MORROWIND

Morrowind, Knights of the Old Republic, Baldur's Gate...

Moderátor: Moderátoři Doupě.cz

Odeslat příspěvekod _DAVE_ 4. 6. 2011 23:42

Takže jsem spíše ze zvědavosti zakoupil celou kompilaci i datadiskama (do teď jsem měl pouze základní hru) na neskutečných 59Kč. :-)

Oprášil jsem osm let starou postavu (už ji vůbec neznám :)), mno a po lehkém boostu grafiky která je teď opravdu parádní mířím do Bloodmoonu.

Prý je daleko lepší než Tribunal, hrál už někdo datadisky? Neskutečně se těším na nové prozkoumávání a hlavně na severskou krajinu.

Hned po pár minutách hraní se ujišťtuji, že Morrowind je fakt luxusní i v dnešní době. Takový Oblivion už mi dnes vůbec nic neříká.
_DAVE_
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SCobra 5. 6. 2011 00:26

Morrowind je pěknej s příslušnýma grafickýma modama :-) Takovej promyšlenej a pohodovej. Akorít Vivec mi dost vadil - nedokázal jsem se v něm zorientovat.
PC, PS1, PS2, PS3, PS4, WiiU, New 3DS XL, New 3DS, GC, PSP, PSVita, N-Gage, N-Gage 2, GameBoy Advanced, XBox, X360, XOne, N64, NES
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lo!Zza 5. 6. 2011 01:25

No omodovanej Oblivion vypada porad lip nez omodovanej Morrowind.
"U mě je problém..." - PC

for teh lulz
Lo!Zza
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod _DAVE_ 5. 6. 2011 11:11

SCobra - No to jsme dva. :-)

Lo!Zza - Tak jasně, je novější. Lepší hru to z něj ale neudělá.
_DAVE_
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lo!Zza 5. 6. 2011 11:38

Ja si myslim, ze Oblivion lepsi hra je.
"U mě je problém..." - PC

for teh lulz
Lo!Zza
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Chumbaba 5. 6. 2011 20:28

Vím, že většina z nás má teď trochu jiné RPG starosti, ale stejně bych sem rád napsal svoje dojmy po "dohrání" Morrowindu ("dohrání" píšu v úvozovkách schválně, protože o nějakém dohrání nemůže být řeč).
Morrowind jsem zatím hrál asi 100 hodin, prošel jsem hlavní dějovou linii, velkou část kouzelnické a magické gildy a císařské legie. Neviděl jsem ani ťuk z datadisků a i na Vvardenfellu mám ještě obrovské množství nedodělané práce. Ale myslím, že toho o Morrowindu vím už dost na to, abych mohl posoudit letitý spor Morrowind-v-Oblivion.

V čem má podle mě navrch Morrowind:

1) Rozsáhlý a maniacky propracovaný svět: Vvardenfell je plný věcí, míst, lidí a zajímavostí. Stovky dungeonů a questů, desítky měst, vesnic a sídel, všude spousta domů, věcí k objevování atd. Řekl bych, že Morrowind vede nad Oblivionem kvantitativně - je v něm prostě všeho víc. Na druhou stranu chci ale upzornit, že podobně, jako v Oblivionu zabírá velkou část herní plochy "prázdný les", i velkou část Vvardenfellu zabírá pustina Molag Amur.

2) Hlavní dějová linie a příběhové pozadí: Historie Vvardenfellu a příběh o Nerevarovi a jeho přátelích mi přišel skutečně zajímavý. Hlavní dějová linie Oblivionu sice je filmově dramatická (vypálení Kvatche, vražda císaře, bitvy u měst atd.), ale dějová linka Morrowindu je skvěle navázaná na historii herního světa. Na začátku hraní jsem vůbec nechápal, o co v Morrowindu jde - svět mi připadal obrovský, nepochopitelný a tím pádem i nezajímavý. Po desítkách hodin hraní jsem do něj začal pronikat a všechno se mi začalo propojovat. Svět Morrowindu je chytře vymyšlený, je to hra pro historiky a sociology, lidi, co rádi hloubají nad mapami nebo čtou Tolkiena. Hlavní dějová linie mi přišla napínavější než v Oblivionu. Na druhou stranu upozorňuji, že i v Morrowindu narážíme na opakování úkolů – ať už sjednocujeme Ashlandery, sbíráme osm kusů hole nebo zavíráme brány Oblivionu.

3) Více možností, otevřenější hra: V Morrowindu jsou dalekosáhlé možnosti, systém je otevřený a není omezený. Lze si kouzly a alchymií zvyšovat atributy prakticky do nekonečna. Lze létat, zlepšovat si víc skillů. Víc typů dungeonů, mnohem víc gild a dějových linií.

4) Lepší freeform: Omezenější level-scaling znamená realističtější svět a vyšší pocit uspokojení z poražení silného protivníka.

V čem podle mě má navrch Oblivion:

1) Vedlejší questy – vedlejší questy v Morrowindu (hrál jsem jich několik desítek, ale zdaleka ne většinu) mi přišly stále stejné. Někam jdi, něco přines, něco ukradni, někoho zabij atd. Není to rozhodně nuda, protože hráč se baví perfektním RPG systémem. Ale celkově mi vedlejší dějové linie přišly dost slabé. V Oblivionu jsou skvělé vedlejší gildy (hlavně zlodějská a vrahové, ale i bojovníci mají něco do sebe) a i free roam questy jsou vesměs zajímavé. Mám doma návodovou knihu na Oblivion a dá se číst v podstatě jako kniha.

2) Dynamičtější, modernější herní systém – vyhovuje mi víc. Dynamičtější souboje s krytím v Oblivionu mi přijdou zábavnější, vyhovuje mi doplňování many, celkem se mi líbí i mezihry a další věci, o kterých ale chápu, že většinu fanoušků Morrowindu štvou.

Celkově vzato mě víc bavil Oblivion, ale je to možná tím, že jsem ho hrál jako první. Obě hry považuji za naprostou špičku RPG a spory o to, která je lepší, mi přijdou zbytečné. Za největší chybu Morrowindu považuji problém s questovými dungeony, které nejdou nijak rozlišit od nequestových (viz moje příspěvky výše). Ale s trochou dobré vůle se to dá vyřešit.

Závěrem bych chtěl vyvrátit několik popletených mýtů, které o Morrowindu mezi lidmi panují (jako má Oblivion svoje krysy má i Morrowind své pověry, které mají často dokázat, že Morrowind je lepší než Oblivion):

1) V Morrowindu není level-scaling: Todd Howard nedávno potvrdil, že ve všech RPG od Bethesdy je level scaling a je i v Morrowindu. Level-scaling se týká pokladů v truhlách i protivníků (někteří slabší protivníci v některých lokacích jsou postupně nahrazováni silnějšími).

2) Fast travel: Oblivion je často považován za špatnou hru, protože „hráč hned může jít kamkoliv fasttravelem“. To je samozřejmě hloupost, jít se dá jen do měst, do ostatních lokací je třeba dojít pěšky. Podobně, i v Morrowindu je možné silt stridery a teleporty během prvních 5 minut hry dojet na druhý konec světa. Vychází to zhruba nastejno. Jediný rozdíl je v možnosti vracet se na dříve navštívená místa. PS: Největší fast travel byl v Areně.

3) Vývoj postavy: O Morrowindu se často říká, že to byla „hardcore RPG“, zatímco Oblivion je zjednodušený. Něco na tom je, ale v jednom aspektu je podle mě víc hardcore Oblivion. Umožňuje totiž trénink za peníze jen u pěti skillů za level. V praxi to znamená, že na +5 +5 +5 musí člověk v Oblivionu ručně vytrénovat 25 skillů. V Morrowindu jde s dostatkem peněz udělat level za 2 minuty u trenéra.

To je všechno, Elder Scrolls forever.
Chumbaba
Killing Spree

Odeslat příspěvekod Lo!Zza 5. 6. 2011 21:33

Chumbaba píše:2) Fast travel: Oblivion je často považován za špatnou hru, protože „hráč hned může jít kamkoliv fasttravelem“. To je samozřejmě hloupost, jít se dá jen do měst, do ostatních lokací je třeba dojít pěšky. Podobně, i v Morrowindu je možné silt stridery a teleporty během prvních 5 minut hry dojet na druhý konec světa. Vychází to zhruba nastejno. Jediný rozdíl je v možnosti vracet se na dříve navštívená místa. PS: Největší fast travel byl v Areně.

V Oblivionu jde cestovat kamkoliv, kde ma hrac neco objeveneho. Kamkoliv cestovat sice nemuzes, ale vzhledem k hustote pokryti ruznych dungeonu a waypointu, se tot ak da brat.
Kazdopadne tuhle slozku ja osobne vitam a to hodne. Nebyt tohohle, moje herni doba by byla tak trikat vetsi.
Ale vse je to zase samozrejme zavisle na hraci. Hra nikoho nenuti aby tu funkci pouzival.
"U mě je problém..." - PC

for teh lulz
Lo!Zza
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod _DAVE_ 5. 6. 2011 23:30

V Morowindu tě sice silt strideři zavezli na neobjevené místo (město), ale výběr je velmi malý. Finta je v tom, že z každého místa jel onen "vlak" jen zase na pár dalších míst, né na všechny.

A tam bylo potřeba "přestoupit" a použít třeba teleport od mágu. Pěkně je to vidět v interaktivní mapě která existuje.

A některá místa jako třeba "Urshilaku Camp", která je třeba rozhodně nejednou navštívit nejsou fast travelem dostupná vůbec. (nejbližší stanice Maar Gan). Prostě bylo to udělané dobře, protože hráč musel občas po svých - a to nejen kvůli průzkumu.

Oblivion byl docela divný v tom, že hráč začínal uprostřed mapy, v hlavním městě, s možností okamžitě cestovat do jakéhokoli města - tohle není v podobných hrách běžné.
_DAVE_
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Chumbaba 6. 6. 2011 07:02

Prostě, když člověk někam jde poprvé, tak popojede "metrem" a pak jde kus pěšky. Přesně stejně, jako v Oblivionu. Jediný podstatný rozdíl je fast travel na dříve objevená místa (ale zase tak velký rozdíl to není, protože v Morrowindu je Mark, Recall a Intervention, tj. např. do Urshilaku jsem cestoval Recallem a z Urshilaku Intervention do nejbližšího města a pak silt striderem nebo teleportem). Ano, v Morrowindu se člověk nachodí víc než v Oblivionu, ale nemusí zdaleka tolik, jak se často tvrdí.
Chumbaba
Killing Spree

Odeslat příspěvekod SCobra 6. 6. 2011 09:24

Ale v Oblivionu se taky nedalo jít do všech měst fast travelem... Nebo to upravil nějaký overhaul? (Čistý oblivion jsem hrál jen když vyšel, takže si to moc nepamatuju.)
PC, PS1, PS2, PS3, PS4, WiiU, New 3DS XL, New 3DS, GC, PSP, PSVita, N-Gage, N-Gage 2, GameBoy Advanced, XBox, X360, XOne, N64, NES
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marcel Kudlvasr 15. 6. 2011 13:53

Bon Žúr vespolek, koukám, že To Chumbaba rosvítil, jako onehdá Šemík Gothic...Díky za skvělej report rozbor a srovnání, no To, že toho máš ještě mnoho před Sebou Ti přejícně Chumbaba závidím a za tenhle skvělej elaborát děkuji, budu se snažit se k němu taky časem vyjádřit , Mersí boků a Bon Voajáge po Morrowindu Ti i dalším přeji.
Dave, kde jsi To sehnal?! Díky za Info(nějak jsem ho rozpučoval a zbyl mi již jen jeden bez rezervy...jo co nechceš mít tak puč, že...). Jinak Díky Dave, že jsi To tady rozpoutal, huž bylo zase načase, hej.
Battlemage Ogden Béér, občas i Marcel od Zvonu...se zase navrací z Cest po Hvězdách a nekonečnem.
Marcel Kudlvasr
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lo!Zza 15. 6. 2011 14:29

Marcel zije!
Lo!Zza
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod _DAVE_ 15. 6. 2011 15:40

alza.cz, asi nějaký výškrab.
_DAVE_
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marcel Kudlvasr 20. 6. 2011 05:45

Jo žijei Stačí se mi ozvat, když teď po Provánsi opět: Marčello Caputi...Díky Lo!Zza...ozvi se.
Dave Tobě taky Děkuji za Info...Jo Morrowind, no mám ho ještě rozehranej s ,,Chumbabou,, nějak ma to,,samotnýho nebaví, proto Ty ,,Paralerky,,s reporty, jak to drtím já...To je Právě na TESech I. - III.! krásné, co do nich všechno nabušily a Ta úžasná Hloubka a ,,rozlehlost,, všeho...skončilo to Morrowindem, bohužel. Ten Oblík již toliko Záhadama a Mystérii nehýří. Ani Já jsem po těch Tisících hodin v Morru všechno neobjevil a všechny Souvislosti nepochopil, je To ještě Těžší než číst Tolkiena, no snad Knihu o Morrowindu někdo, někdy napíše?! Ale To by ztratil to své Kouzlo, že...Tak radši nééé, ať si Hráči vedou Wandr buchy jako já a vlastní Kartotéky, zakládaj privátní knihovny... a kreslej vlastní Mapy...a pak si To dáj dohromady Sám...
Chce to sáhnout a otevřít každou Knihu a číst a když to jde si ji odnýst do vlastní knihovny v brlohu é Domu, či STORE...Já ji Mám v Domu - residenci v Ashlandu, Tam snad šmejdit mi nikdo nebude?! A Hoši mi To Tam v nepřítomnosti vohlídaj, za To je platím nééé.
A rochním se v nich, ale všechny jsem je taky ještě nenašel. Jsem na Tom jako Chumbaba, ještě jsem Dagothy po X- té nevymlátil...a Datadisky cca po 10 - té nenahrál, aby ma nevotravovali Assasíni...stačej Ty Mátohy, hehe...
Tož si zavdejte a dejte si Repete či Prvojízdu Vvardenfellem, jako Já...Battlemage Ogden Béér Redguard, občas i Marcel od Zvonu...
Marcel Kudlvasr
Dominating
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marcel Kudlvasr 27. 7. 2016 19:38

Ahoj Tesáci pohrobci, kde jseš Chumbaba?! Rozjíždí po X - té Tes III. - V. a je zase co Hrát, hej...5 let, hmmm To to letí, pro změnu Bojovej Mág ELF Ogden na Harda...Stále na útěku, hecht je To Pravé RPG, že nahá Per - Delka na Hodně Dlouho...Ale ma To stále na 110% baví, a nemá To Konkurenci! Zlatej Tamriel, bohužel zústane nedokončen a nepropojen...Smutnej Máca. No nic, jde se e běží se na To, hej. STarec Máca od cave Zvon, Pod Modrou Oblohou, přidá se Někdo?! Já vím není ten ČAS...
Marcel Kudlvasr
Dominating
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník