Důkaz, že staré klasiky mají svoje místo na konci aneb pohádka o vítězství pařanů nad masovým publikem.
http://www.kickstarter.com/projects/inxile/wasteland-2?ref=live
http://wasteland.inxile-entertainment.com/
Všechno o pokračování starého RPG Wasteland, duchovního předchůdce Falloutů
-- 17. 3. 2013 13:47 --
Historie - Wasteland:
Wasteland byla strategická RPG hra vydaná v roce 1988 firmou Interplay pro distributora Electronic Arts na Apple II a následně portovaná na oblíbené Commodore C64 a v té době teprve rozjíždějící se PC. Šlo o velmi zdařilý mix RPG a strategie (i na dnešní dobu), kdy z RPG si Wasteland bral zejména vývoj postav a příběh, ze strategií zase tahový systém boje (říkal tu někdo Jagged Alliance?). Na dnešní dobu byla hra značně variabilní a otevřená. Problémy bylo možné řešit několika způsoby, vývoj postav byl poměrně komplexní a propracovaný (hra operuje s devíti Vlastnostmi - Statistics a 35 skilly - perky, které jsou odvislé od úrovně IQ daně postavy), hráč měl poměrně slušnou volnost v sestavení své jednotky a jejím vyzbrojováním, rozhodnutí v průběhu hry se následně odrážela v celém herním světě. (ehmmm, ehmmm, Skyrim se krčí v koutě).
Hra jako taková se odehrává v postapokalyptickém světě roku 2087 po jaderné válce roku 1998. Hráč ovládá skupinu čtyř charakterů jednotky Desert Rangers, což je pozůstatek U.S.Army. Postupem času je možné skupinu rozšířit až na sedm charakterů (tři sloty jsou vyhrazeny pro NPC). Vaše skupina byla pověřena prozkoumat řadu incidentů, které se začaly vyskytovat v oblasti jihozápadních (bývalých) USA. Není překvapením, že se z příběhu vyhrabe klišé v duchu záchrana celého světa, potažmo jeho zbytků.
Hra je v dnešní době určená hlavně pro masochisty a zaryté old-school hráče. Nikdo kromě nich nejspíš nepřekousne grafické zpracování (EGA), zvuky (kdo měl tehdy zvukovku, tak byl king) a hardcore hratelnost. Pro výše uvedené skupiny je hra zdarma ke stažení (včetně manuálu a protipirátské ochrany) například tady:
http://www.oldgames.sk/game/wasteland/
Aby jste si udělali obrázek, jak to tehdy vypadalo:
Současnost - Wasteland 2:
Minulý rok (tj. 2012) se na Kickstarteru objevil Brian Fargo, zakladatel dnes již zaniklé firmy Interplay Entertainment a rovněž zakladatel ještě nezaniklé firmy InXile Entertainment s žádostí o crowfunding pokračování původní hry Wasteland z roku 1988. Na první pohled záměr nedával logiku. Původní Wasteland, ať už byl jakkoliv kvalitní, byl z roku 1988 a z dnešních hráčů o něm slyšel málokdo. Asi už nikdo nezjistí, jestli to od Briana byl poslední zoufalý pokus, nebo naopak geniální tah, ale podpora tohodle záměru ze strany hráčů byla vcelku masivní.
Podívejme se na výsledná čísla:
- žádaná finanční částka - $900,0000
- obdržená finanční částka - $2,933,252
- počet podporovatelů - 61,290
A to se bavíme pouze o Kickstarteru. Hru je kromě toho možné objednat i na stránkách InXile a v současné době lze objednat i dvojbalení Torment:Tides of Numenera (další Brianovo RPG, u kterého už je jisté, že vznikne)+Wasteland. Celkově se dá říct, že se bavíme o částce min. okolo $3,500,000 a to jsou pouze předobjednávky. Potom, co se hra dostane do prodejní digitální sítě (například gog.com apod.), se dají předpokládat další příjmy (odhadnout jejich objem si ale asi nikdo netroufne).
Co vlastně bylo příčinou takové masivní podpory? Přitom u hry, o které prakticky nikdo nic nevěděl. V první řadě je to nepochybně osoba Briana Farga a jeho týmu, což je pro mnoho hráčů (včetně mě) určitou zárukou kvalitního RPG. Místo návaznosti na původní Wasteland se většině hráčů vybaví spíše návaznost na původní dva díly Falloutu (předtím, než je Bethesda infikovala 3D a nudou). To samo o sobě jsou dle mého názoru dva hlavní faktory, které ovlivnily rozsah podpory. Poslední faktor, který obecně hraje těmto projektům hodně do ruky (to samé Project Eternity, to samé Torment: Tides of Numenera) je vzrůstající odpor herní komunity k praktikám provozovaným velkými vydavatelskými molochy jako EA a Ubisoft a jejich snaha o debilizaci stávajících sérií (viz nové Simcity) a always online ochrana a problémy, které s tím přicházejí (opět nové Simcity a výsměch EA). Spolu s určitou touhou po návratu ke kořenům a nostalgií to vytváří velmi silnou skupinu lidí, kteří touží po návratu starých klasik bez jakýchkoliv kompromisů.
Wasteland 2 je momentálně zhruba v polovině svého vývojového cyklu. Předpokládané datum vydání je říjen 2013 a bylo již prezentováno první video z aktuálního gameplay hry, což rozhodně potěší víc, než různé filmečky nebo cut-scény, kterých tak jako tak ve hře nejspíš příliš nebude.
Co všechno můžeme vlastně vyčíst z onoho videa? Jednak to vypadá, že se v rámci hry se setkáme s různými frakcemi, se kterými budeme moci bojovat, případně uzavírat alinance. Naše skupinka Echo 1 bude vyslána na prozkoumání tísňového volání, které přijme základna Rangerů.
Co zatím tedy víme:
- modifikovatelné a přesouvatelné UI
- je použito grafické rozhraní UNITY 3D, hra je po vzoru Falloutů 3D isometrické RPG
- boj je na tahy, je poměrně komplexní, každá postava se ovládá separátně - bere se v úvahu friendly fire. Je možné přepnout do hex-zobrazení.
- hra počítá i krytí za různými objekty
- hry vypadá slušně ukecaně, což nepotěší odpůrce angličtiny
- dialogy jsou (zatím) pouze v textu - nejspíš to tak zůstane, maximálně při rádiových preskript rozhovorech bude použit dabing
- vlastnosti vycházejí z původního Wastelands
- Wasteland 2 se nejspíš objeví i na Originu, divil bych se, kdyby nakonec neskončil i na Steamu (je tady ale otázkou, proč brát verzi s on-line nutností připojení, že?)
-- 17. 3. 2013 13:48 --
Hodně zajímavé info o vývoji, žel u konkurence
http://games.tiscali.cz/tema/wasteland- ... -dal-62081