Pár hypovacích citací ze zmíněný diskuze.
eru píše:Nehrim dohrán. Procentuální hodnocení - 100%. Slovní hodnocení - Masterpiece.
SilentWolf píše:Mám slzy na krajíčku Nehrim je jako TES V který nikdy nevyšel *fňuk*
Paul píše:ten nehrim je jak kdyby někdo vzal gameplay gothicu 2 a udělal kolem něj hru na oblivion enginu v novém světě (completely hand crafted) s novým příběhem. Lepší než většina profi rpg
A kromě toho trochu objektivnější popis:
Eru píše:Nehrim - shrnutí:
- 5. kapitol
- intenzivní hlavní linie
- dějové zvraty
- u questů je brán důraz na originalitu a kvalitu nikoliv kvantitu
- ve hře je cca 60 questů, mnohé z nich, ale obsahují podúkoly
- pouze u výrazné menšiny úkolů je přesně vyznačeno kam má hráč jít, většinou je určena pouze oblast nebo směr
- všechen exteriér i interiér je dělán ručně (žádné počítačově generované oblasti, nepřátelé atp.)
- každý dungeon je něčím jiný než předchozí
- nepřátelé NElevelují spolu s hrdinou ani se jim nezlepšuje vybavení
- leveluje se získáváním zvyšující se úrovně zkušenostních bodů, každý level přidá 7 LP (učitelé učí dovednosti do 90 bodů ze 100), dovednosti lze vylepšovat i častým používáním (jako v Oblivionu)
- zkušenostní body jsou za zabíjením monster, plnění úkolů, páčení zámků, nalezení lokací a učitelů
- možnost naučit se loveckým dovednostem (např. stahování kůží, získávání zubů, drápů atp.)
- možnost kovat na kovadlině a připravovat pokrmy na ohni nebo v krbu
- možnosti rychlého cestování jsou dvě – pomocí teleportačních kouzel do určitého místa nebo pomocí kouzel Mark a Recall, které umožní vytvořit na místě značku a později se na dané místo vrátit (jako např. v Might and Magic kouzlem Lloydův maják), obě možnosti spotřebují při teleportu jednu teleportační runu (ve hře se jich dá koupit nebo najít v dungeonech cca 120)
- magie funguje na bázi magických levelů, za každých 7 úrovní může hráč používat další magický level, pro kouzla 4. až 7. magického levelu je nutné mít vytrénovanou danou magii (např. magii destukce)
- svět je rodzdělen do různě obtížných oblastí (toto rozdělení není přehledně vidět) podobně jako např. v Might and Magic VI nebo Two Worlds
- volba obtížnosti od lehké až po velmi těžkou
Jsou dostupny dvě jazykové verze. Německy s německým dabingem (profesionálním) a anglicky s německým dabingem. Ke spuštění je nutná čistá instalace (legální i nelegální verze) hry The Elder Scrolls IV: Oblivion (bez datadisků, s nejnovějším patchem). Velikost modifikace po instalaci je cca 5,5 GB (Instalační soubor má 1,6GB). Hardwarové nároky nejsou specifikovány, ale jsou o něco vyšší než v původním Oblivionu, protože při vývoji bylo použito několik grafických módů.
Download anglické verze (nezapomeňte na patch !): http://www.nehrim.de/dataEV.html
Download německé verze (nezapomeňte na patch !): http://www.nehrim.de/dataDV.html
Osobně jsem se snažil projít všechny dostupné dungeony. Takto mi hra zabrala 78,5 hodin. Stále jsem byl překvapován jak něco tak velkého a dobrého může být pouze freeware. Společně s Might and Magic VI (i když se velmi liší) je to nejlepší RPG, které jsem kdy hrál. Proto hru doporučujuji všemi deseti. Tvůrcům (SureAI) přeji hodně štěstí v komerčním průmyslu.
Hrajete to tu taky někdo?