Deus Ex 3

Doom, Half-Life, Far Cry...

Moderátor: Moderátoři Doupě.cz

Odeslat příspěvekod Pipin 29. 10. 2011 23:01

Tak jsem dohrál základní hru a missing link a rád bych o tom něco napsal. Určitě se nevyhnu drobným spoilerům, i když co do příběhu budu co možná nekonkrétní.
A příběhem začněme, protože v něm podle mě hra zásadně selhává, a to jak na všech úrovních příběhových, tak i z hlediska jeho narace. Příběh na urovni "vztah dvou lidí" (celou hru hledáme jistou takzvaně blízkou osobu) nefunguje, protože onu osobu vidíme pár minut v prologu, jedeme s ní ve výtahu a to je vše. Člověk nemá vůbec šanci vytvořit si k ní nějakou vazbu, celou hru mi byla velmi lhostejná a když se pak ve finále dozvíme, jak to s ní vlastně bylo, nezanechalo to ve mě žádnou emoci, páč mi byla úplně volná. I ten globální, rádoby konspirační příběh je slabý, jak už tu psal Chumbaba, v dnešní době mnoha konspiračních teorií prostě mohli vymyslet něco lepšího. Když jsem se dozvěděl, jak je to se slavnou televizní moderátorkou, místo údivu jsem měl chuť si zívnout. Korporátní špionáž prostě není moc téma. Ilumináti a FEMA tam podle mě byli jen aby se neřeklo, na příběh neměli prakticky žádný vliv. A co se týče té narace, postačí asi jeden příklad - když se do Šanghaje dostaneme tak, že nám první bosák během umírání řekne "Běž do Šanghaje, tam ti nakopou zadek", je to prostě trapas.
I přes to všechno se mi hra co do gameplaye líbila, nenudila mě ani v nepřehledných hubech typu Hengsha, nenudila mě stereotypnost (i přesto, že hratelnost vlastně stereotypní je). Sice jsem se vždycky musel smát, když si hra pod "silent takedownem" představuje, že chlapovi nadvakrát zlomím ruku, ale budiž, hrál jsem to stealth a fungovalo to. Bylo to dobré.
Což mě přivádí k tomu, že spousta recenzentů psala, že hra se hratelností blíží původnímu Deusovi. S tím souhlasím, ale místo abych se radoval, mi to přijde spíš tragické. Po téměř deseti letech tu máme hru, která se hraje dost podobně a je SKORO tak dobrá jako jednička. Tomu se říká pokrok.
Za mě 8/10.
Ad Missing link - přišel mi celkem dobrý. Sice nechápu příspěvky výše jako "bylo potřeba víc studovat mapu, levely jsou komplexní" -to ani náhodou, sice nabízí víc cest než původní hra, ale stále to není nic komplikovaného (ano, lezl jsem hodně i ventilačkama, takže chápu co tím dotyčný myslel, ale přesto nesouhlasím); nebo "co mě na něm vyloženě vadilo, byla nutnost asi 3x projít skrz jednu lokaci" - jestli někomu vadí projít třikrát věznicí, což zabere cca 5 minut, tak se pak nedivme, že už se dělaj jen koridorový hry, kde se chodí furt rovně. Také nesouhlasím, že by bylo lépe zakomponovat to do původní hry - nejde jen o praxisy a vybavení, ale Missing link přináší nové záporáky, kteří jinak ve hře nevystupují a jen ba dál tříštili již tak dost rozvolněný příběh. Takže dobře že to bylo extra a víc takových DLC (obecně)!
Welkome to heal!! - Mirdasl
Pipin
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 16cmfan 30. 10. 2011 09:04

Pipin píše:Což mě přivádí k tomu, že spousta recenzentů psala, že hra se hratelností blíží původnímu Deusovi. S tím souhlasím, ale místo abych se radoval, mi to přijde spíš tragické.


A zato im ďakujeme :love: Určite si hral jednotku, tak vieš, že tam nie je čo vylepšovať. Ale aj tak prišli s niečim novým (takedowny, cover systém atď.). :-)
Som blbší ako ste Vy. Vy ste blbší ako ja.
16cmfan
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod USER47 30. 10. 2011 11:08

Pipin píše:Ad Missing link - přišel mi celkem dobrý. Sice nechápu příspěvky výše jako "bylo potřeba víc studovat mapu, levely jsou komplexní" -to ani náhodou...

Pokud hraješ s vypnutejma ukazatelama úkolů, tak se bez mapy moc neobejdeš.
Glory to the flesh. Glory to the mass.
USER47
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pipin 30. 10. 2011 11:14

Jedničku jsem samozřejmě hrál, jinak bych o tom těžko mohl psát. Cover systém naštěstí není pro hru zásadní, nebylo zas tak moc potřeba jejvyužívat, což je dobře, protože to by hratelnost pozměnilo znatelně a IMHO k horšímu. Takedowny jsou OK, animace k nim je blbost na efekt..
Welkome to heal!! - Mirdasl
Pipin
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod N.Marko 30. 10. 2011 11:24

Mě se cover systém líbil. Ono když chceš hrát stealth, je nutné mít přehled o situaci a tohle mi přijde jako dobrý kompromis. Ano, není to moc reálné, protože jen opravdu málokdo se sám vidí zvenčí, ale pro samotnou hratelnost jde o zásadní věc. Něco podobného v jedničce občas dost chybělo.

Já osobně bych po nějaké době hře vytýkal spíše jiné věci. Třeba XP body za překonávání nepřátel, které tě přímo nutily k uspávání a tím ti jaksi omezili užitnost arzenálu, kdežto v jedničce to bylo buřt. XP jsi dostával za mise a lokace, takže jsem enemáky vesele kidlil sniperkou/saprem/plamenným mečem a arzenál si opravdu užil... Ne že by to byla vyloženě chyba, ale u hry, která se tváří jakože ti dává svobodu volby to je přeci jenom trochu přešlap.
Ta neurotická snaha být normální nás přivádí k šílenství. -Solomon Short
To že jsi paranoidní neznamená, že nemáš pravdu.
Jsem pro aby se udržovaly nebezpečné zbraně mimo dosah bláznů. Můžeme začít třeba s psacími stroji. -Solomom Short
N.Marko
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pipin 30. 10. 2011 11:42

Jasně, ale ta hra podle mě nestojí na cover systému, nenutí tě přesouvat se z krytu do krytu mačkáním jednoho tlačítka, většinu hry se "klasicky" odplížíš. Já neměl ani tak na mysli to nakukování za roh, jako to přeskakování zod překážky k překážce, který mi přišlo spíš legrační a používal jsem ho minimálně.
Stran expů - něco na tom je, ale já při hraní na střední obtížnost mělke konci hry třeba 6-8 praxis pointů, který jsem neměl moc do čeho dát, čímž chci říct, že o ty expy zas až tak nejde..Na hard to možná bude jiné, nevím..
Welkome to heal!! - Mirdasl
Pipin
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod N.Marko 30. 10. 2011 11:53

Na hard to je +- stejné.
Ta neurotická snaha být normální nás přivádí k šílenství. -Solomon Short
To že jsi paranoidní neznamená, že nemáš pravdu.
Jsem pro aby se udržovaly nebezpečné zbraně mimo dosah bláznů. Můžeme začít třeba s psacími stroji. -Solomom Short
N.Marko
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod USER47 30. 10. 2011 11:53

Na hard to v tomhle ohledu těžší není, i tam je zbytečně moc praxis bodů.

edit: pozdě:)
Naposledy upravil USER47 dne 30. 10. 2011 11:54, celkově upraveno 1
Glory to the flesh. Glory to the mass.
USER47
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod N.Marko 30. 10. 2011 11:54

Ono takhle: Když si dáš tu práci, prolezeš všechno, uděláš všechny questy - tak je jedno jakou obtížnost hraješ. Praxis kitů budeš mít vždy dost.
Ta neurotická snaha být normální nás přivádí k šílenství. -Solomon Short
To že jsi paranoidní neznamená, že nemáš pravdu.
Jsem pro aby se udržovaly nebezpečné zbraně mimo dosah bláznů. Můžeme začít třeba s psacími stroji. -Solomom Short
N.Marko
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod USER47 30. 10. 2011 15:47

Glory to the flesh. Glory to the mass.
USER47
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod N.Marko 30. 10. 2011 15:54

Hóóóódně dobrý :D
Ta neurotická snaha být normální nás přivádí k šílenství. -Solomon Short
To že jsi paranoidní neznamená, že nemáš pravdu.
Jsem pro aby se udržovaly nebezpečné zbraně mimo dosah bláznů. Můžeme začít třeba s psacími stroji. -Solomom Short
N.Marko
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mtmccox2 30. 10. 2011 16:03

Aspoň vím, jak to vypadá, když se použije Typhoon, já si ho totiž v průběhu hry nedával :)
Jesus Christ made changes to your life. Do you want to save it?

|Yes||No|
mtmccox2
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod N.Marko 30. 10. 2011 16:52

Já si ho na konci (úplném) zkusil. Jednou.
Ta neurotická snaha být normální nás přivádí k šílenství. -Solomon Short
To že jsi paranoidní neznamená, že nemáš pravdu.
Jsem pro aby se udržovaly nebezpečné zbraně mimo dosah bláznů. Můžeme začít třeba s psacími stroji. -Solomom Short
N.Marko
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 16cmfan 5. 11. 2011 11:22

Som blbší ako ste Vy. Vy ste blbší ako ja.
16cmfan
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod N.Marko 5. 11. 2011 12:36

Dvě a čtvrt mega je myslím na hodně HC hru úspěch. Ano, Gearsové, HALO nebo Moderní Warfár dají mnohem víc, ale jak říkám, tohle je hra pro poněkud přemýšlivější lidi. Takže palec nahoru :)
Ta neurotická snaha být normální nás přivádí k šílenství. -Solomon Short
To že jsi paranoidní neznamená, že nemáš pravdu.
Jsem pro aby se udržovaly nebezpečné zbraně mimo dosah bláznů. Můžeme začít třeba s psacími stroji. -Solomom Short
N.Marko
Godlike
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků