Jak zamezit rozřezání obrazu?

Grafické karty, procesory, základní desky... Prostě počítače zevnitř

Moderátor: Moderátoři Doupě.cz

Odeslat příspěvekod Fuck8r 28. 11. 2009 12:12

v některých hrách se mně stává toto:

Obrázek

při pohybu se mně obraz rozřeže na několik kusů, nejvíc je to vidět když přijdu ke zdi a zahejbu myší doprava doleva...

kámoš mně už radil že mám nastavit v CCC V-sync vždy ON ale to jsem udělal a stejně třeba teď v Half Life 1 src mně to dělá - když to tam přepnu na openGL tak už ne ale toto je snad jediná hra co jde přepnout na to openGL :-|

nevíte co s tím?
A7R4 + 20/40/135 art a FE85.
Fuck8r
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod inexplicit 28. 11. 2009 12:27

tohle mi dela blizko u zdi v quake live ... ale neni to nijak zvlast znatelne ...u vsech ostatnich novych her sem to nepostrehnul .. v-sync pouzivam jen na to ..aby mi nepiskala grafika =D (coz u starych her nastavit nejde...)
inexplicit
Rampage

Odeslat příspěvekod USER47 28. 11. 2009 13:20

Tohle se stává, když máš fps nad obnovovací frekvencí monitoru (většinou nad 60fps). Pokud hra nemá v nastavení vertikální synchronizaci, můžeš se pokusit nějakejma fíglama srazit fps pod 60, třeba nějakým strašným AA, AF a dalšíma zvěrstvama:).
Glory to the flesh. Glory to the mass.
USER47
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Fuck8r 28. 11. 2009 13:41

tak ta ATI asi neumí natvrdo nastavit vsync do všech D3D - i když to v CCC jde nastavit tak reálně to prostě nefachá (dle frapsu a toho že je obraz pořád rozřezaný)... s nV jsem toto neřešil :nenapadne
A7R4 + 20/40/135 art a FE85.
Fuck8r
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SCobra 28. 11. 2009 13:54

Na to už si tu někde někdo stěžoval, že to v CCC nefunguje správně. Musíš to nastavit ve hře...
Od konce 90. let jsem kromě aktuální generace konzolí hrál skoro na všem, na co si vzpomenete, ale teď už hraju v podstatě jen na PC nebo s dětmi na N. Switch.
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Sasakr 28. 11. 2009 15:30

Ano, to jsem byl já. Jenže mně tohle dělá u všech her, akorát když je hra zaseklá na 60ti (čili vsync přímo ve hře funkční), tak to tam vidět nějak není. Má-li míň, nebo víc, tak tam jsou pruhy a tak specificky se to seká. V těch Catalistech to nefunguje, když pak lze mít FPS klidně 200. Jaký máš hw a OS? Slyšel jsem něco o tom, že XP by to snad neměly dělat, ale jaksi XP nemám, čili nemůžu vyzkoušet.
"Svoboda je věc, která akorát ruší." Tdjohn
Sasakr
Sleepwalker
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mirdasl 28. 11. 2009 15:43

Tohle mě dělá Mafie ;-]
Fallout 1 a Fallout 2 herní klenoty této planety.

Mirek
mirdasl
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Weightlifter 28. 11. 2009 16:08

Jo Mafie mi to dělá taky, ale jak zapnu V-Sync tak to přestane
Co nejde silou, jde ještě větší silou!
HTC Touch PRO Raphael
Weightlifter
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 3D_Crab 15. 2. 2010 17:05

Doporučuju si vždycky do googlu hodit název hry + v-sync - spousta her naprosto nepochopitelně nemá možnost zapnutí/vypnutí vertikální synchronizace přímo ve hře, ale snad u každé se dá nastavit změnou hodnoty v configu (naposledy jsem se s tím setkal u Torchlight - vynucení přes CCC nefungovalo, v options nic nebylo, tak jsem si musel najít, kde je schovanej konfigurační soubor a v něm změnit jednu hodnotu a bylo po problému).
Uhni krávo, nesu sklo.
3D_Crab
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Sasakr 15. 2. 2010 17:12

Nj, jenže problém je v tom, že aby Vsync opravdu fungoval, tak musí být FPS 60 (některé hy ho mají funkční na 30ti). Jenže jak mám sakra ve hrách sebrat 60FPS?! Když je míň, tak se sype obraz a i se mírně cuká, když je víc, tak je to to samý. Crabe, tu tvoji radu zkusím u NFS HP2, snad to pomůže.
"Svoboda je věc, která akorát ruší." Tdjohn
Sasakr
Sleepwalker
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Fuck8r 14. 4. 2010 09:45

V-sync do 60FPS přeci není potřeba :idea: ... k rozřezávání obrazu dochází pokud je FPS nad 60 a pak se zapíná V-sync aby tu hodnotu snížil právě na těch 60 kdy k tomu rozřezávání ještě nedochází...

takže né že v-sync funguje od 60FPS ale je potřeba až od 60FPS.
A7R4 + 20/40/135 art a FE85.
Fuck8r
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SCobra 14. 4. 2010 10:01

Chtěl jsi napsat od 30, ne? :-) VSync snižuje FPS na 30 u 60 Hz monitorů. U 120 Hz monitorů to bude těch 60. Zapnutím bufferu docílím toho, že karta si do paměti uloží několik (2 nebo 3, podle bufferu) následujících snímků, takže může obraz vykreslovat rychleji a tím zvýším FPS na dvojnásobnou hodnotu.
Od konce 90. let jsem kromě aktuální generace konzolí hrál skoro na všem, na co si vzpomenete, ale teď už hraju v podstatě jen na PC nebo s dětmi na N. Switch.
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod _DAVE_ 14. 4. 2010 10:25

VSync snižuje FPS na 30 u 60 Hz monitorů. U 120 Hz monitorů to bude těch 60.


Tohle je bezpochyby nesmysl. U 60Hz monitoru jsou snímky "zaokrouhleny" na 60.
_DAVE_
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod flash789 14. 4. 2010 10:33

Je uplne jedno kolik FPS ve hre mate..pri vypnutem vsyncu se proste obraz rozrezava..pri zapnutem v syncu to zmizi ale maximalni pocet FPS je potom roven obnovovaci frekvenci monitoru,samozrejme v zavislosti na vykonu pocitace
To ze vsync funguje jen kdyz mate 60fps je nesmysl..
Podle mě, když nějakej japonec, co programoval FF13 vidí třeba Dragon Age, tak musí umřít smíchy.
flash789
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod _DAVE_ 14. 4. 2010 11:03

flash789 - Souhlasím, obraz se řeže při různých počtech fps.
_DAVE_
Rampage
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků