Este sa vratim k tym respawnujucim sa zombikom v HL2. Aby ste verili ze si nevymyslam, cim reagujem hlavne na tento citat
_DAVE_ píše:RE: PC - Je to pomerne jednoduche, skripty byly i HL2 ale to co predvadi DOOM je vrchol hnusu. Mimochodem stalo se nekomu v HL2 aby projiti "vycistene" mistnosti zacali v borci opet busit primo do vasich zad ??
tak som nahral kratke video, prijemnu zabavu:
http://goodoldalex.net/video/ravenholm01.avi (8 MB)
Este zabavnejsie je tento mur obchadzat dookola, odporucam vyskusat
Inac, zacal som citat cely thread a dost sa cudujem. Zvlastne ako vo FEAR je hororova atmosfera vytvorena tym ako "praskaju ziarovky, zasyci para" etc, a v D3 hadam nie? Ja teda neviem, ale najstrasidelnejsie zazitky co som si z D3 odniesol skor spadali do kategorie typu - zle tusenie v chodbe s cervenymi svetlami (
video), vstup do miestnosti plnej pavucin a zakuklenych mrtvol, vedomie ze sa MUSIM ist plazit tym uzkym kanalikom aj ked mam nervy v kybli (a co este ked nad nim prelezie imp skor ako stihnes zareagovat co sa deje), a vobec pred vstupom do nejakych od pohladu neprijemnych priestorov. To su situacie, ktore keby som mal prezivat nazivo tak sa strachu schulim do klbka a od sialenstva si rozbijem hlavu o najblizsiu stenu
Vraj nie dost strasidelne. A co tak, ked sa beznym koridorom zacnu po stenach prehanat pentagramy, ked hrac objavi miestnost plnu sviecok a dalsich symbolov kde sa konaju ritualy, objavenie tajomnych archeologickych pamiatok, priestory popretkavane a poprebijane slizkymi crevami, to nie je ani strasidelne ani zaujimave? Prisery objavujuce sa za chrbtom alebo po zobrati armoru? Stava sa casto, ale este castejsie sa neobjavi vobec nic a ja som z toho uz dopredu vystresovany. Ja som resource hunter, t.j. obvykle pozbieram vsetky itemy co najdem a v D3 tych pasci sice bolo dost ale ich mnozstvo nie je omnoho vyssie ako v inych hrach. Sokove situace mi skor privadzali situacie, ako spomenute "syciaca para", imp ktory skoci z druhej strany na okno, a kto si spomenie na "follow me ...... over here ....... they took my baby"? Tie mi privadzali horsie stavy nez zombici vyliezajuci zo skrine.
Celkovo, "hororova" cast D3 sa ledva z polovice sklada zo sokovych situacii, castejsie je snaha vyvolat strach pomocou prostredia. Navyse snazit sa hracovi o infarkt ulakom je uplne normalny sposob ako ho vystrasit. Sposoby su rozne... Halucinacie ako vo FEAR sice mozu byt zaujimavejsie, ale je to stale lepsie nez hracovi obraciat zaludok hmusackymi priserami typu CB's Undying alebo The Thing. Aspon podla mna... Tiez by som si ale rad zahral nejaku cistokrvnu ducharinu, idem prevetrat Nocturne
Akcna cast D3 tiez nie je na zahodenie, suboje s bossmi a vacsimi priserami (napr. v pekle) mi pripadali uspokojive. Prestrelky s vojakmi takisto, aj ked sa mi do zvysku hry prilis nehodili.
Cela gamesa ma priority (horor, akcia) prehodene o 180° oproti Doom 1+2.
Ono ked niekoho D3 nebavil tak to samozrejme respektujem, kazdy mame iny vkus, ale netreba pisat kraviny typu cela atmosfera je vytvorena priserami vyskakujucimi zozadu. Rovnako ako prvy HL nebol hopsacka, lebo hopsanie zaberalo mozno 3% casu. Ani s prehananim to netreba prehanat...
Dalej, priznavam ze D3 sa mi mimoriadne strafil do vkusu, ale je pravdepodobne ze by som sa pri nom vobec nebavil keby som ho hral pocas dna alebo by som sa ponahlal. Dokoncit ho mi trvalo asi mesiac, par hodin denne (medzi polnocou a 3.00). Takze upozornujem ze to nie je speedrun hra ako Quake 1+2 alebo Max Payne a ze sa ma hrat v noci je snad jasne. Kedy sa ma inokedy uzivat horor?
Inac padol tu ironicky dotaz ci ma D3 pixel shadery na urovni
Odpoved je, D3 engine ma fragment shadery na urovni a to tak ze obsahuje ich plnu podporu na urovni HLSL; v samotnom D3 su fragment shadery pouzite uplne na vsetko, a tym myslim vsetko co je v hre vidiet. Akurat ze niekto v id mal "genialny" napad vyuzit ich tak, aby hra vyzerala rovnako ci sa pouziju (na grafikach s DX9) alebo nie (GF2/4/Rad8500). Ale na urovni su a to minimalne na urovni Source, ziaden strach
Potom sa nemozno cudovat ze je D3 neoblubeny ked o nom koluju taketo povesti.