Ovládání adventur

Rayman, Prince of Persia 1&2; Syberia, Broken Sword...

Moderátor: Moderátoři Doupě.cz

Odeslat příspěvekod _DAVE_ 6. 4. 2013 13:15

holubek002 - Já měl původně taky plány zahrát si plno starých "klasik", časem se najde mnoho důvodů proč se k většině už nevrátit.

Jediné co bych chtěl zahrát ještě z těch opravdu starých je asi "I have no mouth...."
_DAVE_
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SCobra 6. 4. 2013 13:22

Jo, to já taky... Ale celkem se toho bojím, abych si zase nezničil vztah k adventurám.
Od konce 90. let jsem kromě aktuální generace konzolí hrál skoro na všem, na co si vzpomenete, ale teď už hraju v podstatě jen na PC nebo s dětmi na N. Switch.
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod USER47 6. 4. 2013 13:23

Zrovna I have no mouth... se ovládá naprosto v pohodě a žádný přílišný oldschoolovosti jsem si tam nevšiml:). Navíc je tam většina věcí docela logická.
Glory to the flesh. Glory to the mass.
USER47
Killing Spree
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod holubek002 6. 4. 2013 13:33

_DAVE_: Jak uz jsem rekl, hral a dohral jsem Monkey islandy, IJ Fate of atlantis, Beneath a steel sky, Full throttle, The dig a mozna jeste neco a vsechny se mi hraly dobre.

I have no mouth and i must scream mam v planu taky :-) Jestli se k tomu ovsem nekdy dostanu, je vec druha.
To je frajer...

The hammer is my penis. - Captain Hammer
holubek002
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod _DAVE_ 6. 4. 2013 14:30

USER47 - ano právě proto jsem ochoten do toho jít. Řešit kraviny by se mi už opravdu nechtělo.
Další plus je, že kreslená 2D grafika velmi pomalu stárne, cokoli ve 3D v 320x200 bych už hrýt nemohl ani náhodou.

To si vzpomínám že jsem u toho trpěl i v době kdy ty hry vycházely u 13" monitoru. :/
_DAVE_
Rampage
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ghost_writer 6. 4. 2013 14:41

A co se týče těch aktivních předmětů, máte raději když se jen zvýrazní kurzor, nebo když se ukáže i textový popisek objektu (stůl, kniha..) ?

holubek002: Jj, GK 1 má tento oldschool systém. Popravdě to byla moje první adventura s verb-ovládáním (slovesa Sebrat, Podívat se atd.) a bez zvýraznění aktivního objektu a musím říct, že mě bavila mnohem víc než všechny ty dnešní adventury. A to ovládání mi vůbec nevadilo, právě naopak. Je tam třeba vymakané, že když použiješ předmět z inventáře na jakoukoliv postavu, tak místo suchého "To nejde použít" ti ta druhá postava řekne co si o daném předmětu myslí - a každá postava reaguje trochu jinak!! Třeba ukazuješ fotografii mrtvoly chlapa různým lidem a někdo reaguje "Fuuj, to mi radši neukazuj!", někdo "Toho jsem neznal." atd. To už se prostě dneska nevidí.

Btw rád bych ještě navázal - jaká adventura pro vás byla nejsvobodnější, nejrozlehlejší, kdy jste měli pocit že si můžete dělat co chcete, která vás pohltila?

-- 6. 4. 2013 15:45 --

_DAVE_: To s tím stárnutím jsi vystihl, třeba takový Neverhood nikdy nezestárne, protože neměl "technologickou PC grafiku", ale byl ručně vyroben z plastelíny - a ta na rozdíl od 3D grafiky nestárne :). Spíš mě docela zaráží, kolik dnešních vývojářů adventur stále tvoří v tom retro stylu, přijde mi to jako nějaká módní vlna. Gemini Rue, Resonance, série Blackwell...
ghost_writer
First Blood

Odeslat příspěvekod SCobra 6. 4. 2013 14:50

Text ;-)

Přeci ale neznamená, že když nebude verb-ovládání, že ty ostatní věci, které jsi popsal, nemůžou fungovat úplně stejně :) Naopak, něco takového bych hrozně uvítal - adventury jsou o interaktivitě scény, která by měla být naprosto maximální (teda teď nemyslím, že zaplevelím scénu hromadou aktivních předmětů, aby se hráč uklikal k smrti, jako to dělají někteří vývojáři z Ruska...)
Od konce 90. let jsem kromě aktuální generace konzolí hrál skoro na všem, na co si vzpomenete, ale teď už hraju v podstatě jen na PC nebo s dětmi na N. Switch.
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Cru4l 6. 4. 2013 15:15

Zkuste si Maupiti Island a pak prskejte ;)

The longest journey, Grim fandago (nebo jak to bylo), Broken Sword.. to byly legendy mojeho mládí. GK mě nebavil právě kvůli archaickému ovládání. Měl jsem rád hlavně vtipně pojaté hry - Horké léto (a jeho "oko vševědoucí", aneb komentovat všechno a pořádně), Polda, Monkey Island... ale i vážné, jako Posel bohů např., i když v něm už bylo ovládání opravdu snadné.

Nejlepší mi opravdu přijde dvoutlačítková verze s inventářem nebo rolovací nabídka možností po stisku jednoho z tlačítek.
Cru4l
Killing Spree

Odeslat příspěvekod SCobra 6. 4. 2013 15:28

Mně vždycky na adventurách štvalo, že některý hádanky byly naprosto nelogický, třeba zrovna v Poldovi, nebo v Ve Stínu Havrana a nebyl jsem je schopný hrát bez návodu :) Tak jsem je prostě nehrál a přesunul jsem se k RPGčkům :) A sere mě to do teď - sérii Blackwell jsem nedohrál právě kvůli tomu, poslední díl je totiž úplně debilní. Když ta hra fakt funguje, jak má, dá se hrát i s horším ovládáním - přehlednost a logičnost je u adventur základ :)
Od konce 90. let jsem kromě aktuální generace konzolí hrál skoro na všem, na co si vzpomenete, ale teď už hraju v podstatě jen na PC nebo s dětmi na N. Switch.
SCobra
Godlike
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod holubek002 6. 4. 2013 16:10

Polda snad logicky ani hrat nesel. Bud styl vsechno na vsechno nebo navod

_DAVE_ píše:To si vzpomínám že jsem u toho trpěl i v době kdy ty hry vycházely u 13" monitoru. :/

Co konkretne?

ghost_writer píše:
A co se týče těch aktivních předmětů, máte raději když se jen zvýrazní kurzor, nebo když se ukáže i textový popisek objektu (stůl, kniha..) ?

Popravdě to byla moje první adventura s verb-ovládáním (slovesa Sebrat, Podívat se atd.) a bez zvýraznění aktivního objektu a musím říct, že mě bavila mnohem víc než všechny ty dnešní adventury. A to ovládání mi vůbec nevadilo, právě naopak.

Text.
Zkus si to zahrat dneska, treba bys zmenil nazor.
To je frajer...

The hammer is my penis. - Captain Hammer
holubek002
Rampage
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků