od mfilip 12. 1. 2011 16:54
Ptal jsem se pred rokem u OII RS a zde je odpoved:
Dobrý den,
filtr pevných částí -DPF - se do vozidel montuje kvůli plnění emisních
limitů a snížení množství rakovinotvorných látek ve výfukových plynech.
Myslím si,že je to proti mírnému navýšení spotřeby důležité plus pro
používání DPF.
Filtr pevných částic je potřeba občas "vypálit" určitým režimem jízdy a
větším dávkováním paliva,popř.při větším zanesení je nutný zásah servisu. V
diagnostice motoru lze zjistit % zanesení filtru,které záleží také na režimu
provozu vozidla-město,dálnice apod.
Nový náhradní díl - filtr- stojí cca 9 000 + DPH a jeho výměna není udána
přesnými kilometry,závisí na stupni zanesení.
Pro kontrolu stavu filtru je nutné vozidlo objednat na servis na příjmu
oprav
S pozdravem
AutoHeller Ostrava
-- 12. 1. 2011 16:55 --
A zde druha, z jineho servisu:
Dobrý den,
zkušenosti stávajících uživatelů vozů s filtry pevných částic mohou být lehce negativní, protože u každého nového zařízení a to nejen u tohoto filtru se projeví drobné nedostatky způsobující rozsvícení kontrolky tohoto filtru. Veškeré tyto drobné nedostatky byly vždy vyřešeny aktualizací SW řídící jednotky. V dnešní vývojové době se již tyto komplikace nevyskytují a filtry fungují bezvadně.
Samozřejmě ale platí jeho omezená životnost udávaná na 180.000 km. Filtr pevných částic DPF stojí cca 16.200 Kč včetně DPH (včetně spony spojovací a hadice).
Odstranění tohoto filtru z vozidla není možné.
U těchto vozidel je možné pomocí diagnostiky zjistit aktuální stav zanesení tohoto filtru, případná jeho regenrace - vyčištění.
Na základě dosavadních zkušeností s vozidly vybavenými tímto filtrem i v provedení verze RS bývá opotřebení filtru na hodnotě cca 25% při najetých cca 100.000 km.
Porovnání verze TDI a TFSI je téměř identické. Stejné servisní intervaly, stejný typ a specifikace oleje (u TFSI je 0,4 litru větší náplň). U TDI je při 90.000 km výměna palivového filtru což u TFSI není, ale TFSI při 90.000 km má předepsanou výměnu svíček, což u TDI není.
Rozdíl při pravidelných servisních intervalech je zanedbatelný.
Jen si dovolím poznamenat, opět na základě zkušeností, že rozdíl ve spotřebě paliva je cca 2,5 litru nižší u motoru TDI.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
goes: tak jo, zde jsi vyhral