Pokud je DoF dobře udělaná, objekty v dálce by jako nakreslený vypadat neměly. Zároveň to ale nemá nic společnýho se středem obrazovky...
Dobře implementovaná DoF by fungovala tak, že pokud by se hráč soustředil na něco, co je poblíž (otázkou je, jak by to měla hra mimo cutscény, kde tě sama vede, poznat), objekty v dálce by se měly trochu rozblemcnout (pokud možno v nějakým hezkým
bokehu). Ovšam pokud by ses soustředil na něco v dálce a vzdálenost zaostření by byla vyšší (z fotografickýho hlediska řekněme nekonečno), měl bys mít ostrý prakticky všechno.
DoF má simulovat plasticitu a hloubku obrazu, protože i v reálu vnímáš věci mimo svou hloubku ostrosti neostře, ovšem v reálu se nikdy nemůžeš zaměřit právě na část obrazu mimo svou DoF, neboť oči ti tam okamžitě zaostří. Může to tedy fungovat tehdy, kdy designér přesně ví, kam budeš koukat. Pokud do takový scény nacpeš pěknou DoF, bude to vypadat reálněji než bez ní. Mimo takový scény to ovšem vypadá blbě, a to zejména tehdy, kdy je DoF tak hnusně provedená a zubatá jako u Mafie 2.
Glory to the flesh. Glory to the mass.