RPG s epickým příběhem

Morrowind, Knights of the Old Republic, Baldur's Gate...

Moderátor: Moderátoři Doupě.cz

Odeslat příspěvekod Chemist 13. 6. 2009 19:32

(noflame: Mno já osobně vídám jakožto vrah a zloděj v Oblivionu totéž, co ty, USERe, v Morrowindu. Já osobně si taky myslím, že v Oblivionu je to víc plastičtější a těch narážek na rasismus, maloměšťáctví, odpor proti vztahům různých ras, propracovanost questů pro zloděje a vrahy, to všechno a mnohem víc v tom Oblivionu se mi zdá reálnější)
"Dovedeš jezdit bez sedla, pane?"
"Dnes v noci třeba i bez koně..."
Chemist
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod flash789 13. 6. 2009 20:24

hlavne v Morrowindu a i v Oblivionu o ten pribeh ani moc nejde.A myslim ze treba v Oblivionu jsou jednotlive ukoly velmi dobre udelane a zabavne..
Podle mě, když nějakej japonec, co programoval FF13 vidí třeba Dragon Age, tak musí umřít smíchy.
flash789
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SCobra 13. 6. 2009 21:00

Ale jde o to, že ani Mor ani Obli nemá nic takového, jako třeba to GTA :-) Nějakou výraznou hlavní dějovou linii, která to celé lepí dohromady, všechny subquesty a sidequesty na ni navazují a přitom je v ní spousta zvratů a zajímavých momentů. V obou (všech) hrách od Bethesdy je hlavní dějová linka jen v podstatě taková sada nepříliš zajímavých "vedlejších" questů. Zachraňují to sidequesty, jenže ty jsou zas navrženy tak, aby spíš dotvářely dojem skutečného světa, než aby vyprávěly nějaký souvislý příběh.
Od konce 90. let jsem kromě aktuální generace konzolí hrál skoro na všem, na co si vzpomenete, ale teď už hraju v podstatě jen na PC nebo s dětmi na N. Switch.
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod flash789 13. 6. 2009 21:19

No nesouhlas...stravil sem u tech her stovky hodin...a kdyz si to vsechno dam dokupy tak mi vyjde souvisly a propracovany svet s takovou davkou detailnosti ze nejaky GTA nema sanci..problem u TES her je ten ze malokdo ma tu trpelivost stravit u toho stovky hodin,a ten kdo to hral 100 nebo 200 hodin s prominutim vi tak strasne malo ze nemuze hodnotit jaky ty hry ve skutecnosti jsou.ono je to tam trosku tak ze sam hrac si utvari pribeh a zalezi jen na nem kolik ma trpelivosti dat si to vsechno dokupy...podtitul Morrowindu byl ..you write the story..nyslim ze to je vystizne...
Podle mě, když nějakej japonec, co programoval FF13 vidí třeba Dragon Age, tak musí umřít smíchy.
flash789
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Trey 13. 6. 2009 22:14

Na Oblivionu byly rozhodně nejlěpší vedlejší úokly,třeba Gildy Zlodějů,Vrahů a Čarodějů(skvělá mise v hlavě jednoho mága),tam jsem se skvěle bavil(do bojovníku sem se nedostal protože tam mi to padalo u prvního úkolu) nebo když jsem se řídil legendou a našel ducha po kterym sem dostal úkol,prostě skvělá atmosféra a takovej ten hezkej pocit.
Trey
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marcel Kudlvasr 13. 6. 2009 23:44

No Treyi , teď je už origoš za babku , dej si Obliho znova,he.... Fleshi a právě o tom to je Jakýho si Morrowinda po dohrání Hlavní části a Datáčů uděláš takovýho ho máš, navěky a v tom je jeho genialita cca 2 500 Her. hodin v Tesech u mne hovoří za vše, a ještě mám tak jednou tolik hodin co hrát, je to pak na každým o co si ten příběh vylepšíš! do nekonečna...U Oblivionu Ti ,,brzo,,(cca po 500 hodinách,he...) dojde dech. jaksi ,,železná opona , jak nad krajinou tak i příběhem...,,.Starec Marcel od Zvonu...
Marcel Kudlvasr
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Chumbaba 14. 6. 2009 07:24

Mám pocit, že pořád dokola stejným lidem vysvětluju stejné věci, tak znova. Oblivion je tzv. sandbox hra (dřív se říkalo "freeform" a ještě dřív se říkalo "nepovinný quest"). To znamená, že v Oblivionu můžete postupovat a hrát desítky hodin, aniž byste dělali tzv. Main Quest. Můžete jít kdykoliv kamkoliv a tam dělat cokoliv. Oblivion má cca 7 souvislých dějových linií. Hráč se v nich motá napřeskáčku, udělá kus vrahů, pak kus Main Questu, pak jde na Shivering Isles a za týden zase zpátky. Do takto vybudované hry se nějaké silné a spletité příběhy nehodí, protože hráč se vrátí k jedné dějové linii třeba po dvou týdnech a musel by marně vzpomínat, jak co bylo, co se dělo, pletlo by se mu to dohromady. Proto mají dějové linie příběh stručný a jasný a hráč může kdykoliv navázat na kteroukoliv dějovou linii. Určitou výjimkou by možná mohl být dějově vyspělejší main quest v Shivering Isles, který kvalitou předčí většinu "příběhových" RPG (kterí mají jeden příběh a od něj nepovinné odskoky).
Chumbaba
Killing Spree

Odeslat příspěvekod SCobra 14. 6. 2009 09:20

No vždyť já taky neříkám nic jiného :-) Podle Flashova příspěvku by mohla mít každá hra epický příběh - hráč si ho dotváří ve vlastní fantazii (a to tím víc, čím déle hru hraje, případně tím víc, čím víc si o ni přečetl na netu).
Ale jak vysvětlíš, že v GTA to jde? GTA (třeba San Andreas) je taky sandbox a přitom je tam hlavní dějová linie silná jako v lineární hře.
Od konce 90. let jsem kromě aktuální generace konzolí hrál skoro na všem, na co si vzpomenete, ale teď už hraju v podstatě jen na PC nebo s dětmi na N. Switch.
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Chumbaba 14. 6. 2009 10:38

V San Andreas máš hlavní dějovou linii a kolem ní freeform obsah. V Oblivionu máš celou hru freeform. V San Andreas je freeform jako bonus, v Oblivionu je to jádro hry. Jsou to dvě úplně jiné hry.

Problém, který má hodně lidí s Elder Scrolls je právě ten, že většina hráčů freeform doopravdy nechce. Sice se o něm dost mluví, je to módní slovo atd., ale většina hráčů chce běh tunelem a v otevřenějších hrách je bezradná. Na Oblivion sice leckdo nadává, ale málokdo o něm něco ví.
Chumbaba
Killing Spree

Odeslat příspěvekod N.Marko 14. 6. 2009 11:05

Chumbaba: Taky myslím, nebo lépe řečeno chtějí freeform do míry GTA- tedy spoustu nepovinných úkolů a odboček plus velký svět, ale jasně definovanou hlavní příběhovou linii.
Ta neurotická snaha být normální nás přivádí k šílenství. -Solomon Short
To že jsi paranoidní neznamená, že nemáš pravdu.
Jsem pro aby se udržovaly nebezpečné zbraně mimo dosah bláznů. Můžeme začít třeba s psacími stroji. -Solomom Short
N.Marko
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SCobra 14. 6. 2009 12:11

A právě proto si myslím, že není vhodné doporučovat mu Morrowind nebo Oblivion, když chce silný příběh.
Od konce 90. let jsem kromě aktuální generace konzolí hrál skoro na všem, na co si vzpomenete, ale teď už hraju v podstatě jen na PC nebo s dětmi na N. Switch.
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod N.Marko 14. 6. 2009 12:46

Tak.
Ta neurotická snaha být normální nás přivádí k šílenství. -Solomon Short
To že jsi paranoidní neznamená, že nemáš pravdu.
Jsem pro aby se udržovaly nebezpečné zbraně mimo dosah bláznů. Můžeme začít třeba s psacími stroji. -Solomom Short
N.Marko
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod flash789 14. 6. 2009 14:30

Ja si tam ve svy fantazii nic nedotvarim,a ani si nic nectu na netu Cobro.Spatne si me pochopil,vsechno je ve hre,v questech,knihach,v rozhovorech.Na to abych fantaziroval pri hrani her sem uz starej,uz mi to moc nejde:D
Podle mě, když nějakej japonec, co programoval FF13 vidí třeba Dragon Age, tak musí umřít smíchy.
flash789
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod USER47 14. 6. 2009 14:54

SCobra: To vytváření příběhu ve fantazii a ze článků na netu se týká třeba Half-Lifu, v Morrowindu (a asi i Oblivionu) jde o to, co je přímo součástí hry.
Glory to the flesh. Glory to the mass.
USER47
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Chemist 14. 6. 2009 15:39

Zrovna Half-Life bych sem netahal, protože jeho příběh se
a) nevytváří v hráčově fantazii
b) články na netu jsou jen pro jedince, kteří neobjevují drobnosti přímo ve hře
"Dovedeš jezdit bez sedla, pane?"
"Dnes v noci třeba i bez koně..."
Chemist
Dominating
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků