O1 - vybitá baterie během jízdy

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Žíža 30. 1. 2012 11:27

Ahojte, stala se mi dost divná a nemilá věc. Mám v autě rok starou baterii Varta,před 14ti dny jsem ji dobíjel, protože bylo cítit že to potřebuje. Dnešní start v -16C OK bez zakolísání a jedu. Po 25km jízdy (asi pul hodiny) mi najednou začaly "vyhasínat" podsvícení budíku a postupně se mi začaly rozsvěcovat jednotlivé kontrolky poruch (ABS, porucha motoru, airbag) budíky velmi slabě svítily, nakonec vidím, že mi snad ani nesvítí světla (bylo to v nasvíceném městě, tak to nešlo moc poznat). Zastavil jsem v odstavném pruhu a chtěl provést restart, vypnu motor, chci nastartovat a baterka jen škytla a konec. Během jízdy mi nesvítila kontrolka že by nefungovalo dobíjení, tak že bych jel jen na baterku, která by se vybila. Kolega mě odtáhl na laně, na baterii jsme neměřili jen 9,5V. Po hodině, když jsem chtěl řešit nabití baterie nebo odtah do servisu, jsme znova měřili napětí, baterie již měla něco přes 12V, zkusil jsem start a OK, po startu jsme měřili zda se dobíjí a naměřili jsme 13,9V, takže dobíjení OK.

Vypadá to,že během jízdy něco hodilo zkrat, který baterii během jízdy tak zatížil, že se vybila. Divné je, že nezafungovala žádná pojistka. Napadá vás co se mohlo stát ? Za jízdy jsem měl puštěné světla, 2x jsem zapínal asi na 5min vyhřívání zrcátek a větřák topení jel skoro naplno, občas s ofukem skla - takže buď zkrat ve vyhřívání zrcátek a nebo něco s větrákem topení, případně s climatronikem ? Nebo nějaký zkrat na trase za baterkou před pojistkovou skříní ? Ještě mě napadá, při přepínání ofuku skla nebo klasického topení se v climatroniku přenastavují klapky směru vzchuchu, tak jestli některá nebyla přimrzlá a když motorek zarval, tak se nepřestavila a zvětšilo se zatížení....to by ale měla zafungovat pojistka.
Forman r.94, BMM 40kw (6,3-6,9L) -> Octavia combi Collection r.03, 1.8T 110kw (6,3- 6,9L na 16")
Každé auto žere skoro stejně, vše záleží na řidiči !
Žíža
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Heini 30. 1. 2012 11:30

A zkusil jsi při tom měření dobíjení zapnout popisované spotřebiče?
Není na světě člověk ten, aby se zalíbil lidem všem.

Umění žít spočívá v tom umět se včas rozhodnout, na co se dřív *****.
Heini
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Žíža 30. 1. 2012 11:31

Jo zkoušel, kleslo to asi o 0,2V na 13,7V a drželo.
Forman r.94, BMM 40kw (6,3-6,9L) -> Octavia combi Collection r.03, 1.8T 110kw (6,3- 6,9L na 16")
Každé auto žere skoro stejně, vše záleží na řidiči !
Žíža
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod audis 30. 1. 2012 11:36

tipuju... mechanicky poškozené olověné desky, vibracemi na dně se spojí > vedou proud > zkrat. jak se s baterií hýbe, kousky desek od sebe odplavou a zkrat není. a takto dokola.
Mohli bychom prosím vystoupit ihned z Evropské Unie?
audis
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Žíža 30. 1. 2012 11:47

Možné je samozřejmě všechno, ale myslím že problém není v baterce ale v elektrice auta. V minulosti se mi občas stalo, že mi nešly vypnout světla, spínač jsem měl komplet rozebraný a ten je v pořádku, takže spíš někde něco v elektro instalaci, třeba pokousané kabely od koček, lazí mi potvory pod auto i pod kapotu a vyhřívají se od motoru a mohly něco poškodit, ale najít to bude asi problém.
Forman r.94, BMM 40kw (6,3-6,9L) -> Octavia combi Collection r.03, 1.8T 110kw (6,3- 6,9L na 16")
Každé auto žere skoro stejně, vše záleží na řidiči !
Žíža
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod orgasmic 30. 1. 2012 14:36

A co altik?
NEevlim, tedy jsem.
orgasmic
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 30. 1. 2012 14:42

Kocky nemaji duvod hryzat kabely.
Nemuzou byt zoxidovane kontakty na svorkach, ktere jsou napojene na poly akumulatoru ?
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
goes: tak jo, zde jsi vyhral
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Žíža 30. 1. 2012 14:55

Altik je OK, to jsme měřili že dobíjí, ještě to budu proměřovat znova, co to dělá po delším zatížení.

Kabely taky vypadaly OK, když jsem před 14ti dny baterku dobíjel, vytahuji ji vždy ven z auta, takže bych si všiml. Jinak mohly kousat lasičky nebo jiné havěti kromě koček.

Podle toho jak se to stalo to prostě vypadalo na extrémní zatížení baterky a tak kleslo tak moc napětí. Po vypnutí všecho se to za tu hodinu vzpamatovalo, ale mám obavy, aby se to neopakovalo.
Forman r.94, BMM 40kw (6,3-6,9L) -> Octavia combi Collection r.03, 1.8T 110kw (6,3- 6,9L na 16")
Každé auto žere skoro stejně, vše záleží na řidiči !
Žíža
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 30. 1. 2012 16:35

kdyby byl někde takový zkrat že by to vybilo za půl hodiny baterku i přes usilovnou práci alternátoru tak by se muselo někde něco zatraceně moc hřát, případně úplně shořet

fakt divné, kdyby byl špatný přímo akumulátor tak nerozumím proč se potom vzpamatoval. Navíc kdyby se zkratoval jeden článek, pořád ještě by to měl alternátor za jízdy v pohodě utáhnout. Kdyby to byla špatná kostra, nenaměřil bys na baterce jen 9 V. Kdyby to byl špatný altík, nenbíjel by ani při testu
jsem hodně zvědavý na co nakonec přijdeš
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DanW 30. 1. 2012 16:37

Mám také O1, 55kW, r.97. Jednou se mi stalo to samé, v pohodě jezdím a pak jednou zastavím, chci nastartovat a nic. Baterka úplně vybitá. Otevřel jsem haubnu, tam vše v pohodě. Tak jsem zkusil nastartovat znovu a po x-tém pokusu jsem to nastartoval. Každé otočení válců bylo lepší a lepší a nakonec to chytlo. Pak jsem s tím odjezdil v létě dovolenou na Šumavě. Podle mě to musel být nějaký zkrat v baterce.

Stalo se mi ale taky jednou to, že ráno nastartuju a jedu do práce. Najednou umřelo rádio, začalo svítit ABS, airbag, motor se začal houpat a po chvilce chcípnul úplně. Baterka vybitá. Pak repase altíku, dobití baterie a nic. Nakonec to byl překousaný kabel z altíku k baterce. Ale ne ten silový, ale nějaký pomocný, který prý nějak řídí nabíjení baterie. Přitom ikona dobíjení mi vůbec nesvítila. Ten kabílek se táhne spolu s tím silovým kabelem a kuna ho překousala tak, že to nebylo vůbec vidět.
DanW
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mfilip 30. 1. 2012 16:40

Neprijde se na nic ...
Nemuze byt slabe napnuty klinovy remen na alternatoru ? Spustene spotrebice braly takovy odber, ze klinak mohl prokluzovat, tim padem moc nedobijel a stava se brala z baterky, coz ji vybilo v tech mrazech raz dva, navic baterka dostala zabrat pri startu v rannich xyz stupnich pod nulou. Jen se tim vybila, nacez se pomerne rychle vratil na puvodni kapacitu, tzn. ze je v poradku
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
goes: tak jo, zde jsi vyhral
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 30. 1. 2012 17:00

To mě taky napadlo, ale těch spotřebičů zas tak moc spuštěných neměl

takže otázka - co to je za auto, má i elektrický ohřev vzduchu nebo něco podobného ?
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod motorol 30. 1. 2012 17:49

Může to bejt blbost jako sem měl kdysi já na stařičkém stroji. Altík fungoval občas. Poznat to šlo jen podle toho, že někdy při otočení klíčků do polohy 1 nesvítilo dobíjení baterky. Altík se někdy budil a nabíjel a někdy ne. Rádo se to opakovalo mockrát během jízdy a když se to měřilo tak to vždycky fungovalo jak mělo.
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Žíža 30. 1. 2012 20:32

Auto je to co mám v podpisu, O1 1.8T, žádný ohřev vzduchu nemám. Mám dodělávaný alarm, který má brát cca 70mA, když delší dobu nejezdím, tak pak musím dobíjet, protože to pořád žere.
Jak říká Vana666, kdyby tam byl zkrat, tak by se to fakt muselo někde začít škvařit a baterka by se taky musela pěkně zahřát, na tu jsem ale nešahal, takže nevím, kdyby ale k něčemu takovému došlo, tak by to mohlo začít hořet a nebo by i baterka mohla explodovat, kdyby byla dlouhodobě ve zkratu, ale to by musel byt asi tvrdý zkrat a to by mi to auto chcíplo hned a úplně, protože by to pak už asi nedalo žádný proud.....no a auto v plamenech, to by bylo fakt super. Jestli se něco někde nespeklo zatím nevím, v té kose se mi tam nechce nikde hrabat.

DanW díky za tip na kabel od alternátoru to se podívám, to by mohlo být stejný případ jak popisuješ.

Ještě se zeptám, kdyby byla někde poškozená izolace a dotýkal se nějaký kabel na kostru, takže zkrat, tak na baterce jsou nějaké pojistky a ty teď nevím k čemu přesně, jedna možná startér ? Jsou tam 3ks. Není jedna z nich jako jištění proti takovému zkratu, aby to celé nevyhořelo ?
Forman r.94, BMM 40kw (6,3-6,9L) -> Octavia combi Collection r.03, 1.8T 110kw (6,3- 6,9L na 16")
Každé auto žere skoro stejně, vše záleží na řidiči !
Žíža
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 30. 1. 2012 20:47

je málo pravděpodobné že by se v baterce zkratly všechny články najednou
když tak jen jeden ale to sníží napětí jen o 2V

já bych ale taky začal kontrolou kabelů a dotažení všech šroubových spojů a to i na kostře. Včetně ukostření motoru proti karosérii

pojistky klidně zkontroluj, jeslti najdeš spálenou dej vědět kteroá to byla
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků