Ahojte, stala se mi dost divná a nemilá věc. Mám v autě rok starou baterii Varta,před 14ti dny jsem ji dobíjel, protože bylo cítit že to potřebuje. Dnešní start v -16C OK bez zakolísání a jedu. Po 25km jízdy (asi pul hodiny) mi najednou začaly "vyhasínat" podsvícení budíku a postupně se mi začaly rozsvěcovat jednotlivé kontrolky poruch (ABS, porucha motoru, airbag) budíky velmi slabě svítily, nakonec vidím, že mi snad ani nesvítí světla (bylo to v nasvíceném městě, tak to nešlo moc poznat). Zastavil jsem v odstavném pruhu a chtěl provést restart, vypnu motor, chci nastartovat a baterka jen škytla a konec. Během jízdy mi nesvítila kontrolka že by nefungovalo dobíjení, tak že bych jel jen na baterku, která by se vybila. Kolega mě odtáhl na laně, na baterii jsme neměřili jen 9,5V. Po hodině, když jsem chtěl řešit nabití baterie nebo odtah do servisu, jsme znova měřili napětí, baterie již měla něco přes 12V, zkusil jsem start a OK, po startu jsme měřili zda se dobíjí a naměřili jsme 13,9V, takže dobíjení OK.
Vypadá to,že během jízdy něco hodilo zkrat, který baterii během jízdy tak zatížil, že se vybila. Divné je, že nezafungovala žádná pojistka. Napadá vás co se mohlo stát ? Za jízdy jsem měl puštěné světla, 2x jsem zapínal asi na 5min vyhřívání zrcátek a větřák topení jel skoro naplno, občas s ofukem skla - takže buď zkrat ve vyhřívání zrcátek a nebo něco s větrákem topení, případně s climatronikem ? Nebo nějaký zkrat na trase za baterkou před pojistkovou skříní ? Ještě mě napadá, při přepínání ofuku skla nebo klasického topení se v climatroniku přenastavují klapky směru vzchuchu, tak jestli některá nebyla přimrzlá a když motorek zarval, tak se nepřestavila a zvětšilo se zatížení....to by ale měla zafungovat pojistka.