Stránka 1 z 1

Torham - představuji se publiku

Odeslat příspěvekNapsal: 10. 11. 2009 10:43
od Torham
[Základní info]
Nick: Torham
Občanské jméno: Radek Svoboda
Věk: 26
Narozen: 9. 5. 1983
Foto:
Obrázek

Zájmy: PC (hry, SW, práce s videem a 3D systémy), konzole, četba, hudba, filmy (hlavně anime a starší kousky).

Popis: Jsem takovej celkem obyč týpek, co má rád zábavu :) Kromě hraní se věnuji i amatérskému videu a občasné tvorbě ve 3D. Poslouchám snad vše možné ( :mrgreen: ), jen mne musí daná skladba/interpret zaujmout. Mám hodně rád umění a občas navštěvuji výstavy obrazů a podobně. Člověka při pohledu na ty malby až fascinuje, jak neuvěřitelných detailů byli jejich tvůrci schopni - a to mluvíme o době pár století zpátky! Kdepak, tehdy počítače a GC jako taková neexistovaly :))

TOP FIVE nejoblíbenějších her:

1. Fallout 1 - tady se prostě shodnu s SCobrou (mimochodem, je to můj bývalý spolužák z VOŠky ^^ ). Ta hra je i dneska, v době hypergrafik a superrychlých procesorů, něčím úžasným. Má šmrnc, humor a je skvěle vyladěná. Strašně se mi na ní líbí S.P.E.C.I.A.L. systém vývoje postavy a i tahový battle systém, který značně tíhne k taktickému vedení bojů. Je to prostě kultovka - a právem :love:

2. Team Fortress 2 - co říct no? O:-) :D Naprostej masakr od Valve za velmi solidní peníze. Tahle hra mě přímo uhranula geniálností vlastní Valve. Krásná, čistá a komiksově laděná grafika k TFku sedí a diky ní hra z celé té hromady FPSek vyčnívá pěkně vysoko - a vyčnívat bude. Je to šíleně dobré a taky strašně návykové - stačí si čichnout, a už vás to nepustí; jste v tom zaboření až po uši :love: 9 zcela odlišných postav (class), kdy každá má svoji osobnost a unikátní hlášky, které celou hru značně oživují. Krásná a dynamická hratelnost. Hromady nového obsahu zadarmo. Prostě Team Fortress 2 :love:

3. HomeWorld - prvotina od Reliců a hned z toho byla naprosto úžasná hra. HomeWorld jako první strategie dokázal plně využít možností full 3D, kdy je možné svými vesmírnými plavidly manévrovat doslova volně bez překážek. Mapy byly obrovské a díky využití 3D prostoru útok mohl příjít doslova odkudkoliv. Navíc ty parádní bitvy :-P Hra se pyšnila docela pěkným příběhem, PARÁDNÍ (!!) hudbou a neotřelými černobílými filmečky :)

4. Final Fantasy (celá série) - konzoláři tuhle sérii moc dobře znají, na PC se bohužel dostaly jen dva díly. FF série ani zdaleka není nejlepší RPG sérií, ani není dokonalá, avšak zabrala prvním dojmem. Řada dílů nabídla krásné, emotivní příběhy uvěřitelných postav, které měly hodně co říci. Parádní hudba (hlavně od Nobua Uematsua) a výpravné FMV filmečky. Jo, Square vždycky uměli :-] Akorát škoda, že dvanáctý díl série už byl o něčem jiném, než ty dosavadní; a FF XIII se asi taky nevrátí ke zlaté éře série, za kterou považuji díly VI, VII a VIII (tedy éra SNES/PSX) :-(

5. Chrono Trigger - ačkoliv někteří hráči shledali Chrono Triggera nudným, mne bavil - a moc. Jádrem hry je velmi atraktivní téma cestování v čase. Zápletka je dosti inteligentní a dokonce je do ní zahrnuta možnost měnit dějiny světa a osudy lidí (i když jen okrajově a v rámci sidequestů - ale šlo to :)) ). Hra mě dostala hlavně svojí komplexností - svět CT totiž byl ovlivněň ne jednou, ale mnoha časovými linkami, které se navzájem ovlivňovaly, kolem událostí v CT se také vyrojily zajímavé teorie; velmi pěkné počtení nabízí web Chrono Compendium (zajímejte se hlavně o Encyclopedia a Articles & Analysis) ;-)

Příjemná překvapení:
(hry, do kterých bych to neřekl a dokázaly mne příjemně překvapit)

Dead Space
- i když tuhle hru tady na foru těžce hypovali Ježek a Spajza, zpočátku jsem jí moc nevěřil (EA, znáte to). Pak jsem se ale pod tlakem sílícího hypu od obou chlapíků rozhodl hru koupit...a udělal jsem dobře. Dead Space jevýborný akční horor, sice ne dokonalý, ale výborný.

Half-Life 2 - O Half-Life mánii jsem už věděl zatraceně dlouho, ale tak nějak jsem nepochopil, proč ti lidé tu hru natolik vyzdvihují do nebe. "Vždyť je to obyčejná FPS". FPS to je, ale vůbec ne obyčejná. K HL2 jsem se dostal koupí Orange Boxu (ten jsem bral hlavně kvůli TF2). I když jsem byl ze začátku lehce skeptický, Half-Life 2 si mne nakonec získal. Parádní hratelnost, vhodně dávkované tempo, různorodé situace a pestré prostředí. Plus příběh a děj, prostě paráda ^^ Gravity Gun a fyzikálně-prostorové hádanky hru neskutečně oživily. Dnes už se Half-Life histerii nedivím a rovněž jsem podpořil Gordona Freemana ve finále hlasování o největšího herního hrdinu. On si ten titul totiž zaslouží - právem.

Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates
- nedávno jsem dával intro této NDS hry do tématu o intrech ve Smetišti - a nedopadlo to dobře (hodně mě rozesmál Weightlifter :mrgreen: ). Čekal jsem to, protože tahle hra není tím, čím se na oko zdá být - a všichni hodnotící (kromě Ertefola) hru vůbec neznali. Hlavními postavami tohohle akčního RPG jsou dvě děti-dvojčata Yuri a Chelinka (ano - děti, ne spratkovití teeni ala Tidus v FF X), kteří, jsou-li pospolu, disponují zvláštní schopností využívat tajemný krystal, jehož je Chelinka nositelkou. Hra je taková...hodně kouzelná a zezačátku dosti pohádková a hasteřivá (parádní vtípky :mrgreen: ). RoF však překvapuje náhlými změnami nálady...děj se zničehonic začne tvářit značně vážně a konec je přímo melodramatický, chviličkami až na slzičky :'( . Příběh není epika ala FF VII, to vůbec. Je ale inteligentně napsaný, vážný a zábavný zároveň. Na to, že hrdiny zde jsou děti, je hra někdy hodně vážná a rozhodně to není žádný trapný titul pro "mlíčňáky". Je to velmi zajímavý kousek náhle střídající nálady a taky má hodně do sebe. Nečekal bych, že akční RPG, kde většinou řežete potvory (a řešíte něco puzzlů), může být tak kouzelné... Působivá hra :love:

Zklamání
(hry, od kterých jsem očekával hodně a dostal jsem jen, obrazně řečeno, nedojezené zbytky)

Crysis (původní hra) - vím, že těmito řádky asi nahněvám několikero zdejších fandů této technologicky superpokročilé hry, ovšem je čas odhodit růžové brýle a střetnout se s realitou. Crysis měla naprosto neuvěřitelný potenciál daný použitým enginem CryEngine 2. Odehrává se na tropickém ostrově, kam se dostáváte v roli amerického vojáka speciálních sil Nomada. Vojska Severní Koreje ostrov obsadila a zajala několikero amerických vědců. Váš úkol je je vysvobodit. Crysis se mi nelíbí z následujících důvodů:

1. Špatně dávkované tempo - velou část hry jen tak bloumáte odnikud nikam po ostrově, akce je pomálu (většinou jen díky nějaké NK hlídce, nebo když zabrousíte do vesnice přecpané rákosníky) - tedy do okamžiku, kdy se rozhodnete pro inspekci NK základny :))

2. Příběh
- vím, že od takové hry nemám čekat extrovní příběh, ale když recenze psaly o "skvělém příběhu", tak promiňte, ale běžný americký patos o special forces a alienech se nedá moc nazvat skvělým příběhem.

3. hratelnost celkově - Hratelnost Crysis je značně monotónní. Vím, je zde nanooblek a jeho mody (jeden z mála fakt dobrých nápadů). Jenže ani neviditelnost řadu situací nevyřeší - zkuste se schovat, když máte nad hlavou zavěšený HIND... na stealth jsou tu jiné a lepší hry :-) Hra nemá žádné oživení hratelnosti, to je IMHO VELMI závažný nedostatek; v HL2 klasickou střílečkoidní hratelnost oživoval Gravity Gun a fyzikální hádanky; v Crysis nic takového není. Máme tu sice značnou interakci s prostředím, kdy lze uchopit snad každý objekt a hodit ho do pryč. Jenže v boji a vůbec v praktickém využití je tohle na nic. Prostě blbinka na vyzdvihnutí fyzikaního enginu :(

Chrono Cross - tahle hra se hlásí být pokračovatelem skvělého Chrono Triggera, ale není tomu docela tak. Hře hlavně chybí jakékoliv napojení na předchůdce, Cross snad jen využívá fakta z Triggera a nějak je prohlubuje. Další věcí je herní systém, který mě teda taky zklamal. Systém vývoje postav je cokoliv, jen ne RPG systém. Statistiky totiž postavám rostou náhodně po náhodných soubojích a to ještě jen po pár bitkách (a vždy po boss fightech)! Square se tu očividně snažili o netypický RPG systém, ale nepovedlo se :( Battle systém - zajímavě řešený, ale drtivou většinu situací a bojů vyřešíte základními attaky, případně používáním elementů. Jsou zde sice summoni a tzv. Field Effect, ale ani jedno jsem nepoužíval - hra mě k tomu nenutila, běžné jednoduché akce byly v drtivé většině případů spolehlivou cestou k vítězství. Příběh skoro nebyl (občas jo, ale byly zde dlouhé pasáže bez ničeho) a třeba megadlouhá pasáž za domnělého zlouna mě dosti nudila. Závěrečný boj je pak s prominutím trapný :( Buď hlavního šmejda vykosíte nebo najdete tzv. Chrono Cross a správnou kombinací barev zachráníte dívku uvězněnou v potvoře. Problém? Vysekáte šmejda a NEMÁTE ŽÁDNÝ ENDING!! Jen titulky. Zachráníte holku - máte ending, ale tomuhle se boj moc říkat nedá...jen castujete elementy tak, aby jste sestavili správnou kombinaci a pokud se to povede, win.

Torhamova zvláštní cena ^^
(hře, která je opravdu hrou, tedy spíše hračkou)

Sim City 4 - sandboxová záležistost, kde si stavíte město. No, stavíte. Přesněji řečeno, vy je plánujete a řídíte. Baráčky (až na instituce ala školy, policajti, hasiči, etc.) totiž staví nově přistěhovaní obyvatelé města. SC4 (a vlastně i předchozí díly, hlavně SC 3000) je v podstatě hardcore urbanistickou simulací. Uspět zde není žádná legrace; zapomeňte na různé tycoony, tady je TĚŽKÉ vydělávat peníze. Obyvatelé města jsou neskutečně náladoví a hra se navíc až moc zaobírá problémy jednotlivých simíků. Prostě je to poměrně dost obtížné vyslyšet všechny prosby a potřeby Simíků a zároveň udržet rozpočet v černých číslech. Každopádně vynikající věc :love:

Re: Torham - představuji se publiku

Odeslat příspěvekNapsal: 10. 11. 2009 10:46
od SCobra
Jo tak přesně takhle jsem si ten svůj seznam TOP cokoliv představoval. Jenže bez editace už ho nedokončím...

Re: Torham - představuji se publiku

Odeslat příspěvekNapsal: 10. 11. 2009 11:06
od jezek
Paráda, ale za to hypování kolem DS Ti srážím hvězdičku ;-)

Re: Torham - představuji se publiku

Odeslat příspěvekNapsal: 10. 11. 2009 14:15
od Lo!Zza
Skvela prace Torhame. Dal si mi hezkou inspiraci. Taky zkusim sesmolit neco takovyho.

Re: Torham - představuji se publiku

Odeslat příspěvekNapsal: 14. 11. 2009 08:08
od Torham
jezek píše:Paráda, ale za to hypování kolem DS Ti srážím hvězdičku ;-)
Hype je možná trošku silné slovo :) Nicméně faktem je, že jsi tu hru tady v PC tématech dost propagoval (Spajza dělal totéž v Konzolích :)) ). A když jsem vás dva četl, jak se nad DS rozplýváte, tak jsem ji koupil a nelitoval ^^

Re: Torham - představuji se publiku

Odeslat příspěvekNapsal: 19. 11. 2009 05:20
od Marcel Kudlvasr
No Torhame i já si počvachtal, a jseš na bedně,,Profilove,,že. Vděk Herního Vúcha Tě nemine , čas se navršil, máš tam SZ, či Majla, od Zvonu, Díky, Marcel.

Re: Torham - představuji se publiku

Odeslat příspěvekNapsal: 20. 11. 2009 12:21
od inexplicit
Torham ...pekne pekne..ale to crysis =( (((( :D warhead jsi hral nebo radsi ne? ..jakoze ja mam radsi puvodni...nicmene hodne lidi radsi warhead kde je vice akce..vse rychlejsi a pestrejsi..

Re: Torham - představuji se publiku

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 11. 2009 08:08
od Torham
inexplicit píše:Torham ...pekne pekne..ale to crysis =( (((( :D warhead jsi hral nebo radsi ne? ..jakoze ja mam radsi puvodni...nicmene hodne lidi radsi warhead kde je vice akce..vse rychlejsi a pestrejsi..
K Warhead jsem se nedostal, ale rád bych ho zkusil :)) Neber to zle, Crysis není úplně špatná hra, ale prostě mne zklamala - no čekal jsem od ní víc a třeba takovej HL2 mne bavil mnohem víc (různorodější prostředí, dynamická a spádová hratelnost zpestřená bojem s pomocí GG a fyzikálně-prostorovými hádankami; tohle Crysis IMHO hodně chybí - prostě způsob, jak tu hratelnost zpestřit :( ).

Re: Torham - představuji se publiku

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 11. 2009 08:47
od inexplicit
no ...ono crysis vyvolava dojem....ze je to spis ukazka cry enginu ...nez primo hra se spletitym dejem ...takze se prochazite po jungli a otevirate usta uzasem na grafikou....hra ukazuje krasnou fyziku ...kterou ovsem sami nevyuzijete.....coz je asi to ..na co narazis....jakozto nevyuzity potencial hry..ktera byla pro me vynikajici (pak reknu proc) ..ale pritom bylo vyuzito takovych 10% z toho co mohlo ....

vsechno je to pravda...ale kdybych delal muj seznam nejlepsich her...crysis by bylo na prvnich mistech....jednoduse v tom malu co ukazali ...mi dali to o cem sem snil v ostatnich hrach ...jungli, azur more, korejce (vietcong sem hral jen par minut..tak mi to chybelo) .., neviditelnost a dalsi vyhody nanosuitu, a nakonec to nejmilejsi ....... atraktivni - rychle - chapadlovite mimozemske bestie ....mam rad scifi...a nic tak peknyho sem v jine hre nevidel ......

(kdyby ta hra byla ve starsim enginu = vypadala hur..tak to asi takova podivana nebude...ale takhle..si me dostala.. i kdyz hra byla rychle dohrana....rozhodne nenudila..........nektery hry co nevypadaj jak nevim co...pozaduju, aby aspon byly promyslene...variabilni ......a crysis sem to jednoduse vsechno odpustil=)

---

co se tyce Sim City ..kdysi sem zkousel..ale nez sem prisel na to jak co funguje..tak sem to prestal hrat......takze sem zustal u her typu Transport Tycoon Deluxe :D je skoda ze ta hra nema neaky novodoby remake (nevim o nem)..protoze u toho jde aspon sedet tydny mesice :D

Re: Torham - představuji se publiku

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 11. 2009 09:10
od Torham
Inx: No...mě se taky grafika Crysis líbí a za tohle si CryTek zaslouží pořádný potlesk, o tom není sporu :) Jako jo, uznávám tvůj názor, ta hra má něco do sebe. Taky se mi líbí jungle (ale představ si, jak by v takovém enginu vypadalo třeba veliké živé město ala Liberty City z GTA 4 :-P ). Chobotničky vypadají pěkně, ale já je moc rád neměl...moc nasí*ací :-)) Ale prostě jsem po hratelnostní stránce od té hry čekal maličko více no :( Možná je to tím hypem ze strany EA :hm

Ad Sim City: Jo, pochopit tu hru je někdy pořádnej problém :D Ona je to sakra moc komplexní (nebojím se říct hardcore) urbanistická simulace a přibalený CZ/HU (mám SC 4 Deluxe Edition z EA Classics) manuál je docela solidní bichlička (ne takovej tenoučký pláteček, jak je u řady her obvyklé) :-) Mě se na té hře strašně moc líbí, že vychází z reality :) Spousta principů, které ve hře fungují, funguje i v reálu. Sice SC4 nemá 100% "real" simulační mechaniku, ale té realitě (co se týče urbanistiky a fungování města) se dost, ale OPRAVDU dost blíží :) Troufám si tvrdit, že je to jedna z nejrealističtějších her vůbec 8-)

Transport Tycoon: Souhlasím s tebou, geniální věc :love: Jinak remake (spíš pokračování) je - Locomotion, avšak ta mne moc nechytla (hlavně ovládáním) :( O dalším zpracování TT nevím.

Re: Torham - představuji se publiku

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 11. 2009 09:49
od inexplicit
o Locomotion sem predpokladal ze dojde k peknemu oziveni...nicmene mi prijde skoro stejny jak puvodni TT...a i po graficke strance tomu nijak moc nepridali ... ..bude rok 2010 ..a strasne by me zajimalo ..jak by takove TT vypadalo v teto dobe=) .....

...
k realistickym hram...to mam rad spis simulatory (vrtulniky predevsim - enemy engaged pekny priklad .. ..KA-50 uz ne tak zabavna .....popripade vojenske fpska) ...nekterym hram realita slusi.nektere radsi jednodussi ..

no jinak nezkousel jsem Dead Space.....protoze mi prislo ze to je jen tupa 5tihodinova parenice s vyvrazdovanim neakych mutovanych nevim ceho.....ale kupodivu nazory na to sou spis kladne..tak pff mam pravdu nebo je to zajimavejsi nez se mi zda? :D

Re: Torham - představuji se publiku

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 11. 2009 12:26
od USER47
inexplicit píše:no jinak nezkousel jsem Dead Space.....protoze mi prislo ze to je jen tupa 5tihodinova parenice s vyvrazdovanim neakych mutovanych nevim ceho.....ale kupodivu nazory na to sou spis kladne..tak pff mam pravdu nebo je to zajimavejsi nez se mi zda? :D

Nemáš pravdu, je to skvělá hra:).

Jinak co se týče Crysis, tak mě kupodivu opravdu bavila i pokud odhlédnu od tý vizuální stránky. Celkem často se měnilo prostředí a způsob boje, k tomu takový ty CoDlike filmový momenty...Já byl spokojenej.