Návrat jednoho z největších RPG, které redefinovalo pojetí příběhu v RPG hrách.
http://www.kickstarter.com/projects/inxile/torment-tides-of-numenera
https://torment.inxile-entertainment.com/
Duchovní nástupce Planescape: Torment. Hra se má odehrávat ve světě Numenera, jenž je pokryt pozůstatky starobylých civilizací, které zanikly již v dávné minulosti.
Hra by měla být hodně silně zaměřená příběhově a měla by mít značný filozofický přesah.
Příběh: Bytost zvaná "Changing God" strávila staletí vytvářením a obýváním tělesných forem, aby se vyhnul smrti. Hrajete za jednu z těchto forem, Vaše vědomí bylo zrozeno, když čarodějova duše opustila již vytvořené a použité tělo. Místo smrti ale skončíte ve světě Numenera. Jste ale loven prastarým Strážcem (Angel of Entropy), který byl probuzen, aby Vás zlikvidoval i všechny Vám podobné zlikvidoval.
Hra je o hledání otázek, týkajících se Vašeho zrození a existence, cestování do dalekých zemí a setkávání se s přáteli, i nepřáteli. Cestou budete moci potkat další odhozené tělesné formy, do kterých se budete moci vtělit a získat tak jejich síly a tajemství. Nakonec možná i odhalíte odpověď na prastarou otázku: "Jakou má život cenu?"
Brian Fargo strikes again - a opět se jedná o zásah do černého. Po povedené kampani na Wasteland 2 (viewtopic.php?f=509&t=1188277) a kolosálním úspěchu opakuje Brian svou veleúspěšnou cestu na Kickstarteru, tentokrát s něčím, na co většina hardcore RPG fandů čekala, jako na smilování. Pokračování jednoho z nejlepších RPG, které kdy existovalo - Planescape: Torment. Osobně bych tu o Planescape mohl básnit hodiny a hodiny, ale stručně to přeskočím a jenom prohlásím, že hru považuju na nejlepší příběhové RPG, které kdy vzniklo (i když jsem si vědom nedostatků hlavně z hlediska gamedesignu). Momentálně už je prakticky jisté, že hra vznikne (požadovaná částka $900,000 byla překonaná vskutku bleskurychle, ke dnešnímu dni je značně pravděpodobné, že objem příspěvků překoná i veleúspěšný Wasteland 2. (zbývá 19dní na vybrání $300,000 k dosažení hranice tří mega). Obecně dokonce očekávám, že po takovýchto dvou zářezech Brian Fargo a inXile entertainment zdaleka nekončí, což je ostatně naznačeno v úvodním videu (tj. myšlenka kontinuálně vyvíjet hry v časové souslednosti, aby jednotlivé osoby mohly průběžně pracovat na vývoji, ať už v preprodukční, nebo produkční fázi vývoje her). Pokud Wastelandem 2 Fargo prokáže, že umí dodat to, co jeho publikum chce, tak má vystaráno.
Co tedy zatím víme, v co doufáme a z čeho máme strach:
- hra je singleplayer 3D isometrické příběhové RPG
- stejně jako Wasteland 2 založená na grafickém enginu Unity
- DRM-free, ale možnost hru objednat ze Steamu (a nejspíš i z Originu)
- dialogový systém podobný jako v Planescape: Torment
- na hře pracují lidé s Planescapem přímo spojení
- originální nový svět, nový herní systém, vliv rozhodnutí na okolní svět
- hra není sequelem, ani není zasazená do stejného světa. Je to logické,protože licence AD&D určitě pod inXile nespadá. Příběhově to je rozhodně pozitivum, protože příběh v Planescapu je jasně uzavřenej a není dobrý do něj příliš šťourat
- všechno to vyvolává jednu velkou pochybnost - jak se Fargo a jeho lidi dokáží poprat s vytvořením úplně nového světa, jeho zákonitostí a jeho pravidel. U Planescapu to bylo snadný, protože se jednalo o zasazení příběhu do již stávajícího světa. Zde se jede takříkajíc od nuly a jak ukazuje např. Bioware v Dragon Age a ME univerzu, tak ne vždy to je úplně snadný
- v donation modelu je možnost spojit si předplacení Wasteland 2 a Tormentu. Za min $45 tak člověk dostane v digitální formě obě dvě hry včetně manuálů a nějakých dalších bonusů. Vcelku velmi slušná nabídka.