od Michal Šafránek 17. 12. 2015 15:24
tdjohn se opět snaží vyvolávat konflikty, s tebou bude asi těžké v životě vyjít, což.
Ohledně zbytku, myslím, že tu řešíte dvě věci. Máte grafiku a stylizaci - kvalitní grafika může být i stylizovaná, to se nijak nevylučuje. Jak jsem psal výše, měřítko hezké grafiky je koneckonců dost subjektivní, mezi ty objektivní by mohlo patřit třebas nasvícení, rozlišení textur, použité technologie atd. Ale to se bavíme o 3D prostoru povětšinou. Důležité ovšem je, jak to celé hraje dohromady - třeba v Crysis máte kvalitní modely postav, skvěle vymodelované prostředí, dobré nasvícení, fyzikální efekty atd. Grafické zpracování je prostě souhrn jednotlivin. Posléze tu máte ještě animaci, která dokáže zabít i jinak pěkně vypadající hry (z hlavy mě napadá třeba Woolfe). Half-Life v počátcích zase nebyl až tak technologicky orientovaný. Jednička v době vydání nevypadala zle, ale Unreal už byl dál, o rok později už bylo zase vše jinak, však v téhle době se nestálo na místě, protože "golden age of PC gaming" Dvojka - jistě, to byl velký technologický průlom, také nám to ještě pár měsíců po vydání neběhalo skoro nikomu. Na druhou stranu už před HL2 zde byly nádherné hry (třeba TES III, ten byl na svou dobu něčím jako zjevením), HL2 předvedlo hlavně dosud nevídanou mimiku postav díky imlementaci Faceposeru.
Chci říct je jednu věc - Sasakr má pravdu v tom, že grafika musí být hlavně funkční. Pokud dělám dejme tomu hru ze sci-fi komplexu, proč se nesnažit, aby ten komplex vypadal co nejvíce realisticky? Právě realističnost přispívá atmosféře. Když vidím dejme tomu Rapture, kde voda stříká z každé druhé chodby, protože není, kdo by utáhl šrouby, rozhodně to na mě atmosféricky působí velice. Proto trošku odmítám představu, že z Half-Life se udělá Borderlands. Protože 1) jedno Borderlands už máme 2) kdyby Borderlands zůstalo u realističtějšího pojetí, jako tomu bylo v původním designu, asi bych si ho zahrál mnohem raději. Ale to je věc vkusu a myslím, že na trhu je toho pro každého dostupného až moc.