DPF -problémy?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Almazek 12. 1. 2011 00:30

Zdravím,
ač jsem byl rozhodnut, pro koupi benzinového motoru, naskytla se mi možnost velmi výhodně koupit předváděcí auto s naftovým motorem. Jedná se o Superb 2,0 TDI CR 125kw cca půl rok starý
Strašákem se pro mě stává DPF filtr, protože jsem zatím neslyšel moc pozitivního, tak bych se chtěl zeptat na zkušenosti, popřípadě, zda-li se vývoj posunul a problémy ustaly.

1. Jak je to s regenerací DPF a vůbec s DPF filtrem pevných částic, slyšel jsem samé Jobovy zvěsti ohledně prvních verzí... je to nyní lepší?
Horší je, že dost jízd bude asi i po městě tak 4 - 10 km, proto jsem byl původně rozhodnutý pro benzín, který se dříve zahřeje a hlavně nemá ten DPF, který předpokládám těmi krátkými jízdami bude asi dost trpět... Hmm? Jenže pak jsou jízdy 200 - 400 km a tam je zase výhodou ta spotřeba.... Tak jsem hodně na vážkách, ale ta koupě mě láká.
2. Musí se po nájezdu určitého množství km řekněme třeba po 120 000km vyměnit, nebo regenerace umožní bezproblémový průchod emisemi i po letech.....?

Můžete se podělit o zkušenosti?
Almazek
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anonymni 12. 1. 2011 08:59

u supa se DPF se mění celý po myslím si právě těch 120 tkm v rámci servisu.
Ano, bude trpět krátkými jízdami za studena. Regenerace bude probíhat mnohem častěji, ale mám pocit, že za studena snad ani proběhnout nemůže, že to potřebuje jízdu vyšší rychlostí, se zahřátým motorem, nejlépe po dálnici
Já bych do toho u tohoto typu provozu fakt nešel
anonymni

Odeslat příspěvekod - doktor - 12. 1. 2011 09:34

IMHO hledáte problém za každou cenu tam, kde není. Filtr je aktuální součástí auta a asi to tak zůstane. Výrobci zase nejsou úplný paka, aby zavedli něco, co se bude vysoce srát a zhorší jim image značky.
Každá součástka v autě navíc je potenciální problém, ale abych si kvůli tomu nekupoval auto tak to asi ne.
Btw já ani nevím, jestli dpf mám. Euro 4 plním
Ferdinand
- doktor -
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 12. 1. 2011 09:42

EU4 lze plnit bez DPF. EU5 už bohužel většinou ne.
A DPF je sice cenou auta, ale přesto se ve 120tkm mění spolu s rozvody, což je pak kulantní sumička řekněme 30 tyček. Přičemž aktuální cena auta v té době je cca 300 - to už pak není jen běžný výdaj
anonymni

Odeslat příspěvekod eLzyx 12. 1. 2011 10:09

- doktor - píše: Výrobci zase nejsou úplný paka, aby zavedli něco, co se bude vysoce srát a zhorší jim image značky.

ono jim nic jiného nezbylo. EU nařídila nějaké limity, ty bez DPF daný motor neplní, tak se tam DPF dalo i přes to, že je to klump kazivej. Nic lepšího nemají.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Wq1 12. 1. 2011 10:44

Bohužel kombinace TDI 125kW CR + DPF má do ideálu hodně daleko. Příbuzný je servisní technik Škoda+VW v nejmenovaném hodně velkém pražském servisu. Potíže s DPF se při krátkých jízdách po městě začínají objevovat už po 30tis km, kdy se filtr ucpává, neb neproběhla pořádná regenerace filtru - k té je potřeba dálnice a chvíli jet ustálenou vyšší rychlostí aby se zplodiny ve filtru vypálily. On se ten filtr pokud neni uplně zanešenej dá se vyčistit, ale brzo se zas ucpe, výměny zatím řeší v rámci záruky, což asi nebude trvat věčně neb jej VW chce údajně vyjmout ze záruk s tím, že jde o klasické "opotřebení" nevhodným užíváním vozidla. Filtr lze i vyjmout, ale vyžaduje to pak přeprogramování SW ŘJ.
JInak odkazuji na dobrý článek na tém Filtr pevných částic na Tipcars.cz

Zvaž svůj celkový roční nájezd aby se ti ten ropák vůbec vyplatil po dobu co to auto budeš mít.
Každá práce se udělá sama, jen je třeba nechat jí na to dostatek času!
Wq1
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Horst Fuchs2 12. 1. 2011 13:45

DPF vykuchat a nahradit elektronickým šidítkem. Spotřeba se sníží ,na emisích se saze neměří.
Horst Fuchs2
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod 3MPS 12. 1. 2011 15:02

Ano, vykuchat to lze. Přečti si obsáhle "story" na Mazda clubu. To je lepší jak četní od Jiráska:-)

Jen do toho.
3MPS
Štamgast

Odeslat příspěvekod ITTI 12. 1. 2011 15:32

- doktor - píše:IMHO hledáte problém za každou cenu tam, kde není. Filtr je aktuální součástí auta a asi to tak zůstane. Výrobci zase nejsou úplný paka, aby zavedli něco, co se bude vysoce srát a zhorší jim image značky.
Každá součástka v autě navíc je potenciální problém, ale abych si kvůli tomu nekupoval auto tak to asi ne.
Btw já ani nevím, jestli dpf mám. Euro 4 plním


Když o problému nic nevíš,tak se nevyjadřuj. DPF šmrnclý naftou s MĚŘO je naprosto šílená věc. DPF běžně odcházejí kolem 60 tkm a můžeš jezdit i na slavnou Vervu60, dlouhé štreky. Pokud někdo tvrdí, že DPF není problémová věc, pak jej nemá, nebo netuší, která bije. Vstřikovat naftu při regeneraci za HU do expanze,aby se zvýšila teplota spalin, k tomu oleje 5W30, je naprosto šílená kombinace a smrtící pro motor. Soukr. M6 s DPF ještě chvilku odjezdím(a snížím DZ), ale za rok bude doma turbo benzín.Naftu nikdy více, právě skrz DPF a problémy. Jeho odstranění a nějaké elektronické šizení teké není snadné, u M6 tky to vůbec nejde,nejde,nejde...jinak to bylo dávno pryč.
ITTI
Servismen

Odeslat příspěvekod - doktor - 12. 1. 2011 16:06

Ok,jsou toho plný noviny - vsechny moderní diesly po 60tis na odpis
Ferdinand
- doktor -
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 12. 1. 2011 16:54

Ptal jsem se pred rokem u OII RS a zde je odpoved:
Dobrý den,

filtr pevných částí -DPF - se do vozidel montuje kvůli plnění emisních
limitů a snížení množství rakovinotvorných látek ve výfukových plynech.
Myslím si,že je to proti mírnému navýšení spotřeby důležité plus pro
používání DPF.

Filtr pevných částic je potřeba občas "vypálit" určitým režimem jízdy a
větším dávkováním paliva,popř.při větším zanesení je nutný zásah servisu. V
diagnostice motoru lze zjistit % zanesení filtru,které záleží také na režimu
provozu vozidla-město,dálnice apod.

Nový náhradní díl - filtr- stojí cca 9 000 + DPH a jeho výměna není udána
přesnými kilometry,závisí na stupni zanesení.
Pro kontrolu stavu filtru je nutné vozidlo objednat na servis na příjmu
oprav

S pozdravem

AutoHeller Ostrava

-- 12. 1. 2011 16:55 --

A zde druha, z jineho servisu:
Dobrý den,

zkušenosti stávajících uživatelů vozů s filtry pevných částic mohou být lehce negativní, protože u každého nového zařízení a to nejen u tohoto filtru se projeví drobné nedostatky způsobující rozsvícení kontrolky tohoto filtru. Veškeré tyto drobné nedostatky byly vždy vyřešeny aktualizací SW řídící jednotky. V dnešní vývojové době se již tyto komplikace nevyskytují a filtry fungují bezvadně.
Samozřejmě ale platí jeho omezená životnost udávaná na 180.000 km. Filtr pevných částic DPF stojí cca 16.200 Kč včetně DPH (včetně spony spojovací a hadice).
Odstranění tohoto filtru z vozidla není možné.
U těchto vozidel je možné pomocí diagnostiky zjistit aktuální stav zanesení tohoto filtru, případná jeho regenrace - vyčištění.
Na základě dosavadních zkušeností s vozidly vybavenými tímto filtrem i v provedení verze RS bývá opotřebení filtru na hodnotě cca 25% při najetých cca 100.000 km.

Porovnání verze TDI a TFSI je téměř identické. Stejné servisní intervaly, stejný typ a specifikace oleje (u TFSI je 0,4 litru větší náplň). U TDI je při 90.000 km výměna palivového filtru což u TFSI není, ale TFSI při 90.000 km má předepsanou výměnu svíček, což u TDI není.
Rozdíl při pravidelných servisních intervalech je zanedbatelný.
Jen si dovolím poznamenat, opět na základě zkušeností, že rozdíl ve spotřebě paliva je cca 2,5 litru nižší u motoru TDI.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
goes: tak jo, zde jsi vyhral
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 12. 1. 2011 17:04

palivový filtr stejně jako vzduchový měním co 30 tkm
anonymni

Odeslat příspěvekod ITTI 12. 1. 2011 17:17

2 doktůrek: zkus se nevyjadřovat k problému, o němž nemáš nejmenšího tucha a blbé invektivy si nechej pro sobě rovné.Kup si tuhle vymoženost a pak piš názory. Moje zkušenost je 3 roky ježdění s úžasnou M6....

PR kecy servisů jsou směčné. Prodejce Mazdy se hrozně divil, že se aktivuje po 150 -200 km, když jejich PR oddělení tvrdí, že po 5 tkm. Pokud by to bylo po 5 tkm, pak se o problému DPF nebavím.
ITTI
Servismen

Odeslat příspěvekod 3MPS 12. 1. 2011 17:23

Pro orientaci ceny FAP u těchto vozů - dnes zjištěno v souvislosti s hledání dýzla pro kolegu:

Mazda 2,0D (rok 2010) 60000 + DPH
S-Max 2,0 motor PSA 103kW 25000 vč. DPH
Octavia 2,0 CR (rok 2010) 15700 vč. DPH

Potvrzeno servisem - Mazda - velké problémy. Naopak - S-AMX - spoardické problémy, spíše žádné a to ani při vysokém nájezdu. Říkám jen to, co mi bylo dnes sděleno jednotlivými značkovými servisy.
3MPS
Štamgast

Odeslat příspěvekod anonymni 12. 1. 2011 17:40

ITTI píše:2 doktůrek: zkus se nevyjadřovat k problému, o němž nemáš nejmenšího tucha a blbé invektivy si nechej pro sobě rovné.Kup si tuhle vymoženost a pak piš názory. Moje zkušenost je 3 roky ježdění s úžasnou M6....

PR kecy servisů jsou směčné. Prodejce Mazdy se hrozně divil, že se aktivuje po 150 -200 km, když jejich PR oddělení tvrdí, že po 5 tkm. Pokud by to bylo po 5 tkm, pak se o problému DPF nebavím.

bohužel s tebou musím naprosto a bevýhradně souhlasit. Já DPF naštěstí nemám, ale s několika auty s DPF jsem bohužel v rámci testů musel jezdit a vrcholem byla Laguna dCi 170k, kde se to aktivovalo sice co 60km, ale zato na dobrých 25km, kdy při tempomatových 130 na dálnici aktuální spotřeba stoupla z 6 na 11 litrů. To auto bych si nikdy nekoupil ... a to bylo testovací, tedy nový, na kontě 3000km ...
anonymni

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků