokaci, tak je to docela na povazenou a mozna by meli cast cinnosti outsourcovat jinym studiim EA
moje konzole >> ostatní konzole
uzivatel_cz
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod USER47 21. 3. 2011 16:55

xgandalf píše:Jednak je to komornější příběh - tj. víc sevřenej do prostorovejch mantinelů, ale i jeho epičnost je úplně někdo jinde...

Mně se ta menší rozmáchlost příběhu líbí, některý ty zápletky jsou slušný. Problém bych viděl v tom, že je to takový moc málo osobní či naléhavý, není tam v pozadí prakticky nic, co by hlavní postavu motivovalo všechno řešit. Kdybych byl Hawke, tak bych už po první kapitole sundal brnění, otevřel bych si hospodu a nenechal bych ze sebe dělat poslíčka místních blbečků.
Glory to the flesh. Glory to the mass.
USER47
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod USER47 21. 3. 2011 19:24

Dohráno. Nakonec z toho mám překvapivě trochu lepší pocit než z jedničky, což je možná i proto, že jsem závěr prosvištěl na easy a nemusel jsem se moc srát s těmi nudnými, zdlouhavými a nepřehlednými boji.
Glory to the flesh. Glory to the mass.
USER47
Killing Spree
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků