Hraju DARK SOULS.
Na PC.
A s X360 Gamepadem.
- Nenadávám jako ostatní PCčkáři na "špatný" port, jehož součástí je špatné ovládání na klávesnici, či fixní rozlišení interního rendereru 1280x720, které "UPSCALuje" / "DOWNSCALuje" podle toho jaké rozlišení si vy zvolíte - a které absolutně nezmění počet snímků za vteřinu.
- Nenadávám, protože jsem byl jeden z mnoha kdo podepsal petici, aby DARK SOULS vyšly na PC.
- Nenadávám, protože FROM SOFTWARE slibovali port a ne plnohodnotnou PC verzi - PORT kde nebude k dispozici klávesnice (a ta je), jen GAMEPAD.
- Nenadávám, protože tuhle hru obdivuji již od vydání "prvního dílu" DEMON'S SOULS na PS3 a ačkoliv jsem obé hrál s bráchou na PS3 nebylo to ono, když vám přes rameno kouká člověk, který má v obou hrách LEVEL 150 (a přesto není na konci).
- Nenadávám, protože zdejší stavbě LEVELU/LEVELŮ (dle mne je celá hra jeden obří superpropletený LEVEL) se vyrovnají jen 2 legendy z PS2 a to je ICO a jeho následovník SHADOW OF THE COLOSSUS.
- Nenadávám, protože takhle by se doprkvančic mělo ovládat jakékoliv RPG od počátku jejich vzniku. Žádné tahové souboje, žádné HEAD TO HEAD klikání myší, kde rozhoduje počet lékarniček v inventory a aktuální LEVEL/HP.
Jste jen vy, štít v levé ruce, halapartna v pravé.
Kroužíte kolem bosse, který vás předtím 20x rozmázl dvěma údery. Znáte už jeho rastr pohybů a tak si udržujete vzdálenost TakAkoráD na dosah jeho obřího palcátu. Neustále překračujete a hned se vracíte přes pomyslnou hranici dosahu jeho útoku, abyste ho vyprovokovali a on se odkryl - s štítem v pohotovosti kryjete "zbytky" jeho útoků plus si hlídáte staminu, kterou vám krytí a úskoky ubírají.
A potom to přijde - zrovna jste uhnuli jeho útoku jen o píď a tím, že se ten hromotluk při úderu otočil o 90`,způsobilo odhalení jeho zad. Přehazujete halapartnu do obou rukou, což je rychlejší a smrtelnější.
Víte že vaše STAMINA zvýšená o 1cm za předchozí 3 dny levelování vám již dovoluje udělat s halapartnou trojkombo tak ji roztáčíte silným úderem. POPRVÉ/halapartna zpívá. Čtvrtina jeho energie pryč. Nepřítel zvedá pacát ze země. PODRUHÉ/halapartna hraje druhou sloku - jeho energybar klesá o další čtvrtinu. Otáčí se směrem k vám a jeho mrtvé oči koukají skrze vás jako kdyby mu vosa tančila kolem sklenice. POTŘETÍ/halapartna dohrála, nepřítel přišel o třetí čtvrtinu energie a vaše stamina je na nule.
Několik metrů nad vaší hlavou obr připravuje smrtící útok. Stojíte klidně přehazujete halapartnu zpět do jedné ruky, do druhé štít a pozorujete staminu jak se pomalu dobíjí.
Nepřítel se rozmáchne. Stamina naplno. Zdviháte štít.
Dopad palcátu na štít vyloudí nelidský zvuk a vaše postava odjíždí na podrážkách bot o patnáct metrů dozadu, ALE NEPADÁ. V té chvíli děkujete prozřetelnonosti, že jste si na začátku hry vybrali asymetrickou postavu s velkým zadkem a silnými nohami.
Vykrytí palcátu pobralo tři čtvrtiny vaší staminy, ale přesto vám zbylo dost na tři rychlé útoky. Jeden druhý třetí. Pokud minete jakýmkoliv z nich nepřítel vás rozdrtí.
Povedlo se.
BEHEMOTH padá.
VICTORY ACHIEVED.
--------------------------------
P.S. forum o DARK SOULS