Kurčův (oldskůl) RPG koutek

Morrowind, Knights of the Old Republic, Baldur's Gate...

Moderátor: Moderátoři Doupě.cz

Odeslat příspěvekod Pipin 1. 11. 2008 10:07

The horror of Ra-Sep-Re-Tep.
Tenhle dungeon jsem prošel mockrát. W7 jsem hrál velmi dlouho, ale na rozdíl od Chumbaby nikdy nedohrál. Ale pokecám o něm taky rád :D

Proč čtyři, když jich můžeš mít šest? potvor, a tím pádem expů, je tam hafo, navíc ve W7 je klíčovým elementem hry přeškolování postav - vždycky jedno za čas jim změníš povolání, takže jedou od první úrovně a levelujou rychle...
Welkome to heal!! - Mirdasl
Pipin
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Chumbaba 1. 11. 2008 10:14

OK, tak info do začátku.

Počet postav: tady nemám, co radit, já jsem Wizardry dohrál s šesti postavama - čím víc postav, tím víc povolání si člověk vyzkouší. Wizardry 7 jsou tuhá hra i s šesti lidma jsem měl místy velké potíže. Ale jsou i lidi, co je dohrávají s jednou, takže si vyzkoušej, jestli ti ty čtyři vyhovujou.

Povolání: Ve Wizardry 7 se vyplatí strávit hodinu až tři nahazováním postav na začátku. Každé povolání má minimální požadavek na atributy (síla, inteligence atd.) a podle toho, kolik bodů ti na začátku padne na rozdělování se určitá postava může stát menším či větším počtem povolání (tabulka nabídky povolání je jiná). Skoro vždycky můžeš být zlodějem, válečníkem atd. vzácnější jsou povolání typu Psionic a jen málody padne Ninja, Samurai, nebo dokonce Lord - ultimátní křižák (fighter/priest). Pokud bys rád měl samuraje a jsi líný ho nahazovat, nezoufej. Vezmi si třeba válečníka a až se mu levelováním zvýší atributy na samurajské minimum, můžeš si ho přeškolit (to ale nebude brzy).

Výhody jednotlivých povolání jsou různé. Bojovníci se liší například počtem útoků za jedno kolo, schopností dávat kritické zásahy a tím, jaké mohou používat zbraně (samuraj může používat asijské zbraně a má víc útoků i na nižších levelech), Lord může kromě boje i léčit atd. Ve hře jsou myslím čtyři druhy magie - Mage, Alchemic, Psionic a Priest. Nutné je mít Priesta (léčí) a podl mě i Mage (má mnoho šikovných kouzel jako Fireball, Iceball atd.). I alchemic má ale některá užitečná kouzla, především blinding flash, který oslepí protivníka (mimořádně praktické kouzlo) a samozřejmě ultimátní kouzlo Create Life. S psionicem moc zkušenosti nemám, ale má různá prima kouzla jako confusion atd.

Pokud nemáš k Wizardry manuál, můžeš poznat dovednosti jednotlivých povolání při jejich tvorbě. Každá magická škola má svůj skill. Mage má myslím thaumaturgy, psionic má Theosophy, priest má myslím Theology a alchymista Alchemy (už přesně nevím). Pro všechny magické školy je shodných šest okruhů (voda, země, vzduch, oheň, divine a mind), některá kouzla jsou společná pro více škol atd.

Skilly: jen tak, co si pamatuju. Zbraně jsou jasné (polearms atd.), fyzické skilly jsou také jasné (plavání - pozor, dokud nemáš plavání 10, vůbec nemůžeš do vody, postava se utopí), šplhání (na lezení v horách) atd. Specializovaná povolání mají i další odborné skilly - Skulduggery (páčení zámků), Legerdemain (vybírání kapes), Ninjutsu (schovat se ve stínu). Kirijutsu (kritické zásahy), Oratory (schopnost správně vyslovit kouzlo), ale třeba i skvělý skill Mythology (zvyšuje šanci identifikace monster). Je toho moře, kdyžtak se ptej.

Mapa: Na samém začátku hry doporučuju najít automapu. Na začátku jdeš lesem, pobíjíš brouky (je tam text o tom, jak nějaké zvíře překusuje kosti) a dojdeš k mořské laguně. Tam je truhla a v ní je mapa. Když jí nevezmeš, nebudeš mít automapu! Pozor: kvalita mapy se odvíjí od skillu Mapping - tj. optimálně tento skill jedné postavě zvyšuj a ta ať mapuje.

Jinak, jaká povolání jsou dobře nebo špatně, to záleží na každém a na preferovaném stylu hry. Já jsem měl 6 postav a hojně jsem je přeškoloval (přeškolená postava si ponechává dovednosti z minula, ale klesnou jí atributy - tj. např. když přeškolíš Mage na Fightera, máš fightera, který může sesílat firebally atd,.) Jiní hráči ale zásadně nepřeškolují a pak je potřeba se hned zkraje rozhodnout, co vlastně chceš za povolání (a zda jsi ochotný ignorovat "shaolinská" povolání a obětovat jejich critical zabíjení jednou ranou). Dej si pozor také na to, aby dosáhly na protivníka (jen první tři mohou bojovat přímo meči, rukama atd). Postavy v zadní řadě mohou používat střelné zbraně nebo dlouhé hole (třeba Priest úplně vzadu má dlouhou hůl).

Wizardry jsou jedna z nejkomplexnějších RPG všech dob. Teď toho radši už nechám, abych tě totálně neznechutil. Kdyžtak se ptej, případně můžeme založit thread na Wizardry 7.
Chumbaba
Killing Spree

Odeslat příspěvekod _DAVE_ 1. 11. 2008 13:28

Velmi komplexni hra, stahnul jsem to, zapnul, a pres vyvoj postavy jsem ani nebyl schopny dostat do hry. :-)) Chce to manual. Ale myslim ze tohle uz by na me bylo fakt moc.
_DAVE_
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jezek 1. 11. 2008 21:01

Přejmenováno na přání zakladatele vlákna.
Čeština je freeware, nikoliv open-source. To znamená, klidně ji používej zdarma, ale neupravuj ji!
PC, PS4, PS3, PS Vita, New 3DS XL
jezek
Taťka moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurcatovium 1. 11. 2008 23:10

Ježura: Děkuji uctivě :-)

Chumbaba: Díky. Některé věci jsou mi jasné díky W8. Třeba takové ty bojové skilly, mythology, artifacts, jednotlivé školy magie a jejich fungování, ... Vůbec jsem ale netušil co jsou zač ty skullduggery, ninjutsu apod. Takže za to díky! Do manuálu (v el. podobě) se mi nechtělo hrabat.
Vůbec jsi mě neodradil, spíš naopak. Byť teda dohrání hry nevidím vůbec růžově, rozhodně tomu nějakej čas věnuju. Vypadá to zajímavě...

//Vypadá to, že asi naroluju nový postavy. Počet nevím, po netu jsem se dočetl, že s méně postavami je hra jednodušší. Ale tak nevím no. Možná jich naberu opravdu všech 6, osmičku jsem taky hrál v plným počtu...
kurcatovium
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurcatovium 2. 11. 2008 01:15

Narolloval jsem si novou partu.

Samuraj, Ninja, Valkýra, Bard, Mág, Priest
kurcatovium
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurcatovium 2. 11. 2008 22:33

Do psích koulí! Proč musej bejt všechny truhly zapastěný??? Já ani neotevřu tu první debilní krávu, ve který je map kit, aniž by polovina postav nechcípnula! :-/
kurcatovium
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurcatovium 2. 11. 2008 22:51

Pro dnešek končím - nakonec se mi bednu podařilo otevřít, dva charaktery to schytaly otrávenou šipkou. Naštěstí uvnitř byly dvě lahvičky, které to spravily... Ufff.

A zjistil jsem, že mapa stojí pěkně za ... :-D Nebo to snad nějak "opraví" zvýšení skillu mapping?
kurcatovium
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pipin 3. 11. 2008 10:47

Skil mapping na mapu vliv má, ale nečekej zázraky....
Welkome to heal!! - Mirdasl
Pipin
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurcatovium 4. 11. 2008 01:05

Tak jsem vlezl do toho prvního dungeonu. Je to pěkný... Už tolik nechcípám - charaktery začaly levelovat a je to zatraceně znát. :-) Většina je na 3.lvl.
Obtížnost jedu medium a prozatím to je hratelné... Akorát zapastěné bedny jsou problém.
kurcatovium
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pipin 4. 11. 2008 10:53

Můj strýc, dnes mimochodem renomovaný filozof, dohrál tuhle hru dvakrát, podruhé na nejtěžší obtížnost, při které je tam dvojnásobný počet všech nestvůr (včetně zdvojeného finálního bosse!). Takže se Kurčno hezky snaž :D
Já na W7 rád vzpomínám, doteď mi v hlavě zní zvuky některých nestvůr (třeba Rattkini, ale nejlepší jsou Dani, ty ještě neznáš...), a to jsem to hrál někdy před 12 lety...
Welkome to heal!! - Mirdasl
Pipin
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurcatovium 4. 11. 2008 11:34

Já to hrál před 12 hodinami ... A zvuky jsou u mě asi nějaké pošahané, zní to jak vyšlochtaný PC-speaker. ;-)
Ale to nevadí! :-)

Takže říkáš, že nemám být sádlo a hodit nejtěžší obtížnost? Hm... Vyzkoušíme... ;-) :-)
kurcatovium
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pipin 4. 11. 2008 11:55

To netvrdím, já bych to tehdá na nejtěžší asi taky nedal, jen se musím pochlubit rodinnými úspěchy:D
Zvuky W7 byly klasika. Později vyšly Wizardry Gold, který chodily pod Windows 95, ale nějak zvlášť se nepovedly, a hlavně z nepochopitelnejch důvodů změnili to ozvučení a už to nebylo ono...
Welkome to heal!! - Mirdasl
Pipin
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurcatovium 4. 11. 2008 12:26

Tak jsem zkosil Ra-Sep-Re-Tepa... :-)

Za chvíli jedu do školy, takže pro dnešek zatím padla. Chytlo mě to. :-)
kurcatovium
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pipin 4. 11. 2008 12:45

No výborně, teď tě čeká New City...
Dobře že tě to chytlo, uhrál jsi asi jednu tisícinu hry :D
Welkome to heal!! - Mirdasl
Pipin
Rampage
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků