DARK SOULS

Morrowind, Knights of the Old Republic, Baldur's Gate...

Moderátor: Moderátoři Doupě.cz

Odeslat příspěvekod ocelot69 4. 9. 2012 14:43

Hraju DARK SOULS.
Na PC.
A s X360 Gamepadem.

- Nenadávám jako ostatní PCčkáři na "špatný" port, jehož součástí je špatné ovládání na klávesnici, či fixní rozlišení interního rendereru 1280x720, které "UPSCALuje" / "DOWNSCALuje" podle toho jaké rozlišení si vy zvolíte - a které absolutně nezmění počet snímků za vteřinu.
- Nenadávám, protože jsem byl jeden z mnoha kdo podepsal petici, aby DARK SOULS vyšly na PC.
- Nenadávám, protože FROM SOFTWARE slibovali port a ne plnohodnotnou PC verzi - PORT kde nebude k dispozici klávesnice (a ta je), jen GAMEPAD.
- Nenadávám, protože tuhle hru obdivuji již od vydání "prvního dílu" DEMON'S SOULS na PS3 a ačkoliv jsem obé hrál s bráchou na PS3 nebylo to ono, když vám přes rameno kouká člověk, který má v obou hrách LEVEL 150 (a přesto není na konci).
- Nenadávám, protože zdejší stavbě LEVELU/LEVELŮ (dle mne je celá hra jeden obří superpropletený LEVEL) se vyrovnají jen 2 legendy z PS2 a to je ICO a jeho následovník SHADOW OF THE COLOSSUS.
- Nenadávám, protože takhle by se doprkvančic mělo ovládat jakékoliv RPG od počátku jejich vzniku. Žádné tahové souboje, žádné HEAD TO HEAD klikání myší, kde rozhoduje počet lékarniček v inventory a aktuální LEVEL/HP.

Jste jen vy, štít v levé ruce, halapartna v pravé.
Kroužíte kolem bosse, který vás předtím 20x rozmázl dvěma údery. Znáte už jeho rastr pohybů a tak si udržujete vzdálenost TakAkoráD na dosah jeho obřího palcátu. Neustále překračujete a hned se vracíte přes pomyslnou hranici dosahu jeho útoku, abyste ho vyprovokovali a on se odkryl - s štítem v pohotovosti kryjete "zbytky" jeho útoků plus si hlídáte staminu, kterou vám krytí a úskoky ubírají.
A potom to přijde - zrovna jste uhnuli jeho útoku jen o píď a tím, že se ten hromotluk při úderu otočil o 90`,způsobilo odhalení jeho zad. Přehazujete halapartnu do obou rukou, což je rychlejší a smrtelnější.
Víte že vaše STAMINA zvýšená o 1cm za předchozí 3 dny levelování vám již dovoluje udělat s halapartnou trojkombo tak ji roztáčíte silným úderem. POPRVÉ/halapartna zpívá. Čtvrtina jeho energie pryč. Nepřítel zvedá pacát ze země. PODRUHÉ/halapartna hraje druhou sloku - jeho energybar klesá o další čtvrtinu. Otáčí se směrem k vám a jeho mrtvé oči koukají skrze vás jako kdyby mu vosa tančila kolem sklenice. POTŘETÍ/halapartna dohrála, nepřítel přišel o třetí čtvrtinu energie a vaše stamina je na nule.
Několik metrů nad vaší hlavou obr připravuje smrtící útok. Stojíte klidně přehazujete halapartnu zpět do jedné ruky, do druhé štít a pozorujete staminu jak se pomalu dobíjí.
Nepřítel se rozmáchne. Stamina naplno. Zdviháte štít.
Dopad palcátu na štít vyloudí nelidský zvuk a vaše postava odjíždí na podrážkách bot o patnáct metrů dozadu, ALE NEPADÁ. V té chvíli děkujete prozřetelnonosti, že jste si na začátku hry vybrali asymetrickou postavu s velkým zadkem a silnými nohami.
Vykrytí palcátu pobralo tři čtvrtiny vaší staminy, ale přesto vám zbylo dost na tři rychlé útoky. Jeden druhý třetí. Pokud minete jakýmkoliv z nich nepřítel vás rozdrtí.
Povedlo se.
BEHEMOTH padá.
VICTORY ACHIEVED.
--------------------------------
P.S. forum o DARK SOULS
Back from hell, comrades !
ocelot69
First Blood
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SCobra 4. 9. 2012 15:03

Osobně nechápu ty nářky PCčkářů, že Dark Souls autoři prostě jen vzali a jak byl, hodili ho na PC - vědělo se o tom celou dobu, co se vědělo o portaci na PC. Mám pocit, že by PCčkáři měli být rádi, že se k nim něco takového vůbec dostalo (v ČR navíc pouze ve speciální edici za naprosto luxusní cenu 899 Kč) a pokud nejsou schopni unést tu potupu v podobě hraní na gamepadu, neměli by si hru vůbec kupovat...

Volba "tvaru" postavy má fakt takovýhle vliv na hru? :)
PC, PS1, PS2, PS3, PS4, WiiU, New 3DS XL, New 3DS, GC, PSP, PSVita, N-Gage, N-Gage 2, GameBoy Advanced, XBox, X360, XOne, N64, NES
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ocelot69 4. 9. 2012 15:17

YEP - třeba velká hlava vyšší inteligence a faith. Větší hrudník - silnější údery. silné nohy ustojí údery. Větší nohy a hrudník - sakra pomalé, ale po padesátém levelu se začíná vyplácet, do té doby budeš u bossů i u standart nepřátel trpět - nelze provádět úspěšně kotrmelce (slow).
Stejně jako EQUIP - je dobré držet si +/- polovinu toho co postava unese. Je jednou tak rychlejší. Nemluvím o INVENTORY, to je neomezené, ale o tom co má postava na sobě.

Př. Za postavu KNIGHT dostaneš na začátku SUPER BRNĚNÍ (dá se s ním dohrát celá hra), ale budeš trpět tím, že postava s ním je fakt pomalá. Tohle mi poradil brácha, který je +/- na 150 levelu na PS3 a rozjel už několikero postav. Nej. postava na začátek je prý THIEF, jediný kterého jeho počáteční výbava nijak neomezuje a přesto je solidní.

-- 4. 9. 2012 15:25 --

I když možná je to náš jen náš pocit, že tohle vše ovlivňuje hru - osobně jsem nečetl žádné DARKSOULS WIKI, protože kouzlo DARK SOULS tkví v objevování toho jak hra a vše v ní vlastně funguje. Ale tim EQUIPem jsem si jistej :-).

-- 4. 9. 2012 15:35 --

Co mě dostalo nejvíc, je ale tohle. Když na nějakou zbraň nemáte úroveň, v každém jiném RPG se vám zbraň ukáže v červených číslech a nemůžete ji EQUIPNOUT. Tady můžete, můžete s ní i bojovat, ale vaše útoky jsou pomalé a nepovedené/zkažené. Jenom tohle si muselo vyžádat neuvěřitelnou spoustu animací s každou z možných zbraní a obdivuji FROM SOFTWARE, že do toho vůbec šli.
Back from hell, comrades !
ocelot69
First Blood
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Chumbaba 30. 9. 2012 00:11

Vidím, že to tady vůbec nežije a je to určitě škoda. Dark Souls hraju na PC s gamepadem, mám odehráno asi 35 hodin a podle mě je to výborná hra. Začátek je hodně těžký, ne že by byli moc silní protivníci atd., ale člověk zkrátka vůbec neví, co se po něm chce. Je v nějakém zmateném světě se zmateným ovládáním, neustále ho něco zabíjí, neví kudy kam a je mimo. Ale doporučuji vytrvat, protože jakmile se seznámite s ovládáním, čtením menu zjistíte základní mechanismy hry a získáte trochu lepší vybavení, dostaví se dost návyková zábava.

Prvních asi deset hodin hry jsem prakticky bydlel na Undead Burgu, prošel jsem ho asi stokrát (doslova), učil jsem se bojovat s kostlivci a pomalinku jsem se zlepšoval. Je to zvláštní, jak když je soubojový systém a vývoj postavy zábavně vymyšlený, člověku stačí chodi pořád na malé ploše, kterou by ve standardní RPG profrčel za pár minut (viz Oblivion, kde vlastně stačilo chodit dokola pořád jeden dungeon, po respawnu samozřejmě).

Dark Souls je něco mezi RPG a bojovkou. Z RPG má poměrně složitý vývoj postavy, statistiky atd., z bojovky má akční souboje, které výstižně popsal Ocelot v prvním příspěvku. Svět je tajemný, mlčenlivý, nepochopitelný a pěkně namalovaný (s upscale patchem).

Hře podle mě trochu uškodilo, že se pořád píše jen a jen o tom, jak je těžká. Těžká sice je, ale rozhodně to není její hlavní přednost. Je prostě zábavná, dobře vymyšlená a inteligentní. A v dnešní době autohealu, autosavu atd. jsou její hardcore herní mechanismy příjemným osvěžením. Rozhodně doporučuji všem RPG hráčům. Je to hrozně divná hra, ale je super!
Chumbaba
Killing Spree

Odeslat příspěvekod flash789 2. 10. 2012 16:10

Zaujalo me jak pise ocelot ze stavba tela ma vliv na postavu. Tak jsem hledal a hledal a nikde o tom nic nepisou ani nerikaji(vcetne oficialni prirucky). A co jsem se ptal na jednom foru tak mi napsali ze taky nema.
Takze mam spis dojem ze jde jen o kosmetickou upravu postavy bez vlivu na samotne hrani, leda ze by bylo objeveno neco o cem nikdo nevi:)
Podle mě, když nějakej japonec, co programoval FF13 vidí třeba Dragon Age, tak musí umřít smíchy.
flash789
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PoliceCollector 24. 9. 2013 20:23

Teď je to na Steamu za 194Kč. Stojí to za to, nebo u toho dostanu vzteky infarkt ? X360 klonový ovladač mám...
PoliceCollector
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Chumbaba 24. 9. 2013 21:44

Na infarkt to místy je, ale rozhodně je to jedna z nejlepších her posledních let. Za zkoušku to podle mě určitě stojí. Dá se to naučit hrát, ale chce to hodně zkoušení a vztekání. Taky je výhoda, že když člověk hraje Dark Souls, tak si celkově zvyšuje odolnost vůči těžkým hrám a pak už mu to ani nepřijde.
Chumbaba
Killing Spree

Odeslat příspěvekod PoliceCollector 24. 9. 2013 23:56

Já jsem totiž získal dojem že to je hra která se hraje takto:
Je hrozně nepřehledná. Nechápeš co máš dělat...
Každý nepřítel znamená smrt.
Jsi li zabit tak se nepřátelé respawnují.
To znamená že se může stát že pokud jsi vztekloun tak se nedostaneš přes prvního kostlivce.
Když tě zabijou i na konci, opakuješ level.
Bossové se nerespawnují/bossové se respawnují (to jsem našel na netu).
Není tam save/load.
Nejsou tam checkpointy.

Právě jsem dohrál bioshock infinity který je z druhého konce spektra. Téměř se tam nedá umřít a ti co jsou zabití jsou prostě zabití. Já hraju hru pro zábavu. Myslim že pro frustraci je k dispozici reálný život. Tak fakt nevím jestli do toho mám jít, protože RPG mám rád, ale tohle prostě zní děsivě. Jestli se má celá hra zvrtnout v opakující se řetězec - hele kostlivec, on mě killnul, hele kostlivec, on mě killnul, hele ten samej kostlivec - tu máš hajzle - hurá killnul jsem ho, né a jeho druh killnul mě.... takže - hele kostlivec co už byl killnutej a teď ho musím killnout znova... tak nevím jestli je to zábavné. Mě to příjde jako herní masochismus.

Ale zase ta hra má dobré hodnocení tak nevím.

Tak jsem si to přece koupil. Pokud se do pár dní neohlásím tak je to jasný. Nejspíš mě to kleplo a budete mít od PCho navždy pokoj.
PoliceCollector
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Chumbaba 25. 9. 2013 06:53

Hraje se to v podstatě tak, jak jsi popsal. Alespoň ze začátku. Během cca 10 hodin (někdo víc někdo míň) se naučíš souboje a hru si trochu otevřeš a pak už je to víceméně OK, tj. pořád chcípáš, ale už se nezasekáváš na jednom kostlivci pořád dokola.

S opakováním levelů je to trochu složitější, hra nemá levely, je to jeden propojený svět, po kterém chodíš pořád sem a tam, takže pořád zabíjíš stejné protivníky a zlepšuješ se v tom. Až budeš zombie na Firelinku zabíjet po 300., už to nebudeš ani vnímat. Během hraní se ukrutně zlepšíš a vypracuješ a v tom je právě kouzlo hry. Že ze začátku tam chcípeš každou minutu a pak tam chodíš víceméně poslepu a nikdo na tebe nemá.

PS: Nechoď z Firelinku na hřbitov. Zkus jinou cestu.
Chumbaba
Killing Spree

Odeslat příspěvekod One_Z 25. 9. 2013 08:45

U Dark Souls platí že hraním se zlepšuje hráč - víš co si na jakého protivníka můžeš dovolit a tedy jak jej porazit - a herní postava se až tak nezlepšuje. I postava na 100+ levelu může zdechnou u základních protivníků pokud hráč udělá chybu, u těch nejslabších stačí trochu se přecenit, respektive podcenit soupeře a už končíš. U těch lepších stačí opravdu jen drobná chybka a je opět konec.
One_Z
Killing Spree

Odeslat příspěvekod PoliceCollector 25. 9. 2013 10:55

Hele, já sem z toho ňákej zmatenej. Mám jen pahýl meče. Vlezu do chodbičky vpravo kde je umírající nemrtvý (hehe) rytíř co mi dá láhev obnovující zdraví. Dám mu facku. On se zeptá proč drahá přítelkyně, proč (zase hraju za babu, když mám x-hodin čučet na něcí zadnicu ať je dámská) a rozplyne se. Nezbude po ňom nic. Takže celej zklamanej (myslel jsem že mi po něm zbude meč a štít) jdu a zabiju zombíka co do mě seká šavlou. Ale ona mi po něm nezbude ani ta blbá šabla !!! Takže mám běhat ve hře kde se dá snadno chcííípnout s pahýlem meče ???! Jak získám pořádnou zbraň ?
PoliceCollector
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SCobra 25. 9. 2013 11:11

To nevím, já měl od začátku sekyru :)
PC, PS1, PS2, PS3, PS4, WiiU, New 3DS XL, New 3DS, GC, PSP, PSVita, N-Gage, N-Gage 2, GameBoy Advanced, XBox, X360, XOne, N64, NES
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pipin 25. 9. 2013 11:27

PC: S pahýlem meče začíná každej, ale už velmi záhy dostaneš zbraň podle toho, jaký povolání sis vybral na začátku hry. Jestli jsi u rytíře, tak už jsi musel proběhnout kolem Asylum demona. V chodbě za ním, jak je kostlivec s lukem, nejdeš štít a pak i zbraň dle svého povolání, aspoň myslím, že to tak je. Jinak z příšer loot padá náhodně, tzn. i když má kostlivec meč, nemusí z něj padnout.

ještě k tomu save/load. není tam. Tedy, hra se ukládá průběžně a jde ji kdykoli přerušit (a tam pak zase naváže), ale neexistují save sloty a neexistuje load typu "omylem jsem koupil tenhle meč a ne tamten, loadnu to a koupím ten druhej". Checkpointy jsou ohniště, ale také jen v jistém slova smyslu - po smrti se u nich objevíš, zůstanou ti všechny předměty, ale přijdeš o duše a nepřátelé kromě bossů aminibossů jsou zpět.
Welkome to heal!! - Mirdasl
Pipin
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PoliceCollector 25. 9. 2013 12:57

Já vím ale ono to žvaní něco o Live... a to končí, ne ?
PoliceCollector
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SCobra 25. 9. 2013 13:11

Tak si vytvoř místní profil...
PC, PS1, PS2, PS3, PS4, WiiU, New 3DS XL, New 3DS, GC, PSP, PSVita, N-Gage, N-Gage 2, GameBoy Advanced, XBox, X360, XOne, N64, NES
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník