Proč je Doom 3 tak neoblíbený ?

Doom, Half-Life, Far Cry...

Moderátor: Moderátoři Doupě.cz

Odeslat příspěvekod Fever 25. 11. 2005 23:44

Darwel to pekne napísal, každý, nech hrá to, čo ho baví, je to nejak takto: horor, strach a super grafika s rýchlou akciou - Doom 3. Fyzika, logika a príbeh s dobrou atmosférou - Half-Life 2. Hrám HL2 a nezdá sa mi, že Gravity Gun je jediný zaujímavý prvok, je ich tam viac, proste je to hlavne o fyzike, tá hra z nej doslova žmýka.
No a ešte super grafika, komplikovaný príbeh, šialená akcia a dobrá fyzika - Far Cry. :)
Aj keď všetko je o tom istom - si v uzavretom priestore a útočia na teba voľne pobehujúce potvory...
Fever
Rampage

Odeslat příspěvekod Pipin 26. 11. 2005 00:26

Fever: "komplikovaný príbeh"....

Vzdávám to.
Welkome to heal!! - Mirdasl
Pipin
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Fever 26. 11. 2005 11:22

No, aspoň mne sa tak zdalo, keď som to hral, proste odhaľovanie toho, čo sa vlastne deje, kto ťa ťahá za nos a kto je z tebou, kto sú trigeni... A niektorých poteší, že im je príbeh interpretovaný rovno v hre a nemusia si ho domýášľať (HL2).
A čo také vzdávaš? :evil:
Fever
Rampage

Odeslat příspěvekod Pipin 26. 11. 2005 12:30

Vzdávám diskusi o "komlikovaném příběhu". Píšeš že tě bavilo odhalování toho co se vlstně děje. A co jsi teda odhalil? Nějaký divný vojáci po tobě jdou, pak existuje nějaká odbojová skupina, která s nima bojuje. To je zjevný z prvních deseti minut hraní a nic víc se nedozvíš. Kde se tam Combine vzali, proč se tak jmenujou, proč jsou Vortigaunti najednou hodný...
Welkome to heal!! - Mirdasl
Pipin
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goodoldalex 26. 11. 2005 13:12

Asi ste ma nepochopili preco na HL2 nadavam, resp. co na nej "potapam". Je to FPS a od nej by som ocakaval dobru akciu. Lenze namiesto toho je to adventura s fyzikalnymi hadankami a pribehom ktory sa snazi byt zaujimavy svojou nekompletnostou. Darwel, nie, celu HL2 som nehral, iba demo a nejake utrzky a naozaj mi to nepripada ako dobra FPS. Vaznicu som nevidel, ale ak je to ta pasaz ktoru bolo vidiet na niektorych videach, kde po tebe idu tie lietajuce robopotvory, tak atmosfera sice vyzera dobre ale FPS-cast stoji za prd, to je jasne aj z toho videa. Proste, chcel by som si HL2 zahrat ale bez tych fyzikalnych hadaniek a nedorobeneho pribehu, lenze potom uz toho vela na hranie neostane.

Povodny Half-Life sa tocil okolo toho, ako by mohol dopadnut bezny clovek hodeny do neprijemnej situacie. Taky princip nie je jednoduche spracovat do hry ale Valve sa to podarilo. Pri dvojke sa evidentne nepodarilo, takze sa cela hra toci okolo fyziky aby si to nikto nevismol. Valve mali dost casu aby vytvorili kvalitnu (kvalitnejsiu) FPS a este vyuzili vsetky tie svoje pouzite napady. Ja by som proste gravity gun nepouzival, na fyziku by som kaslal, pribeh by mohol byt kompletnejsi, pasaze s hormonmi by som uz nejako prezil a hura, je tu dobra FPS. To by mohla byt potom hra roka.

HDR patch... To co sa povazuje za HDR, cize Bloom, je sice pekna vec a ze ma byt dostupny patch na HL2 je tiez pekne, ale s D3 by som to neporovnaval, tou dobou uz bude na trhu Enemy Territory a to bude zas o inom :P

Pipin, Fever pise o pribehu Far Cry, nie o HL2 ;) A Far Cry, ta mohla byt tiez fajn keby Crytekaci na nej stravili dalsi rok :) Ale tam je vidiet aspon snaha a aj ked nemaju tolko skusenosti, podarilo sa im cosi skvele, podobne ako Valve s povodnym HL.
goodoldalex
Killing Spree

Odeslat příspěvekod SCobra 26. 11. 2005 14:06

Souhlasim s Pipinem. Tohle nemá cenu. My jsme tam žádný příběh neviděli a oni jo. Ani jedna strana tu druhou nepřesvědčí, že je jejich názor přinejmenším ujetý.
Ale nelíbí se mi, že tady někdo soudí HL2 a přitom ho nehrál. To je jako kdybych já psal dlouhé rozbory Dooma 3, který jsem nehrál (viděl sem trailery a útržky hry). Takže pozor - já sám se bojim psát recenze (nebo hodnocení) na hry, které nemám doma v originále a vy si tady píšete hodnocení hry, kterou ste nehráli (případně ste hráli demo nebo viděli trailery). Proboha, kde to jsme.
Taky nemůžete rozebírat hru na jednotlivé kousky a experimentovat s jejich skládáním a vypouštěním. Hra je celek a musí se tak posuzovat. Když z něčeho neskutečně nudného vyjmu nudné části, vyjde mi taky super zábavná hra - tak prosím neposuzujte HL2 bez hádanek, fyziky, gravity gunu a podobných vychytávek, které mu přidávají na zábavnosti. Já ani nechápu, jak to mohlo vůbec někoho napadnout.
Abych řekl pravdu, tak sem si dokola respawnujících se zombií (nebo čehokoliv jiného, kromě brouků) v plné verzi vůbec nevšiml. No nic.
Jo a mimochodem do brokovnice se 30 nábojů nevejde. 30 nábojů se vejde do vašich kapes (nebo něčeho takovýho - sumky, pás...). Jestli si někdy viděl náboje do brokovnice, tak to pro tebe nemůže být až zas tak nepochopitelný.
Od konce 90. let jsem kromě aktuální generace konzolí hrál skoro na všem, na co si vzpomenete, ale teď už hraju v podstatě jen na PC nebo s dětmi na N. Switch.
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pipin 26. 11. 2005 15:53

Goodoldalex a Fever: Jo, sorry, nevšim sem si. Tak si místo "komplikovaný příběh" dosaďte "příběh s dobrou atmosférou" :D
Welkome to heal!! - Mirdasl
Pipin
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goodoldalex 26. 11. 2005 18:05

SCobra píše:Ale nelíbí se mi, že tady někdo soudí HL2 a přitom ho nehrál. To je jako kdybych já psal dlouhé rozbory Dooma 3, který jsem nehrál (viděl sem trailery a útržky hry).
goodoldalex
Killing Spree

Odeslat příspěvekod PC 26. 11. 2005 19:24

já ho prakticky nepoužívám, hrátky s fyzikou mi příjdou otravné (nesnáším rovnání cihel :/) naopak jezdění na lodičce anebo v autě není špatné. Soudit hru podle demo verze není zrovna 2x optimální. Když se zamyslím, nejvíc jsem využil samopal, brokovnici si už nepamatuju. Avšak toto není diskuze o HL-2 ale o doom 3.
PC
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goodoldalex 26. 11. 2005 19:28

Ta lodicka mi pripadala dost nepodarena, ale ok uz koncim s rantom.
The worst creator will always be better than the best critic.
goodoldalex
Killing Spree

Odeslat příspěvekod Fever 26. 11. 2005 20:13

Ježišikriste, no tak keď sa vám HL2 nepáči tak ju proste nehrajte a nenadávajte na ňu, lebo sú ľudia, čo sa im PÁČI aj preto, že to nie je čistokrvná FPS a že nemá klasickú interpretáciu príbehu! To by potom o príbehu tej hry neboli nekonečné diskusie na internete! Ak ste tam príbeh nevideli, to viem (trochu) pochopiť, keďže ste o ňom nič nečítali. Na bežného človeka je to komplikované, a práve to niektorých ľudí baví. Náhodou ma bavila tá pasáž s tou "lodičkou" (čo je mimochodom vznášadlo) a aj Ravenholm a dokonca aj to "plácaní po zádech" od ľudí, proste každý má SVOJ SUBJEKTÍVNY názor a každému sa páči niečo iné! A táto debata je naozaj offtopic. Ukončím to týmto: http://half-life.cleverweb.cz/?page=1
Tam je aj toto:
Pipin píše: Kde se tam Combine vzali, proč se tak jmenujou, proč jsou Vortigaunti najednou hodný..../quote]


A keby sa niekomu nechcelo čítať: Combine sa tak nazývajú preto, lebo do svojej armády kombinujú (geneticky upravené) živočíchy a technológie iných planét, čo si podrobili, a vortigaunti sú "dobrí" preto, lebo to sú inteligentné bytosti (ako ľudia) a už niesu otroci combine (preto museli v jedntke zabíjať), veď v jednotke mali po tele nejaké pásy, predpokladá sa, že pomocou nich Nihilanth ovládal vortigauntov a pásy im zároveň zosiloval elektrický výboj.
Fever
Rampage

Odeslat příspěvekod Pipin 26. 11. 2005 20:25

Fever: Já vím že je to na nějakým webu, ale není to VE HŘE a to je oč tu běží... ale už mě to fakt nebaví, bavíme se každý o něčem jiným a zjevně se zcela míjíme. Já chápu co se snažíš říct ale ty zjevně nechápeš co chci říct já.

Goodoldalex: Mě se náhodou celkem líbí jak o HL píšeš, je fakt že hru je těžko hodnotit když jsi ji nehtrál celou, ale často si musíme utvořit názor jen z neúplných informací :D je fakt, že ravenholm je asi nejreprezentativnější co do použití gravity gunu. Na druhou stranu, už e to sice nějaký pátek co jsem HL2 hrál, ale těch "fyzikálních hádanek" tam IMHO bylo poskrovnu...vlastně si vzpomínám asi na dvě...a já GG taky skoro nepoužíval...
Vznášedlo mě bavilo velmi, bugina už míň....a zorvna vězení mě bavilo skoro nejmíň..
Pipin
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ertefol 26. 11. 2005 23:03

Mě bavil nejmíň Ravenholm... Ale když jsem ho jel napodruhé tak mě bavil o něco víc :)
Ertefol
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goodoldalex 27. 11. 2005 14:37

Fever píše: Ukončím to týmto: http://half-life.cleverweb.cz/?page=1e/quote]
Hehe, ked som na tej stranke bol pred pol rokom tak tam bola asi tak tretina sucasneho obsahu :) Dost dobre ked si treba dej dvoch hier takto skladat (a BTW zda sa ze v tom vypise chyba Opposing Force), idem si to precitat... Uz ked som hral prvy HL, mal som pocit ze by ten pribeh mohli sfilmovat do nejakeho sci-fi serialu, toho by sa mohol niekto chytit :)

Inac nasiel som tu temu na Raven Forums, ale pamatal som si ju zle, su to tiez iba nejake spekulacie od cloveka s bujnou fantaziou. Aj ked zmysel by davali keby ich chcel niekto pitvat dalej. http://www.ravenforums.com/viewtopic.php?t=2222 Zda sa ale ze z hladiska id je zivy uz iba svet Quake II.
goodoldalex
Killing Spree

Odeslat příspěvekod goodoldalex 27. 11. 2005 18:07

Este sa vratim k tym respawnujucim sa zombikom v HL2. Aby ste verili ze si nevymyslam, cim reagujem hlavne na tento citat
_DAVE_ píše:RE: PC - Je to pomerne jednoduche, skripty byly i HL2 ale to co predvadi DOOM je vrchol hnusu. Mimochodem stalo se nekomu v HL2 aby projiti "vycistene" mistnosti zacali v borci opet busit primo do vasich zad ??
tak som nahral kratke video, prijemnu zabavu:

http://goodoldalex.net/video/ravenholm01.avi (8 MB)

Este zabavnejsie je tento mur obchadzat dookola, odporucam vyskusat :)

Inac, zacal som citat cely thread a dost sa cudujem. Zvlastne ako vo FEAR je hororova atmosfera vytvorena tym ako "praskaju ziarovky, zasyci para" etc, a v D3 hadam nie? Ja teda neviem, ale najstrasidelnejsie zazitky co som si z D3 odniesol skor spadali do kategorie typu - zle tusenie v chodbe s cervenymi svetlami (video), vstup do miestnosti plnej pavucin a zakuklenych mrtvol, vedomie ze sa MUSIM ist plazit tym uzkym kanalikom aj ked mam nervy v kybli (a co este ked nad nim prelezie imp skor ako stihnes zareagovat co sa deje), a vobec pred vstupom do nejakych od pohladu neprijemnych priestorov. To su situacie, ktore keby som mal prezivat nazivo tak sa strachu schulim do klbka a od sialenstva si rozbijem hlavu o najblizsiu stenu :shock: Vraj nie dost strasidelne. A co tak, ked sa beznym koridorom zacnu po stenach prehanat pentagramy, ked hrac objavi miestnost plnu sviecok a dalsich symbolov kde sa konaju ritualy, objavenie tajomnych archeologickych pamiatok, priestory popretkavane a poprebijane slizkymi crevami, to nie je ani strasidelne ani zaujimave? Prisery objavujuce sa za chrbtom alebo po zobrati armoru? Stava sa casto, ale este castejsie sa neobjavi vobec nic a ja som z toho uz dopredu vystresovany. Ja som resource hunter, t.j. obvykle pozbieram vsetky itemy co najdem a v D3 tych pasci sice bolo dost ale ich mnozstvo nie je omnoho vyssie ako v inych hrach. Sokove situace mi skor privadzali situacie, ako spomenute "syciaca para", imp ktory skoci z druhej strany na okno, a kto si spomenie na "follow me ...... over here ....... they took my baby"? Tie mi privadzali horsie stavy nez zombici vyliezajuci zo skrine.

Celkovo, "hororova" cast D3 sa ledva z polovice sklada zo sokovych situacii, castejsie je snaha vyvolat strach pomocou prostredia. Navyse snazit sa hracovi o infarkt ulakom je uplne normalny sposob ako ho vystrasit. Sposoby su rozne... Halucinacie ako vo FEAR sice mozu byt zaujimavejsie, ale je to stale lepsie nez hracovi obraciat zaludok hmusackymi priserami typu CB's Undying alebo The Thing. Aspon podla mna... Tiez by som si ale rad zahral nejaku cistokrvnu ducharinu, idem prevetrat Nocturne :)

Akcna cast D3 tiez nie je na zahodenie, suboje s bossmi a vacsimi priserami (napr. v pekle) mi pripadali uspokojive. Prestrelky s vojakmi takisto, aj ked sa mi do zvysku hry prilis nehodili.

Cela gamesa ma priority (horor, akcia) prehodene o 180° oproti Doom 1+2.

Ono ked niekoho D3 nebavil tak to samozrejme respektujem, kazdy mame iny vkus, ale netreba pisat kraviny typu cela atmosfera je vytvorena priserami vyskakujucimi zozadu. Rovnako ako prvy HL nebol hopsacka, lebo hopsanie zaberalo mozno 3% casu. Ani s prehananim to netreba prehanat...

Dalej, priznavam ze D3 sa mi mimoriadne strafil do vkusu, ale je pravdepodobne ze by som sa pri nom vobec nebavil keby som ho hral pocas dna alebo by som sa ponahlal. Dokoncit ho mi trvalo asi mesiac, par hodin denne (medzi polnocou a 3.00). Takze upozornujem ze to nie je speedrun hra ako Quake 1+2 alebo Max Payne a ze sa ma hrat v noci je snad jasne. Kedy sa ma inokedy uzivat horor?

Inac padol tu ironicky dotaz ci ma D3 pixel shadery na urovni :D Odpoved je, D3 engine ma fragment shadery na urovni a to tak ze obsahuje ich plnu podporu na urovni HLSL; v samotnom D3 su fragment shadery pouzite uplne na vsetko, a tym myslim vsetko co je v hre vidiet. Akurat ze niekto v id mal "genialny" napad vyuzit ich tak, aby hra vyzerala rovnako ci sa pouziju (na grafikach s DX9) alebo nie (GF2/4/Rad8500). Ale na urovni su a to minimalne na urovni Source, ziaden strach :P

Potom sa nemozno cudovat ze je D3 neoblubeny ked o nom koluju taketo povesti.
goodoldalex
Killing Spree

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků